Gå til innhold

Tråden for sous vide, en moderne form for matlaging.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen flere her som bruker Anova WiFi? Jeg skulle koke noen egg sous vide på lørdag. Jeg la dem i kaldt vann, og satt Anovaen oppi, skrudde den på og sjekket at den connectet. Planen var å starte den remote noen timer senere, slik at eggene var klare til lunsj. Da jeg forsøkte å connecte (via mobil data, ettersom jeg var ute og ikke på WiFi) fikk jeg imidlertid ikke koplet til. Jeg forsøkte gjentatte ganger, og dobbelsjekket at mobilen hadde nett. Noen flere som har hatt slike problemer? Det skal jo ikke være noe problem å connecte via mobildata?

Lenke til kommentar

Tror du har rett:-) Gjorde derfor litt endringer, og laget denne BBQ-sausen isteden:

http://www.rockrecipes.com/coca-cola-barbecue-sauce/

 

Vakuumerte med sausen, badet i 68 grader i 24 timer og kjørte den noen runder på grillen med mer bbq. Det ble fantastisk mørt og veldig godt. Anbefaler på det sterkeste denne bbq-sausen.

 

Testet også indrefilet av svin. 2 timer på 59 grader. Dette ble også meget godt.

 

Sous vide er helt konge! Har noen laget noe de er fornøyd med håper jeg dere deler her

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Planlegger og gå til innkjøp av en stav snarlig og forstår det slik at det er Anova eller sansaire en bør gå for?

 

Ser at denne siden selger Anova til 1300 kroner mens sansaire ligger til rundt 2000. er det noen som har erfaring med denne siden?

http://culinae.no/kjokkenutstyr/culinary-sous-vide-stav.html

 

Virker litt sketchy og så skriver de ikke Anova i teksten men heller "Culinary Sous Vide stav"?

Lenke til kommentar

Planlegger og gå til innkjøp av en stav snarlig og forstår det slik at det er Anova eller sansaire en bør gå for?

 

Ser at denne siden selger Anova til 1300 kroner mens sansaire ligger til rundt 2000. er det noen som har erfaring med denne siden?

http://culinae.no/kjokkenutstyr/culinary-sous-vide-stav.html

 

Virker litt sketchy og så skriver de ikke Anova i teksten men heller "Culinary Sous Vide stav"?

 

I frykt for å svartmale en uskyldig stakkars, så sier jeg ikke mer enn at personen bak det firmaet har vært i ulage i media før, det betyr ikke nødvendigvis at denne butikken og produktet er dårlig. Sier det bare :)

Lenke til kommentar

God idé. Til ting som skal bade i et par timer er en sånn løsning bra og en fin intro til sous vide. For ting som skal stå i to døgn er det litt mer upraktisk.

 

Absolutt! Hadde aldri orket å følge med så lenge, men en entrecote som bare skal duppe i en time og to ser det ut til å fungere fint :) Kostet 99 kroner på jula, har termometer fra iDevice. Uten den hadde det nok vært litt mer stress. 

Lenke til kommentar

jeg har OBHNordica sin.

Den er fin, men den piper hver gang den når set temperaturen......

Noe som betyr at den piper regelmessig hele natten......

 

Tror jeg skal teste ut den jeg linket til neste gang, liker best å kjøpe dyr elektronikk i Norge (har jeg noen å klage til vist det ryker)

Lenke til kommentar

jeg har OBHNordica sin.

Den er fin, men den piper hver gang den når set temperaturen......

Noe som betyr at den piper regelmessig hele natten......

 

Tror jeg skal teste ut den jeg linket til neste gang, liker best å kjøpe dyr elektronikk i Norge (har jeg noen å klage til vist det ryker)

 

Jeg har funnet anovaen til 1300 kroner(linket litt lengre bak), men synes siden er litt skeptisk.

 

Ang den du har nå, røsk ut buzzeren vell? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Anova og er superfornøyd med den! Følg med på hjemmesidene deres, de kjøper veldig ofte kampanjer. Jeg tror jeg endte med å betale kr 1800 ferdig fortollet og fraktet.

 

Ang egg sous vide. Jeg har prøvd meg noen ganger på hardkokte egg 74 grader i 45 minutter. Jeg synes dette blir bedre enn "vanlige" hardkokte egg, men er det flere som opplever at det er mye vanskeligere å få skallet av dem? Skallet henger så fast i eggehviten at jeg ender jo opp med å skrelle bort halve egget. Noen som har funnet noen triks her?

 

Favoritten så langt er torsk. 35 minutter på 50 grader blir helt perfekt etter min smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...