Gå til innhold

Aion - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er ganske klare forskjeller mellom søpplet på aoc forumet og her. De aller fleste sier jo bare at dette ikke var noe for dem, for lite quest, og for mye grind, som det jo virker til å være en viss sannhet i?

 

På aoc var det mer, aoc har såret meg og jeg hater livet tendenser. Og det er de som liker aion veldig godt som stadig nevner wow og kommer med spydige innlegg mot de som ikke likte aion så veldig godt. De er som winten sier, folk whiner hele tiden om wow og anklager folk som ikke liker aion for drittunger som vil bli holdt i hånden. Det gjelder selfølgelig ikke alle, men en ganske stygg tendens synes jeg.

 

Forklaringen din om wow litt lenger oppe var fantastisk Bulletus, om ikke helt politisk korrekt og riktig :lol:

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilt på Asmo eller Elyos siden da?

Jeg spiller Elyos på Perento, og har vel stort sett alltid opplevd at folk på chatten har vært hjelpsomme med quests etc. Mange ålreite guilds rundtom også.. Men alle har jo sine unntak, er vel ikke bare saklige og hyggelige folk som skriver i chatten på WoW, AoC osv? Nei, tenkte meg nok det :rolleyes:

Ellers så kan det jo hende at du faktisk spør helt noob spørsmål, og heller burde sette deg ned å lese litt om Aion? Jeg har hvertfall tilbrakt x-antall timer på forumer etc for å lese meg frem til hvordan enkelte ting bør/skal gjøres.

 

 

Og nesten alle guilds i Aion består av en eller flere ex wow'ere (meg inkludert), så jeg lurer fælt på hvor du tar disse utsagnene fra? Hvis guilds hadde gått inn for å "hate" wow spillere, så hadde de vel ikke hatt særlig mange medlemmer?

 

 

Og ja, det er mye flamewars på gang i chatten, men Aion er helt nytt så det er mange drittunger som skal diskutere både det ene og det andre, gi det et par mnd til så har alt roa seg.

 

Og til slutt, hvis du seriøst mener at grunnen til at du slutta med å spille Aion var chatten, da går du virkelig inn for å ikke like spillet, og skjønner vel ikke helt hvorfor du gadd å bruke penger på det i første omgang....

 

Uff, for et ekstremt utrivelig community I aion. Prøvd ut 3 servere og det er stort sett kun folk som whiner over WoW. Enten Aion fanboys som hater wow og alle som spiller\har spilt det. Ganske ofte de samme folka som har spilt wow siden release ser det ut som. Så er det såklart wow fanboys som hater Aion, men likevel spiller det av en eller annen grunn.

 

Ser samme tendensene her inne fra noen. Trist egentlig. Aion virker ikke så aller verst, men gidder rett og slett ikke å spille mer på grunn av de folka. Selvasagt er jeg jo en wow nub hver gang jeg spør i chatten om jeg trenger hjelp til noe. Spilt siden release nå, å har enda ikke truffet en eneste trivelig person eller guild. De fleste guilds nekter visst å ta in ex wow folk.

 

Menmen. Takk for meg iallefall. Kommer vel til å spille Face of Mankind så snart det blir open beta tenker jeg.

Endret av Nutcaze
Lenke til kommentar

Jeg spiller MMos mest på grunn av community. Jeg har spilt masse forskjellig, men ikke noe sted har jeg sett en større mengde med det jeg rett og slett vil kalle ufine folk.

 

Jeg har prøvd å joine guild, men om jeg har spurt aldri så høflig I chat om noen ville rekrutere meg har jeg som oftest fått "lol nub fk u buurn in hell lolz" slengt i trynet.

Kanskje de klikker mentalt når jeg sier jeg foretrekker PvE eller noe.

 

Jeg likte egentlig Aion. Ikke noe revolusjonerende nytt å bryne seg på, men fin tidtrøyte.

Så å si at jeg gikk in for å mislike det er vel ganske feil vil jeg mene.

