Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Javel? Det/de har fremdeles ikke solgt så mye som de "burde".

 

Ja, og hvor mye "burde" de selge? Like mye som Halo Reach kanskje? Heavy Rain som kan betegnes som et nisje-spill, som fokuserer på historiefortelling og har ikke noen onlinefunksjoner. I tillegg er det en ny IP. Og dette selger rundt 1,5 millioner.Når ble dette "dårlige" salgstall? Tror ikke akkurat du studerer økonomi som meg :p?

 

Alan Wake kan også betegnes som det samme, og her er salgstallene dessverre litt dårlige. Noe som er VELDIG SYND, og viser hvem som kjøper spill nå for tiden...

Lenke til kommentar

Alan Wake kan også betegnes som det samme, og her er salgstallene dessverre litt dårlige. Noe som er VELDIG SYND, og viser hvem som kjøper spill nå for tiden...

Mener du virkelig at man kun trenger å analysere et eneste spill for å få oversikt over trendene i konsollverdenen? :rolleyes:

 

Edit: Fjernet en unødvendig kommentar

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Alan Wake kan også betegnes som det samme, og her er salgstallene dessverre litt dårlige. Noe som er VELDIG SYND, og viser hvem som kjøper spill nå for tiden...

Mener du virkelig at man kun trenger å analysere et eneste spill for å få oversikt over trendene i konsollverdenen? :rolleyes:

 

Edit: Fjernet en unødvendig kommentar

 

Nei, men de spillene som selger millionvis av eksemplarer er oftest shooters med onlinedel. Noe jeg personlig synes er synd, og er en trend som har vært slik lenge.

Lenke til kommentar

Nei, men de spillene som selger millionvis av eksemplarer er oftest shooters med onlinedel. Noe jeg personlig synes er synd, og er en trend som har vært slik lenge.

God of War 3 ligger på nesten 3 mill. Mass Effect 2 har passert 2 mill. Final Fantasy XIII nærmer seg 6 mill på tvers av konsollene. Bioshock 2 nærmer seg 2,5 mill på tvers av konsollene. Read Dead Redemption har passert 6 mill på tvers av konsollene. Heavy Rain nærmer seg 1,5 mill. Splinter Cell Conviction har passert 1,5 mill. Darksiders, Bayonetta og Dante's Inferno har alle passert 1 mill på tvers av konsollene.

 

Greit nok.. noen av disse spillene har flerspillermoduser, men jeg vil påstå at det er enspillermodusen som er hovedattraksjonen. Det er massevis av suksessfulle singleplayer-spill på markedet.

Lenke til kommentar

Heldigvis så er ikke salgstall synonymt med kvalitetsspill for da hadde Wii Fit, Call of Duty, Halo vært verdens beste spill men det som er synd med att dette selger så mye er att utviklerne vill rette større fokus mot disse type spill og det er litt synd for vi trenger flere spill av typen AW og HR som for meg er to hete kandidater til GOTY.

 

Sony har netopp kastet seg i denne bølgen og om ikke alt for lenge så kaster MS seg også på denne bølgen med tittler som vill får deg aktiv foran skjermen og jeg tviler sterkt på att dette ville ha skjedd hvis Wii Fit hadde vært en flopp men disse to selskapene håper også på å få en stor del av denne kaka som til nå har vært dominert av Nintendo.

 

Er vell kanskje av den grunn att jeg er litt "kald" ovenfor Move og Kinnect som på mange måter vill rette fokus mot de type "spill" som selger som hakka møkk på Wii plattformen men forhåpentligvis vill det også komme litt mere hardcore spill til dem begge.

Lenke til kommentar

Heavy Rain har solgt over en million mere en Alan Wake selv om hypen var på Alan Wake's side siden det var Remedy som laget det :)

Merkelig at et spill selger bedre med 3 måneders forsprang...

 

Mulig du er inne på noe, men egentlig tror jeg ikke det har så mye å si i dette tilfelle. Heavy rain solgte bedre på release enn Alan Wake, og salgstallene til Alan er etter hva jeg kan se allerede så lave at spillet neppe er i nærheten av dagens Heavy rain salg om 3 måneder.

 

Heldigvis er salget kanskje den minst viktige faktoren når det gjelder å bedømme kvaliteten på et spill. Ikke dermed sagt at jeg synes Alan Wake er et fantastisk spill, men det er en annen diskusjon.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Heavy Rain har solgt over en million mere en Alan Wake selv om hypen var på Alan Wake's side siden det var Remedy som laget det :)

Merkelig at et spill selger bedre med 3 måneders forsprang...

 

Først Heavy Rain etter 5 uker solgte vel rundt millionen, og Alan Wake 5 uker etter lansering solgte rundt 300000, så ikke prøv ;)

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Har forhåndbestilt masse spill til denne høsten. Mangler vel noen til men det tar jeg til neste lønning :whistle:

 

Her er lista:

Gran Turismo 5

Sly Collection

Call Of Duty Black Ops

Enslaved Collector's Edition

Castlevania Lords Of Shadows

 

Vurderer også Medal Of Honor, Need For Speed Hot Pursuit og Star Wars Force Unleashed 2 :)

Lenke til kommentar

Spill jeg enten har bestilt eller skal bestille fram mot jul:

 

-Gran Tourisimo 5 Signature Etd

-Donkey Kong Country Returns

-Need For Speed

-Enslaved

-Football Manager 2011

-WRC

-Quantum of Theory

-F1 2010

 

Er de som iallefall står høyest på ønskelista, kan hende det blir enten fifa 2011 eller PES 2011 men ser ann litt etter hva venner skaffer seg

Endret av whackedorange
Lenke til kommentar

Blir fire spill på meg fram til jul. Må bare se og få forhåndsbestilt de snart tho :whistle:

 

Medal of Honor 459,- (Tier 1 Edition)

Call of Duty: Black Ops 699,- (Hardened Edition)

Fable III 581,- (Limited Edition)

Need for Speed: Hot Pursuit 498,- (Limited Edition)

 

Er en sucker for in-game ting som er med i forskjellige utgaver så blir ofte en spesialversjon ja, si ifra hvis noen har bedre priser på spill enn hva jeg har satt bak tittelen (den prisen er hva jeg fant fram på nett for kjøp imorgen).

 

Edit: Forhåndsbestilte MoH (Tier 1) og Fable III (LE) for 982,- inkludert frakt hos Elkjøp nå. -10% tilbudet gjorde at jeg slo til på deres allerede bra priser. Og siden de ikke skuffet med Reach leveringen håper jeg de holder det videre.

Endret av Fekene
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...