Gå til innhold

Assassins Creed 2 - Diskusjon og ableøyer


Anbefalte innlegg

Ikke uventet at AC2 blir utsatt til PC. En ting skal Ubisoft ha de klarer trøkke oss PC gamere enda lenger ned på rangstigen.

07/07/09 kom ubisoft med en utgivelses dato for AC2 på 360, PS3 og PC. Det viser seg jo tydlig her at de vil sikre seg mer valutta for spillet ved å utsette PC versjonen av spillet. Folk har alt forhåndsbestilt dette spillet i hauger, men nå blir vi PC spillere nødt til å vente. :angry:

 

Som alle vet så er jo "consoll buyers" faste målinger de kan gå utifra hva de vil tjene på spillet. Det er ikke lenger slik at man utvikler spill som skal se mest mulig pent ut eller ha en nextgen motto, som ingen har sett maken til. Det utvikles spill med hensyn til salgs tall, i en verden hvor konsoll tilhengere betaler høye priser for et spill med 20t spilletid og ingen "replay value".

 

Hvem andre her er lei av at ubisoft utsetter spill etter spill, fordi de så utspekulert unnskylder seg for å trenge mer tid til "developers" disse er utsatt til q1 2009

- Assassin's Creed 2

- Splinter Cell Conviction

- Red Steel 2

- I am Alive ( som ble utsatt i 2008 for at blandt annet ubisoft skulle få mer "tid" til å klare lansere AC2 og Conviction i 2009)

 

noen andre som reagerer på dette?

vil du virkelig betale 600kr for et spill du bruker 20t maks på ?

btw dette er en veldig om diskutert sak på verdensbasis.

blandt annet i USA er det store blogg opptøyer for at produsenter sett opp prisen med 30-40% utsalgs pris.

Endret av Oleidolet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elkjøp selger dessuten mange større titler for 399,- de første dagene på og etter release. Jeg har plukket opp Gears of War, Halo 3, Saints Row 2 og mange fler til 399 hos Elkjøp. I tillegg storkoser jeg meg med spillene på konsollene mine, og så lenge jeg storkoser meg kunne jeg ikke brydd meg det gram om at en PC spiller kan snu seg fortere eller om at han kan se noen meter ekstra pga kraftigere hardware.

 

Jeg og mange andre koser oss mer enn godt nok med konsoller. Hva er galt med det?

Lenke til kommentar
Elkjøp selger dessuten mange større titler for 399,- de første dagene på og etter release. Jeg har plukket opp Gears of War, Halo 3, Saints Row 2 og mange fler til 399 hos Elkjøp. I tillegg storkoser jeg meg med spillene på konsollene mine, og så lenge jeg storkoser meg kunne jeg ikke brydd meg det gram om at en PC spiller kan snu seg fortere eller om at han kan se noen meter ekstra pga kraftigere hardware.

 

Jeg og mange andre koser oss mer enn godt nok med konsoller. Hva er galt med det?

 

Enig, og dessuten merker jeg selv at jeg er blitt så vant til konsoll kontroller nå at jeg faktis sikter bedre der enn på pc.

 

Men anyway, tenker ACII kommer til å bli dritfett uansett hvilken plattform det er jeg =D

Lenke til kommentar

Litt ot men; jeg var skikkelig pc gamer for en del år siden, i '01 eller '02 fikk jeg min første pc, bygde den selv, og spilte en del, og fikk kjøpte meg en ganske bra pc noen år senere, da var det og selvbygg, overklokking, og "høy oppløsning" som gjaldt, men de siste 5 årene så har jeg ikke hatt stasjonær pc, og kan ikke si jeg savner det egentlig.. Har en MacBook til databehovene mine, og for de få timene i uken jeg spiller så holder 360, Ps3 og Wii i massevis. Syns det er deilig å bare kunne sette i CD'en og spille, i motsetning til pc hvor det ofte er patcher og driver problemer og div... Dessuten så er det deilig å kunne sitte i sofaen med noen kalde og spille på 40" 1080p.. Selv om det kan man riktignok med pc og om man vil. Alt i alt så er vel egentlg det jeg prøver å si at jeg sannsynligvis kommer til å holde meg til konsoll resten av livet, og liker det veldig godt. Og av de jeg kjenner som spiller, som er de aller fleste (hvertfall av guttene) så er det ytterst få som spiller på pc.

Lenke til kommentar

Ja, konsoll viser det jo også på markedet at det er det som gjelder for tiden. Grunnen til at PC blir mer og mer borte er fordi det er så mye stress ved å opprettholde det. Hvem bryr seg om det er penere og mer next-gen på PC når du må betale i høye summer for å hele tiden holde deg oppdatert slik at du HW-et ditt kan takle dette? Og til slutt kan du ikke oppdatere deg mer og blir tvunget til å kjøpe deg en ny PC. Var selv en aktiv PC-bruker før, men ikke stort nå lenger. Online er allikevel best på PC tho, må jeg innrømme.

 

Poenget er vel heller det at Ubisoft nedprioriterer PC i starten, og skylder på at de vil bruke mer tid på å utvikle spillet osv. mens de i realiteten gjør dette som et påskudd for å analysere salgstallene og deretter justere markedsprisen. Men det er ikke verre enn at du kan kjøpe det til konsoll, for når det gjelder spill som AC2 tror jeg de fleste foretrekker det til nettopp konsoll.

