Gå til innhold

Tsunami over Norge, så tar Russland oss!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som synsk så kan jeg si at det ikke blir noe utbrudd fra noen vulkan med det første. Men det vil skje noe med havet, at det vil forsvinne fra våre kyster.....

 

La meg gjette: det vil ikke skje i år, men "en gang i fremtiden?"

hehe :!:

 

Dog husk at det begynner å bli trang plass med datoer, så sjekk først at ingen andre har booket datoen til sin dommedag! :p

 

Først i løypa er en gammel kjenning; predikanten Harold Camping. Han som hadde dommedag 21. mai 2001. Den er nå utsatt til 21. oktober 2011

 

Neste år er det visstnok booket inn fire dommedagprofetier (i en blannding av magnetiske solstormer og maya-kalenderen), bl.a. mye omtalte 21. desember 2012

Lenke til kommentar

Rundt år 1000 var det forresten også svært mange dommedagsvarsler. I Bibelen stod det jo om det såkalte tusenårsriket, og tusen år etter Jesu tid var derfor et opplagt valg for dommedagsprofetene. Til og med de første kristne i det første århundret etter Jesu død regnet med at dommedag kunne skje i deres levetid.

 

Vitenskaplig er det ingen holdepunkter for at dommedag er nært forestående. Og religionene og deres spåmenn er altså ikke til å stole på når det gjelder jordas undergang. Har man varslet dommedag en million ganger er det lite sannsynlig at det skjer noenting den milion-og-første gangen heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Predikanter fra div. trosretninger kan si så mye rart, feks. den Amerikanske predikanten Billy Graham som påsto at det i 2005 ville verden bli lagt i total mørke.

Følgen av det ble en mengde mennesker som gikk i grava i årene før 2005.

Men det er fremdeles lys på dag tid.

Så ta det med en klype salt når noen spår en eller annen form for dommedags hendelse på en bestemt dato.Vi får ta det det som det kommer når den tid er inne, lev som normalt inntill videre.

Lenke til kommentar

Når det slenges ut dommedager i hytt & pine, så vil det liksom "sånn halveis oppfylles" en gang i mellom

 

For 3-4 dager siden var det kraftige jordskjelv i Washington-området. Jeg har ikke undersøkt nærmere, men skulle ikke forundre meg om f.eks. Harold Camping eller andre tar det til inntekt for sitt syn

 

"noe er på gang" (hvem tør å avvise det helt) :D

Lenke til kommentar

Når det slenges ut dommedager i hytt & pine, så vil det liksom "sånn halveis oppfylles" en gang i mellom

Det er det værste! Om om det nå hadde skjedd at det kom en tsunami her i augst, hvem hadde da hoppet frem og brukt det til sin fordel?

 

"Profetien er sann! Tsunamien kom! Min gud er best! Nå må dere også tro på det samme som meg!"

 

Nesten så jeg lurer på om enkelte kristne skrullinger håper at slike katastrofer skal inntreffe... chi spurger?

Lenke til kommentar

Jeg til hører ingen trosretning, så om jeg skulle få rett i mine antagelser om det at hav vannet rundt vår kyst blir borte, så hadde ikke jeg gått rundt og sagt ,jeg hadde rett tro på meg!

For dere som forventer et stort vulkanutbrudd, så ikke tenk på vulkanene på Island, de har luftet seg flere ganger de siste årene. Da er det værre med vulkaner som ikke har hatt noe utbrudd på lenge, slik som vulkaner i Yellowstone området i USA. Det kan kanskje forklare jordskjelvet der borte?

Ellers så kan det bli mange nye små vulkaner, når kjernekraftverk som bruker hav vann som kjølevæske mister vannet sitt, med kjernefysisk nedsmelting som følge.

Lenke til kommentar

Jeg til hører ingen trosretning, så om jeg skulle få rett i mine antagelser om det at hav vannet rundt vår kyst blir borte, så hadde ikke jeg gått rundt og sagt ,jeg hadde rett tro på meg!

Hvis antagelsen din er rett, -hvorhen forsvinner av havet? Etter vanlige fysiske lover er det vel begrenset av mulige scenarioer i så henseende?

