Gå til innhold

Shameless US - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Litt av en avslutning på siste episode.

 

Forøvrig liker jeg sesong 3 veldig godt hittil; tror det blir spesielt spennende å følge med på Jimmy sin lille krise fremover. Liker at han får en litt større plass i serien, og sidehistorien med Frank som er under utvikling nå kan også bli spennende.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sesong tre har vært utrolig bra, men jeg er bekymret for at de gjør som i sesong to: setter alt tilbake til status quo i siste episode.

 

For meg må de ha et mål, et punkt de skal nå. Akkurat nå har jeg inntrykk av at målet er å få 48 sesonger til, ikke å fortelle en historie. Uansett hvor mye jeg liker å se Karen naken, tror jeg hun kun fungerer som en grunn for å opprettholde status quo for Lip. En grunn for at han ikke skal forlate serien, selv om han strengt tatt burde gjøre akkurat det. En Lip ute av serien for å gå på college, med den jevne gjesterollen? Ja takk. En evigvarende lupe, hvor ingen av karakterene kommer seg noen plass? Nei takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt det de har gjort på britiske, med at Lip praktisk talt ble borte i sesong 6 eller noe og dukker nå opp i siste og sesong 11 av serien. Håper Karen dør da karakteren har gått over en grense til at jeg kommer til å like karakteren igjen.

 

Ja, de setter ting tilbake til status quo, og det tror jeg i grunn serien vil forsette med. Allikevel ville jeg sett serien i en god del om kvalitetene i disse 3 sesongene så langt forsetter. Det er veldig god tv, og er nok en av de seriene der jeg i grunn liker helhetlig alle skuespillerne (selv om jeg ikke liker akkurat alle karakterene).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg likte starten, som er veldig lik akkurat hva hva du har sett i den amerikanske. Men etter Fiona og Steve (spilt av James McAvoy i den britiske) ble skrevet ut i slutten av sesong 2 så ble serien shitty synes nå jeg (slutta midt i sesong 3).

 

Det jeg liker med den amerikanske, fordi Fiona er virkelig den mest fantastiske karakteren på serien. Det er en karakter jeg vil se videre, enten med eller uten ungene. Ikke bare ute av serien for godt som den britiske.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Crapster, nå begynner Frank å bli både familiemann og dårlig. Hvis han dør lider serien et ENORMT tap! Holy motherfucker :/

Frank er en stor del av Shameless, så lite sannsynlig at han dør tror jeg.

Som jeg leste på IMDB:

"Frank is a cockroach. He'll never die, and it wouldn't be great if he did."

Å ta vekk Frank blir nesten som å ta Rick i The Walking Dead tror jeg. Frank er nok personen som bare klorer seg fast og aldri gir slipp. Dør han, så er det av alderdom :p

Lenke til kommentar

Ettersom showet (den amerikanske utgaven) originalt var skrevet rundt William H. Macy så vil nok neppe Frank bli skrevet ut i nærmeste framtid. Jeg ser ikke for meg han forlater showet i nærmeste framtid. Jeg tror det var bare et triks for å endre karakteren litt. Og kanskje gi karakteren noe nytt materiale inn i sesong 4.

 

Er det en ting amerikanerne ikke gjør er det å drepe av sentrale karakterer så tidlig. Shameless vil nok bli holdt levende minst til sånn rundt sesong 8-10 en gang, men ikke så mye lengre enn det ettersom det blir altfor dyrt å holde en dramaserie som Shameless i live.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Litt. Dramaer spesielt blir mer og mer dyrere for hvert år / hver fornyet kontrakt på grunn av lønnen til produsenter og casten økes, mens seertallene har tendens til å falle. Dexter ble for dyrt å fornye for Showtime, så derfor serien avsluttes nå.

 

Komedier er som oftest billigere å produsere, så derfor har komiserier tendens til å leve lengre (og de har mindre "krav" til hva som er gode seertall, ihvertfall hvis det er snakk om halvtimes-serier).

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg er motsatt. Synes de første episodene er gode, og serien viser hvordan den utvikler seg uten å forandre seg drastisk. Lip er faktisk en idiot, fremfor å være en av de smarte. Det er en utvikling som fungerer bra.

Forrige uke fikk jeg vondt av slutten, på en god måte. Og Emmy Rossum gjør Fiona så bra. Hvordan i helvete kan Rossum ikke enda ha blitt nominert til en pris for rollen?

Lenke til kommentar

Jeg er jævlig positiv. Slutten på forrige episode var helt jævlig, og trist.

 

Angående Lip, så må jeg si kudos til serien. Dette er et kjent fenomen; evnerike barn trenger ikke studere for å være flink, og får derfor ikke noe oppfølging eller utfording i skolehverdagen. De leser ikke, de pugger ikke, men får likevel toppkarakterer. Når da pensum endelig blir vanskelig f.eks på universitet senere i livet, har de ikke lært seg gode studievaner, rett og slett fordi de aldri har trengt det. Da treffer de ofte veggen og blir skoletapere. Lip er et perfekt eksempel på dette. Forøvrig finnes det en god kronikk på dette her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...