Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm.. Når er jeg litt lei. Hadde nettopp en, for min egen del, bra runde (46-20 K\D), men vi tapte runden. (rush attack) De må promotere teamplay bedre (i både conquest og rush) enn det er nå. Kjenner dere dere igjen i dette:

 

Det virker som det nesten bare er du som angriper OBJECTIVE (rush attack), mens det sitter, av 16 stk, ~9 snipere i basen din som prøver å prikke ned en og annen sjelden, men verdiløs kill. Jeg kan forstå det, å angripe MCOMs gir ikke så mye xp. Å vinne\tape er egentlig ikke så viktig, annet enn for statwhores (no offence)

 

x2 bonus for vinnerlag? En slags straff for taperlaget? (som i mange andre spill) Anything..

 

Her er også et meget bra sagt innlegg fra en annen spiller:

There really needs to be a bigger stake on winning the match. Currently, point wise, there is very little incentive for the hordes of zombie players to get away from doing their own thing and contributing to the main objective. This needs to change big time and ASAP.

 

Ticket count for conquest mode is messed up too. As it is right now there is almost no reason to take risks or work your butt off to get all the flags, because kills completely dictate the outcome. For instance, if a losing team pulls together and grabs all of the 3 or 4 flags, most of the time they still can't make a comeback because there is so little effect on the ticket. This needs to be changed as well

 

Basically DICE needs to rethink the ticket and points systems a bit and rework it to hugely support team based and goal based play. No one buys a Battlefield game because they wanted to play some arcade deathmatch shooter. Emphasize the strength of the team based game design of BF games and really reward the players playing it right.

 

This is ruining the fun of an otherwise great game, and it doesn't need to be that way. I really hope this gets changed, as I'm believe the entire community will really appreciate this.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Hm.. Når er jeg litt lei. Hadde nettopp en, for min egen del, bra runde (46-20 K\D), men vi tapte runden. (rush attack) De må promotere teamplay bedre (i både conquest og rush) enn det er nå. Kjenner dere dere igjen i dette:

 

Det virker som det nesten bare er du som angriper OBJECTIVE (rush attack), mens det sitter, av 16 stk, ~9 snipere i basen din som prøver å prikke ned en og annen sjelden, men verdiløs kill. Jeg kan forstå det, å angripe MCOMs gir ikke så mye xp. Å vinne\tape er egentlig ikke så viktig, annet enn for statwhores (no offence)

 

x2 bonus for vinnerlag? En slags straff for taperlaget? (som i mange andre spill) Anything..

 

Her er også et meget bra sagt innlegg fra en annen spiller:

There really needs to be a bigger stake on winning the match. Currently, point wise, there is very little incentive for the hordes of zombie players to get away from doing their own thing and contributing to the main objective. This needs to change big time and ASAP.

 

Ticket count for conquest mode is messed up too. As it is right now there is almost no reason to take risks or work your butt off to get all the flags, because kills completely dictate the outcome. For instance, if a losing team pulls together and grabs all of the 3 or 4 flags, most of the time they still can't make a comeback because there is so little effect on the ticket. This needs to be changed as well

 

Basically DICE needs to rethink the ticket and points systems a bit and rework it to hugely support team based and goal based play. No one buys a Battlefield game because they wanted to play some arcade deathmatch shooter. Emphasize the strength of the team based game design of BF games and really reward the players playing it right.

 

This is ruining the fun of an otherwise great game, and it doesn't need to be that way. I really hope this gets changed, as I'm believe the entire community will really appreciate this.

 

rush og conquest win pin gir 100 og 200 poeng. hadde de pinene vært verdt mye mer poeng kunne det kanskje fått litt mer fart i de som ikke er så gira på å vinne

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Har jeg dobbelpostet?

 

Dobbeltpost inni samme post ja. Imponerende :p

Kudos for den amir90 :D

Det er jo ikke noe problem i det hele tatt. Er bare å trykke på "svar" knappen to ganger.

Lenke til kommentar

Hm.. Når er jeg litt lei. Hadde nettopp en, for min egen del, bra runde (46-20 K\D), men vi tapte runden. (rush attack) De må promotere teamplay bedre (i både conquest og rush) enn det er nå. Kjenner dere dere igjen i dette:

 

Det virker som det nesten bare er du som angriper OBJECTIVE (rush attack), mens det sitter, av 16 stk, ~9 snipere i basen din som prøver å prikke ned en og annen sjelden, men verdiløs kill. Jeg kan forstå det, å angripe MCOMs gir ikke så mye xp. Å vinne\tape er egentlig ikke så viktig, annet enn for statwhores (no offence)

 

x2 bonus for vinnerlag? En slags straff for taperlaget? (som i mange andre spill) Anything..

 

Her er også et meget bra sagt innlegg fra en annen spiller:

*snip*

 

rush og conquest win pin gir 100 og 200 poeng. hadde de pinene vært verdt mye mer poeng kunne det kanskje fått litt mer fart i de som ikke er så gira på å vinne

500 poeng tror jeg kanskje hadde vært mer incentive for å få ræva i gir og vinne. Eller, som jeg har nevnt tidliger (men kanskje på diskusjon.no?) en badge noe ala War College i BF2 før de nerfa den... ie. 3:2 golbal win/loss ratio req.( + noe annet) for å få. Det kombinert med effektiv autobalancing tror jeg også hadde fungert.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Har jeg dobbelpostet?

 

Dobbeltpost inni samme post ja. Imponerende :p

Kudos for den amir90 :D

Det er jo ikke noe problem i det hele tatt. Er bare å trykke på "svar" knappen to ganger.

