Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

herregud så latterlig op protoss er. Spille nettopp igjennom campaign, og skulle prøve meg på placement matches.. tok terran for de liker jeg best. Tapte første rundt mot protoss, jeg hadde 8 marines mot 4 zealots.. de knuste meg.. jaha? tenkte jeg. Neste match prøvde jeg protoss, samme taktikk kun zealots. Vant. Samme taktikk på de siste matches, masse zealots.. vant vant vant vant. latterlig.

 

Jepp, i turneringene kommer nok 10tusenvis av mennesker til å benke seg ned for å se to protoss spamme zelaots mot hverandre ;)

Om du virkelig zelaots det er OP, så har du ikke helt fått med deg hva Starcfaft (2) er for noe hehe. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

herregud så latterlig op protoss er. Spille nettopp igjennom campaign, og skulle prøve meg på placement matches.. tok terran for de liker jeg best. Tapte første rundt mot protoss, jeg hadde 8 marines mot 4 zealots.. de knuste meg.. jaha? tenkte jeg. Neste match prøvde jeg protoss, samme taktikk kun zealots. Vant. Samme taktikk på de siste matches, masse zealots.. vant vant vant vant. latterlig.

vel, er du uforberedt kan det meste virke "OP". ble akkurat zealot-rusha, og klarte meg fint.

repimg-33-134612.jpg

Lenke til kommentar

herregud så latterlig op protoss er. Spille nettopp igjennom campaign, og skulle prøve meg på placement matches.. tok terran for de liker jeg best. Tapte første rundt mot protoss, jeg hadde 8 marines mot 4 zealots.. de knuste meg.. jaha? tenkte jeg. Neste match prøvde jeg protoss, samme taktikk kun zealots. Vant. Samme taktikk på de siste matches, masse zealots.. vant vant vant vant. latterlig.

 

Ingen er op :) Altså 4 zealots vil ta 8 marines selvsagt. Marines koster halvparten og er kjappere og kan microe zealots til døds om du vil.

Terran er kanskje de ekleste å ta i matcher for nybegynnere pga de har reapers og marauders de kan rushe med.

Uten god micro så er protoss død hvis du er Terran.

Lenke til kommentar

Om du vinner med mass zealots er motstanderne rett og slett dårlig. Zealot er en veldig god enhet om motstanderen ikke microer, marines har range, det har ikke zealot, marauder kan slow'e og M/M vraker zealots. Du kan også mure deg inn og skyte alt du vil. Zerg bør/kan få ut spine crawlers og teche opp til noe annet enn zerlings (baneling/roach) og presse tilbake.

 

Du kan og bør ikke gå tå til tå med zealots om du er en annen rase. Og TvP, gled deg til emp så får vi se hvem som syns protoss er OP :p

Lenke til kommentar

Eg ler om protoss gaar heavy gateway mix, uansett om eg er zerg eller terran. Snart faar du vite hva annet snacks protoss har opp i ermet som faar zealots til aa virke som pusekatter. Terran sitter godt i det no med massevis av muligheter. Spillet blir artigere straks du vet mer om det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Ååå, spilte nettop en placementmatch som jeg tapte, ikke at det er så ille, men når jeg studerte replayen etterpå, så så jeg at han var like god/dårlig som meg, og at jeg lett kunne ha tatt han, hadde jeg bare ikke gjort noen små feil som endra på alt.. Jaja.

 

Uansett, navnet er Atsjonas og CC er 901 :)

Lenke til kommentar

Jeg forsøker meg her og håper på at noen kan hjelpe meg:

 

Er det noen her som har bruk for en uregistrert US region starcraft 2 key? jeg gjorde den tabben å bestille en feil key ved uhell *facepalm*, så nå må jeg se om jeg kan få byttet denne på en eller annen måte. US keyen er et par dollars dyere enn EU keys fra diverse sider, så det er at par kroner å spare på det evt. Om det er noen som er interresert så send meg en PM.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

herregud så latterlig op protoss er. Spille nettopp igjennom campaign, og skulle prøve meg på placement matches.. tok terran for de liker jeg best. Tapte første rundt mot protoss, jeg hadde 8 marines mot 4 zealots.. de knuste meg.. jaha? tenkte jeg. Neste match prøvde jeg protoss, samme taktikk kun zealots. Vant. Samme taktikk på de siste matches, masse zealots.. vant vant vant vant. latterlig.

vel, er du uforberedt kan det meste virke "OP". ble akkurat zealot-rusha, og klarte meg fint.

repimg-33-134612.jpg

 

Det var jo et sykt risky opplegg han du spilte mot hadde og da :) Kul match.