Lenke til kommentar

Jeg til hører ingen trosretning, så om jeg skulle få rett i mine antagelser om det at hav vannet rundt vår kyst blir borte, så hadde ikke jeg gått rundt og sagt ,jeg hadde rett tro på meg!

Hvis antagelsen din er rett, -hvorhen forsvinner av havet? Etter vanlige fysiske lover er det vel begrenset av mulige scenarioer i så henseende?

 

Havet rundt våre kyster er faktisk et resultat av oppdemninger. For dere som har litt kjennskap til båt så går det ikke an å seile med båt feks.fra Haugesund til Bergen.

Og for dere som kjører mye bil. Kjør fra Vestfold til Kristiansand og legg merke til at det går radig nedover stort sett hele veien.

Hav vannet rundt vår kyst, vil selvfølgelig renne ut i det virkelige havet, som ingen land i de forente nasjoner har tilgang til.Det er veldig mange land og sivilasjoner som ligger på havets bunn i dag. Oppdemningene var ferdig i 1940.Selv nasjonen Norge lå et annet sted før den tid.Oslo ligger vel ca 2800 m over det virkelige hav nivået.

Lenke til kommentar

Jeg til hører ingen trosretning, så om jeg skulle få rett i mine antagelser om det at hav vannet rundt vår kyst blir borte, så hadde ikke jeg gått rundt og sagt ,jeg hadde rett tro på meg!

Hvis antagelsen din er rett, -hvorhen forsvinner av havet? Etter vanlige fysiske lover er det vel begrenset av mulige scenarioer i så henseende?

 

Havet rundt våre kyster er faktisk et resultat av oppdemninger. For dere som har litt kjennskap til båt så går det ikke an å seile med båt feks.fra Haugesund til Bergen.

Og for dere som kjører mye bil. Kjør fra Vestfold til Kristiansand og legg merke til at det går radig nedover stort sett hele veien.

Hav vannet rundt vår kyst, vil selvfølgelig renne ut i det virkelige havet, som ingen land i de forente nasjoner har tilgang til.Det er veldig mange land og sivilasjoner som ligger på havets bunn i dag. Oppdemningene var ferdig i 1940.Selv nasjonen Norge lå et annet sted før den tid.Oslo ligger vel ca 2800 m over det virkelige hav nivået.

Uhm ... Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men dette var nytt for meg - og verdens geologer vil jeg anta.

 

Har du noen kilder på dette?

Lenke til kommentar

Jeg til hører ingen trosretning, så om jeg skulle få rett i mine antagelser om det at hav vannet rundt vår kyst blir borte, så hadde ikke jeg gått rundt og sagt ,jeg hadde rett tro på meg!

Hvis antagelsen din er rett, -hvorhen forsvinner av havet? Etter vanlige fysiske lover er det vel begrenset av mulige scenarioer i så henseende?

 

Havet rundt våre kyster er faktisk et resultat av oppdemninger. For dere som har litt kjennskap til båt så går det ikke an å seile med båt feks.fra Haugesund til Bergen.

Og for dere som kjører mye bil. Kjør fra Vestfold til Kristiansand og legg merke til at det går radig nedover stort sett hele veien.

Hav vannet rundt vår kyst, vil selvfølgelig renne ut i det virkelige havet, som ingen land i de forente nasjoner har tilgang til.Det er veldig mange land og sivilasjoner som ligger på havets bunn i dag. Oppdemningene var ferdig i 1940.Selv nasjonen Norge lå et annet sted før den tid.Oslo ligger vel ca 2800 m over det virkelige hav nivået.

Uhm ... Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men dette var nytt for meg - og verdens geologer vil jeg anta.

 

Har du noen kilder på dette?

For de som blir utdannet på høyskole og universitet blir faktisk forpliktet til å bortfor klare de faktiske forhold som angår alle land i de forente nasjoner.

Skal du ha kilde til dette så må du dra til Slesvig-Holsten som også kalles for Danmark nr.2 nemlig det landet du kommer til ved å ta ferje fra Kristiansand-Hirthals.

Der kan du finne en bokhandel eller bibliotek som kan gi dem riklig med opplysningen.

Lenke til kommentar

Jeg til hører ingen trosretning, så om jeg skulle få rett i mine antagelser om det at hav vannet rundt vår kyst blir borte, så hadde ikke jeg gått rundt og sagt ,jeg hadde rett tro på meg!

