Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

--SNIPP--

 

Untouchab1e:

har du erfart at skjermen har en tendens til å ikke ville slå seg på innimellom? eneste som hjelper er å ta ut batteriet.

 

Htc Desire GSM

CM 7.0.3

 

Dette har skjedd med meg et fåtalls ganger også. Men interessant nok har dette skjedd med kollegaer av meg som ikke har verken rootet eller installer CM, så jeg lurer på om det heller er noe annet som forårsaker de problemene.

 

Hadde du klart å legge inn mulighet for "force kolon som klokkeskilletegn på statusbar"? Skulle veldig gjerne hatt kolon istedenfor punktum der..

 

Ah, dette har jeg ikke lagt merke til. Skal se om jeg kan få committet en patch på det asap. Husk at dere da enten må vente til neste stable-versjon eller hoppe over til nightly-utgivelser hvis dere vil ta i bruk endringen ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har en HTC Desire som jeg har installert CyanogenMod 7.03 på. Alt er helt supert bortsett fra at jeg nå ikke får koblet meg på mobilt internett lengre. Har sjekket innstillinger for trådløse nettverk og det står at6 mobilt nettverk er tilkoblet, men jeg ser ikke lengre ikonet som viser datatrafikken på mobilt internett oppe i systray'en. Har ikke gjort dette påCyanogenmod'en i det hele tatt. kun på HTC stock mod'en jeg hadde sist. Dette er jo frustrende mtp å kunne benytte ting som Whatsapp, gå på market når jeg ikke er tilkoblet wi-fi osv.

 

Noen som er kjent med dette? Eller som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har en HTC Desire som jeg har installert CyanogenMod 7.03 på. Alt er helt supert bortsett fra at jeg nå ikke får koblet meg på mobilt internett lengre. Har sjekket innstillinger for trådløse nettverk og det står at6 mobilt nettverk er tilkoblet, men jeg ser ikke lengre ikonet som viser datatrafikken på mobilt internett oppe i systray'en. Har ikke gjort dette påCyanogenmod'en i det hele tatt. kun på HTC stock mod'en jeg hadde sist. Dette er jo frustrende mtp å kunne benytte ting som Whatsapp, gå på market når jeg ikke er tilkoblet wi-fi osv.

 

Noen som er kjent med dette? Eller som kan hjelpe meg?

 

Hvilken operatør har du? Det fins spesifikke APNer for forskjellige operatører som du må konfiguere manuelt. Legger ved noen linker du kan se på :)

 

Telenor

Netcom

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har en HTC Desire som jeg har installert CyanogenMod 7.03 på. Alt er helt supert bortsett fra at jeg nå ikke får koblet meg på mobilt internett lengre. Har sjekket innstillinger for trådløse nettverk og det står at6 mobilt nettverk er tilkoblet, men jeg ser ikke lengre ikonet som viser datatrafikken på mobilt internett oppe i systray'en. Har ikke gjort dette påCyanogenmod'en i det hele tatt. kun på HTC stock mod'en jeg hadde sist. Dette er jo frustrende mtp å kunne benytte ting som Whatsapp, gå på market når jeg ikke er tilkoblet wi-fi osv.

 

Noen som er kjent med dette? Eller som kan hjelpe meg?

 

Hvilken operatør har du? Det fins spesifikke APNer for forskjellige operatører som du må konfiguere manuelt. Legger ved noen linker du kan se på :)

 

Telenor

Netcom

Takker. Jeg har Tele2, ergo er det netcom. Skalprøve dette nå. takker. :-)

 

EDIT: 28.6.2011 kl 19:46 Prøvd og funnet i orden. Valgte dog ikke Netcom sin, men gikk inn på Tele2 kundeservice og fant MMS/GPRS-oppsett for HTC Desire :-D

EDIT 2:Skriveleif.

Endret av Beatnut
Lenke til kommentar

Ok, nytt problem/utfordring:

Får ikek partisjonert SD-kort.

Har kjørt rettighets-fix'en i ROM Manager.

Mener å huske at jeg har huket av for at signatur-sjekk IKKE er nødvendig (i recovery). Likevel får jeg feilmelding om at signature verification ikke funket og at den ikke finner /cache/update.zip. Partisjon avbrutt.

 

Noen tips? Ser at noen prater med NAND unlock, men skjønner ikke om dette er relevant eller ikke og heller ikke hvordan jeg eventuelt skal gjøre det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min HTC Desire fikk et nytt og bedre liv med CyanogenMOD. Nå kjører jeg 7.0.2.1 og er fornøyd.

 

Én liten ting har jeg derimot ikke funnet ut hvordan jeg skal endre: I calleren vises ikke telefonnummer gruppert slik vi pleier nå norsk ("999 99 999") men derimot som "999-999-99".

