Gå til innhold

[Løst] Hva betyr "rykte"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hvordan kan man finne ut hvilke innlegg andre har "plusset" på?

Per dags dato er det dessverre ingen måte å se hvilke av sine innlegg som har blitt plusset. :(

 

Synes selv dette er litt irriterende, og gjør at rykte ikke er like betydningfullt som det burde være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"rykte" betyr ingenting uansett. Folk slutter ikke å svare deg fordi du har bare 50 i rykte, gjør de vel?

 

Hadde det vært en negativ ryktefunksjon hadde det derimot ført til direkte mobbing. Det så jeg på et annet stort forum jeg var medlem av et par år. Hvem som helst kunne gi negative rep til poster, og folk som havna på "rødsida" ble stort sett bare behandlet som dritt når de prøvde å prate.

 

Ryktesystemet der var innsatt fordi det er et fighting game-forum (streetfighter, mortal kombat, tekken etc), der samtlige toppspillere i USA skriver strategy guides til enkeltkarakterer og gir high level gameplay tips og triks som hjelper deg i turneringer. Så de ville at folk skulle tenke seg om før de spøy ut tøv i trådene. Men det utviklet seg negativt, med at folk som hadde dårlig rep ble hundset vekk av "høy rep" folkene, og man forlangte en slags respekt mot folk som hadde mye + rep..mens i andre deler av forumet var det egne tråder som bare var for å booste eller "negbombe" enkeltfolk, en slags mobb som overvåket alt og satte inn klutene når noen mente en fyr sa noe "teit".

 

Et slikt system håper jeg aldri diskusjon.no får. Nå skal det sies at jeg var godt inne på "god rep" sida men likte ikke systemet noe særlig mtp på behandlingen de røde fikk. Tråder gikk gjerne over i rene bitchfights fordi en fyr mente han ble dårlig behandlet, og helt off-topic pga dette.

 

I 2010 fjernet de hele rep-systemet, som er like greit. Moderatorene så at det gikk galt avgårde, fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er vant med modne forumbrukere på modne fora hvor de bruker ryktefunksjonen for å belønne interessante, dyptgående, morsomme, lærerike etc innlegg.

Negative ryktepoeng ble så og si aldri utdelt.

 

Ikke at jeg noen gang har anklaget kampsporttilhengere for å være spesielt modne, men det er en helt annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det mest positive med rykte for min del er at ein lett kan legge merke til innlegg som har fått "Populært innlegg". Ein ulempe er sjølvsagt at det innlegget gjerne kan bestå av "LOL, umad?" eller noko i den duren, men då er det grei sak å scrolle vidare.

 

Synest ikkje det har bidratt negativt akkurat. Det er og fint å vite at enkelte innlegg blir satt pris på av andre. Negativt rykte er heilt klart ein uting me ikkje bør ha.

Lenke til kommentar

Vel, på forumet (Shoryuken) var det en massiv strøm av newbies som kom når Streetfighter 4 ble sluppet, fordi det sto i manualen at folk kunne joine og få "gameplay tips from the pros". Og det kunne de jo. Men det betød også at tusenvis av umodne amerikanske fjortiser som ikke hadde forumskikk også strømmet inn.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...