Gå til innhold

Import av spill fra utelandske butikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men elkjøp er den billigste jeg finner (418kr for Mass Effect), men der er nettpay med VISA totalt fucked, har prøvd tre ganger...

 

Andre plasser jeg kan forhåndbestille til under 500?

 

Du kan jo prøve lefdal.com, de selger også til 399,-. http://www.lefdal.com/product/spill-konsoll/xbox-360-spill/X360MASSEFF2/x360-mass-effect-2 Men vet ikke om de bruker samme system som elkjop.no, men verdt et forsøk?

Lenke til kommentar

Ja, men elkjøp er den billigste jeg finner (418kr for Mass Effect), men der er nettpay med VISA totalt fucked, har prøvd tre ganger...

 

Andre plasser jeg kan forhåndbestille til under 500?

 

Du kan jo prøve lefdal.com, de selger også til 399,-. http://www.lefdal.com/product/spill-konsoll/xbox-360-spill/X360MASSEFF2/x360-mass-effect-2 Men vet ikke om de bruker samme system som elkjop.no, men verdt et forsøk?

 

Bruker samme system som elkjøp og er tydligvis helt fucked...

Lenke til kommentar

Lurer på hva slags erfaringer andre har ved å bestille fra f.eks ebay. Jeg skulle gjerne hatt tak i Skies of Arcadia: Legends for Gamecube og det viser seg bare å være mulig ifra ebay og amazon som jeg har funnet. Blir det fortsatt tollagt over 200kroners grensen selv om det er auksjoner, eller hender det at de sender det som gift?

 

Det andre er, jeg har hørt det ikke regnes toll med på porto. Men dersom man f.eks betaler 250kroner + 100 kroner i porto, blir det tilsammens 250 eller 350 som avgjør hvor mye man betaler i toll.

 

Til slutt, hva slags erfaringer har dere, e-bay, eller amazon hva er enklest?

Lenke til kommentar

Ebay er genialt til å finne litt eldre spill. Jeg har god erfaring med spillkjøp på eBay, men det varierer voldsomt fra selger til selger. Pass på at selger har bra nok og mange nok tilbakemeldinger. Amazon har jeg ikke direkte erfaring med, men jeg prøve å kjøpe noe der en gang. Det fikk jeg ikke til, fordi de ikke ville sende spillet til Norge. Dette var en gang før jul, tror jeg.

 

Når det gjelder momsen(ikke toll på elektronikk!), så regnes portoen utenom så sant verdien ikke overstiger 200 kroner. La oss ta et eksempel. I butikk 1 betaler du 195 kroner og 50 kroner for portoen. Den samlede kostnaden på varen er over 200 kroner, men du betaler ikke moms fordi verdien på varen er under 200 kroner. I butikk 2 kjøper du et spill til 210 kroner, med 20 kroner i porto. Verdien overstiger momsgrensen, og du må betale moms + fortollingsgebyr(et hundre og noe) på hele summen(210 +20) . Butikk 1 blir derfor billigere, selv om butikk 2 i utgangspunktet var billigere.

Lenke til kommentar

Ebay er genialt til å finne litt eldre spill. Jeg har god erfaring med spillkjøp på eBay, men det varierer voldsomt fra selger til selger. Pass på at selger har bra nok og mange nok tilbakemeldinger. Amazon har jeg ikke direkte erfaring med, men jeg prøve å kjøpe noe der en gang. Det fikk jeg ikke til, fordi de ikke ville sende spillet til Norge. Dette var en gang før jul, tror jeg.

 

Når det gjelder momsen(ikke toll på elektronikk!), så regnes portoen utenom så sant verdien ikke overstiger 200 kroner. La oss ta et eksempel. I butikk 1 betaler du 195 kroner og 50 kroner for portoen. Den samlede kostnaden på varen er over 200 kroner, men du betaler ikke moms fordi verdien på varen er under 200 kroner. I butikk 2 kjøper du et spill til 210 kroner, med 20 kroner i porto. Verdien overstiger momsgrensen, og du må betale moms + fortollingsgebyr(et hundre og noe) på hele summen(210 +20) . Butikk 1 blir derfor billigere, selv om butikk 2 i utgangspunktet var billigere.

