Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg leste denne for to år siden.

Hakeslepp!

 

50 MILLION INVITED TO EUROPE

 

 

Saturday January 3,2009

 

AN EU job centre for migrants seeking work in Europe has been opened secretly in the West African state of Cape Verde.

 

The project is the second phase of a Brussels tax-funded plan to invite more than 50 million African workers into Britain and other members of the 27-nation EU bloc.

 

The advice centre, based in the island nation’s poverty-stricken capital Praia, follows a similar job centre opened in the desert African state of Mali in October.

 

The project is part of the EU’s controversial plan to help Africans find work legally in Europe.

 

The centre will provide details of job opportunities in EU states, including Britain, and provide training and support for potential migrants. It is being heralded as a “pilot scheme” by EU officials for other job centres across Africa and Eastern Europe.

 

But last night the timing of the scheme to invite a new wave of migrant workers to Europe was called into question as tens of thousands fear for their jobs across Britain and other EU states in the gloomy economic climate.

 

UKIP leader Nigel Farage asked: “What the devil are we doing opening up job centres in Africa when we have 400,000 projected to lose their jobs in the UK in the next six months?”

 

Matthew Elliott, of the TaxPayers’ Alliance, said: “As people all over Britain and Europe face redundancy and unemployment as the recession bites, it is ludicrous that the EU is frittering away taxpayers’ money on such inappropriate schemes.”

 

The project is part of EU Commissioner Louis Michel’s master plan for the “mobility” of workers between African states and Europe.

 

 

 

The initiative has the support of European leaders who believe that opening up labour markers in Britain and other member states will help to stem the growing tide of illegal immigration from Africa.

 

Last night the Home Office insisted that the new EU centre, due to open this month, would not affect Britain.

 

Hvis det skulle skje er det Game Over for Europa er jeg redd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Husker jeg leste denne for to år siden.

Hakeslepp!

 

50 MILLION INVITED TO EUROPE

 

Hvis det skulle skje er det Game Over for Europa er jeg redd.

Riktignok nådde den historien Daily Express i sin tid, men jeg tror du skal få problemer med å finne dokumentasjon på det der. Man kan jo spørre: Hvis målet er å invitere 50 millioner afrikanere til Europa, hvorfor åpner man det påståtte kontoret i Kapp Verde, som ligger ca 600 km fra kysten og har en befolkning som ikke er større enn Oslo by?

 

Kapp Verde er forøvrig ikke "powerty stricken", tvert om et av de få afrikanske land som har klart å komme seg ut av den verste fattigdommen (ikke at de er rike), som er tatt opp som medlem i WTO, som har et noenlunde stabilt demokrati og som nyter godt av økonomisk støtte fra EU. Det er ikke noe hemmelig med noe av det.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du vet svaret på det siste spørsmålet selv. At det er fakta tviler jeg på.

 

Har du for vane å "tvile på" alt som ikke passer inn i ditt verdensbilde? Du tviler på at fremmedetniske innvandrere står bak de aller fleste overfallsvoldtektene i Norge selv om statistikkene tilsier det, og du tviler på at øst-asiater har høyere gjennomsnitts-IQ enn europeere, og at europeere har høyere gjennomsnitts-IQ enn svarte afrikanere, selv om undersøkelser tilsier akkurat dette.

 

Dette er intet annet enn fornektelse.

 

Det var vel en som dro frem litt statistikk om voldtekt som viste noe annet? mener det var det. Asiatene har jeg ikke sagt noe om. Hvilke undersøkelser?

 

Dette blir for dumt. Du fikk kilder på voldtektsstatistikken og fikk forklart hvorfor den andre kilden ikke sa det du trodde. Dette ble gjort flere ganger og jeg tror det var forståelig for de fleste. Da blir det for dumt at du bare lukker øynene og later som ingenting for så å hoppe ett par sider fremover og gjennta deg selv. Det tristeste er jo at du bare lurer deg selv, de fleste andre ser ut til å være ganske inneforstått med statistikkene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som begynner å føle nå at denne diskusjonen har utviklet seg til å bli temmelig off-topic? :p

Jeg skal splitte den ut i en egen tråd (jeg er åpenbart medskyldig) bare jeg får tid og finner et passende splitt-punkt.

 

Edit: har dere forslag til hva jeg skal splitte ut så send meg postnummeret til den første posten jeg skal ta med på PM.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Du veit, hva tror du er grunnen til at 2 hel-europeere får barn som også ser ut som europeere? Eller at 2 hel-afrikanere alltid får barn som likner på afrikanere?