 

Servere jeg har prøvd er foresten Perentos og Kahrun. Husker ikke hva den første jeg var på het. Spilte Elyos på Perentos og Asmo på de to andre.

Lenke til kommentar

Jeg spiller MMos mest på grunn av community. Jeg har spilt masse forskjellig, men ikke noe sted har jeg sett en større mengde med det jeg rett og slett vil kalle ufine folk.

 

Jeg har prøvd å joine guild, men om jeg har spurt aldri så høflig I chat om noen ville rekrutere meg har jeg som oftest fått "lol nub fk u buurn in hell lolz" slengt i trynet.

Kanskje de klikker mentalt når jeg sier jeg foretrekker PvE eller noe.

 

Jeg likte egentlig Aion. Ikke noe revolusjonerende nytt å bryne seg på, men fin tidtrøyte.

Så å si at jeg gikk in for å mislike det er vel ganske feil vil jeg mene.

 

Servere jeg har prøvd er foresten Perentos og Kahrun. Husker ikke hva den første jeg var på het. Spilte Elyos på Perentos og Asmo på de to andre.

 

 

Jeg har hatt den motsatte erfaringen, alle jeg har groupa med og snakka med har vært greie og "alle" har blitt adda eller adda meg til freind list(snart på over 100stk).

 

General chat er det mye BS om wow og slikt men den ser jeg ikke ofte på så dont care, og dette er noe som kommer til å forsvinne når meste parten av wow folka som suter quiter.

Dette er da ikke spillet sinn skyld at du har vært uheldig å tiltrekker deg idioter.

 

Er du på utkikk etter legion så holder Topher på å starte et på Preneto Asmo siden. Veldig grei kar, mye erfaring og spiller mye. Har tenkt å joine han selv når jeg kan komme meg ingame(dama krever litt tid). Ellers er det bare å ta kontakt med meg Ramusama ingame hvis du har lyst til å prate eller lure på hvilke guild du kan joine.

 

Liste over norske guild på perento asmo siden:

Mythical

Miaka

Death Jesters

Litago

 

Alle disse ser ut til å dø ut atm.

Håper på at Topher kan greie å samle de aktive norske folka å få sitt legion opp å gå.

Endret av Ramusama
Lenke til kommentar

Uff, for et ekstremt utrivelig community I aion. Prøvd ut 3 servere og det er stort sett kun folk som whiner over WoW. Enten Aion fanboys som hater wow og alle som spiller\har spilt det. Ganske ofte de samme folka som har spilt wow siden release ser det ut som. Så er det såklart wow fanboys som hater Aion, men likevel spiller det av en eller annen grunn.

 

Ser samme tendensene her inne fra noen. Trist egentlig. Aion virker ikke så aller verst, men gidder rett og slett ikke å spille mer på grunn av de folka. Selvasagt er jeg jo en wow nub hver gang jeg spør i chatten om jeg trenger hjelp til noe. Spilt siden release nå, å har enda ikke truffet en eneste trivelig person eller guild. De fleste guilds nekter visst å ta in ex wow folk.

 

Menmen. Takk for meg iallefall. Kommer vel til å spille Face of Mankind så snart det blir open beta tenker jeg.

 

Jeg spiller på Kahrun (Elyos) og jeg har ikke møtt noen negative folk enda. Hver eneste gang jeg spør i general chat om ditt og datt (noe som skjer ganske så ofte) får jeg hyggelige svar tilbake.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Er mange tullinger på serveren min, men stort sett er alle hjelpsomme. Det skader jo ikke å google litt selv og istedenfor å spørre 400 ganger i chat når du får vinger :p.

 

Dette er også en av grunnene til jeg spiller på US server. Det virker (på meg) som at de fleste som spiller er godt over 20 år gamle, og det er lite "nerdraging" som jeg opplevde mye av i WoW.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

madros, det er ingen som bryr seg og det virker jo som at du forventer stående applaus med ditt meningsløse innlegg. La den tråden her handle om positiv og nyttig Aion prat for de som liker spillet...

