Gå til innhold

Aion - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

vel, kan egentlig si at det er ikke no serlig likheter mellom aion og wow fordi det som er likt er noe alle mmo har, lvler, quester osv osv.. wow er unik på sin måte og aion er unik på sin side..

 

Aion er mer mye mer tidkrevende enn hva wow er, tar si tid å få lvlene sine, men til igjengjeld får du førsteklasses world pvp med seiges , rifts osv osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mja... Wow PVE for meg var å trykke på 1, og da mener jeg tasten "1" hele dagen. Skal man toppe dps eller tanke bra som pala så misbruker man macroer. Så vil ikke si at at wow pve er noe bedre annet enn at det er sykeliig mye lettere, savner vanilla wow når det tok en liten stund før man nådde 60 og raids var faktisk en utfordring. WoW pvp har aldri imponert meg noe særlig, så satser på at aion leverer litt sterkere på det.

 

PS: Flytting suger, får ikke tid til å spille da :angry:

 

Edit : Drepte jeg tåden? :cry:

Endret av Draift
Lenke til kommentar

Aion har en del mer pvp. Så fort man er 25 kan man dra til the abyss og der er det nonstop pvp hvis du leter etter det. Man har også Fortress sieges og rift runs. Rifts er portaler som åpner seg til fiendeland som at i elwynn hadde det åpnet seg en portal til Barrens e.l.

 

Da kan man hoppe igjennom med mange venner og dra å herje i fiende land så lenge man ikke dør. I Wow virket pvp'en for meg, veldig sterilt. Folk dret egentlig i world pvp etter Blizzard la til Battleground som i min mening ødela veldig mye av warcraft følelsen. Alt er jo relativt men på min server er det pvp hele dagen og natten i abyss.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Nå vil jeg bare medele at jeg også har sluttet med Aion. Jeg skal forklare litt hvorfor. Spillet er slitsomt, ikke noe bra layout. Jeg gidder rett å slett ikke bruke tid å levle opp til lvl 25 når jeg vet mye grinding venter. Jeg gjorde en stor feil ved å kjøpe det. Grafikken liker jeg ikke. Dårlig stemning i spillet. Aion er nok veldig bra om du liker dilldall og utrolig asiatisk grafikk. Der hamstere driver butikk og npcs ser ut som homofile alver. Det var ikke noe for meg rett å slett.

Jeg sier ikke noe om de som liker spillet, bare at det er for spesiellt intereserte.

Lenke til kommentar

Sikker på at det ikke bare er du som er spesiell da?

Joa, det kan godt hende. Men jeg vil ikke bruke timesvis på noe jeg føler jeg har spillt før, i annen innpakning. Meningen med innlegget mitt var egentlig å advare folk som var usikre på at de må se mye youtube og screenshots for å se om de kan like det.

Jeg syns det ble for kjedlig og dumt.

Lenke til kommentar

Sikker på at det ikke bare er du som er spesiell da?

Joa, det kan godt hende. Men jeg vil ikke bruke timesvis på noe jeg føler jeg har spillt før, i annen innpakning. Meningen med innlegget mitt var egentlig å advare folk som var usikre på at de må se mye youtube og screenshots for å se om de kan like det.

Jeg syns det ble for kjedlig og dumt.

Det er vel egentlig en god idee å sjekke ut spillet litt før man eventuelt kaster bort 300-400kr på noe man ikke liker. Kjenner meg ikke helt igjen i det du sier men smaken er som baken ;).

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp vunnet Aion Towers of Eternity- Limited Collectors Edition, men min pc klarer dessverre ikke systemkravene. Selger det derfor til 449,- kr, billigere enn i butikkene. Limited Collectors Edition er utsolgt i alle butikker, og det billigste alternativet for limited edition er Play.com til 750 kr, uten mva.

 

Kontakt meg på [email protected] dersom noen er interessert:)

Lenke til kommentar

another one bites the dust.. :) oh joy! en mindre wow player ^^

 

 

Kan du ikke spare folk for slike teite innlegg?

