Gå til innhold

Folk som har begge eller alle konsollene, hvem bruker dere mest?


Toman18

Anbefalte innlegg

Eller så er det bare tilfeldig at det er flest Xbox brukere her. Mener det var et veldig flertall av PS spillere på Diskusjon.no, så kan jo bare hende at flest Xbox folk har migrert sålangt. Men selv om det er flertall av en "gruppe" her, så er det fortsatt et himla godt miljø her! Eller noen som har noe å si på noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke se bort fra tilfeldigheter, men jeg tror det kommer av at X360 har bredere apell blant hardcore spillerne enn hos casual. Selv om casual-gruppen er den største kundemassen av de to, er det nettopp hardcore-spillere som henger på spillforumene som dette. Skal heller ikke utelukke at det var/er annerledes på diskusjon.no, som er mye mer enn bare et spillforum, og dermed større andel av casual-spillere.

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke så rart at 360 leder i denne voten med tanke på at voten er for folk med 2 eller flere av disse konsollene.

 

1. De som har PS3 og 360 vil som oftest prioritere multiplatformspill til 360. Dette er fordi de fleste mener kontrollen er bedre, Live er bedre og rett og slett fordi endel multiplatformspill generelt er bedre siden de er portet fra 360 til PS3 og ikke omvendt.

 

2. Det kan virke som det er flere som har 360 og Wii, enn det er folk som har PS3 og Wii, siden Wii for det meste taper enhver kamp mot de andre konsollene, kan 360 få en fordel om det er slik at flere har 360/Wii PS3/Wii.

 

Ikke så mange som har stemt foreløpig, men ingen tvil om hvem som er gamerne sin favoritt her hittil :rolleyes:

 

Slutt med fanboy-pratet. Voten viser ikke hvilken konsoll som er gamerenes favoritt, men den viser hvilken som blir brukt mest av multiplatformeiere. Dessuten kryr det av 360-fans på gamer.no. Så med mindre du mener gamerne som i "brukerene på gamer" er ikke det riktig heller. Man overlever ganske lett ved bare å ha PS3, multiplats er fortsatt multiplats og de er ikke veldig merkbart bedre på 360. Når alt kommer til alt er det eksklusivene som avgjør. Og det er en objektiv mening om hva som er bra og hva som ikke er det. Selv liker jeg ikke såå godt RPG og FPS, som er hovedsjangerene på 360. Platforming, action, fighters og lignende er mer min type spill, men det vil ikke dermed si at det er ren fakta. På samme måte som at "Gears 2 er bedre enn Resistance 2" ikke er ren fakta.

 

Selv har jeg PS3 og Wii og ser meg lykkelig med det. Wii står for det meste og støver for tiden, men uten den konsollen ville jeg aldri få spilt Super Mario Galaxy som er min favoritt av next-gen spillene. Det er foran sterke titler som Uncharted og MGS4. PS3 bruker jeg daglig og jeg merker ikke veldig stor forskjell på multiplatformspillene fra PS3 til 360 selv.

Lenke til kommentar
Mener det var et veldig flertall av PS spillere på Diskusjon.no, så kan jo bare hende at flest Xbox folk har migrert sålangt.

Vet ikke hvorfor du tror det, men hvis du ser på antall poster i de forskjellige kategoriene (sony vs microsoft) så ser det ut til at det er flere 360-brukere.

 

180 000 vs 160 000 poster og 12 000 vs 9500 emner.

Lenke til kommentar
Mener det var et veldig flertall av PS spillere på Diskusjon.no, så kan jo bare hende at flest Xbox folk har migrert sålangt.

Vet ikke hvorfor du tror det, men hvis du ser på antall poster i de forskjellige kategoriene (sony vs microsoft) så ser det ut til at det er flere 360-brukere.

 

180 000 vs 160 000 poster og 12 000 vs 9500 emner.

 

Har vel litt med det at xbox 360 var ute noe før ps3? Kanskje, for tror antall xbox 360 brukere og ps3 brukere er ganske så jevnt. I tillegg er det vel 5000 emner og 100000 innlegg om RROD? :p

Ser du tallene på nintendo delen? Men er ikke så rart det er lite å prate om der. For gamere i verden skjer det minimalt som interesserer ser det ut som.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Jeg har alle 3 konsollene, og hos meg er det helt klart xbox360 som er mest i bruk, rett og slett fordi den konsollen har de beste og mest interessante spillene for meg.

 

Wii'en har stått urørt siden jeg runda Resident Evil 4, og kommer nok til å fortsette å støve ned da jeg ser ingen spill i horisonten som appelerer til meg. MEN Resident Evil 4 på Wii var verdt prisen for konsollen alene, lett!

 

Kan legge til at jeg bruker ps2 mer enn ps3...

Lenke til kommentar
Mener det var et veldig flertall av PS spillere på Diskusjon.no, så kan jo bare hende at flest Xbox folk har migrert sålangt.

Vet ikke hvorfor du tror det, men hvis du ser på antall poster i de forskjellige kategoriene (sony vs microsoft) så ser det ut til at det er flere 360-brukere.

 

180 000 vs 160 000 poster og 12 000 vs 9500 emner.

Fikk bare et generelt inntrykk av det de årene jeg var på Diskusjon. Men, nå var jeg så godt som aldri innom den seksjonen, så det er nok bare noe jeg har innbilt meg! :)

Lenke til kommentar

Har ps3 og wii. Spiller absolutt mest ps3, siden den maskina har et godt reportuar av fightingspill i tillegg til metal gear og Uncharted.

 

Wii kommer til å bli tatt mer i bruk framover, nå som MadWorld og Deadly Creatures kommer snart. Synes også Wario Shake Dimension er ganske artig, samt Mario Kart. Men Wii er morsomst i en gjeng på 3-4 stk. Derfor står den og støver i hver street fighter- eller tekkenperiode.

 

360 har ingen spill som frister, som ikke kommer på andre konsoller, så da står jeg glatt over den.

Endret av EagleJin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...