Gå til innhold

Import av spill fra utelandske butikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Trenger svar fort angående en bestilling fra Videogameplus.ca

Har blitt en stund siden jeg bestilte fra dem sist, noen som kan si noe om hvilket betalings alternativ jeg skal bruke når jeg skal bestille med kredittkort, og ønsker å betale nå?

 

Ser blant annet at det er to alternativer, paypal og et hvor man bare skal føre inn informasjon. Hvilken skal jeg velge?

 

Setter pris på rask tilbakemelding

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

jeg finner ikke svar på dette, men lurer på om dersom du må fortolle og betale moms ved import og velger å bruke angretten og sender varen tilbake, har man da krav på å få slettet regning på momsen til staten? det byrde vel være logisk, men fader meg ikke lett å finne ut av... skjønner at de vil ha fortollingsgebyr for arbeidet, men selve momsen burde de vel ikke kreve.

Lenke til kommentar

Har dere erfaring med zavvi.com? Vil gjerne ha noen tilbakemeldinger på frakt tid osv :)

 

Kjøpte FM2010 derfra for 17.99£ (ca 170kr) inkludert frakt. Dessverre var dette midt i poststreiken i England, så det tok ca en uke etter release før det kom fra. Hadde da midlertidig "lånt" dette fra noen andre på egen hånd mens jeg ventet :)

 

Prismessig var det jo helt sykt billig - aktiverte og installerte via steam uansett... Og hadde jeg kjøpt på steam hadde det kostet 50 euro :p

Lenke til kommentar

jeg finner ikke svar på dette, men lurer på om dersom du må fortolle og betale moms ved import og velger å bruke angretten og sender varen tilbake, har man da krav på å få slettet regning på momsen til staten? det byrde vel være logisk, men fader meg ikke lett å finne ut av... skjønner at de vil ha fortollingsgebyr for arbeidet, men selve momsen burde de vel ikke kreve.

 

angrefristloven gjelder kun i Norge..

Lenke til kommentar

Pass på frakten da :p Derfor play.com er min favorittbutikk på netttet! Gratis frakt er et must når en vil holde seg under tollgrensa.

Frakten legges ikke på varens verdi. Så spillet kan koste 199 kr og fremdeles ha 50 kr i frakt uten at det skal stoppes i tollen. De ser bare på varens verdi, ikke hva du betalte for å få den sendt hit.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Pass på frakten da :p Derfor play.com er min favorittbutikk på netttet! Gratis frakt er et must når en vil holde seg under tollgrensa.

Frakten legges ikke på varens verdi. Så spillet kan koste 199 kr og fremdeles ha 50 kr i frakt uten at det skal stoppes i tollen. De ser bare på varens verdi, ikke hva du betalte for å få den sendt hit.

 

Er det greit å bestille fra Play.Com eller? Ser det blir 326kr, fraktfritt. Er det noe tollpris da? Tenker på Mass Effect 2 =D

Lenke til kommentar

Pass på frakten da :p Derfor play.com er min favorittbutikk på netttet! Gratis frakt er et must når en vil holde seg under tollgrensa.

Frakten legges ikke på varens verdi. Så spillet kan koste 199 kr og fremdeles ha 50 kr i frakt uten at det skal stoppes i tollen. De ser bare på varens verdi, ikke hva du betalte for å få den sendt hit.

 

Er det greit å bestille fra Play.Com eller? Ser det blir 326kr, fraktfritt. Er det noe tollpris da? Tenker på Mass Effect 2 =D

Det blir nok toll dessverre er jeg rimelig sikker på. Så til slutt nesten like greit å bare kjøpe det i norge. Jeg bestiller ganske ofte fra play.com men bare når det ligger rundt 20£ grensen og har fått noen knakkende gode deals pga det. For å nevne Resident Evil 5 for 150kr, borderlands for 150kr, Lost Odyssey for rundt 90kr. Aldri prøvd over 200kroner grensen men de merker varen som regel alltid med merchandise som betyr med andre toll over 200kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...