Gå til innhold

Import av spill fra utelandske butikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter mye mas fra kamerater så har jeg lyst til å begynne å kjøpe spill fra Play.com. Hvis jeg kjøper et spill til 18 pund, vil dette da gå smertefritt bra Storbritannia til postkassen min for 18 pund?

Det vil gå helt fint :)

 

Correct me if im wrong, men det er ikke toll på spill,dvd filmer, og cder. :)

Alt om dette står jo i førstepost... Ikke toll, men mva.

Lenke til kommentar

Pundet ligger no på rundt 9,1 NOK, så 18 pund blir då omlag 164 kr. Du ligger godt under tollgrensa for å sei det sånn. Play.com sender også alt kvar for seg, så du kan bestille fleire ting om gangen utan å måtte fortolle det. Vel og merke om ingen enkeltprodukt kostar over 200 kr (like under £22 med dagens kurs).

Lenke til kommentar

hva er egentlig mva...hvordan kan man regne ut den? :p

 

Vet toll er 25% av prisen hvis den er over 200kr(på varer som må fortolles)

men hva er Mva?...

(beklager for noob spørsmål)

 

Nei, MVA i Noreg er 25% (MeirVerdiAvgift, tidligare moms. Fortsatt veldig vanlig å bruke moms om avgifta) på dei fleste varer som ikkje er mat. Toll er det kun på enkelte produktgrupper.

 

Edit: Oops, blei dobbelposting der.

 

www.dinside.no/512042/importkalkulatoren kan vere grei å bruke om du vil ha eit raskt overslag over kva det vil koste å importere noko, anten det er via nettet eller innført sjølv frå reise :)

Endret av Einride
Lenke til kommentar

Ikke for å ødelegge men hele tråden er jo helt bortkastet hvis man ikke greier å lese førstepost :p

 

Leste første posten, grunnen til at jeg spurte var at jeg ble litt forvirra pågrunn av feilinformasjon jeg har fått fra andre før :)

 

Også står det jo at du skal spørre spørsmål ;)

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nei, der må du dele det opp sjølv. Det gjelder for alle i "The Hut group" (Zavvi, Sendit etc).

Faen, jeg bestilte ifra Zavvi i dag 2 for 25pund, nå var ikke det ene spillet på lager, så får se hva som skjer..fant i ettertid ut at jeg ikke trengte det ene så bare cancelerte det, men den ene pakken hadde allerede blitt sendt.

Lenke til kommentar

Hvis varen koster f.eks 181 kroner NOK (23 euro) og frakten på 52 kroner gjør at varen kommer over 200 kroner, kommer det da toll + mva på varen?

 

Hvor lang levereingstid er det?

 

Er siden trygg å handle fra?

Endret av FPSgamer
Lenke til kommentar

Hvis varen koster f.eks 181 kroner NOK (23 euro) og frakten på 52 kroner gjør at varen kommer over 200 kroner, kommer det da toll + mva på varen?

 

Hvor lang levereingstid er det?

 

Er siden trygg å handle fra?

 

Kortversjonen: Nei, ca ei veke og ja ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Uhm, går det ikke ann å kjøpe ting fra Play.com når prisen er i £? O.o; Fikk beskjed om det.

 

Står følgende:

 

Why do I need to review the delivery address?

 

* Items priced in pounds can only be delivered to UK addresses.

* Items priced in euros can only be delivered to European addresses outside the UK.

* Electronic items, gadgets and toys can only be delivered to UK addresses.

* Electronic items, gadgets and toys valued at £50 or over must be delivered to your credit/debit card billing address, which must be in the UK.

* Games items valued at £80 or over must be delivered to your credit/debit card billing address, which must be in the UK.

* Mobile content can only be purchased if you have a UK credit/debit card billing address.

 

Choose a different delivery address.

 

EDIT: Fant ut at jeg måtte trykke på EU-flagget. O.o;

Endret av Mr Bubbles
Lenke til kommentar

Kjøpte Heavy Rain på PS3 fra Amazon UK. Trodde det skulle gå greit med DLC osv. Har kjøpt spill fra Amerika som ikke fungerer med DLC siden de har en annen PSN Store. Men trodde Europa gikk for det samme, men begynte å tenke på at UK har en egen PSN Store. Så på DLC til spillet, står du trenger Product code: BCES-00XXXX et eller annet, sammenlignet med spillet fra England. Men stemmer ikke, er dette en vanlig ting? Selv fra England?

 

Hvis det er mulig å laga en bruker med PSN ID fra England burde vel dette fiske det? For går vel an å spille dlc med andre brukere fordi?

Noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar

PSN er felles for Europa. Skulle ikke ha noe å si om spillet er kjøpt i England eller Norge. Må være noe annet.

 

Angående restriksjonene på play.com så er de ganske irriterende. Ja, summene må være i euro og de kan ikke være for høye pr gjenstand - gud vet hvorfor, man skulle tro de var interessert i å selge. De gangene jeg har kjøpt gjenstander over grensen har jeg måttet kontakte selgeren personlig og ordne det over paypal. Hyggelig, men litt tungvint.

 

Forøvrig ingen grunn til å være skeptisk til Amazon eller andre store, utenlandske nettbutikker, i hvertfall ikke nord-amerikanske. De er langt mer konkurranseutsatte enn norske nettbutikker og er derfor som regel mer effektive og fokuserte på kundeservice. Amazon gjør virkelig alt for at det skal være enklest mulig å handle der og Videogamesplus leverer varene dine på 2-3 dager fra Canada i tillegg til at både utvalg og priser er bedre enn i norske eller europeiske nettbutikker.

Lenke til kommentar

Oppdaget nettopp en ny "feature" med Amazon.com (den amerikanske, ikke co.uk). De betaler den norske momsen for deg på forhånd! Bestilte for et par dager siden Fallout: New Vegas Collectors Edition derfra, og regningen ser slik ut:

 

Subtotal of Items: $79.99

Shipping & Handling: $24.98

Import Fees Deposit $26.24

Total for this Order: $131.21

 

Legg merke til "Import Fees Deposit" som er ganske nøyaktig 25% av beløpet for varen + frakt. I praksisk betyr dette: Ingen gebyrer når den kommer til Norge, moms ferdig betalt - og FOR en rask levering! Bestilte på Fredag morgen, og ble levert på døra av UPS på MANDAG! *Imponert*! :thumbup:

 

Edit: Jeg skjønner ikke denne greia med Play.com og Euro, som folk stadig tar opp... Jeg handler stadig vekk derfra, og alltid i Pund... Det virker både på spill, filmer, musikk og bøker - men ikke gadgets og elektronikk.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...