Gå til innhold

Call of Duty: Modern Warfare 2!


Ukentlig avstemning frem til realase  

313 stemmer

  1. 1. Når skal du kjøpe spillet?

    • På realase
      127
    • Har forhåndsbestilt
      97
    • Blir julegave
      77
    • Vet ikke
      41
    • Ser ann anmeldelsene
      16
    • skal ikke ha det
      58


Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne er postet her før, men her forklarer iallefall fourzerotwo det han mener er fordelene med IWNET:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Modern Warfare 2 For PC

By fourzerotwo

 

I recently broke news on a PC community member’s podcast that Modern Warfare 2 would be introducing a completely new backend infastructure called IWNET that would allow matchmaking for multiplayer games on PC. The news, by default, means no more browsing through a Server List for a server with the settings / ping you want among other things, and sent shockwaves through the hardcore PC community, leading to many more questions than answers as to ‘HOW’ this would work, and if it would really be better for the PC community as a whole.

 

Questions, assumptions, and speculation I intend to dispel.

 

Call of Duty: Modern Warfare 2 is actually the biggest investment Infinity Ward has ever made into the PC version of our games. It’s also the most feature-rich PC version we’ve ever made. IWNET takes the benefits of dedicated servers and allows them to be utilized and accessed by every player, out of the box, while removing the barrier to entry for players unaware of how to maintain a server on their own.

 

How does it do this?

 

Matchmaking & Smoother Gameplay: When you want to player a multiplayer game on PC, in the past. You’d have to scroll through a Server Browser which listed every available server which was hosted by individual server admins. Each had their own private rules, mods, or ways of playing the game. Most players would also use the server browser to find just the best quality game (based on PING). With IWNET matchmaking, it takes all that into account for you. All you have to do is select the playlist (pre-set gametypes with custom rules) that fits the style of play you are in the mood for. When you do, it will automatically find you a game with the best performance, ping, and preferences based on your location and individual connection as well as matching you with players of your same SKILL. So you’re always guaranteed the best game performance for where you are and what connection you’re playing on as well as an equal game with other players of your same skill level, not rank, but skill level. It doesn’t mean you’ll just be thrown into a random game! It will put you in the game that will give you the smoothest gameplay possible without you having to manually find a server with the best ping.

 

Playlists and Private Matches: As I described above, Playlists are pre-set game modes and gametypes for public games. If you just want to jump into a public game of Search and Destroy or Hardcore Search and Destroy and you don’t care about fully customizing it, then you can utilize playlists to do that quickly for you. However, say you’re in a clan and you want to play a Clan match with another team, or you want to practice for an upcoming tournament that has specific rules in a private game. Then you can start a Private Match (which is essentially like running your own private server) where you have complete control over the rules, who can join, boot players you don’t want, and essentially control the entire game or tweak it to your liking. Once the rules are set, you can invite the other team in or just start it up with your clan to practice with the custom rules before the match. This now allows you to play custom games out of the box without the need to install mods, find a modded server with the rules you like, or worry about not being in control of the match.

 

Party System and Friendslist: Modern Warfare 2 on PC also makes it much easier if you want to party up with your friends, or again, with your clan for a match. You can utilize the friendslist to see when your friends are online, and invite them to your Party. A Party allows you to move from game to game as a group. It’s great for clan matches, because you can party of with your clan and move from public game to public game together. Or if you’re doing a scrim, party up and invite the other clan (who is in a party) and they’ll all join at once. Set up a private match together and play. It makes setting up scrims or games with friends easier and hassle free.

 

Cheat / Hack Free Games: The biggest benefit of using IWnet by far is the fact that you don’t have to worry about joining a server full of aim-bots, wallhacks, or cheaters. Or relying on the server admin of the server to constantly be monitoring, banning, and policing it. Modern Warfare 2 on PC allows us to control the quality of the game much more than ever before as well as utilizing the VAC (Valve-Anti-Cheat) system to keep games clean of hackers and cheaters.

 

All in all, IWNET adds a load of new features that the PC version of our games have never had before and allows us an infrastructure to continue to update and improve on the game post-launch.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
This now allows you to play custom games out of the box without the need to install mods, find a modded server with the rules you like, or worry about not being in control of the match.

 

Jeg er ikke den som kommer til å la være å kjøpe det pga. at du ikke kan kjøre egen server etc., men jeg synes dette blir som å påstå at du har alle valgene du ellers ville ha uansett hvilken mod du hadde installert, og det er i alle fall bare bs.

Mange mods går jo så langt at det blir et nytt spill ut av det, og det kan vi i alle fall bare glemme denne gangen.

