Gå til innhold

Assassins Creed 2 - Diskusjon og ableøyer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har én ting å si om Assassins Creed: Brotherhood sin Collectors Edition: Rått!!

 

acbcollect.jpg

acbdoctor.jpg

 

Harlequin (øverste bildet) er visst Gamestop eksklusiv, mens Doctor versjonen kan kjøpes alle andre steder.

 

Kilde: Kotaku.com

 

edit: og dumt som det er så er vel dette US only mener jeg å tro. Men fortvil ikke, den europeiske er jo også ganske fin ;)

 

assassins-creed-brotherhood-limited-edition-europe-exclusive.jpg

 

Kan jo alltids kjøpe de Jack in the box sakene på Ebay, frister...

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Den er vel bare til USA? Er forresten et helvete å kjøpe fra GameStop sine sider. Ihvertfall av min erfaring. Da jeg skulle kjøpe AC2 måtte de ha en fax fra meg som beviste at jeg var den jeg utgav meg for å være og at kredittkortopplysningene mine stemte...

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

For å kjøpe US only-produkter kan man bruke Jetcarrier, et norsk firma som videresender varer til Norge fra USA. MAO du bestiller til Jetcarriers adresse i USA hvorfra den automatisk blir videresendt til den norske adressen du har gitt Jetcarrier. Jeg har fått tak i en del spill jeg ellers ville hatt store problemer med å få over atlanteren på den måten, dog er det ikke gratis.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Skal vi bruke denne tråden til Brotherhood siden det er en fortsettelse fra AC2, eller? Spillet kommer ut om ikke mange dagene nå, og etter at jeg fullførte AC2 og så hvor bra det var, gleder jeg meg som bare det til Brotherhood. Ifølge Wikipedia har Game Informer gitt det 9.25/10. Det begynner vel også snart å tikke inn anmeldeser fra andre spillsider.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Beklager at jeg bumper en gammel tråd, men jeg tenkte at det var bedre enn å starte en ny.

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe meg AC2 etter å ha spilt eneren, da det første spillet var kjedelig i lengden. Men etter å ha lest en del anmeldelser av toeren ble jeg til slutt overbevist om å kjøpe det. Nå har jeg spilt det i ca 2 timer, men jeg føler likevel ikke behovet for å spille videre.

 

Det jeg egentlig lurer på er; Blir spillet bedre etter hvert? Bør jeg "tvinge" meg selv til å spille i begynnelsen da det tar seg opp lenger uti? Eller er det mer av det samme, så om det ikke har vært så kjekt til nå så kommer det heller ikke til å bli kjekkere?

Lenke til kommentar

Eneren likte jeg heller ikke, men AC2 er nummer 1. Beste spillet jeg noensinne har spilt. Historien, musikken, landskapene er noe av det vakreste.

Brotherhood har jeg ikke gjennomført enda, har lagt ned ca 14 timer i multiplayeren på PC i helga. Er vanvittig kult. Dårlig matchmaking system men gameplayet er fantastisk.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg bumper en gammel tråd, men jeg tenkte at det var bedre enn å starte en ny.

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe meg AC2 etter å ha spilt eneren, da det første spillet var kjedelig i lengden. Men etter å ha lest en del anmeldelser av toeren ble jeg til slutt overbevist om å kjøpe det. Nå har jeg spilt det i ca 2 timer, men jeg føler likevel ikke behovet for å spille videre.

 

Det jeg egentlig lurer på er; Blir spillet bedre etter hvert? Bør jeg "tvinge" meg selv til å spille i begynnelsen da det tar seg opp lenger uti? Eller er det mer av det samme, så om det ikke har vært så kjekt til nå så kommer det heller ikke til å bli kjekkere?

 

Mja, både og. Historien er litt bedre, men jeg føler ikke noe utenom den er noe mindre repeterende enn det første i serien. Er du kun ute etter å gjøre den vil du nok kose deg en stund, går du "utenfor allfarvei" kan det hende du fort går lei. For min del likte jeg spillet godt, men håpløs AI, repeterende sideoppdrag og drit kjedelig slossing trekker mye ned på helhetsinntrykket.

 

Selv vurderer jeg å plukke opp Brotherhood snart.

Lenke til kommentar

Da kan jeg prøve å følge historien og se om jeg koser meg mer enn i eneren. Sideoppdrag som "drep disse personene på så kort tid" eller "finn alle flaggene og slå rekorden min" er ikke veldig givende. Det er også et irritasjonsmoment at jeg i teorien kan bevege meg fritt i byen, men i praksis må gjøre dette veldig sakte for ikke å få tjue vakter på nakken. Håpløst når halve spillet går ut på å faktisk bevege seg fra ett sted til et annet. Men jeg får prøve litt til og se...

Lenke til kommentar

Ja, spillet kommer til å ta seg opp, det gjorde det i hvert fall for min del. Det du sier med at du får 20 vakter på nakken, går over når du "får lov" til å fjerne wanted-levelen(eller hva det heter). I starten får du ikke det, og jeg husker selv at det var ganske kjipt.

Lenke til kommentar

mHM, tenkte meg det. Tror jeg skal spille enern, håper det ikke er såå dårlig som alle sier det. Altså vis man skal sammenligne det med 2ern.

 

PS: Er det bare meg, eller fikk Ezio skjegg etter at han ble "profet" ?:p

 

Ærlig talt var han vel alltid profeten, bare at han ikke visste det selv.

Lenke til kommentar

En ting jeg har tenkt på er dette:

Man kan kjøpe altairs kledning via uplay slik at du ser dønn lik ut til altaire, MEN diskusjonen om det er altaire eller ikke har en dude i ubisoft svart på i en mail hvor han sa at det er opp til hver enkelt sin mening, det kan vel så godt være skaperen av ubisoft.

ser man på ansiktet har "altaire" samme skrape på leppa som Ezio (vi ser vekk ifra når vi spiller missions og alle kaller han Ezio, dette er utenom missions)

altaire har bare en skjult klinge men bruker begge som ezio, irrelevant tror jeg.

Ansiktet ellers er klin likt til Altaire.

Irriterende spørsmål, og hadde ubisoft sagt at det var en fasit så hadde jeg svart at det var Altaire, men med Ezios våpen.

 

Noen meninger?

Lenke til kommentar

Regner med du har spilt AC1 og AC2.

 

 

Altaïr er Ezio og Desmond Miles sin stamfar. Derfor ligner de vel hverandre regner jeg med. Altaïr og Desmond hadde arret på begynnelsen av AC1, men jeg vet ikke hvordan de fikk det. I Assassin's Creed 2 i begynnelsen av spillet kaster en av Pazzi's (Vieri tror jeg) en stein på Ezio og det er der han fikk det arret. Det er iallefall hva jeg husker.

 

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
  • 3 uker senere...

Hva har du gjort til nå i spillet?

Fullført main story, sidequests, alle kill kontrakter, funnet alle fjær, gjort alle achievements, kjøpt og utvidet alle byene osv.

Husker også at siste sekvensen åpner opp et hemmelig sted som du må besøke.

 

Ser noen har laget en sjekkliste for hva som må gjøres:

 

http://forums.ubi.com/showthread.php/819191-Here-is-a-checklist-for-100-Syncronization-and-Completion-Forums

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...