Jeg skylder på iPod touch! :D

 

UMP-45 eller hva nå den siste som engineer unlocker, var litt god :p

 

Ja, jeg er også dritt lei folk som ikke bryr seg om å vinne.

Syns den var ekstremt dårlig jeg :(

Lenke til kommentar

UMP-45 eller hva nå den siste som engineer unlocker, var litt god :p

 

Ja, jeg er også dritt lei folk som ikke bryr seg om å vinne.

Syns den var ekstremt dårlig jeg :(

 

Ifølge docs har den "High mobility", noe jeg antar betyr den er bedre egnet for å løpe mens man skyter... Noe som passer engineer ekstremt bra (som jeg spiller dem iallefall) :p

 

Funker bra for meg, snart platinum :p

Endret av Ehtirno
Lenke til kommentar

Foretrekker Uzi jeg ;)

 

Bruk CG på lange avstander, hehe.

 

Men er enig med noen folk her, det må være mer motivasjon for å vinne, 100-200 poeng holder ikke! :p hehe.

 

forresten, jeg kan seriøst ikke være alene om dette, men er kniven litt bugga?

 

Før noen påstår noe i det hele tatt, jeg har testet dette grundig.

Jeg står bak en person som ikke i det hele tatt er klar over at jeg er der.

Jeg står helt intil han, skjermen min dekkes 70-80% av kroppen hans, jeg trykk kniv angreps knappen (wow, det hørtes lamt ut), jeg ser blod komme ut av personen, men ingen kill, eller confirmed hit. prøvde 2 ganger til, personen skjønnte til slutt at det var noen bak, fordi min "person" drev stadig å si die muther..

Lenke til kommentar

UMP-45 eller hva nå den siste som engineer unlocker, var litt god :p

 

Ja, jeg er også dritt lei folk som ikke bryr seg om å vinne.

Syns den var ekstremt dårlig jeg :(

 

Ifølge docs har den "High mobility", noe jeg antar betyr den er bedre egnet for å løpe mens man skyter... Noe som passer engineer ekstremt bra (som jeg spiller dem iallefall) :p

 

 

Funker bra for meg, snart platinum :p

Funker supert på kort og mellomlang avstand.

Jeg løp ikke så veldig mye når jeg skjøt

Brukte den sikkelig første gang som defender på Isla Inocentes. Vi holdt på på nest siste og siste M-COM stasjoner og den eide. Vi vant til og med :D

 

Siren: Kniving i MW2 er så OP at halvparten kunne vært nok. Lightweight + Marathon + Stopping Power(tror jeg) = knive folk 100 meter unna.

Ja, jeg overdrev litt. Men slik er nå ståa.

 

Edit 2: Plasserte siste delen litt feil :p

Endret av Saapa
Lenke til kommentar

Foretrekker Uzi jeg ;)

 

Bruk CG på lange avstander, hehe.

 

Men er enig med noen folk her, det må være mer motivasjon for å vinne, 100-200 poeng holder ikke! :p hehe.

 

forresten, jeg kan seriøst ikke være alene om dette, men er kniven litt bugga?

 

Før noen påstår noe i det hele tatt, jeg har testet dette grundig.

Jeg står bak en person som ikke i det hele tatt er klar over at jeg er der.

Jeg står helt intil han, skjermen min dekkes 70-80% av kroppen hans, jeg trykk kniv angreps knappen (wow, det hørtes lamt ut), jeg ser blod komme ut av personen, men ingen kill, eller confirmed hit. prøvde 2 ganger til, personen skjønnte til slutt at det var noen bak, fordi min "person" drev stadig å si die muther..

 

Dette er et problem jeg og flere andre også har. Vi har kommet frem til konklusjonen (som vi ikke har testet så veldig godt, men som virker logisk) er at hvis du er ekstremt nærme er det vanskeligere å treffe. Dette er fordi du har så begrenset synsfelt at hvis du eller den andre personen beveger seg en ørliten distanse så er han plutselig utenfor synsfeltet (og da også knivens "radius") og du treffer ikke.

 

Hvis dette stemmer, noe vi tror, så er det altså bedre å være litt i fra fienden før man kniver.

Lenke til kommentar

Foretrekker Uzi jeg ;)

 

Bruk CG på lange avstander, hehe.

 

Men er enig med noen folk her, det må være mer motivasjon for å vinne, 100-200 poeng holder ikke! :p hehe.

 

forresten, jeg kan seriøst ikke være alene om dette, men er kniven litt bugga?

 

Før noen påstår noe i det hele tatt, jeg har testet dette grundig.

Jeg står bak en person som ikke i det hele tatt er klar over at jeg er der.

Jeg står helt intil han, skjermen min dekkes 70-80% av kroppen hans, jeg trykk kniv angreps knappen (wow, det hørtes lamt ut), jeg ser blod komme ut av personen, men ingen kill, eller confirmed hit. prøvde 2 ganger til, personen skjønnte til slutt at det var noen bak, fordi min "person" drev stadig å si die muther..

 

Dette er et problem jeg og flere andre også har. Vi har kommet frem til konklusjonen (som vi ikke har testet så veldig godt, men som virker logisk) er at hvis du er ekstremt nærme er det vanskeligere å treffe. Dette er fordi du har så begrenset synsfelt at hvis du eller den andre personen beveger seg en ørliten distanse så er han plutselig utenfor synsfeltet (og da også knivens "radius") og du treffer ikke.

 

Hvis dette stemmer, noe vi tror, så er det altså bedre å være litt i fra fienden før man kniver.

 

stemmer det hvis du er litt ifra fienden hvis du kniver bakifra så får du en slags "sprint" som du faktisk løper raskere enn du ville ved å holde inne shift f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...