Gå til innhold

Skumleste spillet du har spilt!


Anbefalte innlegg

Min er uten tvil Project Zero til PS2. Jeg og en kamerat satt sammen og spillte gjennom demoen, den skremte oss noe så inn i hel****. Vi bare la det fra oss, men vi leker med tanken å starte det opp igjen nå som vi er eldre.

 

Kan også nevne at samme kompis spillte gjennom Dead Space mens jeg så på, vi stokk godt et par ganger!

 

Kan også nevne Condemned 2, jeg kjøpte spillet til rundt 300,- Gjennomførte det aldri, ble for jævlig for meg. Folk sier jeg kastet bort pengene mine, men jeg mener det fikk akkurat hva jeg ville. Den redselen som TV/Film ikke kan gi meg lengre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Har ikke spilt så veldig mye, men når man er ung, alene hjemme midt på natta og har det (u)gøy med silent hill, kan ting være jævlig.

Lenke til kommentar

Artig å se at noen andre enn meg for en gangs skyld nevner Project Zero :) Fortsatt overrasket over at jeg kom meg gjennom det. 2eren er også bra (og skummel), men det har jeg ikke rundet :p

 

Ellers skremte F.E.A.R vettet av meg. Jeg spiller egentlig veldig lite skrekkspill, nettopp fordi jeg blir så sykt skremt, så jeg er litt stolt over de jeg klarte å runde ^_^

Lenke til kommentar

Noen kommer sikkert til å le. Men det skumleste spillet jeg har spilt må være The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Helt seriøst, dette er ikke ment sarkastisk eller ironisk. Joda, spill som Doom 3 og Fear er skumle de. For all del. Men de er mest skummel i form av "Bøøøøø!"-øyeblikk. Altså billige skremselseffekter som er laget for å få deg til å kveppe. Ocarina of Time derimot har mange skumle steder som er gjennomførte creapy. Spesielt de ulike hulene. Musikken er skummel, og ikke minst dynamisk (oh thank for midi-musikk som man dynamisk kan forandre i forhold til kondisjoner). Selv som 18 åring (forrige gang jeg spillte deler av spillet), var det dritskummel å gå ned i hulene. Jeg satt hele tiden med nervene på høyspenn.

 

Ekle feller rundt på brettene, skumle steiner eller mekaniske innretninger hvis eneste formål er å drepe deg, lyder av bevegende knivblad i nærheten. Jeg tror kanskje jeg holder meg til Barbie's Adventure jeg. :ph34r:

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Skjønner faktisk hva du mener, Snorre. Her spiller musikken en utrolig stor rolle, om du hadde endret den til Super Mario Theme hadde ting blitt mye mindre skummelt. Men når man spiller med så storslagen musikk har den mye å si på stemninga, og kan ene og alene gjøre et spill skummelt. Hadde jeg hatt slik musikk på headsetet mens jeg gikk til butikken en mørk vinterkveld hadde jeg vært mye mer anspent enn om jeg ikke hadde hatt det.

Lenke til kommentar

Hehe enig i at ocaria of time kunne være skummelt til tider. Spesielt i shadow temple!. Men det skumleste spillet jeg har spilt, må være Eternal darkness til GC. Plutselig mistet man bare hodet og stod med det i hånden, mens en stemme sa " To be or not to be, thats the question"

Lenke til kommentar
Noen kommer sikkert til å le. Men det skumleste spillet jeg har spilt må være The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Helt seriøst, dette er ikke ment sarkastisk eller ironisk. Joda, spill som Doom 3 og Fear er skumle de. For all del. Men de er mest skummel i form av "Bøøøøø!"-øyeblikk. Altså billige skremselseffekter som er laget for å få deg til å kveppe. Ocarina of Time derimot har mange skumle steder som er gjennomførte creapy. Spesielt de ulike hulene. Musikken er skummel, og ikke minst dynamisk (oh thank for midi-musikk som man dynamisk kan forandre i forhold til kondisjoner). Selv som 18 åring (forrige gang jeg spillte deler av spillet), var det dritskummel å gå ned i hulene. Jeg satt hele tiden med nervene på høyspenn.

 

Ekle feller rundt på brettene, skumle steiner eller mekaniske innretninger hvis eneste formål er å drepe deg, lyder av bevegende knivblad i nærheten. Jeg tror kanskje jeg holder meg til Barbie's Adventure jeg. :ph34r:

 

Må ærlig talt si meg enig med deg Snorre.

 

Men ellers må jeg si at Resident evil er skummelt når man er 6 år... Også kan jeg si at Dead Space som jeg holder på med nå er utrolig skummelt i et mørkt rom alene og det er helt mørkt ute. Det som skjedde var at skjermen blinka og ble svart i en liten stund også kommer min far inn med en motorsag i det lyset på skjermen kommer på igjen altså jeg så ikke eller hørte at han kom inn... Gud jeg skreik som ei lita jente....

Lenke til kommentar

Jeg husker Resident Evil som et godt minne om vonde ting.

 

Jeg og en kamerat satt og spilte på natta, det ble ikke mye soving, og ikke mye spilling heller :p

 

Ellers, Silent Hill 2 for min del. En gjennomført bra historie i grunnen, et knakende godt gameplay oppå der og til slutt alle detaljene i lyd og bilde. Radioen som begynte med hvit støy hver gang man nærmet seg et monster, den lille lommelykta som alltid lyste litt for lite og hele baktanken om hvorfor din døde kone har sendt deg et brev...

 

Nyere skrekkspill (av de jeg har tørt å prøve :p) baserer seg for mye på feil ting syns jeg. FEAR for eksempel, var alt for actionorientert - jeg blir ikke redd så lenge jeg kan skyte hvor mye jeg vil og for å være helt ærlig sliter jeg litt med å se hva som er så scary med det.

 

Dead Space har jeg ikke spilt, har prøvd demoen men fikk inntrykk av det også baserte seg på de litt gale tingene for å bygge opp spenningen, dessuten fikk jeg det aldri til. Også er det noe med det at jeg ikke riktig tør :D

Lenke til kommentar

Dead Space må du jo nesten prøve. Her er det lyden som egentlig gjør meste parten av jobben med å få det skummelt. Har kommet meg til Chapter 7 nå på en Uke, Er stolt jeg. Klarte jo ikke hele Chapter 1 første dag engang.

 

Edit: Fjernet quote, bryter med retnings regler i denne situasjonen.

Endret av Vaenas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...