Det er genetisk. Jeg syns spørsmålet ditt er litt merkelig. Hovedsaken er at disse forskjellene faktisk eksisterer, og at det er veldig lett å observere.

De forskjellene vi kan se er ikke problemet, det er de forskjellene vi ikke kan se, men allikevel antar at finnes. Hudfargen er opplagt forskjellig, men disponerer gener for ulik kultur eller demokratisyn?

 

Geir :)

Hva har svarte klart å skape? Se video tidligere om Haiti. De fikk hjelp til å reise seg tre ganger hvis jeg husker riktig men falt tilbake til slummen da de ble overlatt til seg selv.Mener å huske at 95% av alt som er oppfunnet er laget av hvite. Hadde vært interessant å se hvor mange svarte Nobelprisvinnere som eksisterer...tviler sterkt på at det er særlig mange... :hmm:

 

Se på Europa... og så Afrika...Det er en markant forskjell.

 

å vær så snill. Ikke dra inn en hvit/svart diskusjon. Jeg håper ikke det speiler dine holdninger på generell basis. Du kan jo ta med at svarte har vært undertrykt og brukt som slaver i jeg vet ikke hvor lenge. Da er det ikke så lett å skape så mye.

 

Jeg henviste til fakta, svarte har lavere gjennomsnitt i IQ. Faktisk helt nede i 70 som gjennomsnitt. Da har man også mange på Forrest Gump nivå. Klart det har noe si for utviklingen eller stagnasjonen rettere sagt.

Slaveriet på 17-1800 tallet. Hva har DET med saken å gjøre? Hvor mange århundrer skal svarte bruke det argumentet? Bruker de flere århundrer på komme seg på beina igjen? :whistle:

 

Svarte har nok skapt mye og gjort mye viktig. At de har lavere iq tviler jeg på...Høres mer ut som renspikka rasisme å påstå noe sånt. Svarte har blitt undertrykt lenge på 1900-tallet og altså...

 

 

 

 

Å dra rasistkortet falt ut av moten på 90'tallet.

 

 

 

 

 

Ifølge Ole Jørgen Arfindsen i hans nye bok Selvmords Paragdimet er det store biologiske forskjeller mellom rasene, og dette er anerkjent av forskere men tiet i hjel av mennesker som har som jobb å rope rasist for å kvele all debatt.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det finnes ikkebred enighet om forhold

mellom IQ og rase blant forskere. De som påstår noe annet er mer politisk motivert enn kunnskap orientert. Fra et vitenskapelig standpunkt det blir alltid vanskelig fordi forskerne kan ikke isolere mennesker som de kan dyr.

 

Viser til min andre post. Gjerne nevn noen forskere innafor biologi som mener dette takk, kilder er greit å ha!

 

 

 

 

Litt kjapp søking på intranettet til universitetet:

 

 

 

 

"Those who think that ethnic differences are

readily explained by environmental differences, haven't been

tough-minded enough about their own argument" (Herrnstein

and Murray 1994, p. 239).

(...)

 

"The evidence eventually may be

unequivocal that genes are also apart of the story." "For years

there's been almost hysterical denial about that possibility"

(Herrnstein and Murray 1994, p. 315).

 

En annen artikkel jeg fant pekte ut svakhetene i en rapport som gikk til Angrep på Jensen's bell curve. Det var vanskelig å finne artikkeler som var tigjengelige her, men jeg fortsetter iallefall. At forskerne er enige om at det ikke er forskjeller ser jeg på som utopi da det er et kraftig utsagn uten noen backup av kilder tydeligvis.

 

 

 

 

Annen artikkel:

 

 

As the title implies, Richard Lynn’s new book builds on

Herrnstein and Murray’s (1994) The Bell Curve. The theme

of the book is an examination of whether the same type of

racial hierarchy in IQ and socio-economic status that

Herrnstein and Murray documented in the US is present

in other parts of the world. Herrnstein and Murray found

that the average IQ for African Americans (85) is lower

than for Hispanic (89), White (103), East Asian (106),

and Jewish Americans (113). Lynn shows in detail that similar

racial IQ/socio-economic hierarchies are present within

Africa, Australia, Brazil, Britain, Canada, the Caribbean,

Latin America, the Netherlands, and New Zealand.

