Gå til innhold

Folk som har begge eller alle konsollene, hvem bruker dere mest?


Toman18

Anbefalte innlegg

Mener det var et veldig flertall av PS spillere på Diskusjon.no, så kan jo bare hende at flest Xbox folk har migrert sålangt.

Vet ikke hvorfor du tror det, men hvis du ser på antall poster i de forskjellige kategoriene (sony vs microsoft) så ser det ut til at det er flere 360-brukere.

 

180 000 vs 160 000 poster og 12 000 vs 9500 emner.

 

Har vel litt med det at xbox 360 var ute noe før ps3? Kanskje, for tror antall xbox 360 brukere og ps3 brukere er ganske så jevnt. I tillegg er det vel 5000 emner og 100000 innlegg om RROD? :p

Ser du tallene på nintendo delen? Men er ikke så rart det er lite å prate om der. For gamere i verden skjer det minimalt som interesserer ser det ut som.

Og sony har MYE flere innlegg om PS2, PSP og PS1 sammenlignet med Xbox. Det er nok flere 360-brukere på diskusjon.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker definitivt 360 mest. Mest pga at mange av rl vennene mine spiller 360 og det er en fin måte å "holde kontakten" med folk som bor langt unna... I tillegg har xboxen etter mitt syn de beste eksklusive titlene.

 

på ps3 har jeg spilt mgs4(kjøpte den vel egentlig pga dette spillet), drakes fortune, gt prologue og LBP. Bortsett fra Mgs4 skuffet samtlige titler og spesielt LBP som jeg hadde forventet alt formye av :(. Kommer uansett til å kjøpe FFXIII på ps3, det er liksom det hører hjemme.

Som en annen sa tidligere så bruker jeg også ps2 mer enn ps3 foreløpig.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke alle konsollene, men en PS3 og en Wii kan jeg skryte på meg. Som de fleste andre her står også min Wii og slapper av en god del. PS3'en derimot blir brukt daglig, enten det er til gaming eller film.

 

Den store forksjellen for meg er åpenbart at spillutvalget til Wii er mildt sagt ræva. Det finnes knapt bedre partyspill enn Mario Kart, Mario Strikers Charged Football og selvsagt Super Smash Brawl (som er tidenes multiplayerspill). I tillegg til det er det kun Super Mario Galaxy og Zelda som er verdt å nevne. De tre førstnevnte går jevnlig i bedre lag, men alt i alt PS3'en den store vinneren.

Lenke til kommentar

Har PS3 og Xbox 360 men bruker PS3 mest. Når det kommer til spilling så blir Xbox 360 brukt for ekslusive spill på den plattformen, mens jeg foretrekker PS3 (p.g.a lav lydstøy) på multiplatform spill.

 

Ellers er PS3 mye brukt p.g.a BluRay og som mediacenter. Når det er sagt så er ikke 360 noe dårlig medicenter, men den støyer rett og slett for mye.

Lenke til kommentar

Har PS3 og XBOX360. Eide en Wii i et par måneder, men den ble solgt videre til blodpris.

 

Eier helt klart flest spill til XBOX360'en, da den i de fleste tilfeller er overlegen på multiplattform-spill. De to eneste unntakene i spillsamlingen i den sammenheng er Dead Space (hei lyd) og Devil May Cry 4 (hei kontroll+tradisjon).

 

Foretrekker også å spille online på Xbox Live, da jeg har størst venneliste der. Pluss at der har alle mikrofon. Alle amerikanere også desverre.

 

Bruker altså XBOX360 klart mest, men lar meg stadig imponere av kvaliteten på Sonys eksklusive spill, som for ekspempel MGS4, Uncharted og nå nylig Killzone 2. Også synes jeg at PS Store er hakket vassere enn Xbox Marketplace, med større fokus på kvalitet enn kvantitet.

 

Elsker PS3'en min, og ser lyst på fremtiden, men det er XBOX360'en som fyller rommet mitt med støy mesteparten av tiden.

Lenke til kommentar

360 såklart, samtidig bruker jeg DS`en også veldig mye. Men der spiller jeg bare Guitar Hero eller Pokemon. 360 har også ført til det litt sosiale også. Fått noen venner i byen på grunn av Xbox Live. Og er pågrunn av disse og mange bra spill på 360`en at jeg forsetter å bruke den så ofte.

 

PS3`en har faktisk begynt å fått støv på seg. Har ikke brukt den siden jeg flyttet tilbake til foreldrene mine for 2-3 månder siden. Så jeg måtte ta det vekk i går. Har MGS4, Heavnly Sword(faktisk aldri åpnet), Medal of Honor, Skate og Uncharted til PS3. PS3 er nesten bare for Bluray her. Synes ikke konsollen har så mange bra spill og jeg bryr meg rett og slett ikke om spill som Killzone 2 siden det ser likt ut alt annet, bortsett fra grafikken liksom.

