Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Homepage problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt of-topic men spør forde.

Jeg har en Counter-strike klan med hjemmeside som en jeg kjenner har laga:

http://www.xprorz.so1337.net/

og d jeg trenge rå vite er ossen får jeg en sån ramme der man kan dra siden nedover istedet for at sida blir milevis lang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
og d jeg trenge rå vite er ossen får jeg en sån ramme der man kan dra siden nedover istedet for at sida blir milevis lang?

Jeg vet ikke om du har fått svar på det du lurer på, uansett, grunnen til at siden blir så "bred" er fordi header bildet er bitmap. Du får med andre ord ikke gjort noe med det med mindre du gjør om header-grafikken. Bildet er 951 pixels bredt. For en web-side vil jeg mene det er litt i det meste laget men... Your choice.

Det er mye bedre å jobbe i tables og %, og heller bruke bakgrunnsgrafikk sammen med en mindre venstrejustert bitmap logo. Da vil siden stort sett alltid tilpasse seg den besøkendes oppløsning og browser.

Skrevet

Jeg vil også anbefale deg om ikke å bruke fjortis språk(sms forkortelser) på siden din. Gjelder forsåvidt på forumet også. Skjekk også for skrivefeil, komma før men, ikke stor bokstav etter komma, fått med to t'er.

Ellers så er vel siden grei, rent bortsett fra at ingen linker virker. Linkene trenger vel kanskje ikke å åpnes i nytt vindu.

Og det er nok logoen som skaper problemer. Den er litt for brei.

Skrevet

Pjokken skrev

jeg spør ikke om hva dere syntes! Jeg spør ossen kan jeg lage rammer!

Ta det lit med ro da :-? ....

Alle svarene er godt ment, men hvis du er litt frekk så er det ingen som vil hjelpe deg i fremtiden..

mvh knutern_

Skrevet
Kanskje litt of-topic men spør forde.

Jeg har en Counter-strike klan med hjemmeside som en jeg kjenner har laga:

http://www.xprorz.so1337.net/

Vet ikke hvordan dette går til i php, men i HTML er det slik.

PS: Vær så snill å ikke bruk fjortisspråk på dette forumet!

Skrevet

Det kan være mange grunner til å kjøre frames, men man bør helst ungå det pga kompabilitets problemer. Akkurat på siden din skjønner jeg ikke helt hva du skal med frames siden det ikke er noe som krever frames der...

Uansett, det hadde vært mye enklere å se hva du mener hadde noen linker på siden funka.

Skrevet
jeg spør ikke om hva dere syntes! Jeg spør ossen kan jeg lage rammer!

Hehe! Det er vel bedre å få litt pepper her (selv om det slettes ikke var ment sånn) enn at du får det når folk begynner å besøke sidene deres. Da er det jo forsent! :wink:

Skrevet

jeg regner med at det er frontpage du/dere bruker.

Så sånn ut.

Isåfall kan du når du lager en ny side fra bunnen av velge forskjellige templates.

Det første du da gjør er å velge new web, empty web, og velge den templaten du vil ha fra menyen til høyre.

Hivs du ikke finner det oppsettet du vil med teplates kan du velge insert og sette inn frames horisontalt eller vertikalt.

Det er en stund siden jeg gjorde det, men jeg tror det var sånn det var.

Hvis du vil ha en innline frame så kan du velge insert, inline frame og åpne en der hvor du vil ha den.

Du bør google deg litt rundt. det ligger masse tutorials rundt om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...