Hvis antagelsen din er rett, -hvorhen forsvinner av havet? Etter vanlige fysiske lover er det vel begrenset av mulige scenarioer i så henseende?

 

Havet rundt våre kyster er faktisk et resultat av oppdemninger. For dere som har litt kjennskap til båt så går det ikke an å seile med båt feks.fra Haugesund til Bergen.

Og for dere som kjører mye bil. Kjør fra Vestfold til Kristiansand og legg merke til at det går radig nedover stort sett hele veien.

Hav vannet rundt vår kyst, vil selvfølgelig renne ut i det virkelige havet, som ingen land i de forente nasjoner har tilgang til.Det er veldig mange land og sivilasjoner som ligger på havets bunn i dag. Oppdemningene var ferdig i 1940.Selv nasjonen Norge lå et annet sted før den tid.Oslo ligger vel ca 2800 m over det virkelige hav nivået.

Uhm ... Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men dette var nytt for meg - og verdens geologer vil jeg anta.

 

Har du noen kilder på dette?

For de som blir utdannet på høyskole og universitet blir faktisk forpliktet til å bortfor klare de faktiske forhold som angår alle land i de forente nasjoner.

Skal du ha kilde til dette så må du dra til Slesvig-Holsten som også kalles for Danmark nr.2 nemlig det landet du kommer til ved å ta ferje fra Kristiansand-Hirthals.

Der kan du finne en bokhandel eller bibliotek som kan gi dem riklig med opplysningen.

La oss se om jeg forstår deg rett her. Havet langs norskekysten har det nivået det har på grunn av en oppdemming. Altså eksisterer det en demning et sted. Hvor ligger denne demningen, hvorfor er det ingen unntatt en obskur bokhandler i Schleswig-Holstein som vet om dette, og hvem står bak byggingen av demningen?

 

Og hvor i all verden lå Norge før 1940? Ble menneskene som bodde der tvangsflyttet? Flyttet de frivillig? Ble de hypnotisert eler teleportert kanskje?

 

Som du kanskje skjønner stiller jeg meg svært skeptisk til det du skriver. Det er faktisk noe av det særeste våset jeg noensinne har lest, og jeg anser julenissens eksistens som mer sannsynlig.

 

Hvis du ikke klarer å komme opp noen bedre kilder på dette ufattelig eventyrlige konseptet enn en bokhandler i Danmark, forbeholder jeg meg retten til å kalle det for det det er, nemlig oppspinn, vrøvl, vås, fantasier og tullball, uten rot i noe som en gang ligner på den verifiserbare virkeligheten.

 

For øvrig, jeg har da tilbrakt litt tid på høyere utdanning og jeg kan virkelig ikke huske å ha blitt forpliktet til noe som helst anet enn å levere i tide og betale semesteravgiften ...

Endret av Salvo
Lenke til kommentar

Havet rundt våre kyster er faktisk et resultat av oppdemninger. For dere som har litt kjennskap til båt så går det ikke an å seile med båt feks.fra Haugesund til Bergen.

Og for dere som kjører mye bil. Kjør fra Vestfold til Kristiansand og legg merke til at det går radig nedover stort sett hele veien.

Jeg har gått med båt fra Bergen til kristiansand og Bergen - Stavanger med båt som stoppet innom blant annet Haugesund.

 

så jo det går fint an å gå med båt fra Bergen til Haugesund

 

Kjører også ofte Vestfold - Kristiansand og må si jeg finner feil med din logikk, blant annet det at du sammenligner et fylke med en kommune.

jeg opplever ikke egentlig at Stokke i vestfold ligger noe bemerkelsesverdig høyere en deler av Kristiansand.

forøvrig føler jeg mer at vi ikke ender så mye høyere i Vestfold en man er i Kristiansand.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Faren min jobber på en båt som daglig er innom Haugesund, både fra Bergen og Stavanger. Eneste han sier er at det å gå ut og inn fra Haugesund når man kommer fra/skal mot Bergen kan være litt skummelt i dårlig vær pga store bølger ved Sletta.

 

Men man kan jo håpe at Beena er et troll da.