 

Hei jeg er uenig. La denne tråden være en tråd som viser hva folk mener om Aion. Jeg mener når man bruker 400,- på ett spill er en tråd som dette stedet å gå for å finne ut om det er ett spill som passer. Da blir det dumt om tråden blir highjacket av fanboys som klikker om de hører noen ytre seg negativt. La det bli en positiv og nyttig tråd for de som liker spillet, for de som misliker spillet og de som ikke har bestemmt seg. Klart man må få ut sin frustrasjon om man bruker 400kr og 40 timer på noe helt feil.

Jeg bestemmte meg for å teste det for 3-4 år siden når det lå med en flyer i city of villains, noe jeg angrer litt på nå.

Jeg har spillt meg og er lvl 10 atm. Det er altfor kort å bygge noen mening på når det gjelder online spill men prøver å si litt om mitt inntrykk.

Jeg har fått vinger og pet. Det var jo litt gøy, men hovedinntrykket til nå er at her var det ikke mye nytt. I 2009 forventer man at uviklere finner på bedre interface, og litt orginalitet. Vinger er jo på ett vis orginalt, men hele spillet minner mest om noe man har sett tusen ganger før i mmorgs. Det er også utrolig irriterende dialog mellom pc og npc. Jeg klarer ikke bli engasjert rett og slett. Jeg skal prøve å ha tolmodighet til å spille meg ihvertfall opp til lvl20-25 før jeg bestemmer om dette er noe for meg. Det virker ikke veldig lovende så langt.

Lenke til kommentar

madros, det er ingen som bryr seg og det virker jo som at du forventer stående applaus med ditt meningsløse innlegg. La den tråden her handle om positiv og nyttig Aion prat for de som liker spillet...

 

Hei jeg er uenig. La denne tråden være en tråd som viser hva folk mener om Aion. Jeg mener når man bruker 400,- på ett spill er en tråd som dette stedet å gå for å finne ut om det er ett spill som passer. Da blir det dumt om tråden blir highjacket av fanboys som klikker om de hører noen ytre seg negativt. La det bli en positiv og nyttig tråd for de som liker spillet, for de som misliker spillet og de som ikke har bestemmt seg. Klart man må få ut sin frustrasjon om man bruker 400kr og 40 timer på noe helt feil.

Jeg bestemmte meg for å teste det for 3-4 år siden når det lå med en flyer i city of villains, noe jeg angrer litt på nå.

Jeg har spillt meg og er lvl 10 atm. Det er altfor kort å bygge noen mening på når det gjelder online spill men prøver å si litt om mitt inntrykk.

Jeg har fått vinger og pet. Det var jo litt gøy, men hovedinntrykket til nå er at her var det ikke mye nytt. I 2009 forventer man at uviklere finner på bedre interface, og litt orginalitet. Vinger er jo på ett vis orginalt, men hele spillet minner mest om noe man har sett tusen ganger før i mmorgs. Det er også utrolig irriterende dialog mellom pc og npc. Jeg klarer ikke bli engasjert rett og slett. Jeg skal prøve å ha tolmodighet til å spille meg ihvertfall opp til lvl20-25 før jeg bestemmer om dette er noe for meg. Det virker ikke veldig lovende så langt.

 

 

Greit nokk at man kan si sin mening men skal man gi kritikk må man komme med konstruktiv kritikk. Når man blir voksen og begyner kanskje å jobbe med folk så får du fort høre det at skal man gi kritikk må man si hva de synes var dårlig/bra og ikke bare komme med at det var dårlig og ikke noe mer, dette er noe som imo bare barn gjør og ikke voksene mennesker. Når du bare slenger ut deg med slikt han gjorde så er det en ting han er ute etter og det er Drama og bråk, hadde han vært ute etter å si sin mening på en seriøs måte hadde han nevnt hva han mislikte med spillet.

 

Men ellers ja vent til du blir 25 og testa abyss noe før du dømmer spillet for hardt. er en god del CS som er ganske engarserende(synes jeg) og man får lyst til å gå over å slakte noen fra andre siden.