 

Jeg liker intensjonen om å slippe å søke opp servere, sjekke ping etc. Er uansett litt skeptisk til hvordan dette vil fungere i praksis. Kan i alle fall bare glemme å joine et game som passer dagsformen :p

Endret av MultiForce
Lenke til kommentar

...However, say you’re in a clan and you want to play a Clan match with another team, or you want to practice for an upcoming tournament that has specific rules in a private game. Then you can start a Private Match (which is essentially like running your own private server)...

 

Hvem sier at det er en selvfølge for folk som er med i klan, å ha en kraftig nok linje til å kjøre en 18-spiller server? Jeg sitter på en 35mbit fiber-linje, men det er langt ifra alle som er så heldige at de i det hele tat har mulighet til å benytte en så kraftig linje.

Idiotisk at de nevner dette som en fordel, da det er en klar ulempe. Å sette opp egne servere er en selvfølge i andre spill. At man ikke kan betale for en dedikert server, er ikke...

 

 

Party System and Friendslist...

 

CoD5 hadde friends-lister uten å måtte ty til noe slags IWNET.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg skal til legen kl 2, så jeg slutter litt før de andre i klassen min. Skal nok ta en telefon til enkelte av de og terge de litt.

 

DET ER EN FUCKINGS DAG IGJEN!!

Lenke til kommentar

...However, say you’re in a clan and you want to play a Clan match with another team, or you want to practice for an upcoming tournament that has specific rules in a private game. Then you can start a Private Match (which is essentially like running your own private server)...

 

Hvem sier at det er en selvfølge for folk som er med i klan, å ha en kraftig nok linje til å kjøre en 18-spiller server? Jeg sitter på en 35mbit fiber-linje, men det er langt ifra alle som er så heldige at de i det hele tat har mulighet til å benytte en så kraftig linje.

Idiotisk at de nevner dette som en fordel, da det er en klar ulempe. Å sette opp egne servere er en selvfølge i andre spill. At man ikke kan betale for en dedikert server, er ikke...

 

 

Party System and Friendslist...

 

CoD5 hadde friends-lister uten å måtte ty til noe slags IWNET.

 

Du vet hvordan det er, selvfølgelig vrir de det til en fordel for dem. Du kan jo spørre deg selv, hvor dumme tror IW at vi er? Vi er jo for rakkern ikke noen amøber som IKKE klarer søke etter en server.. Tross alt så tilhører mange et gaming samfunn som har "sine egne" servere, med "sine" mods.

De vil at vi skal spille mw2 slik de har lagd det. Gordon Van Dyke, producer av Dice Battlefield bad company 2 sa følgende. We made the game, modders made what we couldnt do in the game possible. Modders made the impossible.

 

både AC130, Tactical nuke og Bling perk er egentlig old news. Dette er blitt laget i store mods for et år siden. IW har tatt ideene i bruk uten et eneste takk.

Lenke til kommentar

Og kor mange her, til tross for mykje misnøye, skal IKKJE kjøpe spelet? Å klage, for så å faktisk kjøpe spelet, betyr berre at IW og Activision har kunne gjort akkurat som dei ville utan at det har fått konsekvensar ;)

 

 

Så når du stemmer på et politisk parti, og de vinner, så finner du deg i absolutt alt de gjør, selv om du ikke er enig?

 

 

JA, jeg har kjøpt Modern Warfare 2. JA, det kommer til å bli konge. Singleplayer kommer til å bli heftig, og jeg skal spille gjennom hele kampanjen flere ganger. COOP kommer til å bli sykt. Å spille med kompiser til langt på natt og ut på morgenen igjen, med en kald øl eller julebrus ved siden av deg... himmelsk.

 

... Men det betyr ikke at jeg skal gni inn baken min med glidemiddel og la IW kjøre på. De har tatt noen beslutninger som jeg vil påstå er helt feil. Nå har jeg ikke spilt spillet, så jeg kan ikke bruke argumenter basert på egne erfaringer... men jeg følger bare min logiske sans. Å fjerne mulighetene til å lene seg, er helt idiotisk. De har INGEN gode argumenter. Brettene kan lett støtte 18 spillere (dette har jeg kun fra alle de som faktisk har spilt spillet til nå - ganske mange tusen), og mangelen på dedikerte servere er... vel, det er tatt opp så mange ganger at det ikke trenger nevnes engang. Det er rett og slett feil. Prisforhøyningen gir meg kraftigere grøss oppover ryggraden enn noe EA-stunt noen gang har gjort.

 

Jeg tipper, med mindre alle vi PC-gamere tar helt feil og IW.Net viser seg å være et virtuelt paradis, at Infinity Ward kommer til å komme med patcher som gjør noe med våre forespørsler. CoD4 ligger på topp på Xfire, jeg tviler på at de har lyst til å se at det nye spillet deres ikke blir like populært. Piratkopiert eller ikke. Det handler like mye om prestisje som det handler om penger hos disse folka.

 

/End rant.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...