Gå til innhold

Skumleste spillet du har spilt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De spilla er bare skumle siden man vet dem skal være skumle. Altså du lurer deg selv til å få det skummelt. De spilla hvor man faktisk ikke trenger å vite at det er et skrekkspill før man spiller å likevel blir redd det er de som er bra.

 

Edit: Å gud... hvis ansiktet ditt hadde dukket opp i et skrekkspill hadde jeg blitt redd. Vet ikke hvorfor men du var utrolig skummel.

Endret av Vaenas
Lenke til kommentar

En eller annen Resident Evil versjon på Playstation, kom til en mørk gang, lyste i taket å der hang det ei bikkje, slo av etter det der. Var vel 12-13 år gammel på den tiden :unsure: . Forøvrig Alien Vs Predator på lan var en forferdelig opplevelse som marine hvis han som spilte alien var god. Har aldri skreket å skutt i alle retninger så mye siden :p.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar
Noen kommer sikkert til å le. Men det skumleste spillet jeg har spilt må være The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Helt seriøst, dette er ikke ment sarkastisk eller ironisk. Joda, spill som Doom 3 og Fear er skumle de. For all del. Men de er mest skummel i form av "Bøøøøø!"-øyeblikk. Altså billige skremselseffekter som er laget for å få deg til å kveppe. Ocarina of Time derimot har mange skumle steder som er gjennomførte creapy. Spesielt de ulike hulene. Musikken er skummel, og ikke minst dynamisk (oh thank for midi-musikk som man dynamisk kan forandre i forhold til kondisjoner). Selv som 18 åring (forrige gang jeg spillte deler av spillet), var det dritskummel å gå ned i hulene. Jeg satt hele tiden med nervene på høyspenn.

 

Ekle feller rundt på brettene, skumle steiner eller mekaniske innretninger hvis eneste formål er å drepe deg, lyder av bevegende knivblad i nærheten. Jeg tror kanskje jeg holder meg til Barbie's Adventure jeg. :ph34r:

Helt enig med deg Snorre. Hadde jeg (eller foreldrene mine for den saks skyld) visst hvor skummel den var, hadde det aldri blitt det første N64-spillet til en skvetten 8-åring :unsure:

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Har ikke spilt så ufattelig mange skumle spill at det gjør noe. Aldri spilt et skrekkrspill når jeg tenker meg om. Jeg husker dog når jeg satt som en liten valp og spilte Ocarina of Time. Pinglete som jeg var satt jeg og så på at hele begynnelsen ble gjort for meg. Jeg satt helst med puten foran øyene. Ironisk nok fikk jeg hjelp av venner og bekjente langt ut i spillet, mens de siste templene klarte jeg med glans selv.

Andre spill jeg har funnet skumle er faktisk Halo 3 og Oblivion. Med en gang jeg startet å spille Oblivion var det et helvette å løpe ned i huler og fort, og jeg våget meg først ned dit når jeg til slutt fant ut at det var den eneste plassen hvor jeg var garantert noe action. Halo 3 var ikke på den måten skummelt, men grøsset litt i noen få av banene.

Selvfølgelig klarte også Bioshock å skremme meg en del. Konklusjonen blir dermed: Jeg er en pingle :D

Lenke til kommentar

Gohma ja. Husker godt den bossen. Var jo kanskje den skumleste delen i hele spillet. Man befinner seg i et bekmørkt rom, og hører dette insektslignende vesenet bevege seg rundt i rommet. Nervene er i høyspenn, og man ser febrisl rundt seg etter tegn på dette monsteret. Så blir det stille, men alt er fortsatt mørkt. Men plutselig ser man et svært gult øye rett foran seg. Fy søren, det er nok til å gi selv små barn hjerteattak.

Lenke til kommentar
Gohma ja. Husker godt den bossen. Var jo kanskje den skumleste delen i hele spillet. Man befinner seg i et bekmørkt rom, og hører dette insektslignende vesenet bevege seg rundt i rommet. Nervene er i høyspenn, og man ser febrisl rundt seg etter tegn på dette monsteret. Så blir det stille, men alt er fortsatt mørkt. Men plutselig ser man et svært gult øye rett foran seg. Fy søren, det er nok til å gi selv små barn hjerteattak.