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

For de som blir utdannet på høyskole og universitet blir faktisk forpliktet til å bortfor klare de faktiske forhold som angår alle land i de forente nasjoner.

Du er av den typen ja.

 

Du har forstått noe hemmelig, noe som ingen andre vet. Det er en konspirasjon for å skjule sannheten, og du er vårt eneste håp. Ikke særlig unikt akkurat.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg til hører ingen trosretning, så om jeg skulle få rett i mine antagelser om det at hav vannet rundt vår kyst blir borte, så hadde ikke jeg gått rundt og sagt ,jeg hadde rett tro på meg!

Hvis antagelsen din er rett, -hvorhen forsvinner av havet? Etter vanlige fysiske lover er det vel begrenset av mulige scenarioer i så henseende?

 

Havet rundt våre kyster er faktisk et resultat av oppdemninger.

 

Hav vannet rundt vår kyst, vil selvfølgelig renne ut i det virkelige havet, som ingen land i de forente nasjoner har tilgang til.

 

Det er veldig mange land og sivilasjoner som ligger på havets bunn i dag. Oppdemningene var ferdig i 1940. Selv nasjonen Norge lå et annet sted før den tid. Oslo ligger vel ca 2800 m over det virkelige hav nivået.

 

haha, si at du tuller?? :p

 

Har du sett en "berlin-mur" som holder havet inne? Tror ikke det. Kystfarvannet rundt Norge henger "allerede" sammen med Atlanterhavet, og kan således ikke "renne ut i det virkelige havet" og liksom forsvinne..

 

Du har forsåvidt rett i at det finnes worldwide bosettinger under dagens havnivå, bla. Dogger-land (på fiskerimeldinga på radio referert som doggerbank) et grunt havområde lokalisert midt mellom UK, sørlandet, og nordspissen av DK, og sies å ha vært boplass for våre tidligste forfedre.

 

Men det andre du kommer med er (unnskyld) rent tøv :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg til hører ingen trosretning, så om jeg skulle få rett i mine antagelser om det at hav vannet rundt vår kyst blir borte, så hadde ikke jeg gått rundt og sagt ,jeg hadde rett tro på meg!

Hvis antagelsen din er rett, -hvorhen forsvinner av havet? Etter vanlige fysiske lover er det vel begrenset av mulige scenarioer i så henseende?

 

Havet rundt våre kyster er faktisk et resultat av oppdemninger.

 

Hav vannet rundt vår kyst, vil selvfølgelig renne ut i det virkelige havet, som ingen land i de forente nasjoner har tilgang til.

 

Det er veldig mange land og sivilasjoner som ligger på havets bunn i dag. Oppdemningene var ferdig i 1940. Selv nasjonen Norge lå et annet sted før den tid. Oslo ligger vel ca 2800 m over det virkelige hav nivået.

 

haha, si at du tuller?? :p

 

Har du sett en "berlin-mur" som holder havet inne? Tror ikke det. Kystfarvannet rundt Norge henger "allerede" sammen med Atlanterhavet, og kan således ikke "renne ut i det virkelige havet" og liksom forsvinne..

 

Du har forsåvidt rett i at det finnes worldwide bosettinger under dagens havnivå, bla. Dogger-land (på fiskerimeldinga på radio referert som doggerbank) et grunt havområde lokalisert midt mellom UK, sørlandet, og nordspissen av DK, og sies å ha vært boplass for våre tidligste forfedre.

 

Men det andre du kommer med er (unnskyld) rent tøv :)

Det jeg har skrevet her står jeg for, og hvis det er noen som skal komme med en unnskyldning så er det deg!

Jeg kan forøvrig anbefale deg å ta en tur til Kirkenes og på veien tilbake så kjører du til Neiden grensestasjon. Legg merke til hvor kort avstanden til kysten er ved Neiden.Så kjører du veien sørover, på en kla dag kan du se Bottenvika langt borte i det fjerne.Legg merke til den dramatiske høydeforskjellen.Fra Neiden går det radig nedover helt til Ivalo, så blir det ganske flatt nesten til bottenvika, men der skråner det brått noen ti meter..

Hvis du tviler likevel så ta ferja fra Kristiansand til Hirthals og kjøp deg en bok om geografi før og etter oppdemningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...