Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg er rimelig fornøyd nå! Spilt i et par timer (fullførst første oppdrag hvor man får velge hvor man vil lande), og jeg må si den delen av ting som ikke har noe med selve RTS-biten å gjøre er utrolig stilig og spennende.

 

Stemmeskuespillet føler jeg derimot at faller litt igjennom, og det overrasker meg litt av Blizzard ikke har lagt ned større innsats i den biten. Men jeg må jo elske den mengden med cut-scenes og interaksjon som er i spillet, og det er utrolig mye stilig musikk. Morsomt at de har fått lisens til såpass mange låter!

Lenke til kommentar

Hvordan forandrer jeg hotkeys? Jeg prøver å dobbel klikke på de men fungerer ikke...

 

Options, gameplay også kan du velge mellom forskjellige oppsett. Jeg har grid.

 

 

Nabb-spørsmål deluxe:

 

Hvordan i heiteste ser man nedlastede replays? Får bare streng beskjed om at jeg er "Unable to open replay" når jeg prøver.

 

Gidder ikke sitte for meg selv og prøve å mekke BO's. Vil lære av de som allerede er gode, og lære fort :p

 

Legger du replaysa i replay mappa i hvor Starcraft 2 install filene er? Problemet kan være at det er beta replays og at disse ikke vil spille i fullversjonen.

 

Hvis du vil lære så bør du sjekke ut Day 9 sine videoer. Han er en veteran Starcraft spiller og har et show hos Team Liquid. Her analyserer han mange replays av proffer. Viser gode og dårlige ting av hva du bør gjøre.

 

Day 9 Daily

 

Men pass på siden mange av videoene er fra betaen så mange kan være utdaterte.

Endret av DagensDag
Lenke til kommentar

Jeg har aldri prøvd star craft, og er litt usikker på om jeg skal kjøpe det og om det er noe for meg.

Når de har en så stor spiller base, må det være noe med spillet som fenger folk.

Jeg elsker å spille spill hvor man hele tiden oppgraderer seg, får bonuser for å fullføre harde missions og få den virkelige store gleden av å klare noe.

Har alltid foretrukket de strategi spillene, hvor man har mer kontroll på hva som blir bygget, hvor du kan sette deg ned og føle med på utviklingen istedenfor å klikke hektisk rundt på hele kartet og sist men ikke minst hvor din strategi og kløktighet gir deg seiern til slutt.

 

 

så jeg har noen få spørsmål til dere.

 

tror dere dette spillet ville passet for meg?

lærer man seg spillet fort og er det en jevn læringskurve?

kan noen gi meg en sammenligning av star craft med noen andre strategi spill?

blir det for lite interessant å bare spille campaign, slik at de fleste spiller online etterhvert?

er det mye å bygge, forskjellige bygninger, retninger å gå?

 

takker veldig for svar

 

Jeg ville nok anbefalt at du prøver starcraft 2. Starcraft er som sjakk, bare på et mye mer detaljert nivå og med et veldig høyt tempo, så det at du ikke liker at man trykker hektisk rundt på kartet kan være en ulempe hvis du bestemmer deg for å kjøpe det.

 

Læringskurve: Jeg synes læringskurven i spillet er forholdsvis lineær, men den stiger nok eksponentielt etter hvert som du lærer mer og mer. Er nok litt tøft i begynnelsen med multiplayer hvis man ikke har spilt det før, men man kommer fort inn i det, og det er sinnsykt artig å knuse motstanderen din i 1vs1 f.eks. Kan da være lurt å sjekke ut litt forskjellige replays av profesjonelle, og da anbefaler jeg virkelig å sjekke ut Husky Starcraft og HDstarcraft på youtube.

 

Sammenligning med andre spill: Her er det nok litt forskjellige meninger, men jeg synes Starcraft kan sammenlignes med Red Alert spillene til en viss grad. Hvis du har prøvd Warcraft så er det egentlig en ganske god indikasjon på hvordan Starcraft er. Det er helt forskjellig fra andre RTS som World in Conflict eller Company of Heroes.

 

Bare spille enspiller: Jeg mener at starcraft er synonymt med multiplayer. Campaign er for så vidt greit nok, men det er i flerspiller det virkelig er bra. Som sagt, er nok noe tøft i begynnelsen, men du blir uansett plassert i en league som er tilpasset ditt nivå. Anbefaler på det sterkeste å spille multiplayer, men det kan være greit å gå gjennom campaign siden man da får litt mer innsikt i hva de forskjellige unitsene gjør og hva som counter hva.

 

Mye å bygge, retninger osv: Ja, absolutt. Mye man kan bygge, og massevis av forskjellige builds og strategier man kan gå. Finnes også 'ad-ons' på bygningene som gjør at man produserer flere units om gangen, eller produserer nye og mer avanserte units.

 

Så alt i alt anbefaler jeg deg veldig å prøve spillet, og selv om du ikke skulle like det helt i begynnelsen, så tror jeg du vil like det etter hvert, særlig når du begynner å få litt teken i multiplayer.

Lenke til kommentar

 

 

Nabb-spørsmål deluxe:

 

Hvordan i heiteste ser man nedlastede replays? Får bare streng beskjed om at jeg er "Unable to open replay" når jeg prøver.