Takk for det ;) må ta meg en tur der en gang.

 

Hadde vurdert å bestille noe ifra Videogamesplus.ca og kommer over et par titler, men hvordan vet man om de er regionsfrie eller ikke? En av de jeg lurer på er blant annet

 

Ninja Gaiden: Sigma

http://www.videogamesplus.ca/product_info.php?products_id=12700&osCsid=a0b9e724405c5424412b5f170439288b

 

og

 

Afro Samurai:

http://www.videogamesplus.ca/product_info.php?manufacturers_id=20&products_id=14080&osCsid=a0b9e724405c5424412b5f170439288b

 

Noen som har erfaring med hvor mye man må betale porto og?

Lenke til kommentar

PS3-spill er ikke låst til noen spesiell region, dermed er det så godt som problemfritt å handle spill fra andre verdensdeler. :) Angående porto, betaler du 7.49 CAD pr. spill, altså i overkant av 40 norske kroner. Husk at du også må belage deg på å betale tollgebyr for varer verdt mer enn 200 norske kroner.

Lenke til kommentar

Takker :) da blir det nok kjøp av Ninja Gaiden Sigma, holder seg og under tollgrensen. Ninja Gaiden 2 på 360 var knall så har leitet etter det første spillet men det ser ikke ut som lenger er å finne i norske butikker. Tar vel sikkert 3-5uker før det kommer tenker jeg? Uansett skal bli morsomt med Ninja Gaiden :)

Lenke til kommentar

Takker :) da blir det nok kjøp av Ninja Gaiden Sigma, holder seg og under tollgrensen. Ninja Gaiden 2 på 360 var knall så har leitet etter det første spillet men det ser ikke ut som lenger er å finne i norske butikker. Tar vel sikkert 3-5uker før det kommer tenker jeg? Uansett skal bli morsomt med Ninja Gaiden :)

 

Hvis du bestiller ifra vgp.ca pleier det å ta maks 7 dager. Er det tregere enn 3-4 dager er det vel ofte posten som somler :p

Lenke til kommentar

Takker :) da blir det nok kjøp av Ninja Gaiden Sigma, holder seg og under tollgrensen. Ninja Gaiden 2 på 360 var knall så har leitet etter det første spillet men det ser ikke ut som lenger er å finne i norske butikker. Tar vel sikkert 3-5uker før det kommer tenker jeg? Uansett skal bli morsomt med Ninja Gaiden :)

 

Får som regel spillene jeg handler derfra innen en uke etter bestillingsdato, så VGP er raske på labben. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lite spørsmål og håper på raskt svar.

19,99$ spill fra VGP.ca - blir det noe ekstra gebyr her og har det noe å si om jeg bestiller, la oss si 3-6 spill? er det kun frakten som går opp med evt flere spill i samme bestilling?

 

EDIT: Nevermind! 7$CAD per spill

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et spørsmål angående tilbudet de har på play.com, hvor man kan kjøpe to spill for £25. Sender de dem i seperate pakker? For hvis de blir sendt i samme pakke, frykter jeg at jeg blir nødt til å betale tollen, og da er plutselig ikke tilbudet noe særlig verdt det.

 

Takker for svar på forhånd.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående tilbudet de har på play.com, hvor man kan kjøpe to spill for £25. Sender de dem i seperate pakker? For hvis de blir sendt i samme pakke, frykter jeg at jeg blir nødt til å betale tollen, og da er plutselig ikke tilbudet noe særlig verdt det.

 

Takker for svar på forhånd.

 

Det blir sendt i to pakker som 12.49 :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...