Gå til innhold

Assassins Creed 2 - Diskusjon og ableøyer


Anbefalte innlegg

assasins-creed-2-logo-transparent.png

 

Det andre spillet i Ubisoft sin nye spillserie er på plass og det overrasket nok mange ved å være så sammensatt som det er. Ikke mange hadde trodd at utviklerne skulle klare og krabbe ut av det repetitive hølet som var Assassins Creed. Mange håpet, men jeg tror egentlig ikke så mange faktisk trodde på det. Det gjorde det selvfølgelig bare enda herligere å finne ut at Ubisoft ikke bare hadde gjort oppfølgeren til alt det første spillet skulle vært, men også tatt det hele et skritt videre.

 

For det meste vil du ikke lenger finne en beint rett linje med oppdrag som er helt like, og om du faktisk finner en slik linje tror jeg du burde begynne å se etter andre ikoner på kartet ditt enn kun det éne. Historien i spillet er nemlig presentert på en helt annen måte enn i det første spillet. Der hvor du tidligere var en hardbarka leiemorder/snikmorder fra første sekund i det første spillet vil du nå starte som en hissig liten italiensk flørtepus ved navn Ezio. Derifra vil spillet rett og slett følge Ezios liv og hans uunngåelige skjebne til å bli en av gjengen. (En snikmorder altså)

 

 

Anmeldelser:

 

Videoer:

Skjult tekst:
(Marker innholdet i feltet for å se teksten):

 

 

Såeh om du liker å løpe på, hoppe på, rulle på, drepe på og skyte fra hustak er det bare og kjøpe dette. Utrolig gjennomført spill med utrolig frihetsfølelse i hvordan du kan navigere verdenen rundt deg. Det er absolutt ikke uten feil, men det gode gjør opp for det vonde - i motsetning til det forrige spillet i serien.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et spill jeg ser veldig frem til.

Hvis de klarer å bevare det som fungerer og ikke finner på noe lurt bare fordi de kan/vil så blir jeg forbøyd.

Skulle ellers ønske at det ble mer hesteriding, det var en ting ved 1'ern jeg falt pladask for. Utrolig, men sant.

Lenke til kommentar

Håper de vil fikse eller hvertfall gjøre noe med slossingen (mer duellering) i spillet og åpne for at man faktisk kan snikmyrde noen av hovedmålene og faktisk komme seg unna uten å varsle noen vakter. Det var det jeg håpet AC vilel tilby, så ble litt skuffet da jeg ble jaget av vakter for alt mulig.

Lenke til kommentar

Fra brukeren ttt:

 

Så vidt eg veit er det ikkje bekrefta kva for plattform dette spelet eventuelt kjem på, men det første spelet kom både til konsoll og PC. Dermed er det rimeleg å tru at det same vil gjelde for dette spelet. Tråden høyrer dermed heime i Generelt-kategorien.

 

Får vel si meg enig, og flytter dermed tråden dit.

Lenke til kommentar
Assassins Creed var kanskje ikke like bra som jeg hadde trodd da det kom. Men likevel var det et bra spill, selvom det ble litt ensformig etterhvert. Håper oppfølgeren blir mye bedre :)

Er enig i det du skriver, det ble alt for ensformig etterhvert. Var jo ikke noe variasjon. Men kommer nok til å kjøpe 2ern for det :)

Lenke til kommentar

Vet jeg beveger meg inn på kontroversiell grunn nå, men var det bare jeg som syntes Assassins Creed var noe helt grusomt kjedelig? Jeg karra meg gjennom 4-5 timer av spillet, men det ble så repeterende og kjedelig at jeg rett og slett ikke hadde lyst til å gjennomføre. Jeg sier ikke at spillet er dårlig, for det var det aldeles ikke. Småcheesy konsept og storyline, fin grafikk, herlig level design, nytenkende manøvrering, fine cutscenes - men så gruuusomt kjedelig og gjentagende.Jeg mener rett og slett de gikk i GTA IV-fella, som jeg kan copy/paste akkurat samme beskrivelse på.

 

Og jeg så en over her nevne hesteridingen. Mer? Det var også et enormt irritasjonsmoment for meg. På hvert quest måtte jeg jo ri i ti minutter før jeg kunne begynne å luske rundt i gatene :)

 

Ellers anbefaler jeg den videoen her på det sterkeste -

. Attempted assassination er priceless. Endret av credible
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...