Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Men du kan jo spørre deg selv hvorfor jordbruket og storsamfunnene ikke oppstod i Europa, men i området der Iran og Irak ligger idag (og religionen har tvunget folk til bønn og burka.) Og hvofor det spredde seg østover før det spredde seg vestover. Hva var galt med de førgermanske stammer, gitt ideen om at vi er/var genetisk disponert for dette, som gjorde at kineserne begynte med det før vi gjorde?
Her fremviser du en grunnleggende uvitenhet om vårt eget folks historie og opprinnelse.

 

* Jordbrukssamfunn oppsto ikke i Europa fordi klimaet ikke tillot det. Eksempelvis lå mesteparten av nådagens Norge fortsatt under is på dette tidspunktet og de første menneskene hadde så vidt nådd våre kyster.

 

* Jeg forstår ikke hva Islam har med området øst for Middelhavet (opprinnelsestedet for jordbruk) for 10 000 år siden.

 

* Ingenting behøver å være 'galt' med de førgermanske stammene (indo-Europeerene) bare fordi kineserene (eller rettere sagt; deres forfedre) oppfant jordbruk (dog en helt annen form for jordbruk) før oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her fremviser du en grunnleggende uvitenhet om vårt eget folks historie og opprinnelse.

Nei, vi sier egentlig det samme. Men når fanden leser Bibelen...

 

* Jordbrukssamfunn oppsto ikke i Europa fordi klimaet ikke tillot det. Eksempelvis lå mesteparten av nådagens Norge fortsatt under is på dette tidspunktet og de første menneskene hadde så vidt nådd våre kyster.

My point exactly. Det hadde ingenting med gener eller IQ å gjøre. Akkurat som det var grunner til at det ikke oppstod i Afrika eller Amerika.

 

* Jeg forstår ikke hva Islam har med området øst for Middelhavet (opprinnelsestedet for jordbruk) for 10 000 år siden.

Ingen verdens ting. Islam har noe å gjøre med hvorfor disse områdene ikke er verdens skattkammer idag. (Bortsett fra oljen da.) Sammmen med klimaendringer og mongolske erobringer og annet selvsagt.

 

* Ingenting behøver å være 'galt' med de førgermanske stammene (indo-Europeerene) bare fordi kineserene (eller rettere sagt; deres forfedre) oppfant jordbruk (dog en helt annen form for jordbruk) før oss.

Og ingenting behøver å være galt med afrikanerne med samme argumentasjon.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du veit, hva tror du er grunnen til at 2 hel-europeere får barn som også ser ut som europeere? Eller at 2 hel-afrikanere alltid får barn som likner på afrikanere?

Det er genetisk. Jeg syns spørsmålet ditt er litt merkelig. Hovedsaken er at disse forskjellene faktisk eksisterer, og at det er veldig lett å observere.

De forskjellene vi kan se er ikke problemet, det er de forskjellene vi ikke kan se, men allikevel antar at finnes. Hudfargen er opplagt forskjellig, men disponerer gener for ulik kultur eller demokratisyn?

 

Geir :)

Hva har svarte klart å skape? Se video tidligere om Haiti. De fikk hjelp til å reise seg tre ganger hvis jeg husker riktig men falt tilbake til slummen da de ble overlatt til seg selv.Mener å huske at 95% av alt som er oppfunnet er laget av hvite. Hadde vært interessant å se hvor mange svarte Nobelprisvinnere som eksisterer...tviler sterkt på at det er særlig mange... :hmm:

 

Se på Europa... og så Afrika...Det er en markant forskjell.

 

å vær så snill. Ikke dra inn en hvit/svart diskusjon. Jeg håper ikke det speiler dine holdninger på generell basis. Du kan jo ta med at svarte har vært undertrykt og brukt som slaver i jeg vet ikke hvor lenge. Da er det ikke så lett å skape så mye.

Lenke til kommentar

å vær så snill. Ikke dra inn en hvit/svart diskusjon. Jeg håper ikke det speiler dine holdninger på generell basis. Du kan jo ta med at svarte har vært undertrykt og brukt som slaver i jeg vet ikke hvor lenge. Da er det ikke så lett å skape så mye.