 

Jeg har fokusert mest på campaign, så jeg holder på med placement matches ennå. Har vunnet de tre første som terran, så fant jeg ut at jeg skulle kjøre random race, og ble selvfølgelig zerg mot en terran spiller. Jeg kan IKKE spille zerg. Jeg kan derimot være sta som faen når jeg vil, noe som resulterte i denne sinnsykt clutch seieren. :) Skjønner ennå ikke helt hvordan jeg kunne vinne den kampen. ^^

 

repimg-33-135076.jpg

Lenke til kommentar

Blir glad hver gang jeg ser roaches. :p Men fy faen, som protoss er det så latterlig mye vanskelige å vinne mot terran enn noen andre. Vinner vel 95% av pvp, og endel pvz og, men sliter når de masser mutalisks. GUD jeg hater terran. De spammer bare marines og marauders og trykker høyreklikk :(

 

Zerg bør/kan få ut spine crawlers og teche opp til noe annet enn zerlings (baneling/roach) og presse tilbake.
Om Protoss ser roaches er du ute å kjøre. Immortals knuser roaches altfor lett. Endret av Martino
Lenke til kommentar

Blir glad hver gang jeg ser roaches. :p Men fy faen, som protoss er det så latterlig mye vanskelige å vinne mot terran enn noen andre. Vinner vel 95% av pvp, og endel pvz og, men sliter når de masser mutalisks. GUD jeg hater terran. De spammer bare marines og marauders og trykker høyreklikk :(

 

Zerg bør/kan få ut spine crawlers og teche opp til noe annet enn zerlings (baneling/roach) og presse tilbake.
Om Protoss ser roaches er du ute å kjøre. Immortals knuser roaches altfor lett.

En taktikk er fast expansion, bygge kun 2 zerglings (1 larva), roach (bygg 6 til 10), 2 evolution chambers, upgrade range dmg + armor, hive, hydras, hydra range.

 

Roach / hydras deler upgrades, så blir fort en kraftig hær av det. Neste steg er infestors, før du eventuelt satser på noe annet avhengig av hvordan det utvikler seg.

Lenke til kommentar

Roaches er noe man rusher med, Immortals krever ufattelig mye gass. Først cybernetics core. Så robotics facility som krever mye gass. Så bygge immortals som tar tid og enda mer gass. Så det er mer mid game unit så det er ikke noe å uroe deg over i starten med roaches ihvertfall.

Lenke til kommentar

Blir glad hver gang jeg ser roaches. :p Men fy faen, som protoss er det så latterlig mye vanskelige å vinne mot terran enn noen andre. Vinner vel 95% av pvp, og endel pvz og, men sliter når de masser mutalisks. GUD jeg hater terran. De spammer bare marines og marauders og trykker høyreklikk :(

 

Zerg bør/kan få ut spine crawlers og teche opp til noe annet enn zerlings (baneling/roach) og presse tilbake.
Om Protoss ser roaches er du ute å kjøre. Immortals knuser roaches altfor lett.

 

 

så lattelig vanskelig som å teche voidrays og lole over basen hans før han får air

Lenke til kommentar

Heisann ,bare lurte på ett par ting,hørt. Så mye om starcraft 1og 2,er det sånn att man må ha spilt 1eren eller?aldri spilt noe særlig sånn type spill,og lest og titta mye på det spillet her.

Trenger ikke å spille eneren hvis ikke du vil ha litt mer detaljert story, historien i eneren blir oppsummert under installasjonen av SC2 og det finnes mer detaljert historie av eneren på f.eks. starcraft wiki.

Men hvis du driter i singleplayer og kun er ute etter multiplayer så trenger du hvertfall ikke å spille igjennom eneren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...