Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg er veldig fristet til å legge inn CyanogenMod Nightly på min SGS2. Ser at #16 nå er ute. Noen som kan fortelle meg meg om telefonen er stabil med denne? Er avhengig av en stabil telefon da jeg også bruker den i jobbsammenheng.

 

Bruker nightly på min Desire Z. Uten at jeg kan garantere hvordan det vil fungere på SGS2 så vil jeg si med høy grad av sikkerhet at det vil være ganske så stabilt ja. Tar du full backup gjennom Recovery så har du jo ingenting å miste heller ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg installerte CyanogenMod på en Samsung Galaxy Spica, og føler den har blitt endel tregere. Blant annet kan man ikke se Youtube uten at bildet hakker (lyden er helt fin). Er det noe det går an å gjøre med dette, eller bør jeg se etter en måte å få ordnet stock igjen på?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kunne tenke meg å teste cyanogen selv, har en desire-s kjøpt over disk hos komplett. Hvordan burde jeg gå frem, google gir meg veldig mye forskjellig og jeg vil ikke prøve helt tilfeldige ting, trenger jo tlf :p

 

Først må du anskaffe deg root og få inn cyanogen recovery.

 

Så kan du følge det som står på denne sida: http://www.cyanogenmod.com/devices/htc-desire-s og da spessielt det som står i Wiki'n http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/HTC_Desire_S:_Full_Update_Guide

 

Alt står forklart der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei folkens!

 

Jeg har kjørt CM7.1 på en HTC Desire HD i et par uker nå. Storfornøyd. Dessverre har jeg ikke fått MMS til å fungere. Jeg har lagt til MMS-instillinger manuelt fra info jeg fant på Netcom sine sider, brukte instruksjonene for Desire, da jeg antar de er lik.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Fabe

Lenke til kommentar

@Fabe: har du flere enn ett "tilgangspunkt" for MMS definert? I så fall, sjekk om et av de andre enn det du bruker er satt som default.

 

Jeg har tre valg under APN:

Chess Internet

Netcom Internet

Chess MMS

 

 

Det som er valgt er Netcom Internet, antar det er det du mener er default.

 

Jeg har ikke så god greie på dette, men trodde at man må ha konfigurert flere APN's, en for "Internett" og en egen for MMS, jeg har forsøkt å konfigurere dette.

 

Fabe

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Digger cyanogen sålangt, det eneste problemet jeg har er at noen ganger når folk ringer meg eller jeg ringer ut så låser skjermen seg. Alt blir sort å jeg får ikke skrudd på skjermen igjen. Jeg kan imidlertid fortsatt snakke med folk, og om det blir lagt på kan fortsatt telefonen ringe igjen. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan fikse dette? Er oppgradering av radioen en sannsynlig løsning? Hvorfor oppstår dette problemet med cyanogen og ikke med rom'en som kom fra htc ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har en LG P990 som forventet begynner å hakke, kommer derfor til å legge inn en rom og såvidt jeg har funnet så er CM eneste med norsk språk, jeg begynner derfor med den.

 

Hvilken versjon er fornuftig å begynne med?

Stable Mod

Experimental Mod

Nightly Builds

 

Hva er forskjellen på disse?

 

Når jeg flasher er det mulig å få tatt en eksakt kopi av hjemskjermen? Med alle programmer og widgets på riktig plass?

Lenke til kommentar

- Stable mod: Stabil og du kan forvente få/ingen problemer i daglig bruk

- Experimental mod: Navnet sier seg selv. Her kan du nok forvente noe mer bugs

- Nightly Builds: Ikke for den mørkredde. Her er det nye funksjoner og ting og tang som ikke nødvendigvis fungerer etter intensjonene...

 

Er du fersk i gamet ville jeg valgt den stabile varianten, så kan du eventuelt "leke" litt mer etter hvert.

 

Når du bytter til en helt ny rom, må du slette alt på telefonen (full wipe). Dette medfører at du mister alt du har på telefonen. Om det er snakk om kopi som i å ta bilde, så finnes det flere apper på market som fikser dette (krever root). Mulig LG og har denne funksjonen innebygget, men det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

- Stable mod: Stabil og du kan forvente få/ingen problemer i daglig bruk

- Experimental mod: Navnet sier seg selv. Her kan du nok forvente noe mer bugs

- Nightly Builds: Ikke for den mørkredde. Her er det nye funksjoner og ting og tang som ikke nødvendigvis fungerer etter intensjonene...