Han har ikke sagt noe om å være en WoW-player. Det ironiske er at du har vært en WoW-player selv, så en litt merkelig kommentar må jeg si.

Men han kunne vært mer konstruktiv, det skal jeg innrømme. :-)

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar

another one bites the dust.. :) oh joy! en mindre wow player ^^

 

 

Kan du ikke spare folk for slike teite innlegg?

Han har ikke sagt noe om å være en WoW-player. Det ironiske er at du har vært en WoW-player selv, så en litt merkelig kommentar må jeg si.

Men han kunne vært mer konstruktiv, det skal jeg innrømme. :-)

 

akkuratt..

Lenke til kommentar

Du er en utrolig trist jævel MrDarkey...

Folk må få lov til å mene hva de vil om Aion.

Men din forhåndsdømming og nedlatende holdning til folk som spiller wow, eller folk du tror spiller wow, klarer vi oss uten.

 

Wow spillere er meget varierte. Finnes alt fra skikkelige folk, og massive idioter, akkurat som i et forum.

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar

Du er en utrolig trist jævel MrDarkey...

Folk må få lov til å mene hva de vil om Aion.

Men din forhåndsdømming og nedlatende holdning til folk som spiller wow, eller folk du tror spiller wow, klarer vi oss uten.

 

Wow spillere er meget varierte. Finnes alt fra skikkelige folk, og massive idioter, akkurat som i et forum.

 

for faen så lag en egen whine tråd da vel... vi er DRITT lei folk som quiter å skal ha en sympati klapp på skuldra pga de skal quite..

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke du heller lage en solskinns Aion tråd? Det er jo ingen diskusjon viss man ikke kan ytre uliker meninger i en tråd. Du har ikke gjort annet en å gråte på alle som ikke liker aion, hakke å komme med patetiske angrep på folk som spiller wow. Og i følge deg - liker du ikke aion er du en liten drittunge så vil bli holdt i hånda slik som i wow. Du trenger ikke være enig med alle, men i det minste respekter andre og oppfør deg.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Du har ikke gjort annet en å gråte på alle som ikke liker aion, hakke å komme med patetiske angrep på folk som spiller wow. Og i følge deg - liker du ikke aion er du en liten drittunge så vil bli holdt i hånda slik som i wow. Du trenger ikke være enig med alle, men i det minste respekter andre og oppfør deg.

 

Helt enig med deg.

Det som virkelig er patetisk er nedrakkingen av folk som spiller WoW og så har han linker til 3 karakterer han har i WoW i signaturen sin som alle er level 80.

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar

Du har ikke gjort annet en å gråte på alle som ikke liker aion, hakke å komme med patetiske angrep på folk som spiller wow. Og i følge deg - liker du ikke aion er du en liten drittunge så vil bli holdt i hånda slik som i wow. Du trenger ikke være enig med alle, men i det minste respekter andre og oppfør deg.

 

Helt enig med deg.

Det som virkelig er patetisk er nedrakkingen av folk som spiller WoW og så har han linker til 3 karakterer han har i WoW i signaturen sin som alle er level 80.

 

lol, 3 karakterer som er lvl 80 er noe stort? (har fler, har bare ikke giddi å linke de pga for mye kødd med htm koder)

 

Ja jeg er enig at wow er VAR bra... typ før den første expantion packen kom..etter TBC så har det vært neroverbakke hele veien, spillet har blitt bare mer og mer casual.. Selv om jeg syns lvl grid`en er alt for lett, lvlene er ikke no vanskelig i det hele tatt... nå om dagen tar man 1-80 på 2 uker uten noe stress i det hele tatt..

 

 

Grunn til at jeg nevner folk som spiller wow er pga det er de som whiner om at det tar for lang tid mellom lvlene for andre spill har nemmelig noe av den samme lvl gridden, om ikke være i enkelte spill..

 

og jeg gir vel faen om folk ikke liker Aion eller om de ikke gjør det, saken er at jeg/andre er dritt lei av folk som skal si at de quiter akkuratt som at folk skal synes synd på de fordi de quiter..