 

 

Throughout the world, Europeans and East Asians (Chinese,

Japanese and Koreans) average the highest IQs and

socio-economic positions, while the lowest averages are

found among the Aborigines in Australia and in Africans

and their descendants. Intermediate positions are occupied

by the Amerindians, the South Asians from the Indian subcontinent,

the Maori in New Zealand, and the mixed race

peoples in South Africa, Latin America, and the Caribbean.

The same pattern is found on multifarious social and life

history indicators such as educational levels, earnings,

health, accidents, crime, marriage, fertility, and mortality.

Lynn’s new book provides fascinating historical vignettes

to describe all the migrations and mixing of peoples.

It also provides clear tables of data, which allow the reader

to check the facts for themselves. For example, in Brazil, it

is the Japanese who are the highest achieving population.

They were brought in as indentured labourers to work

the plantations after slavery was abolished in 1888. Yet,

today, the Japanese outscore Whites on IQ tests, earn

more, and are over-represented in university places.

 

 

Although they are less than 1% of the total population they

comprise 17% of the students at the elite University of Sao

Paulo. In Caribbean countries such as Cuba, Trinidad, and

Guyana, it was the Chinese and South Asians who were

brought in after the end of slavery. Subsequently, they

too began to do well, with the Chinese excelling and the

South Asians placing intermediate to Whites and Blacks.

In Britain large numbers of Blacks from Africa and the

Caribbean, and South Asians from Africa, India, and Pakistan

began to enter the country in the 1950s and 1960s.

Twenty-two studies find Afro-Caribbeans have a median

IQ of 86, which is similar to the African American mean

of 85. Twelve studies find the South Asians have a median

IQ of 92. In Africa and Australia too, South Asians average

intermediate to Whites and Blacks in IQ scores, educational

achievement, and economic success

 

.

At the other end of the IQ distribution, seven studies of

Jews in Britain yield a median IQ of 110. In educational

achievement, East Asians in Britain also outperform the

indigenous Whites. Similarly in Australia, East Asians

(mostly Chinese and Vietnamese) average higher than

Whites in IQ, educational achievement, and earnings. Lynn

describes pockets of ethnic Chinese elsewhere in the world

such as inMexico, Argentina, and especially Hawaii, where

they also do well. In Canada too, there is an IQ hierarchy:

Jews (109), East Asians (101), Whites (100), Amerinidians

(89), and Blacks (84). The results are remarkably consistent

over time, place, and situation, irrespective of the original

status of the people, or the language, history, and political

organization of the country concerned.

 

 

The Global Bell Curve: Race, IQ and Inequality Worldwide,

R. Lynn. Washington Summit Publishers

 

 

 

Endret av cFc
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forskere er mennesker, og derfor pr. definisjon ikke enige. Det er en god ting, ellers ville ingen av dem stille spørsmål ved de vedtatte sannheter, og solen hadde fortsatt sirklet rundt jorda...

 

I tillegg så har selvsagt forskere holdninger og ideologier som alle andre mennesker. Noen ganger står disse i veien for klarsynet, noen ganger gir de ekstra drivkraft.

 

Uansett: Å henvise til forskere er alltid risikabelt. Å henvise til forskning derimot, vil over tid kunne gi svar. Gitt at det faktisk forskes på emnet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Husker jeg leste denne for to år siden.

Hakeslepp!

 

50 MILLION INVITED TO EUROPE

 

Hvis det skulle skje er det Game Over for Europa er jeg redd.

Riktignok nådde den historien Daily Express i sin tid, men jeg tror du skal få problemer med å finne dokumentasjon på det der. Man kan jo spørre: Hvis målet er å invitere 50 millioner afrikanere til Europa, hvorfor åpner man det påståtte kontoret i Kapp Verde, som ligger ca 600 km fra kysten og har en befolkning som ikke er større enn Oslo by?

 

Kapp Verde er forøvrig ikke "powerty stricken", tvert om et av de få afrikanske land som har klart å komme seg ut av den verste fattigdommen (ikke at de er rike), som er tatt opp som medlem i WTO, som har et noenlunde stabilt demokrati og som nyter godt av økonomisk støtte fra EU. Det er ikke noe hemmelig med noe av det.

