Gå til innhold

Assassins Creed 2 - Diskusjon og ableøyer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ble ferdig i går med 1ern. Deilig spill men savner ordentlig free roam, det håper jeg de har i 2ern :D Det er bestilt og kommer ifølge gamestop ut på bursdagen min :D

 

Synes da det var ganske god free roaming i 1'ern jeg. men mener du når du er ferdig? fordi du kan jo bare starte siste memoryblock når du er ferdig også bare fyke rundt å tulle.

Lenke til kommentar
Ble ferdig i går med 1ern. Deilig spill men savner ordentlig free roam, det håper jeg de har i 2ern :D Det er bestilt og kommer ifølge gamestop ut på bursdagen min :D

 

Synes da det var ganske god free roaming i 1'ern jeg. men mener du når du er ferdig? fordi du kan jo bare starte siste memoryblock når du er ferdig også bare fyke rundt å tulle.

Det jeg synes var litt slitsomt med det å starte fra siste memoryblock etter at du hadde rundet det, var at du måtte se hele den samtalen med han fyren på begynnelsen av det siste kapittelet om og om igjen om du skulle spille. Jeg håper de fikser på det i 2'ern.

Lenke til kommentar

Var det jeg mente, du må jo høre den evig lange samtalen om igjen og ri til den byen jeg vil, selv om jeg starter siste mission i Jerusalem og det blir saved. Driiit kjedelig mener jeg, anser meg som ferdig med spillet nå, satt å dro litt achievements i dag, gleder med til 2!! :D

Endret av Joantheman
Lenke til kommentar
Ble ferdig i går med 1ern. Deilig spill men savner ordentlig free roam, det håper jeg de har i 2ern :D Det er bestilt og kommer ifølge gamestop ut på bursdagen min :D

 

Synes da det var ganske god free roaming i 1'ern jeg. men mener du når du er ferdig? fordi du kan jo bare starte siste memoryblock når du er ferdig også bare fyke rundt å tulle.

Det jeg synes var litt slitsomt med det å starte fra siste memoryblock etter at du hadde rundet det, var at du måtte se hele den samtalen med han fyren på begynnelsen av det siste kapittelet om og om igjen om du skulle spille. Jeg håper de fikser på det i 2'ern.

 

Jepp det er jeg enig i :p jeg bare satte den på og hentet meg noe å drikke eller noe jeg :p

Lenke til kommentar
Håper det går an å save en eller annen plass i byene da :) Det var stress å høre på han karen i 5 min + springe ned fjellet.

 

Det er jeg veldig enig i. og gjerne muligheten til å gå rett til snikmordet, istede for å gjøre alt som leder opp til det hver eneste gang :p

 

I allefall slippe å høre på pratinga :p

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Alle disse folkene Desmond dreper når han trer inn i sine forfedres DNA, har de tidligere dødd i historisk sammenheng?

 

La oss f.eks si at han som blir drept i videoen jeg linker til er Hitler. Alle vet jo at Hitler ikke ble drept. Da ville jo Altair endret historien.

 

Hvordan vil det påvirke historien? Hvis dere skjønner hva jeg mener :)

Lenke til kommentar

Det jeg vet fra det første spillet er at utviklerne fokuserte veldig på at menneskene som Altair snikmyrdet faktisk døde under korstogene. Man vet sikkert ikke helt hvordan de døde, så da kan man like godt lage seg en teori om at alle ble snikmyrdet. Hvordan dette er i Assassin's Creed 2 er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Vet ikke om vi snakker om samme historie nå :)

 

Jeg tenker hvertfall på historien Desmond lever i. Når han "drar tilbake i tid", så er det jo mye han kan endre. Vi har vel alle sett "Back to the future"-filmene ;)

 

Hvis det f.eks står i bibelen at Keiser August ble drept i et slag ved Roma, så vil jo Desmond endre historien når han snikmyrder han.

 

Alt jeg snakker om er liksom spillets historie. Ikke at det skal stemme overens med real life :)

 

Var kanskje dårlig forklart.

Lenke til kommentar

Nå er det vel slik at Desmond ikke egentlig reiser i tid. Men den maskinen han ligger i henter frem forfedrenes minner som vistnok skal ha blitt vidreført og finnes lagret i Desmonds DNA. Det snakkes altså her om et mye omstridt tema, nemlig om celler kan lagre minner, som da kan vidreføres gjennom generasjoner. Så du skjønner Desmond kan ikke endre noe, han bare gjenlever Altairs minner. Var i det minste slik jeg oppfattet historien så langt. :)

Lenke til kommentar

Det blir da tydelig forklart i Assassins Creed 1, at Animusen ikke sender Desmond tilbake i tid, men bruker genetisk hukommelse. Så egentlig skjønner jeg ikke hva du mener i det hele tatt Kentmeister.

 

For å legge det frem enkelt og greit, så kan ikke Desmond forandre på noenting, rett og slett fordi alt vi spiller igjennom i spillet, bare er genetiske minner, som Desmond har ifra sine forfedre.

Lenke til kommentar

I og med at mange folk glemmer tidsreise paradoxet (dersom du drar tilbake i tid for og forandre noe, fjerner du motivasjonen som får deg til og reise tilbake i tid) , så tror jeg det bare er genetisk minne der desmond bare ser hva altair gjorde, derimot det er jo du som styrer hva som skjer ergo det som skjedde..(men det er jo bare for og få det til og bli et spill du kan styre , ikkje en lang film)

Lenke til kommentar
Det blir da tydelig forklart i Assassins Creed 1, at Animusen ikke sender Desmond tilbake i tid, men bruker genetisk hukommelse. Så egentlig skjønner jeg ikke hva du mener i det hele tatt Kentmeister.

Okey, men da skjønner jeg det. Har ikke spilt Assasins Creed 1 siden høsten det kom ut. Har tenkt å fyre i gang for å refreshe minnet. Også var det jo et veldig bra spill :)

 

Angående det å sende tilbake i tid og det med genetisk hukommelse, så hadde jeg følelsen av at han ble sendt tilbake i tid siden vi styrer Altair og "bestemmer" hva som skal skje. Men som skrevet over her, så hadde det nesten vært en film om vi bare skulle sett på hva Altair gjorde på 1100-tallet.

 

Da var det oppklart ihvertfall :D

 

Når jeg starter spillet på nytt, mister jeg alle flagg, view points og Tempelriddere da? Har tenkt å ta -alt-, så skal bruke et slikt kart så jeg finner alle sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...