Gå til innhold

Import av spill fra utelandske butikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
*Snip*

 

eller man kan betale den ekstra avgiften som går til å bygge blant annet sykehus (betale din sykehusregning), bygge veier, og andre ellers gratis offentlige goder norge har å tilby.... (det vil si, hvis den ekstra avgiften går til alt det da)

Endret av Sputnik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gjelder dette kun spill?

 

Jeg har tenkt å bestille en t-skjorte og en plakat fra Valve shop, men den totale prisen, både produktene og gebyrene fra FedEx, overskrider den magiske 200,- grensa. Produktene i seg selv koster 180kr. Må jeg likevel betale toll?

 

Og får jeg brev i posten når jeg kan hente sakene på det lokale postkontoret?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

2 spørsmål:

 

1: Vil det lønne seg å kjøpe flere spill samtidig i Norsk butikk eller fra utelandsk butikk? (VGP i mitt tilfelle)

eksempel: kjøpe 4 spill til 60-70 kanadiske dollar stk (underkanta 400,- stk)

 

2: forhåndsbestilling! Får man spillet på utgivelses dato eller senere når man bestiller? (VGP her også)

Ser at eks Gamezone.no sier 19.11.2009 for AC2, mens VGP skriver "in stock 17.11.2009"

Vil jeg få spillet den 17 eller er det datoen de sender spillet?

Lenke til kommentar
2 spørsmål:

 

1: Vil det lønne seg å kjøpe flere spill samtidig i Norsk butikk eller fra utelandsk butikk? (VGP i mitt tilfelle)

eksempel: kjøpe 4 spill til 60-70 kanadiske dollar stk (underkanta 400,- stk)

 

 

Well, om du skal kjøpe spill til rundt 400 kr pr stk fra VGP lønner det seg å kjøpe flere på en gang, da du da kun betaler fortollingsgebyr 1 gang

 

Men det lønner seg nok da heller å kjøpe spillene i norsk butikk først som sist, da det fort blir rundt 550 kr pr spill fra VGP (om de koster rundt 400)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg vet at vi i Norge ikke kan bestille fra Play sin Play trade greie. Men kan jeg kjøpe f.eks figurer? Har bare kjøpe spill og filmer der før, ser ikke noe om det, men kanksje noen som vet?

 

Jo det kan vi. Jeg har bestilt derifra flere ganger.

Ifølge siden deres kan folk utenfor england bare kjøpe film, spill, klær og bøker. Å playtrade funker bare i England.

Lenke til kommentar
Jeg vet at vi i Norge ikke kan bestille fra Play sin Play trade greie. Men kan jeg kjøpe f.eks figurer? Har bare kjøpe spill og filmer der før, ser ikke noe om det, men kanksje noen som vet?

 

Jo det kan vi. Jeg har bestilt derifra flere ganger.

Ifølge siden deres kan folk utenfor england bare kjøpe film, spill, klær og bøker. Å playtrade funker bare i England.

 

Merkelig, det må være noe nytt isåfall. For jeg har kjøpt spill gjennom playtrade.

Lenke til kommentar

Bare et enket spm, en av dere sikkert kan. På play.com Kan jeg f.eks. kjøpe flere spill til 150kr? For som jeg ser så får jeg en pakke den ene dagen og en annen den andre dagen, så tingene sendes stort sett ikke sammen. Men i dag fikk jeg to bøker i samme pakke? var jo under grensa men hvis alt sendes hver for seg så vil det være enklere å kjøpe mer enn å måtte bestille litt og litt. Skjønner såklart at hver ting ikke kan overstige 200 spenn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...