 

Haha, ja! :D Fikk nesten hjerteattak, jeg. Turte ikke spille igjen på et par uker :D

Lenke til kommentar

Skal vi se. Riktignok ikke spesielt skummelt spill i seg selv, og jeg tror ikke akkurat det var intensjonen fra designernes side at det skulle være skummelt, men jeg og alle de andre som var til stede da jeg spilte Castlevania til Nintendo 64, ble jaget rundt i en labyrint av motorsagmann og hunder, klarte å dra ifra dem, løp opp i et lite tårn i labyrinten for å sjekke hvor motorsagmannen var blitt av, og da jeg var oppe og så snudde meg, sto han plutselig en meter fra meg, i trappa som var eneste veien ned. Dit hadde han nok teleportert. Huff. Samtlige i rommet skrek samtidig.

 

Hva gjelder mer konsistent skremming ligger Dead Space, som jeg fullførte tidligere i natt, høyt. Skummel atmosfære, særlig lydene. Klarte aldri å stoppe å se meg rundt hver gang jeg hørte en lyd.

Lenke til kommentar

Call of Cthulhu: Dark Cornes of the Earth er vel verdt å nemne. Skummel stemning og "hoppe i stolen"-øyeblikk. Dessutan brukar det ikkje heilt vanlege effektar svært effektivt. Tok det fram igjen nyleg og klarte faktisk å bli sjøsjuk på båten. Kanskje ikkje berre positivt det, men i alle fall smått imponerande.

 

Ellers må vel originale Alone in the Dark på lista.

Lenke til kommentar
Call of Cthulhu: Dark Cornes of the Earth er vel verdt å nemne. Skummel stemning og "hoppe i stolen"-øyeblikk. Dessutan brukar det ikkje heilt vanlege effektar svært effektivt. Tok det fram igjen nyleg og klarte faktisk å bli sjøsjuk på båten. Kanskje ikkje berre positivt det, men i alle fall smått imponerande.

 

Ellers må vel originale Alone in the Dark på lista.

 

Enig der, spesielt delen på hotellet er sinnsvakt ekkel, hadde hjertet i halsen og pulsen var på det høyeste.

Lenke til kommentar

STALKER! Ingen spill har noensinne vært så skremmende. Man har grøsserspill som er basert på bare grøsser, men etterhvert vet du hva du kan forvente i de. Stalker er tilfeldig nok at man blir før eller senere overrasket. Husker jeg pleide å sette meg ned i et hjørne og vente til natten gikk over (ca 1 time in real life), for det var altfor skummelt å gå ut i mørket :D (fikk med meg at det gikk an å skru opp brightness nok at man ser, men hva er moroa i det??)

Lenke til kommentar

Skumleste spillet jeg har spilt må nok være F.E.A.R, mainstream som det er. Men skumleste øyeblikk, der føler jeg meg ganske unik, for flaut det nå enn er.

 

Skumleste øyeblikk i et spill opplevde jeg i ingen ringere enn Uncharted: Drake's Fortune. Noen visse ganger med noen visse .. skapninger skremte meg så mye på slutten, at både jeg og mine kompiser ble skremt så, og hylte så mye, at mamma kom løpende ned og trodde noen hadde skadet seg. Det her var hyl av 4-årsjentedimensjoner.

 

For de som har spilt det:

 

Skjul
De første korridorene i bunkeren, hvor de første zombiene dukket opp, gikk vi nedover gangen, når vi hørte et meget velkjent grynt bak oss. Vi snur oss, for å oppdage nok en tom korridor. Men når vi så snur oss igjen; BOOM! Zombie slenger seg over oss og tar et godt tak i halsen med sin smykke kjeve. BAM! Jeg ble såpass skremt at jeg glapp kontrollen og holdt på å velte stolen min.
Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...