 

Wii hadde jeg, men ble lei den etter 4-5 uker å solgte den bort i januar 2007. Zelda skuffet, og grafikken var ikke på topp samtidig som 2/3 spill jeg kjøpte med konsollen skuffet. Red Steel og et kjørespill med grafikk dårligere enn en 1994 PC jeg brukte til å kjøre BASIC Stamp på. Egentlig fornøyd med at jeg solgte konsollen der og da siden jeg trengte virkelig penger til hybel-leia, og den fikk jeg dekket. Kjøpte Wii med 3 spill for rundt 3000 og solgte alt til 5000 ca. Slapp jeg hvertfall å flytte tilbake til foreldrene mine.

Lenke til kommentar

Ser hvem som er ditt og datt her ja... Jeg har både PS3 og 360 men bruker mest PS3 pga de eksklusive spillene faller i bedre i smak enn på 360en desverre. MGS4, Little Big Planet, Killzone 2 og Uncharted osvv " listen fortsetter " mener jeg er bedre enn 360 sine eksklusive. Framtiden til 360en er det bare 2 eksklusive spill jeg ser frem til er Alan Wake og Gears Of War 3, DLC til Fallout 3, GTA IV og Halo kunne brydd meg langt i svarthullet. Mens på PS3 ser jeg frem til God Of War 3, Uncharted 2, Gran Turismo 5, Heavy Rain, Killzone 3 "lov og håpe" og Infamous, eller et nytt Jak/Ratchet hadde vært digg :D. Så hos meg så er jeg på randen til å selge 360en, må jo gjørs på å kjøpe for eks Resident Evil 5 til 360 bare fordi min 360 dør ut.... Sånn skal det ikke være :p

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Jeg kjøper stort sett spillet til den platformen det er best på.

F.eks Sf4 på Ps3 pga kontroll og Re 5 på 360 pga ytelse og litt kontroll der og.

Så jeg spiller nok ca like mye på begge konsollene vil jeg tro.

 

Gratis online på psn er jo ett pluss det ska Sony ha, spes nå som det ikke står tilbake for noe i henhold til Live lenger.

Lenke til kommentar
Gratis online på psn er jo ett pluss det ska Sony ha, spes nå som det ikke står tilbake for noe i henhold til Live lenger.

 

Gratis er selvfølgelig eit pluss, men at den holder samme nivå når det kommer til funksjonalitet er veldig uenig i.

 

Utenom mic support på alle spill så kan ikke jeg komme på noen features som live har som psn ikke har nå lenger.

Lenke til kommentar

Har alle 3 konsollene. Kan vell si at både xboxen og wiien står og samler støv. Spiller vell bare ps 3 for tiden pga eg kjøpte meg persona 3 og 4 + resident evil 5 til ps 3. Og at ps 3 falle meir i smak fordi eg ikkje spiller så mykje online, men at eg har muligheta til å spille online gratis dersom eg først vil istedenfor å måtte betale for 1 måned bare fordi eg vil spille 1 time online akkurat der og då.

Lenke til kommentar
Gratis online på psn er jo ett pluss det ska Sony ha, spes nå som det ikke står tilbake for noe i henhold til Live lenger.

 

Gratis er selvfølgelig eit pluss, men at den holder samme nivå når det kommer til funksjonalitet er veldig uenig i.

 

Utenom mic support på alle spill så kan ikke jeg komme på noen features som live har som psn ikke har nå lenger.

 

private chat, cross platform game invite, party chat, ingame musikk i alle spill..

 

PSN har langt att før det når samme standard som LIVE..

Lenke til kommentar
private chat, cross platform game invite, party chat, ingame musikk i alle spill..

 

PSN har langt att før det når samme standard som LIVE..

 

Nå har vel ikke in-game musikk støtte til spill noe med Playstation network tjenesten å gjøre.

Mic støtten må være det eneste, og party chat greia har jeg aldri hatt behov for å teste så jeg kan derfor ikke uttale meg om den funksjonen.

 

Psn er ihvertfall bra nære live nå og det gratis på toppen.

Endret av Laland
gjorde quoten mindre
Lenke til kommentar
private chat, cross platform game invite, party chat, ingame musikk i alle spill..

 

PSN har langt att før det når samme standard som LIVE..

ingame musikk i alle spill hjelper mye når jeg ikke kan rippe mine cder eller overføre fra mp3spilleren til HDDen på 360en. Skjønner ikke hva som skal til for å rippe, jeg kan ikke huske det var så vanskelig i gamle dashboard forhold til NXE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...