Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Greide nettopp alle brett på brutal, og har tatt ett par flere ganger, for achi's og ekstra credits. Beste singelplayer RTS til nå? Vil påstå det. Ikke ett eneste mission var kjedelig, alle var morsomme, forskjellige og utfordrende. Ønsker bare jeg kunne få nevene i flere credits så jeg fikk oppgradert alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan yter folk med ati kort?

 

Jeg har dette oppsettet og spillet venter på meg hjemme etter ferien 4 August, hva kan jeg forvente av ytelse?

Har helst lyst å spille på 1920x1200 Ultra, jeg kan leve med 0xAA

 

Intel Core i7 i7-920 (2,67GHz) His Radeon 4870x2 2GB

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Asus P6T Deluxe

Antec Twelve Hundred Gaming Case Dell UltraSharp 2408WFP 24" 1920x1200

 

edit: har lest litt rundt på nettet og det ser ut til å ikke være et stort probem! :)

Endret av amir90
Lenke til kommentar

har sett at det er dota mod til SC2, men kan noen linke hvor man laster den ned, eventuelt fortelle meg hvordan jeg finner servern?

 

Ja, det er en dota mod til SC2, men den heter SotIS, Storm of the Imperial Sanctum. Vis du trykker på show more i server lista inne på SC2 et par ganger burde du finne serveren. Etter raskt søk på playsotis på google skal det komme opp hjemmesiden til SotIS, vet riktignok ikke om det går ann og laste ned mappen der da.. :D

Lenke til kommentar

Hei folkens

 

Leiter etter en buddy å spille masse 1v1 for å bli bedre, møter så mange randoms i quick match, og 50% cheeser, og jeg vil blitt bedre på counters, og macro.

Jeg er ikke noe god, så jeg se for meg spillere i bronze/silver.

 

add meg

 

HenrikHOE

kode: 691

Lenke til kommentar

Tror dere det er vits å kjøpe strategi guide?

Er i grunn en moderat erfaren spiller fra eneren, hvis det skulle ha noe å si, hehe.

 

Slenger med med Zealuu, bruk heller ressurser på nett. De er ofte bedre og gratis! Om du trenger øving til multiplayer finnes det en practice league og challenges som øver deg på counters, build orders, stå imot rush og hotkeys.

Lenke til kommentar

Strategiguider er vel stort sett alltid bortkastet så lenge du har internett.

 

Og du trenger ingen strategiguide for Starcraft 2 uansett - du får forklart tingene i løpet av spillet.

Er ingen ingame forklaring på Hardcounter units som Marauders vs roaches ol, eller multiplayer strategier som reaper rush, 4 gate rush, 1 1 1 build order som terran.

Eller hvilke unit combos som fungerer best sammen osv.

 

Edit: bortsett fra de challenge greiene da som lærer deg visse ting som er veldig nice å vite i multi

 

 

Men er ingen vits å kjøpe noen strategi bok, er haugevis av videoer og annen tekst på nettet som kan forklare det meste og gi råd.

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

Strategiguider er vel stort sett alltid bortkastet så lenge du har internett.

 

Og du trenger ingen strategiguide for Starcraft 2 uansett - du får forklart tingene i løpet av spillet.

Er ingen ingame forklaring på Hardcounter units som Marauders vs roaches ol, eller multiplayer strategier som reaper rush, 4 gate rush, 1 1 1 build order som terran.

Eller hvilke unit combos som fungerer best sammen osv.

 

Edit: bortsett fra de challenge greiene da som lærer deg visse ting som er veldig nice å vite i multi

 

 

Men er ingen vits å kjøpe noen strategi bok, er haugevis av videoer og annen tekst på nettet som kan forklare det meste og gi råd.

 

Prøvde meg på challenges her igår, kan ikke si de er helt 100%.. er noen counters de presenterer som ikke nødvendigvis er gode counters når du spiller mot andre spillere (f.eks. ultra skulle visst countre stalkers). Fant ut at en god del av dem handla mer om at du hadde den riktige mengden av en spesifikk unit til å drepe en viss mengde av en annen unit.

Lenke til kommentar

Strategiguider er vel stort sett alltid bortkastet så lenge du har internett.

 

Og du trenger ingen strategiguide for Starcraft 2 uansett - du får forklart tingene i løpet av spillet.

Er ingen ingame forklaring på Hardcounter units som Marauders vs roaches ol, eller multiplayer strategier som reaper rush, 4 gate rush, 1 1 1 build order som terran.

Eller hvilke unit combos som fungerer best sammen osv.

 

Edit: bortsett fra de challenge greiene da som lærer deg visse ting som er veldig nice å vite i multi

 

 

Men er ingen vits å kjøpe noen strategi bok, er haugevis av videoer og annen tekst på nettet som kan forklare det meste og gi råd.

Tja hvis du vil spille multiplayer seriøst, tviler jeg på at det er noen strategibok som vil hjelpe deg, i forhold til å bruke en 6-7 timer på day9 og tutorials (HD & Husky), samt Team Liquid wikipedia. Spesielt how to practice.