 

Geir :)

 

Jeg syns artikkelen er mildt sagt interessant. Da jeg leste den for to år siden var det flere uavhengige kilder på nettet som som skrev om det. De har blitt slettet nå. Du fikk med deg ordet secretly? En annen ting: De har sitater fra bla Nigel Farage. De har tydeligvis diskutert det i EU.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det interessante er hvor i all verden påstanden om den hemmelige planen kommer fra. Jobbsentrene er ingen hemmelighet:

 

Her er websiten til det i Mali. Det er vel beskrevet på EUs sider: Link

 

Men jeg finner ingenting om et tilsvarende senter på Kapp Verde. Nå er de sidene bare tilgjengelig på portugisisk og fransk, og jeg er ikke spesielt flink i noen av dem.

 

Og hvis det er hemmelig, hvorfor er det blitt diskutert i plenum i EU? Enten er det hemmelig, eller så er det ikke hemmelig. Farage som uttalt EU-skeptiker ville neppe blitt inviet om det var et komplott...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det interessante er hvor i all verden påstanden om den hemmelige planen kommer fra. Jobbsentrene er ingen hemmelighet:

 

Her er websiten til det i Mali. Det er vel beskrevet på EUs sider: Link

 

Men jeg finner ingenting om et tilsvarende senter på Kapp Verde. Nå er de sidene bare tilgjengelig på portugisisk og fransk, og jeg er ikke spesielt flink i noen av dem.

 

Og hvis det er hemmelig, hvorfor er det blitt diskutert i plenum i EU? Enten er det hemmelig, eller så er det ikke hemmelig. Farage som uttalt EU-skeptiker ville neppe blitt inviet om det var et komplott...

 

Geir :)

 

Grunnen til at jeg tok det opp var pga at du fikk det til å høres ut som om det bare var oppspinn.

Med hemmelig antar jeg at det ikke har vært dekket av media tidligere.

Media is MUTE!

Lenke til kommentar

Viser til min andre post. Gjerne nevn noen forskere innafor biologi som mener dette takk, kilder er greit å ha

 

 

Intelligence and Race

 

The debate over race and intelligence has a long and tarnished history, although that doesn't mean it's not a legitimate scientific question to address. However, the debate has taken place almost entirely outside modern genetics, falling instead within the realm of psychology (such as work done by Arthur Jensen). Some writers would have you believe that science is converging on a consensus that the 'IQ' gap between various races is genetic (and that liberal conspirators are trying to cover it up). That claim is false. Researchers have not identified a single genetic variant with an impact on intelligence that falls along population lines. In fact several studies have recently tested variants in genes that appear to be involved in controlling brain size. No correlation with intelligence was found. Yes, genetics does play a significant role in intelligence, and many other traits. But there is simply no genetic evidence (and I mean real genetics, not psychology) for genetic differences in intelligence between human populations.

 

http://www.science20.com/adaptive_complexity/what_our_genes_tell_us_about_race

 

 

The official position of the American Anthropological Association is that intelligence cannot be biologically determined by race.[2] The American Psychological Association has said that while there are differences in average IQ between racial groups, there is no conclusive evidence for environmental explanations, there is even less empirical support for a genetic interpretation, and no adequate explanation for the racial IQ gap is presently available.[3][4] According to a 1996 statement from the American Association of Physical Anthropologists, although heredity influences behavior in individuals, it does not affect the ability of a population to function in any social setting, and all peoples "possess equal biological ability to assimilate any human culture" and "racist political doctrines find no foundation in scientific knowledge concerning modern or past human populations

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Vel, om det er noen trøst: At de har en plan om å importere 50 millioner afrikanere tror jeg nok fortsatt jeg setter en tier på at er oppspinn.

 

Geir :)

 

Oppspinn?

Vi snakker om innen 2050...

 

Brussels economists claim Britain and other EU states will “need” 56 million immigrant workers between them by 2050 to make up for the “demographic decline” due to falling birth rates and rising death rates across Europe.

 

De har faktisk fremmet et forslag om å opprette et Blue-card system, basert på amerikanernes Green-card som vil gi dem arbeid- og velferdsrettigheter. Det vil også gi dem rettigheter til å fritt forflytte seg mellom alle EU's 27 stater.

 

The proposals include the creation of a “blue card” system, based on the American green card, that provides full working and welfare rights. Blue card holders would be entitled to move freely across the EU, setting up home in any of the 27 member states.

 

Her ER faktisk jobbkøen, den ser reell ut i mine øyne: :!:

 

65628_1.jpg

 

Kan ikke stole på EU - vi har alle sett hva de er kapable til å gjøre - i praksis...

