Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

For å teste det ut, prøvde jeg denne berømte CM installeren. Det funka dårlig. Den bare stoppet opp. Men det tok meg akkurat to minutter å starte Odin, slå av mobilen og starte i Download modus, kjøre over en kernel og vips var telefonen rootet. Like enkel er det å legge over CM og gapps på minnekortet, starte telefonen i recovery modus og kjøre installeren derfra. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen liker ikke at jeg tukler med min kjære mors mobil...

Tok en factory reset, løste en del problem... fikk in cwm og skulle til å flashe inn CM. Problemet? Er ikke noe SD-kort å flashe inn på! AAAAAH

 

Etter panikken la seg: Får lete i skuffer og skap i morgen. Noen alternative metoder om letingen ikke fører frem?

Endret av pederlh
Lenke til kommentar

Det løser du med Android SDK og adb push:

 

 

set up Android SDK proper and have a correct path to your SDK.

Do that download the files to android-sdk/sdk/platform-tools/ [/size]and then use the adb push command adb push <file> <location>

 

adb push gapps-kk-20140105-signed.zip /sdcard/0/
adb push cm-11-20140103-SNAPSHOT-M2-hammerhead.zip /sdcard/0/
Dette er på en Nexus 5 som ikke har minnekort og da emuleres tydeligvis et sdcard.

Let under recovery på "install zip" og se hvordan telefonen er partisjoner.

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Om mobilen støtter det (noe dem fleste gjør nå, tror jeg), så kan du bruke en USB OTG kabel, bare legge imaget på en minnepenn (Må vel være fat format) via pc, koble minnepennen til OTG kabelen, og flashe fra den ;)

Gjorde det med min Galaxy S3 når den ene image fila feila med flashing.

 

Og som nevnt over, min emulerer også et minnekort, og den har i tillegg støtte for minnekort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Gjør det manuelt. Tar muligens kortere tid også.

 

Enkel rekkefølge:

Flash CWM.

Flash CM11.

Endret av Slettet-jDflNq
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det informasjon eller antagelser om når stable-versjonene kommer? Er litt skeptisk til snapshoter og nightlyer.

 

Du må nesten bare følge med på cyanogenmod.org og søke litt rundt på nettet etter din versjon og hva du er ute etter. Men når det gjelder stabile vs ustabile versjoner, må man bare vente til de ustabile versjonene er ferdig testet slik at de kan slippes som stabile versjoner. Det kan være en lang prosess. Men av personlig erfaring kan jeg si at både nightlies og snapshot har bare minimale problemer, men hvis du er ute etter en "feilfri" versjon, må du vente. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det informasjon eller antagelser om når stable-versjonene kommer? Er litt skeptisk til snapshoter og nightlyer.

 

Du venter forgjeves. Det er slutt på stable, blitt erstattet med månedlige M-builds (snapshots). Kommer som regel i begynnelsen av måneden og lastes direkte ned på telefonen som oppdatering.

 

Where is stable CM11?

Don’t expect a build labelled ‘stable’. The ‘M’ builds have supplanted our need for such a release. This also means you will not being seeing ‘RC’ builds.

 

 

Kilde

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg flashet chainfire sin auto root med odin på Galaxy S3 med 4.1.2.og fikk root så jeg fikk tatt backup med Titanium. Men hadde ønsket å ta en nandroid backup. Fant ut etterpå at autoroot bruker samsung sin recovery. Kan jeg bare flashe CWM recovery over autoroot eller må jeg gjøre noe spesielt med tanke på at jeg har rootet fra før ? Bør jeg oppdatere til android 4.3 først ? Har hørt at den er dårlig. Bruker fortsatt /EFS versjon 1.

Lenke til kommentar

Du flasher ikke CWM over autoroot, men du må (som regel) ha root for å flashe en custrom recovery, så etter du har brukt autoroot til og roote kan du flashe en custom recovery, du vil fortsatt ha root etter og ha flashet en custom recovery, og etter du har flashet en custom recovery kan du ta nandroid backup for å så eventuelt flashe CM, om det er målet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei alle sammen!

 

Nylig rootet jeg min Galaxy S3 og flashet cyanogenmod. Jeg får ikke opp noe ikon i statuslinjen når mobildata er slått på (f.eks 3G, H+ osv). Er det noe måte å løse dette på? (Da jeg kjørte stock rom fikk jeg alltid opp et slikt ikon)

 

Forøvrig bruker jeg Tele2 og dermed viser mobilen konstant at jeg roamer.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

 

Nylig rootet jeg min Galaxy S3 og flashet cyanogenmod. Jeg får ikke opp noe ikon i statuslinjen når mobildata er slått på (f.eks 3G, H+ osv). Er det noe måte å løse dette på? (Da jeg kjørte stock rom fikk jeg alltid opp et slikt ikon)

 

Forøvrig bruker jeg Tele2 og dermed viser mobilen konstant at jeg roamer.

 

Hos meg er det en trekant som skifter fra grå til blå når mobildata er aktivert. Har også Tele2, men ser ikke hvilken type mobilnett jeg bruker.

Lenke til kommentar

 

Hei alle sammen!

 

Nylig rootet jeg min Galaxy S3 og flashet cyanogenmod. Jeg får ikke opp noe ikon i statuslinjen når mobildata er slått på (f.eks 3G, H+ osv). Er det noe måte å løse dette på? (Da jeg kjørte stock rom fikk jeg alltid opp et slikt ikon)

 

Forøvrig bruker jeg Tele2 og dermed viser mobilen konstant at jeg roamer.

 

Hos meg er det en trekant som skifter fra grå til blå når mobildata er aktivert. Har også Tele2, men ser ikke hvilken type mobilnett jeg bruker.

 

Hvilken versjon bruker du?

Lenke til kommentar

 

 

Hei alle sammen!

 

Nylig rootet jeg min Galaxy S3 og flashet cyanogenmod. Jeg får ikke opp noe ikon i statuslinjen når mobildata er slått på (f.eks 3G, H+ osv). Er det noe måte å løse dette på? (Da jeg kjørte stock rom fikk jeg alltid opp et slikt ikon)

 

Forøvrig bruker jeg Tele2 og dermed viser mobilen konstant at jeg roamer.

 

Hos meg er det en trekant som skifter fra grå til blå når mobildata er aktivert. Har også Tele2, men ser ikke hvilken type mobilnett jeg bruker.

 

Hvilken versjon bruker du?

 

 

10.2

Lenke til kommentar

Har Galaxy S3 med stock Android 4.3 og skal over til CM. Tenker å bruke Titanium Backup Pro for overføre appene mine. Kan jeg også bruke Titanium til å overføre sms, call log (de tingene som er merket med grønn tekst i Titanium Backup) eller er dette "system data" som kan ødelegge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...