 

Gidder ikke sitte for meg selv og prøve å mekke BO's. Vil lære av de som allerede er gode, og lære fort :p

 

Legger du replaysa i replay mappa i hvor Starcraft 2 install filene er? Problemet kan være at det er beta replays og at disse ikke vil spille i fullversjonen.

 

Hvis du vil lære så bør du sjekke ut Day 9 sine videoer. Han er en veteran Starcraft spiller og har et show hos Team Liquid. Her analyserer han mange replays av proffer. Viser gode og dårlige ting av hva du bør gjøre.

 

Day 9 Daily

 

Men pass på siden mange av videoene er fra betaen så mange kan være utdaterte.

 

Du har helt rett, det var beta replays ^^

Liten bæsj på leggen der.

 

Men jepp, sjekker ut day[9] videoene på teamliquid. Takk ^^

Lenke til kommentar

cross-realm support kommer senere. samme med chat kanaler, clan support etc etc

Virkelig ???!! Hvis du kan bekrefte dette for meg ville jeg blitt svært glad :)

Er dette Offesialet ??

 

Omtrent alle store online spillene har separerte servere for US og EU. Og det er såpass tidsforskjeller at det for dem aller aller fleste ikke gjør noen ting...

Men skjønner jo du er irritert som ikke får spille med dine venner i US....men du må vel spille på rimelig spesielle tidspunkt da går jeg utifra? :p

Nei. Tror nok ikke du helt forstår hva det er snakk om, Blizzard har gjort det slik at du ikke kan spille med dem, det at andre spill har servere forskjellige plasser i verden er IKKE det samme som det blizzard har gjort med Starcraft II ! OG jeg har spillt mange forskjellige spill, det at andre spill\selskaper har servere i USA hindrer meg ikke fra å spille på dem med amerikanere slik Blizzard har gjort nå ! Skjønner du nå hva slags grense de har krysset over.

 

P.s. Jeg har spilt mye spill på alle døgnets tider, og om ikke jeg gjør det, så er det nok av "dem" andre som gjør det høhø

 

Vet bare med World of Warcraft så er det separerte realms for US og EU, og en må vel kjøpe en US kopi av spillet for å spille med dem? Samme er det med Everquest 2, Warhammer Online og tror det er slik med Aion og Lord of the Rings Online også...ang rts spill så vet jeg ikke om det er like utbredt å gjøre slik...

 

Har spilt endel timer i SC2 nå og må si jeg begynner å se hva dere liker med spillet...koser meg faktisk litt :)

Lenke til kommentar

cross-realm support kommer senere. samme med chat kanaler, clan support etc etc

Virkelig ???!! Hvis du kan bekrefte dette for meg ville jeg blitt svært glad :)

Er dette Offesialet ??

 

Omtrent alle store online spillene har separerte servere for US og EU. Og det er såpass tidsforskjeller at det for dem aller aller fleste ikke gjør noen ting...

Men skjønner jo du er irritert som ikke får spille med dine venner i US....men du må vel spille på rimelig spesielle tidspunkt da går jeg utifra? :p

Nei. Tror nok ikke du helt forstår hva det er snakk om, Blizzard har gjort det slik at du ikke kan spille med dem, det at andre spill har servere forskjellige plasser i verden er IKKE det samme som det blizzard har gjort med Starcraft II ! OG jeg har spillt mange forskjellige spill, det at andre spill\selskaper har servere i USA hindrer meg ikke fra å spille på dem med amerikanere slik Blizzard har gjort nå ! Skjønner du nå hva slags grense de har krysset over.

 

P.s. Jeg har spilt mye spill på alle døgnets tider, og om ikke jeg gjør det, så er det nok av "dem" andre som gjør det høhø

 

Vet bare med World of Warcraft så er det separerte realms for US og EU, og en må vel kjøpe en US kopi av spillet for å spille med dem? Samme er det med Everquest 2, Warhammer Online og tror det er slik med Aion og Lord of the Rings Online også...ang rts spill så vet jeg ikke om det er like utbredt å gjøre slik...

 

Har spilt endel timer i SC2 nå og må si jeg begynner å se hva dere liker med spillet...koser meg faktisk litt :)

 

hele C&C serien kansje?

 

De fleste mmo som har kommet til europa offisielt har egene servere (P2P), er heller få tall av spill som er offisielt kommet til europa som ikke har egene servere , riktig nok EVE, men EVE har bare 1 server som alle er på

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Dette spillet tar bare mer og mer av etterhvert. 12 missions in og jeg kan bare bøye meg i støvet.

 

Utrolig morro med alle tingene man kan bruke credits på mens man er på Hyperion. Gjør det mulig å spille campaignen omigjen med helt forskjellig feel.

 

Er akkurat passe vanskelig på Hard. Må loade en gang i blandt, men det føles akkurat vanskelig nok til at det er spennende og ikke frustrerende.

Fint at de har så mange vanskelighetsgrader =)

Lenke til kommentar

Fler enn meg som fant den tauren-uniten som var aprilspøken til Blizzard for noen år tilbake i ett av de første brettene? Rømmer inn på en slik bærbar do og tar av etter en liten stund. ^_^

 

Kommet et godt stykke på vei nå, og hele greia med Danny(?) Vermillion begynner å gå meg på nervene. Det er så påtatt klysete at jeg ikke helt greier å bestemme meg for om det er gjort med vilje eller ikke. Uansett passer det utrolig dårlig inn med en slik karakter føler jeg, fordi resten av universet og loren er innmari fantastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...