Endret av Cubus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppspinn?

Vi snakker om innen 2050...

 

Oppspinn like fullt, i mine øyne. Med indre du kan linke til kildene dine, selvsagt. Det ville gjøre det lettere å vurdere påstandene.

 

Brussels economists claim Britain and other EU states will “need” 56 million immigrant workers between them by 2050 to make up for the “demographic decline” due to falling birth rates and rising death rates across Europe.

Her finner dere rapporten som er opphavet til denne saken. Les den selv og si fra hvis den dokumenterer påstandene: Link

 

De har faktisk fremmet et forslag om å opprette et Blue-card system, basert på amerikanernes Green-card som vil gi dem arbeid- og velferdsrettigheter. Det vil også gi dem rettigheter til å fritt forflytte seg mellom alle EU's 27 stater.

De har ikke bare fremmet det, de har vedtatt det. Skjønt noen land er unntatt, og noen land har ikke kommet igang ennå. Dere finner direktivet som PDF her: COUNCIL DIRECTIVE on the conditions of entry and residence of third-country nationals for the purposes of highly qualified employment.

 

Les det, og legg spesielt merke til forutsetningen om "highly qualified employment". Hvordan det samsvarer med bildet av afrikanske guttunger i kø ved jeg ikke...

 

Kan ikke stole på EU - vi har alle sett hva de er kapable til å gjøre - i praksis...

Er det en ting man kan stole på med EU så er det at ting tar tid, og at det er noen som sladrer før det er gjort. Hvis jeg skulle starte en konspirasjon var EUs ministerråd de siste jeg ville brukt til formålet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Viser til min andre post. Gjerne nevn noen forskere innafor biologi som mener dette takk, kilder er greit å ha

 

 

 

 

 

Intelligence and Race

 

 

 

The debate over race and intelligence has a long and tarnished history, although that doesn't mean it's not a legitimate scientific question to address. However, the debate has taken place almost entirely outside modern genetics, falling instead within the realm of psychology (such as work done by Arthur Jensen). Some writers would have you believe that science is converging on a consensus that the 'IQ' gap between various races is genetic (and that liberal conspirators are trying to cover it up). That claim is false. Researchers have not identified a single genetic variant with an impact on intelligence that falls along population lines. In fact several studies have recently tested variants in genes that appear to be involved in controlling brain size. No correlation with intelligence was found. Yes, genetics does play a significant role in intelligence, and many other traits. But there is simply no genetic evidence (and I mean real genetics, not psychology) for genetic differences in intelligence between human populations.

 

http://www.science20...l_us_about_race

 

 

The official position of the American Anthropological Association is that intelligence cannot be biologically determined by race.[2] The American Psychological Association has said that while there are differences in average IQ between racial groups, there is no conclusive evidence for environmental explanations, there is even less empirical support for a genetic interpretation, and no adequate explanation for the racial IQ gap is presently available.[3][4] According to a 1996 statement from the American Association of Physical Anthropologists, although heredity influences behavior in individuals, it does not affect the ability of a population to function in any social setting, and all peoples "possess equal biological ability to assimilate any human culture" and "racist political doctrines find no foundation in scientific knowledge concerning modern or past human populations

 

 

http://en.wikipedia....nd_intelligence

Kjapp kritikk jeg fant mot AAA som du quoter av en eller annen merkelig grunn:

 

 

 

Last week, the journal Human Nature published via open access an article I wrote following a year of historical research. That article, "Darkness's Descent on the American Anthropological Association: A Cautionary Tale," traces how, in 2000 to 2002, leaders in the American Anthropological Association (AAA) aided and abetted the false claims put forth by the self-styled anthropological journalist Patrick Tierney in his book Darkness in El Dorado and in a related New Yorker article.

 

http://www.thehastin...5144&blogid=140

 

 

 

 

Konklusjon om at AAA er en politisk organsiasjon, legger ved bilde da det ikke gikk å kopiere:

 

http://wisc.academia...of_Anthropology

 

post-102474-0-86173500-1306680710_thumb.png

 

Et blogginnlegg av en forsker og av en meget kritisert organisasjon. Et kjapt søk på intranettet ga meg isted MANGE angående medisin, om hvordan raser reagerer forskjellig på medisin. Forskning ved IQ-forskjeller var også tilstede. Mange forskere som er uenige med deg.

