Gå til innhold

Din beste facerape?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er den skumleste, mest dristige og kanskje den facerapen samfunnet har tjent mest på.

Nåja,

 

Han var på besøk med meg og glemte å logge av facebook. og i det øyeblikket han gikk ut av døra, satt jeg meg til å tenkte på hva jeg skulle gjøre. Han hadde for noen måneder siden facerapet meg, der han hadde funnet ut passorde mitt, så jeg tenkte jeg måtte gjøre noe for å ta igjen. Man kan argumentere for at å endre sivilstatusen er det værste man kan gjøre, og det er sant. Men jeg tenkte så mye på hevn at jeg ble blendet.

Så, jeg endra sivistatusen og trodde jeg det ikke. Allerede etter ett minutt fikk han ett titalls komentarer på satusen og chatten. Kjærsten som han "slo opp med" var også pålogget og ante ikke hva som skjedde. hun var helt fra seg og komenterte noe som: "Så det er sånn du vil gjøre det, ja. På facebook?"

Det jeg ikke visste, var at kompisen min og dama hadde hatt litt problemer og dama var ute etter å slå opp. Men kompisen min elsket henne over alt på jord, å ville få det til å fungere. Det kom litt overraskende på dama da, at det var "han" som slo opp, men ho tok det heilt seriøst.

Det jeg gjorde fikk vertifall kompisen min å dama til å slå opp. Hun trodde ikke på at det var jeg som gjorde det, og brukte det sikkert bare som en unskyldning på å slå opp. Men jeg har vertifall sykt dårlig samvittighet og kompisen kommer sikkert aldri til å tilgi meg.

 

 

var nok ganske samfunnsnyttig den også...

 

 

Skjønner ikke hvordan du kan sammenligne de.... :S

Lenke til kommentar

"- Mange utsettes for facerape, men de færreste velger å anmelde det, sier ekspert på datakriminalitet i det svenske politiet, Anders Ahlqvist, til nyhetsbyrået TT.

 

Dette kan både skyldes at meldingene er pinlige, eller at folk ikke vet at praksisen er ulovlig."

 

Jeg vil tro det er så enkelt at lovboken både i Sverige og Norge ikke har plass til virkeligheten. Alt handler ikke om rett og galt. Ja, det er ulovlig å hacke en annens konto, men hva så? Så lenge det er gjort på tull har det fint lite å si. Da er det bedre å ta hevn og bli ferdig med det. Selv om det teknisk sett er ulovlig er det bare en uskyldig practical joke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjerningsmannen var sikkert ikke ute etter å ødelegge livet til offeret. Hvis en facerape kan ødelegge så mye, skulle offeret vært mer forsiktig og kan ta en del av det ansvaret selv. Tyveri er ulovlig, men jeg setter likevel ikke fra meg bilen min ulåst midt i Oslo sentrum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Gjort på tull"... Smak på den, og tenk litt til.

 

Kjip historie, men det endrer ikke at det blir gjort på tull i de aller fleste tilfeller. Selv dette, om jeg ikke tar feil. Fyren som gjorde det gjore det vel ikke for å være jævlig? Det blir som idiotene som narret en muslim til å spise kjøtt fra en gris ved å si det var fra en ku. Det ble gjort på tull, men de ante ikke hvor viktig det var for han muslimen før det var for sent. At ting blir gjort på tull betyr ikke at det ikke kan slå feil og få alvorlige konsekvenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Hvor ofte trenger du kjøre i mer enn 100 km/t i Norge?

Det trenger du ikke, om du bor på landet, og kun kjører frem og tilbake i åkeren hele dagen..

 

Men, verden er jo større enn kun Norge..: Det kan jo tenkes at folk reiser over grensen inniblant! Doh!

 

"Feltet" på de store hovedfartsårene holder dessuten ofte høyere fart, enn det som egentlig er tillatt, uten at Politiet gjør noe for å få slutt på dette..

 

Noen ganger kan det dessuten være nødvendig å kjøre over 100 km/t.., hva om det er et nødstilfelle? Eller om man har politi/ambulanse bak seg, som egentlig skulle ha kjørt forbi, men ikke kan, fordi det er for smalt?

 

Bruk huet litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Hvor ofte trenger du kjøre i mer enn 100 km/t i Norge?

Det trenger du ikke, om du bor på landet, og kun kjører frem og tilbake i åkeren hele dagen..

 

Men, verden er jo større enn kun Norge..: Det kan jo tenkes at folk reiser over grensen inniblant! Doh!

 

"Feltet" på de store hovedfartsårene holder dessuten ofte høyere fart, enn det som egentlig er tillatt, uten at Politiet gjør noe for å få slutt på dette..

 

Noen ganger kan det dessuten være nødvendig å kjøre over 100 km/t.., hva om det er et nødstilfelle? Eller om man har politi/ambulanse bak seg, som egentlig skulle ha kjørt forbi, men ikke kan, fordi det er for smalt?

 

Bruk huet litt.

 

Ja. Der tok du meg. Det var virkelig noen godt gjennomtenkte, gode argumenter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...