 

Er du fersk i gamet ville jeg valgt den stabile varianten, så kan du eventuelt "leke" litt mer etter hvert.

 

Når du bytter til en helt ny rom, må du slette alt på telefonen (full wipe). Dette medfører at du mister alt du har på telefonen. Om det er snakk om kopi som i å ta bilde, så finnes det flere apper på market som fikser dette (krever root). Mulig LG og har denne funksjonen innebygget, men det vet jeg ikke.

 

Jeg ser at Stabil versjon er nyere enn ekspermiment versjonen, så det er kanskje nattversjonene som har overtatt rollene til eksperimentene. Full wipe = som å slette SD kort (internt og eksternt) også? Det finnes en backup app på telefonen, får sjekke hvordan den fungerer. Ville helst unngå skrive opp alle appene jeg har lastet ned. Eller ligger dette lagret i en eller annen historikk på markedet?

Lenke til kommentar

Hvis det er mulig å roote telefonen uten å installere custom rom (det er det som regel) kan du bruke titanium backup eller Mybackup root til å ta backup av alle apper og dataene deres, og legge dem inn igjen etterpå. :)

 

Du trenger ikke slete SD-kortet, full wipe= betyr som regel å slette data og cache.

Lenke til kommentar

Jepp. Titanium er tingen (etter root). SD-kortet trenger du ikke å slette, så bilder musikk osv blir liggende der. Når det gjelder CM7 (Gingerbread), så er utviklingen der stoppet opp pga overgang til CM9 (ICS). Hvorvidt P990 får CM9 vet jeg ikke, men CM7 er uansett en meget bra rom. Kjører selv en uoffisiell versjon av CM9 på min HTC Desire, og det fungerer overraskende bra, selv om det langt ifra er en ferdig versjon.

 

En ting til du må huske. Før du tar full wipe av telefonen, så tar du backup av hele telefonen (nandroid backup). Dette gjør du enten via Rom Manager, eller i recovery. Da kan du gjennopprette hele telefonen slik den var før du la inn ny rom. Du kan og ta backup av sms med SMS Backup & Restore dersom du ønsker dette.

 

Gudd løkk :)

Lenke til kommentar

Har sett for meg siste nightly CyanogenMOD 9, med android 4.03 til min Samsung Galaxy S2.

 

Hvordan er siste CyanogenMOD 9?

Og hvordan fungerer den på SGS2?

 

Jeg har hatt / testet dem fleste av Lite'ning Rom(når han kom ut med denne), og dem fleste av Criskelo, frem til siste med android 4.03

 

Det jeg lurer på er hvordan denne CyanogenMOD 9 er iforhold til Criskelo(v.38 og med android 4.03)?

 

Og virker f.eks disse programene på CyanogenMOD 9, som under her?

 

Logmein

Chess Free

Norsk Tipping - Lotto

smsbanking 3

Logitech Harmony

Samsung apps

dropbox

iGO

CoPilot

Navigon

 

Swype

Titanium

TrackCheck

Pano

Photobucket

Googles

Dashcommander

Paypal

Ebay

Mobil bank app`er(Handelsbanken, SRBank og Skandiabanken)

 

Lenke til kommentar

Da regner jeg med å fikse dette i løpet av uka. Regn med å høre mer fra meg :D

 

Når det gjelder sikkerheten på ved innstallering av eksterne ROM, er man sikker på så at ROM-en ikke inneholder ondsinnet kode. Det er jo mulig å bruke telefonen til å logge inn på nettbank, paypal og epost osv, er man sikker på at den som lager ROM ikke har eller får tilgang til slik informasjon?

Lenke til kommentar

Niks, det er man aldri. Men jo flere brukere av ROMen, jo stærre sansynlighet for at noen andre hadde oppdaget det dersom det var noe uønsket der. I tillegg ha jo OpenSource-ROM en stor fordel, forutsatt at noen gidder å kompilere og sammenlikne...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...