Gå til innhold

Noen som gleder seg til Star Ocean: The Last Hope?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk spillet for noen dager siden, og har testet det noen timer. Førsteinntrykket er veldig positivt, veldig god begynnelse. Enkelte av karakterene har rimelig irriterende stemmer, men det er jo vanlig i slike spill. Grafikken er fantastisk bra, og absolutt på høyde med Lost Odyssey vil jeg si. Men har ikke spilt mer enn et par timer, så vanskelig å si hvordan det er seinere i spillet ;)

Endret av Memoen
Lenke til kommentar

Aftenpostens anmeldelse var ikke akkurat noe å skryte av! :p

 

Ble det kjøp Spartakus? Hvis ja, hva synes du?

 

Høres bra ut det Memoen. Er i hovedsak irriterende stemmer, dårlig dialog generelt og svak historie som er årsakene til at jeg ikke har kjøpt det enda. Spillet fikk jo brukbar karakter fra både Gametrailers og IGN, men ser spesielt at forumbrukere rundt omkring slakter historien.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Spillet er bra det, synes jeg. Har spilt en fem-seks timer og trives veldig godt. Spesielt kampene er intense og veldig bra utført. Man kan velge hvilke kamper man vil ta (til en viss grad), man slipper i alle fall tilfeldige kamper annethvert skritt. Med andre ord er graden av grinding noe man bestemmer selv. En annen ting jeg liker er item creation (i mangel av et norsk begrep). Det gjør i og for seg at grinding får et mål og en mening utover å skulle komme høyere opp i levels; man må også få tak i diverse "deler" for å bygge et bedre sverd, e.l. Samt det å drepe nok monstre av en type for å senere kunne lage en "monster jewel" som gjør at du kan bruke det monsterets karateristiske evner som f.eks. motstandsdyktighet mot ild.

 

Det er riktignok mange og lange mellomsekvenser, og historien er nokså karakteristisk for sjangeren, men det passer meg ganske bra. Har spilt det meste av JRPG-er på X360... ;) Det er mulig stemmeskuespillet er irriterende, men personlig synes jeg det fungerer helt greit. Men som sagt, er bare fem-seks timer ut i spillet og det er enda veldig mye igjen å gjøre. Mulig inntrykket mitt endrer seg når jeg kommer lenger uti, men så langt er det slik at jeg gleder meg til neste gang jeg kan sette meg ned med spillet.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvorfor de i det hele tatt slipper spill som dette her i Europa. Særlig på 360.

 

JRPG fans har nesten alltid bare Playstation, og de sitter heller å venter på at spill skal komme der enn å kjøpe 360 uansett.

 

Noe vi har sett av det elendige salget av alle jrpg spillene på 360 her. Ingen av dem har noen gang vært på en salgsliste, utenom i UK med Lost Odyssey.

Lenke til kommentar

Jeg er en JRPG-fan. Og jeg har X360, ikke PS3. Faktum er at denne generasjonen har det vært X360 som har regjert JRPG-markedet så langt. Ikke PS3. Det sier sitt at neste Final Fantasy vil komme på X360 i tillegg til PS3...

 

Det stemmer at JRPG-spill sjeldent kommer høyt på salgslistene i Europa, men det finnes en god del som kjøper dem allikevel. Hadde det ikke vært det så hadde de ikke prøvd å selge dem heller. De er ikke idioter, tross alt. Og tenk så fattig spillverdenen hadde vært om det ikke også var plass til de sjangerene som ikke alle liker? Tenk om alle skulle lage skytespill... Jeg vet jeg hadde blitt drittlei rimelig fort...

 

Og når det er sagt, så var dette en tråd om Star Ocean. Ikke hvorvidt JRPG-er er noe morsomt. Synes du JRPG-er er søppel finnes det mange andre tråder. :)

Lenke til kommentar
Aftenpostens anmeldelse var ikke akkurat noe å skryte av! :p

 

Ble det kjøp Spartakus? Hvis ja, hva synes du?

 

Høres bra ut det Memoen. Er i hovedsak irriterende stemmer, dårlig dialog generelt og svak historie som er årsakene til at jeg ikke har kjøpt det enda. Spillet fikk jo brukbar karakter fra både Gametrailers og IGN, men ser spesielt at forumbrukere rundt omkring slakter historien.

 

Ikke kjøp enda, mest fordi jeg ikke fant det til noe lavere enn 599. Vanligvis pleier jeg å finne hvertfall én butikk der spillet er en hundrelapp billigere. Ser ut som om det kan bli vanskelig her, og å importere tjener jeg heller ikke nok på til at det er verdt det.

 

Angående kvaliteten er jeg like skeptisk som deg. Jeg har sett introen og det var ikke spesielt lovende i forhold til historien og karakterene, men nå har jeg allerede de tre foregående spillene i serien så det ville ikke føles naturlig å hoppe over dette.

Lenke til kommentar

Vel, hvis man typisk liker JRPG-sjangeren, så er ikke Star Ocean The Last Hope noe dårlig kjøp. 74/100 hos metacritic burde tilsi det, forøvrig. Kampene kan være nokså avhengighetsskapende. Det er heller ikke noe "loading-helvete". Alt går kjapt, kampene også. Hvilket medfører at man kan komme seg igjennom et område uten at det føles som en tålmodighetsprøve...

 

Det er klart, hvis man lett lar seg irritere over dårlig stemmeskuespill eller i overkant klisjéfylt historie, så er det sikkert mange muligheter til å la seg irritere over Star Ocean. Personlig har jeg ikke merket noe til dårlig stemmeskuespill, men så er jeg ikke spesielt kritisk ift dette. Når det gjelder historien så er den engasjerende, men den er veldig sjangertypisk...

Lenke til kommentar

Ikke noe jeg legger merke til. Men igjen, jeg er ikke spesielt kritisk ift sånne ting. Jeg er en av dem som likte The Last Remnant veldig godt, og har aldri brydd meg noe særlig over FPS drops i det spillet.

 

Når det er sagt så er er FPS-drops veldig åpenbare i The Last Remnant, samt texture loading. Jeg har ikke merket noe som helst slikt i Star Ocean. Alt flyter fint og ser pent ut. Kameraet kan være litt teit av og til, men er hverken bedre eller dårligere enn tilsvarende spill. Mye rettet seg for min del når jeg inverterte venstre-høyre-aksen på kamerakontrollen. ;)

Lenke til kommentar

jeg klarte ikke last remnant. elendige animasjoner og var jo til tider nesten uspillbart pga fps drops.

 

Er egentlig ikke noe grafikk hore eller sånn, lost odyssey hadde jeg ingen problemer med, men remannt ble for mye negativt til å klare nyte det positive.

 

Men det høres uansett fra ut om star ocean! regner med jeg henter en kopi på jobben om noen dager.

 

driver fortsatt med infamous også kommer jo prototype om noen dager. blir mye til til spill framover:P

 

 

edit: kamera pleier så og si aldri plage meg i spill, selvom det er alltid noe som andre fokuserer på.

Endret av zell
Lenke til kommentar
http://www.play.com/Games/Xbox360/4-/60610...pe/Product.html

 

Blir vel billigere det, blir det ikke?

 

38.99 euro er i underkant av 350 kroner, pluss 107 kroner i tollgebyr er vi oppe i 450, og legger vi til MVA så blir det åpenbart at det ikke er stort å tjene her.

 

Men ofte blir jo pakker verdt mer enn 200 kr fra utlandet merket med en lavere pris slik at pakken kommer under tollgrensa. Vet noe om play.com pleier å gjøre dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...