Lenke til kommentar
vil du virkelig betale 600kr for et spill du bruker 20t maks på ?

 

Med tanke på at jeg betaler ca 100 kroner for filmer som varer 1t 30 min?

Definitivt ja.

 

Er det uansett en så forferdelig pris med tanke på at PC-eiere må oppgradere PCene sine nesten hvert bidige år for flere tusen?

 

 

blandt annet i USA er det store blogg opptøyer for at produsenter sett opp prisen med 30-40% utsalgs pris.

 

Hva bloggere i USA klager over bryr meg egentlig ganske lite.

 

 

Jeg er ikke en "anti-PC" gamer hvis du skulle tro det, jeg elsker å spille til PC, men som flere her påpeker er det rett og slett mer slit med å eie en PC, og i de lange løp dyrere (vil iallefall jeg tro).

Istedet for å bruke 3-5000 trutt og ofte på å oppgradere PCen, vil jeg heller bruke de på spill som jeg virkelig har lyst å prøve, så kan jeg heller oppgradere PCen når jeg virkelig har råd til det.

 

Jeg og kjæresten koser oss med å spille Fight Night sammen om kveldene, og det er en mulighet jeg ikke ville ha hatt med en "super Gamer-PC", og det er slikt som gjør at jeg prioriterer konsoll foran PC.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En ganske utfyllende (dog ikke veldig godt skrevet) artikkel på Spillmagasinet:

 

http://www.spillmagasinet.no/article2736934.ece

 

En bra artikkel som ga mer informasjon til oss siklende gamere, men er rett som du sier. Artikkelen mangler en fin oppbygning og skribenten er litt rotete i måten å formulere seg.

 

Men det var fint å få litt mer info om spillet. Er det forresten noen som har noe mer informasjon om den kortfilmen som skal komme i oktober-november ? Er nevnt i nettavisen idag tror jeg...

Lenke til kommentar

Det var vel ikke mer enn at det skulle være 3 kortfilmer (totalt 38 minutter) som skulle komme ut i løpet av høsten. De var ment som en slags forhistorie for spillet. Målet var at du skulle bli mer følelsmessig involvert når du faktisk spiller spillet.

 

Utifra den traileren så det hele ganske tamt ut spør du meg, men nå bryr jeg meg vel i utgangspunktet ikke så mye om det opplegget.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Siden jeg har vært i Venezia og Firenze, lurer jeg litt på hvor "korrekte" de har vært med layout på byene osv. Vet at de har lagt inn kjente landemerker osv, men ligger de f.eks. i riktig avstand til hverandre osv? Nå skal det jo først og fremst fungere bra som et spill så de har sikkert tatt seg friheter, men et hadde jo vært litt tøft om de har prøvd å gjenskape byene ganske korrekt.

Lenke til kommentar

Vil anta at de er rimelig nøyaktige. Nå har ikke jeg vært i Middelalderens Jerusalem, men jeg vil anta at de brukte alt de hadde av tegninger og skisser av byen for å rekonstruere den ganske nøyaktig. Eneren var jo også et spill som sånn nesten fulgte historiske fakta, så tror nok de flotte italienske byene kommer til å bli rimelig nøyaktig plassert :)

Lenke til kommentar

Siden jeg har vært i Venezia og Firenze, lurer jeg litt på hvor "korrekte" de har vært med layout på byene osv. Vet at de har lagt inn kjente landemerker osv, men ligger de f.eks. i riktig avstand til hverandre osv? Nå skal det jo først og fremst fungere bra som et spill så de har sikkert tatt seg friheter, men et hadde jo vært litt tøft om de har prøvd å gjenskape byene ganske korrekt.

 

Ser jo ut til at det stemmer ganske bra for Firenze hvertfall.

Tror jeg vil blir skuffet hvis det viser seg at ting ikke er slik de skal være.

Lenke til kommentar

ville bare kommetere litt til dette at å bruke 600 kr på et spill du bruker 20 timer på er gale. tenk litt på påstanden der, et ny film som kommer i butikkene koster ca 200 kr og en film ligger på ca 2 timer, toppen 3 timer.

så dermed visst du bruker 200 på en film som gir det 2 timers underholdning så kan du regne det at 3 filmer blir 600 og gir deg 6 timers underholdning, og dermed blir jo ikke 20 timer med underholdning dårlig for samme pris? (greit kansje 200 for en ny film er litt mye, så vi kan si 150 isteden, blir forsatt 4 filmer som gir 8 timer underholdning) så eg synes i bunn og grunn ikke 600 er så mye for et bra spill, spesielt ikke for et herlig spill som assassin's creed 2 (visst det blir like bra eller bedre som 1eren altså) :D

 

visst du forsatt synes 600 er for mye så selger spaceworld spillene for 100 eller 50 kr billigere den første perioden spillet kommer ut.

 

edit: måtte bare nevne en siste ting, spillet varer antagelig mer en 20 timer med mindre du bare løper gjennom alle missions for å bli ferdig med dem, pluss ting man kan finne og å leke seg rundt i spillet :p

 

og det var alt fra meg^^

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...