Gå til innhold

Hvilke bøker liker du?


Anbefalte innlegg

liker alt av fantasy og her er de beste bøkene (bare de jeg husker):

ringenes herre 123

tyvenes herre

den mørke materien: det gylne kompasset, den skarpeste kniven og en kikkert av rav (3 bøker) beste bøkene jeg har lest. filmen er elendig

engler og demoner av dan brown

dharla (netopp lest, veeldig skummel)

arthemis fowl, alle 5 bøkene (er ikke barne barne bok, passer for alle med god humor)

svermen (nest beste boken jeg har lest)

pakten 1 og 2

harry potter serien (første 5)

dune (alle 3)

de fire og han som gjør galt verre (de 2 første bøkene prøver og få tak i den siste) faaaaantastisk morsom og lettlest anbefales til alle.

en eller annen varulv bok med en stålplate på framsiden, 3 bøker i en serie (veldig god serie og er ikke som den høres ut)

 

Det hørtes mistenkelig ut som Lushons Plater, som jeg nevnte tidligere i tråden.

 

Skjul
9788202240530.jpg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dune (alle 3)

Jeg holder på med de siste 100 sidene av den siste og 6. boken, så du har nok gått glipp av noe. :)

 

1. Dune

2. Dune Messiah

3. Children of Dune

4. God Emperor of Dune

5. Heretics of Dune

6. Chapter House: Dune

 

Har dessuten bestilt tre av bøkene (House Attreides, House Harkonen og House Corrino) som er skrevet av sønnen til Frank Herbert. De er vistnok rimelig dårlige sammenlignet med farens verk, men tenkte jeg kunne gi de en sjanse.

 

EDIT: Kan nevne at jeg kjøper mine bøker fra Play.com

 

oh shit, da må jeg fort meg og få lest de 3 siste da :)

Lenke til kommentar
War and Peace er en fantastisk bok, men noen vil si langtrukken. Jeg syntes derimot ikke at den var langtrukken men litt av en forpliktelse da jeg først begynte på den.

 

Helt enig. Plottet og de livlige skildringene er så dynamisk og velskrevet at sidene bare fløt av gårde. Hvis man har planer om å lese den så bare hopp i det - ikke bli nervøs på grunn av lengden.

Lenke til kommentar

Har fem bøker jeg skal lese i nærmeste fremtid.

 

Beloved av Toni Morrison

Beatles av Lars Saabye Christensen

Anarchy in Åmot av Sturle Brustad

Midnattsbarn av Salman Rushdie

Hamlet av William Shakespeare.

 

Favorittbøkene mine så langt er nok Beatles (som jeg har lest, men skal lese igjen), Mannen som elsket Yngve, Sult og To Kill a Mockingbird.

Lenke til kommentar

Jeg er vel som de fleste her inne;

Jeg elsker Fantasy :)

men ettersom jeg ikke greier ikke å ramse opp alle favorittbøkene mine,

Kan jeg nevne at J.K Rowling, Dean Koontz, Stephen King og J.R.R Tolkien(selvsagt)

er noen av mine favoritt forfattere. :)

Endret av Ehtram
Lenke til kommentar
Har fem bøker jeg skal lese i nærmeste fremtid.

 

Beloved av Toni Morrison

Beatles av Lars Saabye Christensen

Anarchy in Åmot av Sturle Brustad

Midnattsbarn av Salman Rushdie

Hamlet av William Shakespeare.

 

Favorittbøkene mine så langt er nok Beatles (som jeg har lest, men skal lese igjen), Mannen som elsket Yngve, Sult og To Kill a Mockingbird.

Anarchy in Åmot er rimelig genial, men den blir litt slitsom å lese i blant, for den er skrevet på dialekt, stort sett.
Lenke til kommentar

Les Trainspotting og A Clockwork Orange. Dialekt og slang kan brukes helt fantastisk i bøker dersom forfatteren virkelig vil.

 

Jeg gjenoppdaget en av mine gamle favorittbøker her om dagen, nemlig Trynefaktoren, av Torgrim Eggen. Det er en av de morsomste bøkene noengang skrevet på Norsk.

Lenke til kommentar

Stor fan av den alltid balanserte og velmenende Ayn Rand, med bøker som The Fountain og Atlas Shrugged. I samme sjikt er jeg også fan av Terry Goodkind, ettersom han skriver veldig politisk oppvakt fantasy, med mye av de samme poengene og synspunktene til Rand, for ikke å nevne et enormt ordforråd.

 

Forsåvidt også veldig glad i Mein Kampf.

 

 

edit; nå glemte jeg jo å nevne "Quotations From Chairman Mao Tse-Tung," eller den lille røde boken. Mao Zedong har mange fengende sitater! :)

Endret av Boheme Netter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...