 

Hvordan kan jeg endre dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min HTC Desire fikk et nytt og bedre liv med CyanogenMOD. Nå kjører jeg 7.0.2.1 og er fornøyd.

 

Én liten ting har jeg derimot ikke funnet ut hvordan jeg skal endre: I calleren vises ikke telefonnummer gruppert slik vi pleier nå norsk ("999 99 999") men derimot som "999-999-99".

 

Hvordan kan jeg endre dette?

 

Go Dialer/Go Contacts er også et godt alternativ.

Rootet og la inn Cyanogenmod selv i går på min Desire, og eneste bakdelen jeg ser er at jeg ikke trenger å kjøpe ny telefon lengre. Bortsett fra litt småfikling, så er jo alt bedre :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet om problemet med at lock-screen-bryteren du kan ha både i power-widgeten og i notifications-menyen ikke virker er fikset i RC1? Tenkte jeg skulle summe meg til å skrive ferdig en bugrapport på det, da det slo meg at det kanskje var fikset. Fantastisk irriterende når man slår på lock screen før man putter telefonen i lomma, og så fungerer det ikke. Det hender det fungerer noen ganger, men det tar aldri lang tid før det slutter å fungere.

Lenke til kommentar

Fikk min første android telefon i går, Samsung galaxy s ii. Installerte CyanogenMOD 7 Nightly build 11 på den og alt funker flott, men hvordan kan jeg få oppdatert android marketplace til den nye versjonen? Prøvde å installere det manuelt (lastet ned .apk fra internett rett til telefonen) , men FC`s hver gang jeg åpner det. (Få sekunder etter)

Lenke til kommentar

Fikk min første android telefon i går, Samsung galaxy s ii. Installerte CyanogenMOD 7 Nightly build 11 på den og alt funker flott, men hvordan kan jeg få oppdatert android marketplace til den nye versjonen? Prøvde å installere det manuelt (lastet ned .apk fra internett rett til telefonen) , men FC`s hver gang jeg åpner det. (Få sekunder etter)

 

Fungerte smertefritt her. Lastet ned herfra og la inn manuelt. Hvis den FC kan du gå inn i application management og slette cache og data fra Market App'en. Se om det hjelper ;)

 

Edit: Forøvrig er jeg ikke htl sikker på om jeg foretrekker den nye versjonen av Market, men det er nå en annen sak :)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Fikk min første android telefon i går, Samsung galaxy s ii. Installerte CyanogenMOD 7 Nightly build 11 på den og alt funker flott, men hvordan kan jeg få oppdatert android marketplace til den nye versjonen? Prøvde å installere det manuelt (lastet ned .apk fra internett rett til telefonen) , men FC`s hver gang jeg åpner det. (Få sekunder etter)

 

Fungerte smertefritt her. Lastet ned herfra og la inn manuelt. Hvis den FC kan du gå inn i application management og slette cache og data fra Market App'en. Se om det hjelper ;)

 

Edit: Forøvrig er jeg ikke htl sikker på om jeg foretrekker den nye versjonen av Market, men det er nå en annen sak :)

 

Takk, skal prøve det nå :) Forresten.. Hvis jeg skal oppdatere fra build 11 til 12, må jeg da slette alt? I så fall kan jeg vell bare benytte meg av Titanium Backup?

Lenke til kommentar

Fikk min første android telefon i går, Samsung galaxy s ii. Installerte CyanogenMOD 7 Nightly build 11 på den og alt funker flott, men hvordan kan jeg få oppdatert android marketplace til den nye versjonen? Prøvde å installere det manuelt (lastet ned .apk fra internett rett til telefonen) , men FC`s hver gang jeg åpner det. (Få sekunder etter)

 

Fungerte smertefritt her. Lastet ned herfra og la inn manuelt. Hvis den FC kan du gå inn i application management og slette cache og data fra Market App'en. Se om det hjelper ;)

 

Edit: Forøvrig er jeg ikke htl sikker på om jeg foretrekker den nye versjonen av Market, men det er nå en annen sak :)

 

Takk, skal prøve det nå :) Forresten.. Hvis jeg skal oppdatere fra build 11 til 12, må jeg da slette alt? I så fall kan jeg vell bare benytte meg av Titanium Backup?

 

Neida, hvis du opppgraderer fra nightly til nightly holder det som regel med å slette cache og dalvik cache ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan få høyere lyd, spesielt når jeg hører på radio? Jeg synes det er altfor lavt lydnivå når jeg f.eks. er utendørs i støyende omgivelser.

 

Kunne også tenkt meg en annen radio-app, som kan søke opp stasjoner direkte - mer lik den som fulgte med Desire originalt. Vanskelig å skille ut FM radio apps når jeg googler Android+radio...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...