 

Har vi europeere hatt det noe lettere opp igjennom vår historie? Europa har alltid opplevd en eller annen krig, enten det var tidlige stammekriger, kriger mot det romerske imperiet, kriger mot herjende stammer fra østen (f.eks. mongoler, hunnere og annet), kriger mellom ulike europeiske nasjoner, kriger mot muslimske forsøk på å ekspandere til Europa etc., etc., etc.

Store mengder slavere og andre hvite europeere ble slavebundet av araberne, for ikke å snakke om at vi europeere ofte slavebundet hverandre.

Mange av disse konfliktene har faktisk styrket oss.

Endret av Wyrd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du veit, hva tror du er grunnen til at 2 hel-europeere får barn som også ser ut som europeere? Eller at 2 hel-afrikanere alltid får barn som likner på afrikanere?

Det er genetisk. Jeg syns spørsmålet ditt er litt merkelig. Hovedsaken er at disse forskjellene faktisk eksisterer, og at det er veldig lett å observere.

De forskjellene vi kan se er ikke problemet, det er de forskjellene vi ikke kan se, men allikevel antar at finnes. Hudfargen er opplagt forskjellig, men disponerer gener for ulik kultur eller demokratisyn?

 

Geir :)

Hva har svarte klart å skape? Se video tidligere om Haiti. De fikk hjelp til å reise seg tre ganger hvis jeg husker riktig men falt tilbake til slummen da de ble overlatt til seg selv.Mener å huske at 95% av alt som er oppfunnet er laget av hvite. Hadde vært interessant å se hvor mange svarte Nobelprisvinnere som eksisterer...tviler sterkt på at det er særlig mange... :hmm:

 

Se på Europa... og så Afrika...Det er en markant forskjell.

 

å vær så snill. Ikke dra inn en hvit/svart diskusjon. Jeg håper ikke det speiler dine holdninger på generell basis. Du kan jo ta med at svarte har vært undertrykt og brukt som slaver i jeg vet ikke hvor lenge. Da er det ikke så lett å skape så mye.

 

Jeg henviste til fakta, svarte har lavere gjennomsnitt i IQ. Faktisk helt nede i 70 som gjennomsnitt. Da har man også mange på Forrest Gump nivå. Klart det har noe si for utviklingen eller stagnasjonen rettere sagt.

Slaveriet på 17-1800 tallet. Hva har DET med saken å gjøre? Hvor mange århundrer skal svarte bruke det argumentet? Bruker de flere århundrer på komme seg på beina igjen? :whistle:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skråsikkerhetens tyranni... Det er vanskelig å argumentere mot hovedpoengene i Diamonds teori, men spørsmålet er om det er hele sannheten, og den utelukker ikke at gjennomsnittelige IQ-forskjeller eksisterer og at det kan ha påvirket utviklingen.

Sant nok. Det vet vi ikke, og så kan vi krangle om vi ikke vet fordi et ikke finnes noen slik forskjell (historisk sett) eller om det er fordi vi ikke vil finne den.

 

De kunne ikke A for de hadde ikke B.

Hvorfor hadde de ikke B? Fordi de manglet C!

Hvorfor manglet de C? Fordi de kunne ikke D!

Hvorfor kunne de ikke D? Pga... :!:

Nei. De kunne ikke D fordi de ikke kunne C, fordi de ikke kunne B, fordi de ikke kunne A. Og der stopper det. Diamonds tese har en helt klar begynnelse og årsakskjede, den er ingen uendelig spiral.

 

Geir :)

 

Dette er ikke Case 22. Så lenge du har I og Q kan du temme en gris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du veit, hva tror du er grunnen til at 2 hel-europeere får barn som også ser ut som europeere? Eller at 2 hel-afrikanere alltid får barn som likner på afrikanere?

Det er genetisk. Jeg syns spørsmålet ditt er litt merkelig. Hovedsaken er at disse forskjellene faktisk eksisterer, og at det er veldig lett å observere.

De forskjellene vi kan se er ikke problemet, det er de forskjellene vi ikke kan se, men allikevel antar at finnes. Hudfargen er opplagt forskjellig, men disponerer gener for ulik kultur eller demokratisyn?

 

Geir :)

Hva har svarte klart å skape? Se video tidligere om Haiti. De fikk hjelp til å reise seg tre ganger hvis jeg husker riktig men falt tilbake til slummen da de ble overlatt til seg selv.Mener å huske at 95% av alt som er oppfunnet er laget av hvite. Hadde vært interessant å se hvor mange svarte Nobelprisvinnere som eksisterer...tviler sterkt på at det er særlig mange... :hmm:

 

Se på Europa... og så Afrika...Det er en markant forskjell.

