Gå til innhold

Mediehuset Digital overtar driften av Gamer.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres flott ut dette! ^_^ Da trenger vi hvertfall ikke å bekymre oss for at siden ikke skal overleve lenger?

Betyr dette at det kommer et helt nytt design på siden? Mer tilpasset de andre MD sidene? Og hva skjer med forumet? Håper virkelig ikke det blir enda en restart? Hadde vært veldig artig med en egen Gamer.no podcast forresten. Kanskje til og med en egen video pocast med video anmeldelser, intervjuer, reportasjer fra spillmesser, tørrsnakk mellom dere i redaksjonen osv.. Tror virkelig det kunne blitt bra! Nå som ITavisen har gitt opp KLIKKtv også kunne dere vel nesten hatt monopol i Norge på noe sånt?

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Vi får håpe dette blir positivt både for folkene i Gamer.no redaksjonen og ikke minst leserene av siden og brukerene av forumet.

 

Det hadde vært fint om det kunne kommet noen avklaringer på hvordan det blir med design og forum. Jeg synes ikke designet på mobilen.no og teknofil.no var veldig bra og synes det dere i Gamer.no - på egen hånd har fått på plass - er bra og med potensiale. Jeg tror i hvert fall dere skal være ekstremt forsiktige med å gå for langt bort fra det designet dere kjører nå, dette med tanke på alle endringene som allerede har skjedd de siste en-to månedene - for mange endringer på kort tid kan forvirre og irritere lesere.

 

Jeg lurer og på hvordan det blir med forumet. Legger merke til at mobilen.no og teknofil.no har forum sammen. De tillatter gjesteposting, har færre enn 200 medlemmer og ikke stort mer enn 15000 innlegg. Mens vi her på forum.gamer.no på kort tid har fått 2500 medlemmer og 50 000 poster. Å gå bort fra forum.gamer.no tror jeg vil være en ekstremt dårlig ide. Jeg vet dere varslet om denne faren før dere fikk på plass forumet - men det blir nok mye rabalder og klaging om dere velger å gå starte på nytt sammen med de to andre nå.

 

Om det eventuelt skal skje en sammenslåing av foraene bør dere komme opp med en teknisk løsning på det. Som fører til at ingen innlegg eller brukere går tapt ved for eksempel å eksportere ut data fra databasen til begge foraene og importere dem etter dato til en ny database med nye id-er til en tredje database. Den største utfordringen ved en slik teknisk løsning vil vel evt. være å gjøre slik at forfatterene av innleggene stemmer og at innlegg havner i de riktige trådene. Men det meste er mulig med koding har jeg hørt, spørsmålet er bare hvor lang tid man ønsker å bruke :)

 

Å be brukere registrere seg og skrive innlegg på nytt vil defintivt ikke være noen god ide - og det håper jeg dere forstår ;)

 

Om dere føler en sammenslåing av foraene er nødvendig bør det være Teknofil og Mobilen-forumet som kommer til oss og ikke omvendt. Siden det er langt mer aktivitet her.

Lenke til kommentar
Betyr dette at det kommer et helt nytt design på siden? Mer tilpasset de andre MD sidene?

Nei, Gamer.no skal videreutvikles med basis i det rammeverket vi har satt den siste måneden.

 

Og hva skjer med forumet? Håper virkelig ikke det blir enda en restart?

Absolutt ingen grunn til bekymring her. Vi har fått veldig mye skryt for hva vi har fått til med forumet vårt. Det kan imidlertid hende Teknofil.no, Mobilen.no osv. går over til å bruke vår forumdatabase, med våre retningslinjer, og at vi i den forbindelse utvider med hovedkategorier for "Data", "Mobiltelefon" osv. Vi fortsetter å bruke http://forum.gamer.no som adresse, og spillkategoriene blir selvsagt vist som som standard for de som besøker forumet gjennom Gamer.no, men man kan besøke de andre kategoriene ved behov. Omtrent slik det fungerte da vi var en del av Diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Meget godt å høre at forumet består. Ikke minst med de retningslinjene vi har satt til nå, som jeg rent personlig mener er et veldig godt utgangspunkt både for brukerne, moderator-teamet og styret. Ellers godt å høre at Gamer.no fortsetter med sitt nåværende design. Synes mange sider idag er begynt å bli for minimalistiske. De har gjerne kun en header, og så hvit bakgrunn på resten av siden med litt svarte rammer her og der. Nei, gamer.no har en meget stilren, men designmessig fin side.

Lenke til kommentar
Absolutt ingen grunn til bekymring her. Vi har fått veldig mye skryt for hva vi har fått til med forumet vårt. Det kan imidlertid hende Teknofil.no, Mobilen.no osv. går over til å bruke vår forumdatabase, med våre retningslinjer, og at vi i den forbindelse utvider med hovedkategorier for "Data", "Mobiltelefon" osv. Vi fortsetter å bruke http://forum.gamer.no som adresse, og spillkategoriene blir selvsagt vist som som standard for de som besøker forumet gjennom Gamer.no, men man kan besøke de andre kategoriene ved behov. Omtrent slik det fungerte da vi var en del av Diskusjon.no.

Veldig gode nyheter. Fint at dere vil fortsette det solide grunnlaget som dette forumet er bygd på.

Lenke til kommentar
Absolutt ingen grunn til bekymring her. Vi har fått veldig mye skryt for hva vi har fått til med forumet vårt. Det kan imidlertid hende Teknofil.no, Mobilen.no osv. går over til å bruke vår forumdatabase, med våre retningslinjer, og at vi i den forbindelse utvider med hovedkategorier for "Data", "Mobiltelefon" osv. Vi fortsetter å bruke http://forum.gamer.no som adresse, og spillkategoriene blir selvsagt vist som som standard for de som besøker forumet gjennom Gamer.no, men man kan besøke de andre kategoriene ved behov. Omtrent slik det fungerte da vi var en del av Diskusjon.no.

 

Genialt! Noe sånt ville jo være et sikkert tegn på at gamer.no får gjennomslag for sine styrker i den nye organisasjonen med en gang. :) Forumet ble knallbra på rekordtid.

Endret av ghad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...