Endret av Ramusama
Lenke til kommentar

jaok, greit nok man ikke trenger å skrive noe positivt men skal du gi spillet kritikk eller grunnen til at du sluttet så ha rot i det du skriver og kom med argumenter, ikke bare "ble lvl 30, skal slutte"... det bidrar ingen ting

 

Er det foresten noen her som spiller på Telemachus? jeg er lvl 32 assassin og har ikke møtt en eneste nordmann. Jeg er på Elyos siden

Lenke til kommentar

noen som har en lvl 30-35 her? vist ja, hvordan er survivability på din klasse? jeg spiller Gladiator med fult crafted gear og lvl 30 våpen som er enchanta til +7. men synest at det er ALT for mye nede tid (sitte å vente på hp). er lvl 33 (snart 34) med nesten 5k hp, mobs slår for 170-270 hp pr hit (mdps, ikke spells) og jeg må sitte hver 2-3 mob uten å bruke alt av Cooldowns eller hver 4-5 mobs vist jeg spamer pot, herb og improved stamina.

 

herb healer bare for 400 så det er nesten ikke verdt det. Digger klassen gladiator men hater å ha en følelse av å være glass kanon uten den store kanonen.

 

Så noen gode tips for å boste survivability eller hvilken klasse som har best survivability utenom templar og cleric (uaktoelt for meg)

Lenke til kommentar

noen som har en lvl 30-35 her? vist ja, hvordan er survivability på din klasse? jeg spiller Gladiator med fult crafted gear og lvl 30 våpen som er enchanta til +7. men synest at det er ALT for mye nede tid (sitte å vente på hp). er lvl 33 (snart 34) med nesten 5k hp, mobs slår for 170-270 hp pr hit (mdps, ikke spells) og jeg må sitte hver 2-3 mob uten å bruke alt av Cooldowns eller hver 4-5 mobs vist jeg spamer pot, herb og improved stamina.

 

herb healer bare for 400 så det er nesten ikke verdt det. Digger klassen gladiator men hater å ha en følelse av å være glass kanon uten den store kanonen.

 

Så noen gode tips for å boste survivability eller hvilken klasse som har best survivability utenom templar og cleric (uaktoelt for meg)

 

 

jeg er lvl 33 på den ene rangeren min og jeg har nedtid kun pga mana, så si.. ca hvert 5-10 min

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

madros, det er ingen som bryr seg og det virker jo som at du forventer stående applaus med ditt meningsløse innlegg. La den tråden her handle om positiv og nyttig Aion prat for de som liker spillet...

 

Hei jeg er uenig. La denne tråden være en tråd som viser hva folk mener om Aion. Jeg mener når man bruker 400,- på ett spill er en tråd som dette stedet å gå for å finne ut om det er ett spill som passer. Da blir det dumt om tråden blir highjacket av fanboys som klikker om de hører noen ytre seg negativt. La det bli en positiv og nyttig tråd for de som liker spillet, for de som misliker spillet og de som ikke har bestemmt seg. Klart man må få ut sin frustrasjon om man bruker 400kr og 40 timer på noe helt feil.

Jeg bestemmte meg for å teste det for 3-4 år siden når det lå med en flyer i city of villains, noe jeg angrer litt på nå.

Jeg har spillt meg og er lvl 10 atm. Det er altfor kort å bygge noen mening på når det gjelder online spill men prøver å si litt om mitt inntrykk.

Jeg har fått vinger og pet. Det var jo litt gøy, men hovedinntrykket til nå er at her var det ikke mye nytt. I 2009 forventer man at uviklere finner på bedre interface, og litt orginalitet. Vinger er jo på ett vis orginalt, men hele spillet minner mest om noe man har sett tusen ganger før i mmorgs. Det er også utrolig irriterende dialog mellom pc og npc. Jeg klarer ikke bli engasjert rett og slett. Jeg skal prøve å ha tolmodighet til å spille meg ihvertfall opp til lvl20-25 før jeg bestemmer om dette er noe for meg. Det virker ikke veldig lovende så langt.

