Gå til innhold

Hva er den beste filmen dere har sett?


Gcduden

Anbefalte innlegg

- Saw 1, 2, 3, 4, 5. Elsker den serien, fordi den er en utrolig skummel/blodig grøsser med fantastisk historie og skuespillere.

 

Saw-filmene har fantastisk historie? Tjæææææ... Jeg tror jeg kan finne en og annen film hvor historien kanskje er litt dypere. Ikke misforstå, 1'ern har utrolig bra story. Den filmen er utrolig bra. Men fra 2 og utover er det bare ræææl ass. Men det er skuespillere der, det har du rett i. Hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hmm, har sett mange gode filmer men to jeg virkelig liker som jeg kommer på i farten er:

 

The Dark Knight og The Island. Sistnevnte trodde jeg skulle bli en dårlig sci-fi/action smørje med null historie, men jeg ble utrolig positivt overrasket! Det er en knallfilm!

Lenke til kommentar
Godfather hadde jo ett godt plott, men fy søren så mye snakking det er i de filmene! Sikkert den filmserien der det har blitt ytret flest ord ever. Jeg så eneren og toeren, og etter det klarte jeg ikke mer.

 

Den var bra allikevel ;)

Kjempestemning, bra blanding av action, spennende, rolig osv, masse bra skuespillere og det er en av filmene jeg har best minner fra.

 

Tor faktisk den er rated som en av de beste filmene på imdb også ^_^

Endret av Snapz
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Beste filmen jeg har sitt? Hmm, jo Hut fuzz uten tvil! Grunnen er vel av min tragiske humor og at en sånn sett streng og perfekt politi blir partner med en dumskalle (sånn sett) Partneren hans har sitt litt formange filmer og tar jo helt av når action scenene kommer i filmen. Til å være action/komedie så er den ganske blodig da. Men det er vel litt av humoren da ;) Det er også mange hysteriske replikker i filmen xD

 

Må le vær gang jeg ser den :D

Lenke til kommentar
The Shawshank Redemption, fordi den ligger nemleg på førsteplass på imdb

 

 

Slikt kan man jo selvfølgelig egentlig ikke argumentere imot rent teoretisk men jeg holder den ikke som personlig favoritt. Men bra, dét er den.

 

Mine favoritter akkurat nå (de jeg huker å skrive om) er nok:

 

Watchmen - fordi historien er evig aktuell og skuespillerne er gode. Enkelte småting jeg gjerne skulle ha sett gjort annerledes i forhold til kildemateriale men det skal ikke filmen som film dømmes for.

Reservoir Dogs - Tarantinos første oser av skuespillere med en historie å fortelle som ikke ligner noen ting. Spennende fra start til slutt uten ett eneste dødpunkt.

Seven - Rå, brutal og guffen - uten å bli spektakulær. En god film som fengsler deg hver gang.

Hot Fuzz - Herlig britisk komedie stappfull av humor og med en historie så logisk at man nesten blir overrasket.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

"Bound by Honour - Blood in, blood out" er hvertfall en av de beste jeg har sett, Godfather trilogien er jo helt fantastisk, samme med Ringenes herre trilogien. "Do the right thing" er kanskje den jeg må sette øverst, men det er veldig vansklig syntes jeg :p Alle filmer har jo forskjellige ting du liker ved dem.

Lenke til kommentar
Kom nettopp på en film som jeg vil plassere veldig høyt: Pan's Labyrint. Et mesterverk av dimensjoner!

Ikke den beste men absolutt en sinnsykt bra film!

Min favoritt er nok Gladiatoren faktisk. Men dette kommer sa selvsagt ann på humør og slikt.

Hot Fuzz var en film jeg lo av hele veien hjem etter kinoen og hele dagen etterpå.

Men en film som også må nevens er boondock Saints. og ikke inst den mest geniale av dem alle Snatch!

Lenke til kommentar

Saving Private Ryan er utrolig på alle områder. Jeg kan ikke finne noe å sette fingeren på. Full Metal Jacket er også en veldig bra film.

Den første Rambofilmen er også veldig bra. hver gang jeg tenker på den, får jeg lyst til å se den!

Ellers har jeg lyst til å nevne en film ved navn Mickey's Christmas Carol som er en versjon av Ebenzer Scrooge. Jeg pleide alltid å se denne ved juletider. Herlige barndomsminner.

 

 

Så nettopp The Taking of Pelham 123, og det var overraskende bra og intelligent film som nettopp dukket opp i favorittene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...