Endret av Aebriol
Lenke til kommentar

Greide nettopp alle brett på brutal, og har tatt ett par flere ganger, for achi's og ekstra credits. Beste singelplayer RTS til nå? Vil påstå det. Ikke ett eneste mission var kjedelig, alle var morsomme, forskjellige og utfordrende. Ønsker bare jeg kunne få nevene i flere credits så jeg fikk oppgradert alt.

 

Enig at spillet var veldig spillbart, artige oppdrag osv, men sånn rent historie, lore og alt dette, var dette en gedigen skuffelse. Er trist over å se sc2 historien bli så tafatt.

 

 

 

Altså husker sc1, der en expansion avsluttet med et fyrverkeri. Husker at Raynor lovet seg selv å drepe kerrigan når Fenix dauet, han lovet å hevne han. Alt dette raseriet og det som skjedde med Raynor virker bare dødt i starcraft2. Når man er 27 år gammel som meg, krever man kanskje litt mer enn det publikum blizzard kanskje retter seg mer mot, men fikk veldig lite historie og fortelling ut av dette spillet.

 

 

Lenke til kommentar

Strategiguider er vel stort sett alltid bortkastet så lenge du har internett.

 

Og du trenger ingen strategiguide for Starcraft 2 uansett - du får forklart tingene i løpet av spillet.

Er ingen ingame forklaring på Hardcounter units som Marauders vs roaches ol, eller multiplayer strategier som reaper rush, 4 gate rush, 1 1 1 build order som terran.

Eller hvilke unit combos som fungerer best sammen osv.

 

Edit: bortsett fra de challenge greiene da som lærer deg visse ting som er veldig nice å vite i multi

 

 

Men er ingen vits å kjøpe noen strategi bok, er haugevis av videoer og annen tekst på nettet som kan forklare det meste og gi råd.

Tja hvis du vil spille multiplayer seriøst, tviler jeg på at det er noen strategibok som vil hjelpe deg, i forhold til å bruke en 6-7 timer på day9 og tutorials (HD & Husky), samt Team Liquid wikipedia. Spesielt how to practice.

tror du ikke helt skjønte det jeg sa.

 

Og du trenger ingen strategiguide for Starcraft 2 uansett - du får forklart tingene i løpet av spillet.

Nei, det blir ikke forklart alt i spillet, sånn som hardcounters og noen multiplayer strategier osv. (men blir forklart og satt noen eksempler med de challenge greiene)

 

Og nei, strategibok er tullete å kjøpe fordi det finnes så mye på nettet (som de linkene du satte opp, two thumbs up!) som er gratis og som strategibøkene sikkert er basert på uansett.

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

Vurderer å selge en forseglet SC2 collectors box da jeg endte opp med 2 stk. PM meg om det er interessant og gi gjerne bud.

Jeg bor i Oslo så den kan hentes :)

 

 

ta vare på den en stund, blir sikkert en del vært når det er vanskelig og få tak i

 

 

jeg leter enda etter 3v3 partnere, dritt lei folk som ikke greier å sammarbeide så trenger faste folk å spille med så jeg kan komme meg oppover i ranking..

 

mrdarkey : 400

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Strategiguider er vel stort sett alltid bortkastet så lenge du har internett.

 

Og du trenger ingen strategiguide for Starcraft 2 uansett - du får forklart tingene i løpet av spillet.

Er ingen ingame forklaring på Hardcounter units som Marauders vs roaches ol, eller multiplayer strategier som reaper rush, 4 gate rush, 1 1 1 build order som terran.

Eller hvilke unit combos som fungerer best sammen osv.

 

Edit: bortsett fra de challenge greiene da som lærer deg visse ting som er veldig nice å vite i multi

 

 

Men er ingen vits å kjøpe noen strategi bok, er haugevis av videoer og annen tekst på nettet som kan forklare det meste og gi råd.

Tja hvis du vil spille multiplayer seriøst, tviler jeg på at det er noen strategibok som vil hjelpe deg, i forhold til å bruke en 6-7 timer på day9 og tutorials (HD & Husky), samt Team Liquid wikipedia. Spesielt how to practice.

tror du ikke helt skjønte det jeg sa.

 

Og du trenger ingen strategiguide for Starcraft 2 uansett - du får forklart tingene i løpet av spillet.

Nei, det blir ikke forklart alt i spillet, sånn som hardcounters og noen multiplayer strategier osv. (men blir forklart og satt noen eksempler med de challenge greiene)

 

Og nei, strategibok er tullete å kjøpe fordi det finnes så mye på nettet (som de linkene du satte opp, two thumbs up!) som er gratis og som strategibøkene sikkert er basert på uansett.

Ah, det jeg mente, som ikke kom fram klart, er at for å spille single player, trenger du ingen strategiguide overhodet. Du får den nødvendige informasjonen i løpet av campaignen.

 

Og hvis du ønsker å spille multiplayer og bli god, er rett og slett internett veien å gå, så der er jeg helt enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...