 

"Those who subscribe to the opinion that there are no human races are obviously ignorant of modern biology" . Ernst Mayer

 

Fra wikipedia:

 

Ernst Walter Mayr (July 5, 1904 – February 3, 2005) was one of the 20th century's leading evolutionary biologists.

 

 

Av samme kar:

 

These reflections on the biology of race and the concept of equality suggest the following conclusions:

* Every single human being is biologically unique and differs in major characteristics even from close relatives.

* Geographical groups of humans, what biologists call races, tend to differ from each other in mean differences and sometimes even in specific single genes. But when it comes to the capacities that are required for the optimal functioning of our society, I am sure that the performance of any individual in any racial group can be matched by that of some individual in another racial group. This is what a population analysis reveals.

* In small groups of primitive human beings, just as in all groups created by social animals, there is a rank order, with certain individuals being dominant.

* In the large human societies that developed after the origin of agriculture and the rise of cities, new systems of ranking became established, of which the European feudal societies of the fourteenth to the eighteenth century were typical.

* Democracy, including the principle of civil equality, emerged during the Enlightenment and became fully established through the American Revolution and incorporated in the Constitution of the new American republic.

* When Thomas Jefferson proclaimed that " all men are created equal," he failed to distinguish between the civil equality of individual human beings and their biological uniqueness. Even though all of us are in principle equal before the law and ought to enjoy an equality of opportunity, we may be very different in our preferences and aptitudes. And if this is ignored, it may well lead to discord.

* It is our obligation to overcome the seeming conflict between a strict upholding of civil equality and the vast biological and cultural differences among individual human beings and groups of individuals. The introduction of new educational measures and even legislation to overcome existing inequalities will be successful only if based on a full understanding of the underlying biological and cultural factors."

 

 

http://www.goodrumj.com/Mayr.html

 

 

Neven Sesardić, Hong Kong Uni artikkel om hvordan politisk motivert kvasi-forskning blir brukt for å dekvalifisere forskning om rase:

http://www.springerl...52/fulltext.pdf

 

 

Conclusion:

My aim in this paper was not to prove the biological reality of race. Rather, more

modestly, I have tried to show that typical attempts to disconnect the concept of race

from genetics have too quickly and too uncritically been accepted by many ''race

critics'', including most philosophers of science who have discussed this issue. The

arguments for deconstructing race are fundamentally unsound because they ignore,

misinterpret or distort relevant scientific facts. Therefore, it is time to abandon the

mantra about the biological meaninglessness of race. Instead of wasting our time on

''refuting'' straw-man positions dredged from a distant past or from fiction, we

should deal with the strongest contemporary attempts to rehabilitate race that are

scientifically respectable and genetically informed. Philosophers (and others) have

too long tried to destroy the scientific notion of race in different ways; the point,

however, is to understand it.

 

 

Akkurat dette er det grupper som AAA, politisk motiverte kvasi-forskningsgrupper, som står bak. Akkurat som i Norge er antropologi ekstremt politisk biased, og prøver å sidestille alt og alle. Dette funker ikke i lengden. AAA har blitt kritisert for utallige grunner av mennesker som faktisk driver med forskning. Et kjapt google søk ga med som sagt mye av dette. Jeg kom også inn på en presentasjon fra dem, som snakket om andre rasers offerrolle, og alt skulle bli bedre om de bare fikk litt mer freedom. Makan til svada.

Mye av dekvalifiseringen av temaet raser kommer fra Lewontin, som påstår at det er større forskjeller innad i raser en mellom de. Ganske berømt sitat. Dette er tilbakebevist som et særdeles dårlig argument. Dette kalles nå Lewontin's Fallacy. Av kilder jeg får opp er Sarich & Miele (2004), og Edwards (2003). Viktigheten av enkelte gener ovenfor andre blir totalt ignorert. Hunder har større forskjeller innad i raser enn til andre også. Det betyr ikke at det umuligjør større forskjeller mellom rasene heller enn innad.

 

Andre enn Lewontin som sier at raser ikke finnes er Steven Rose, som er Marxist. Blandt annet kritisert av Richard Dawkins for å fremme politisk korrekt vitenskap. Marxister har en gjennomgående tendens til å ta dens "svake" parti, da de ser verden gjennom "undertrykker og undertrykket". Forsker Francis Crick,

"Francis Harry Compton Crick OM FRS (8 June 1916 – 28 July 2004) was an English molecular biologist, biophysicist, and neuroscientist, and most noted for being one of two co-discoverers of the structure of the DNA molecule in 1953" wiki.

raste mot National Academy of Science i 1969 da den ble brukt som et politisk virkemiddel mot raseforskning med politiske motiver om likhet.