 

å vær så snill. Ikke dra inn en hvit/svart diskusjon. Jeg håper ikke det speiler dine holdninger på generell basis. Du kan jo ta med at svarte har vært undertrykt og brukt som slaver i jeg vet ikke hvor lenge. Da er det ikke så lett å skape så mye.

 

Jeg henviste til fakta, svarte har lavere gjennomsnitt i IQ. Faktisk helt nede i 70 som gjennomsnitt. Da har man også mange på Forrest Gump nivå. Klart det har noe si for utviklingen eller stagnasjonen rettere sagt.

Slaveriet på 17-1800 tallet. Hva har DET med saken å gjøre? Hvor mange århundrer skal svarte bruke det argumentet? Bruker de flere århundrer på komme seg på beina igjen? :whistle:

 

Svarte har nok skapt mye og gjort mye viktig. At de har lavere iq tviler jeg på...Høres mer ut som renspikka rasisme å påstå noe sånt. Svarte har blitt undertrykt lenge på 1900-tallet og altså...

Lenke til kommentar

Hva er det som gjør oss smarte? Er det arv, eller er det miljø?

 

Kan være begge deler. Det begynner alltid med miljø, da miljø kan påvirke hele raser over lange tidsperioder til å forandre seg på et eller flere områder. På en måte handler intelligens om "miljø", da du ikke vil være bra på f.eks. matematikk uten å ha studert det og lært grunnprinsippene.

Naturligvis er det også et biologisk spørsmål. Hva er grunnen til at noen av oss er så utrolig mye smartere enn andre? Kan det være delvis påvirket også av våre gener? Jeg vil nok tro det, ja.

Vi vet at afrikanere (helt generelt sett) har en tilbøyelighet til å score lavere på IQ-tester enn europeere og øst-asiater.

Unntak forekommer, da det også eksisterer europeere som er retarderte mentalt sett, og svarte afrikanere som er genier.

Men om man ser på folkegruppene som helhet, vil det likevel være mulig å se et mønster.

Liberalister har forsøkt å bortforklare dette på mange fantasifulle måter, men det skal ikke mye til for å dra den slutningen at det er biologisk.

De av menneskenes forfedre som forlot sub-sahariske Afrika må ha blitt utsatt for mange faktorer fra naturens side, samt muligens seksuell selektivitet som styrket visse egenskaper.

Endret av Wyrd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du veit, hva tror du er grunnen til at 2 hel-europeere får barn som også ser ut som europeere? Eller at 2 hel-afrikanere alltid får barn som likner på afrikanere?

Det er genetisk. Jeg syns spørsmålet ditt er litt merkelig. Hovedsaken er at disse forskjellene faktisk eksisterer, og at det er veldig lett å observere.

De forskjellene vi kan se er ikke problemet, det er de forskjellene vi ikke kan se, men allikevel antar at finnes. Hudfargen er opplagt forskjellig, men disponerer gener for ulik kultur eller demokratisyn?

 

Geir :)

Hva har svarte klart å skape? Se video tidligere om Haiti. De fikk hjelp til å reise seg tre ganger hvis jeg husker riktig men falt tilbake til slummen da de ble overlatt til seg selv.Mener å huske at 95% av alt som er oppfunnet er laget av hvite. Hadde vært interessant å se hvor mange svarte Nobelprisvinnere som eksisterer...tviler sterkt på at det er særlig mange... :hmm:

 

Se på Europa... og så Afrika...Det er en markant forskjell.

 

å vær så snill. Ikke dra inn en hvit/svart diskusjon. Jeg håper ikke det speiler dine holdninger på generell basis. Du kan jo ta med at svarte har vært undertrykt og brukt som slaver i jeg vet ikke hvor lenge. Da er det ikke så lett å skape så mye.

 

Jeg henviste til fakta, svarte har lavere gjennomsnitt i IQ. Faktisk helt nede i 70 som gjennomsnitt. Da har man også mange på Forrest Gump nivå. Klart det har noe si for utviklingen eller stagnasjonen rettere sagt.