takk, endelig en som fortår hva jeg mener. for min del, er aion kjedelig. Repeterende quester, grinding, tar enormt mye tid å lvle opp, blir ikke "gøy" osv. derfor har jeg sluttet. angrer på at jeg kjøpte dette. Og ramusama, jeg bryr meg lite om mine kommentarer skaper drama/bråk, om du blir lei deg av å lese mine innlegg, så er det ditt problem. har heller ikke tenkt å skrive en stil på hvorfor jeg har sluttet med aion

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

madros, det er ingen som bryr seg og det virker jo som at du forventer stående applaus med ditt meningsløse innlegg. La den tråden her handle om positiv og nyttig Aion prat for de som liker spillet...

 

Hei jeg er uenig. La denne tråden være en tråd som viser hva folk mener om Aion. Jeg mener når man bruker 400,- på ett spill er en tråd som dette stedet å gå for å finne ut om det er ett spill som passer. Da blir det dumt om tråden blir highjacket av fanboys som klikker om de hører noen ytre seg negativt. La det bli en positiv og nyttig tråd for de som liker spillet, for de som misliker spillet og de som ikke har bestemmt seg. Klart man må få ut sin frustrasjon om man bruker 400kr og 40 timer på noe helt feil.

Jeg bestemmte meg for å teste det for 3-4 år siden når det lå med en flyer i city of villains, noe jeg angrer litt på nå.

Jeg har spillt meg og er lvl 10 atm. Det er altfor kort å bygge noen mening på når det gjelder online spill men prøver å si litt om mitt inntrykk.

Jeg har fått vinger og pet. Det var jo litt gøy, men hovedinntrykket til nå er at her var det ikke mye nytt. I 2009 forventer man at uviklere finner på bedre interface, og litt orginalitet. Vinger er jo på ett vis orginalt, men hele spillet minner mest om noe man har sett tusen ganger før i mmorgs. Det er også utrolig irriterende dialog mellom pc og npc. Jeg klarer ikke bli engasjert rett og slett. Jeg skal prøve å ha tolmodighet til å spille meg ihvertfall opp til lvl20-25 før jeg bestemmer om dette er noe for meg. Det virker ikke veldig lovende så langt.

takk, endelig en som fortår hva jeg mener. for min del, er aion kjedelig. Repeterende quester, grinding, tar enormt mye tid å lvle opp, blir ikke "gøy" osv. derfor har jeg sluttet. angrer på at jeg kjøpte dette. Og ramusama, jeg bryr meg lite om mine kommentarer skaper drama/bråk, om du blir lei deg av å lese mine innlegg, så er det ditt problem. har heller ikke tenkt å skrive en stil på hvorfor jeg har sluttet med aion

 

nevn ET spill som ikke har repeatable quests... ET SPILL..

grunn til folk blir dritt lei preket ditt Madros er pga du spyr ut ting du tydeligvis ikke har peiling på.. Et typisk trekk av folk som hadde WOW som sitt første mmo og tror alle spill var og blir som det, men for all del hvis du quiter så skjønner jeg ikke hvorfor du henger her i det hele tatt lengre.. som sagt tidligere WoW er ----> den veien.. kos deg der for mmo`s blir ikke like lette som WoW

 

Og det her er ikke no fanboi shit hvis du tror det, er bare fakta som er lagt rett ut.. MMO`s har vært tidskrevende fra det første spillet som kom (ser jeg da bort i fra muds... siden det er strengt talt browser spill), og Aion laget de "lettere" enn de tidligere spillene ncsoft har gitt ut

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Siden folk liker å sammenligne med WoW hele tiden :

Mitt intrykk er vel at Aion ikke er noe vanskeligere på noen som helst måte iforhold til WoW.

Største forskjellen så jeg har kunne se er at du må gjøre enkle ting mer ofte en i WoW for å gå opp i level. Jeg har personlig ikke noe problem med det, men å påstå at WoW er lettere blir jo litt feil.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd noe som helst endgame i Aion, men når det gjelder levelling så.. neh, tar lenger tid, men på ingen måte er det vanskeligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...