 

 

 

Rushton og Jensen (2005) utdrag fra deres "Race: More realism, Less morallistic fallacy

:

 

The "naturalistic fallacy," identified by philosopher David Hume (1711–1776), occurs when reasoning jumps from statements about what is to prescription about what ought to be.

 

An example of the naturalistic fallacy: approving of all wars if scientific evidence showed warfare was part of human nature.

 

The converse of the naturalistic fallacy is the "moralistic fallacy"- jumping from prescriptions about what ought to be to statements about what is.

 

An example of the moralistic fallacy: claiming that, because warfare is wrong, it cannot be part of human nature.

 

The term "moralistic fallacy" was coined by Harvard University microbiologist Bernard Davis after calls for ethical guidelines to control the study of what could allegedly become "dangerous knowledge"…such as the genetic basis of IQ.

 

For well over a generation, the study of the genetic and racial aspects of I.Q. has given rise to the best examples we have of the moralistic fallacy in action. Happily, under the sheer weight of evidence, there are now signs this anti-intellectual and unscientific prohibition is breaking down, at least in the academic world.

 

Despite repeated claims to the contrary, there has been no narrowing of the 15- to 18-point average IQ difference between Blacks and Whites (1.1 standard deviations). The differences are as large today as when first measured nearly 100 years ago. These differences, and the associated gaps in living standards, education levels etc., are rooted in factors that are largely heritable, not cultural. IQ differences are attributable more to differences in brain size than to racism, stereotype threat, item selection on tests, and all the other suggestions given by the commentators.

 

It is time to meet reality. It is time to stop committing the "moralistic fallacy" that good science must conform to approved outcomes.

 

 

 

I hele Rushton & Jensen (2005), fra Psychology, Public policy, and Law, Vol 11. 2005, går disse gjennom 30 år med raseforskning, og konkluderer med at det absolutt finnes forskjell. Hva dine moralistiske organisasjoner med ideologiske menn på topp som bruker tid på politikk heller enn forskning sier bryr jeg meg lite om. Finn forskere og resultater som sier at det ikke finnes forskjeller. Jeg håper du ser at det du sa i begynnelsen er totalt feil, og at forskningen er aktiv idag og at det ikke er noen konsensus ovenfor at det ikke er raser idag..

 

Jeg anbefaler igjen boken Selvmordsparagdimet av Ole Jørgen Anfindsen, førsteamensuis ved UIO.

Endret av cFc
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oppspinn?

Vi snakker om innen 2050...

 

Oppspinn like fullt, i mine øyne. Med indre du kan linke til kildene dine, selvsagt. Det ville gjøre det lettere å vurdere påstandene.

 

Brussels economists claim Britain and other EU states will “need” 56 million immigrant workers between them by 2050 to make up for the “demographic decline” due to falling birth rates and rising death rates across Europe.

Her finner dere rapporten som er opphavet til denne saken. Les den selv og si fra hvis den dokumenterer påstandene: Link

 

De har faktisk fremmet et forslag om å opprette et Blue-card system, basert på amerikanernes Green-card som vil gi dem arbeid- og velferdsrettigheter. Det vil også gi dem rettigheter til å fritt forflytte seg mellom alle EU's 27 stater.

De har ikke bare fremmet det, de har vedtatt det. Skjønt noen land er unntatt, og noen land har ikke kommet igang ennå. Dere finner direktivet som PDF her: COUNCIL DIRECTIVE on the conditions of entry and residence of third-country nationals for the purposes of highly qualified employment.

 

Les det, og legg spesielt merke til forutsetningen om "highly qualified employment". Hvordan det samsvarer med bildet av afrikanske guttunger i kø ved jeg ikke...

 

Kan ikke stole på EU - vi har alle sett hva de er kapable til å gjøre - i praksis...

Er det en ting man kan stole på med EU så er det at ting tar tid, og at det er noen som sladrer før det er gjort. Hvis jeg skulle starte en konspirasjon var EUs ministerråd de siste jeg ville brukt til formålet.

 

Geir :)

 

Hvem snakker om en konspirasjon?

Det ligger over hele nettet.

Hvis man Googler: Secret plot 50 million

 

Kilde:

 

Express.co.uk

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...