Slaveriet på 17-1800 tallet. Hva har DET med saken å gjøre? Hvor mange århundrer skal svarte bruke det argumentet? Bruker de flere århundrer på komme seg på beina igjen? :whistle:

 

Svarte har nok skapt mye og gjort mye viktig. At de har lavere iq tviler jeg på...Høres mer ut som renspikka rasisme å påstå noe sånt. Svarte har blitt undertrykt lenge på 1900-tallet og altså...

 

Hva har fakta med rasisme å gjøre? Asiater har høyere gjennomsnitt i IQ enn oss. Er det også rasistisk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du veit, hva tror du er grunnen til at 2 hel-europeere får barn som også ser ut som europeere? Eller at 2 hel-afrikanere alltid får barn som likner på afrikanere?

Det er genetisk. Jeg syns spørsmålet ditt er litt merkelig. Hovedsaken er at disse forskjellene faktisk eksisterer, og at det er veldig lett å observere.

De forskjellene vi kan se er ikke problemet, det er de forskjellene vi ikke kan se, men allikevel antar at finnes. Hudfargen er opplagt forskjellig, men disponerer gener for ulik kultur eller demokratisyn?

 

Geir :)

Hva har svarte klart å skape? Se video tidligere om Haiti. De fikk hjelp til å reise seg tre ganger hvis jeg husker riktig men falt tilbake til slummen da de ble overlatt til seg selv.Mener å huske at 95% av alt som er oppfunnet er laget av hvite. Hadde vært interessant å se hvor mange svarte Nobelprisvinnere som eksisterer...tviler sterkt på at det er særlig mange... :hmm:

 

Se på Europa... og så Afrika...Det er en markant forskjell.

 

å vær så snill. Ikke dra inn en hvit/svart diskusjon. Jeg håper ikke det speiler dine holdninger på generell basis. Du kan jo ta med at svarte har vært undertrykt og brukt som slaver i jeg vet ikke hvor lenge. Da er det ikke så lett å skape så mye.

 

Jeg henviste til fakta, svarte har lavere gjennomsnitt i IQ. Faktisk helt nede i 70 som gjennomsnitt. Da har man også mange på Forrest Gump nivå. Klart det har noe si for utviklingen eller stagnasjonen rettere sagt.

Slaveriet på 17-1800 tallet. Hva har DET med saken å gjøre? Hvor mange århundrer skal svarte bruke det argumentet? Bruker de flere århundrer på komme seg på beina igjen? :whistle:

 

Svarte har nok skapt mye og gjort mye viktig. At de har lavere iq tviler jeg på...Høres mer ut som renspikka rasisme å påstå noe sånt. Svarte har blitt undertrykt lenge på 1900-tallet og altså...

 

Hva har fakta med rasisme å gjøre? Asiater har høyere gjennomsnitt i IQ enn oss. Er det også rasistisk?

 

Ja, men det spiller ingen rolle.

Endret av Lindalol
Lenke til kommentar

Jeg tror du vet svaret på det siste spørsmålet selv. At det er fakta tviler jeg på.

 

Har du for vane å "tvile på" alt som ikke passer inn i ditt verdensbilde? Du tviler på at fremmedetniske innvandrere står bak de aller fleste overfallsvoldtektene i Norge selv om statistikkene tilsier det, og du tviler på at øst-asiater har høyere gjennomsnitts-IQ enn europeere, og at europeere har høyere gjennomsnitts-IQ enn svarte afrikanere, selv om undersøkelser tilsier akkurat dette.

 

Dette er intet annet enn fornektelse.

Endret av Wyrd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror du vet svaret på det siste spørsmålet selv. At det er fakta tviler jeg på.

 

Har du for vane å "tvile på" alt som ikke passer inn i ditt verdensbilde? Du tviler på at fremmedetniske innvandrere står bak de aller fleste overfallsvoldtektene i Norge selv om statistikkene tilsier det, og du tviler på at øst-asiater har høyere gjennomsnitts-IQ enn europeere, og at europeere har høyere gjennomsnitts-IQ enn svarte afrikanere, selv om undersøkelser tilsier akkurat dette.

 

Dette er intet annet enn fornektelse.

 

Det var vel en som dro frem litt statistikk om voldtekt som viste noe annet? mener det var det. Asiatene har jeg ikke sagt noe om. Hvilke undersøkelser?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...