 

Å som sagt her skal det diskuteres Aion og aspekter rundt spillet INGAME og ikke generel whine at spillet er for hardt å buhu tar for lang tid å bli max lvl, spillet har ikke så bra grafikk som jeg trodde osv osv ...

 

Folk ser vel en del trailere / leser om spillet før de spiller eller er det at man skal stupe inn i spillet med trynet først å forvente at det er likt det spillet du spilte sist? Hvis det ikke er det så er det rama skrik om at spillet er så dårlig osv..

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Du har ikke gjort annet en å gråte på alle som ikke liker aion, hakke å komme med patetiske angrep på folk som spiller wow. Og i følge deg - liker du ikke aion er du en liten drittunge så vil bli holdt i hånda slik som i wow. Du trenger ikke være enig med alle, men i det minste respekter andre og oppfør deg.

 

Helt enig med deg.

Det som virkelig er patetisk er nedrakkingen av folk som spiller WoW og så har han linker til 3 karakterer han har i WoW i signaturen sin som alle er level 80.

 

lol, 3 karakterer som er lvl 80 er noe stort? (har fler, har bare ikke giddi å linke de pga for mye kødd med htm koder)

 

Ja jeg er enig at wow er VAR bra... typ før den første expantion packen kom..etter TBC så har det vært neroverbakke hele veien, spillet har blitt bare mer og mer casual.. Selv om jeg syns lvl grid`en er alt for lett, lvlene er ikke no vanskelig i det hele tatt... nå om dagen tar man 1-80 på 2 uker uten noe stress i det hele tatt..

 

Det er tydelig at du ikke tenker stort før du poster her inne. Jo lenger tid det tar å levle, jo mer utfordrende er det?

Så ifølge din logikk: Jo lenger tid spillet tar, jo vanskeligere og mer utfordrende er det...hallo?

 

Grunn til at jeg nevner folk som spiller wow er pga det er de som whiner om at det tar for lang tid mellom lvlene for andre spill har nemmelig noe av den samme lvl gridden, om ikke være i enkelte spill..

 

og jeg gir vel faen om folk ikke liker Aion eller om de ikke gjør det, saken er at jeg/andre er dritt lei av folk som skal si at de quiter akkuratt som at folk skal synes synd på de fordi de quiter..

 

Det første avsnittet der har så dårlig grammatikk at det gjorde vondt å lese, men hvis jeg forstår deg rett så må vel folk få lov til å nevne at de synes grinding er kjedelig og at det er mye av det i Aion. Personlig synes jeg grinding er fullstendig hjernedødt og noe jeg kanskje bruker 0.0003% av hjernekapasiteten min på.

 

De postene jeg har sett om folk som har sluttet er for det meste konstruktive om hva de synes var dårlig, noe som er fin informasjon for de som vurderer å bruke penger på det. De fortjener også å høre de negative sidene.

 

Å som sagt her skal det diskuteres Aion og aspekter rundt spillet INGAME og ikke generel whine at spillet er for hardt å buhu tar for lang tid å bli max lvl, spillet har ikke så bra grafikk som jeg trodde osv osv ...

 

Har ikke sett en eneste en som har klaget over at Aion er vanskelig, og en 3-åring kan grinde mobs i timevis uten for mye vanskeligheter. De fleste klager faktisk over at det er for lett, kjedelig og altfor repetetivt. Og ingame diskusjon er jo det det meste av postene her foretar seg, enten de er positivt eller negativt vinklet. Tror ikke helt du skjønner hva du selv prater om her.

 

Folk ser vel en del trailere / leser om spillet før de spiller eller er det at man skal stupe inn i spillet med trynet først å forvente at det er likt det spillet du spilte sist? Hvis det ikke er det så er det rama skrik om at spillet er så dårlig osv..

 

Her er det faktisk slik at det er helt bakvendt. Folk forventet at spillet var noe annet/bedre enn det de spilte sist, og ikke en fullstendig klone av det forrige, bare enda mer forenklet og med bedre grafikk.

(Merk at dette gjelder de som har sluttet, synes Aion var en skuffelse, etc.)

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...