Gå til innhold

Shameless US - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke sesongstarten var så utrolig sterk som serien/sesong 1 åpna. Men heck, alle timene i sesong 1 var verdt hvert eneste minutt så og si. Så var sesong 2 sin sesongstart.

 

Eneste jeg ikke liker er recastingen av "dama" til Ian. Greit nok at Jane Levy har blitt populær og har hovedrolle i sin egen serie nå (Suburagatory), men burde jo ha hyret henne inn for å ha skrivd ut karakteren.

 

Men ellers fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Anmeldelse av de første episodene til sesong 2, ifra Hitfix.com basert på de 4 første episodene. Liker at det står "DRAMEDY FINDS BETTER BALANCE WHILE STILL MAKING GREAT USE OF EMMY ROSSUM AND FAMILY". A- får episodene også.

 

Fint at det er kritikere som annerkjenner Emmy Rossum fremfor disse andre Showtime-bitchene som Larua Linney, og Edie Falco spesielt.

 

(*) Showtime needs to give Rossum the same kind of Emmy push they give their better-known actresses - and possibly consider submitting the show as a comedy next year - since she's every bit their equal, performance-wise.
Lenke til kommentar

Gleder meg virkelig til neste episode. Likte sesongpremieren enda bedre når jeg så den på nytt igjen.

 

Liker også at vi allerede i første episode så ut til å få mer fokus på Kevin og Veronica. Weed-businessen synes jeg funket så bra på serien at Weeds kan virkelig kan gå å pakke sakene.

Lenke til kommentar

Synes ikke sesongstarten var så utrolig sterk som serien/sesong 1 åpna. Men heck, alle timene i sesong 1 var verdt hvert eneste minutt så og si. Så var sesong 2 sin sesongstart.

 

Eneste jeg ikke liker er recastingen av "dama" til Ian. Greit nok at Jane Levy har blitt populær og har hovedrolle i sin egen serie nå (Suburagatory), men burde jo ha hyret henne inn for å ha skrivd ut karakteren.

 

Men ellers fornøyd.

 

Enig i den, Levy er hottere :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jane Levy på Suburgatory - Fått meg til å tenke på incest mer enn både Game of Thrones og Shameless US til sammen som har det tydeligere enn Suburgatory.

 

 

Over til Shameless US. Ukas episode traff meg veldig godt. 4/5 i karakterer liksom. Synes det var en god miks av både drama og komedie i episoden. Fra den lille herlige scenen med Fiona og Frank under bordet. Til slutten hvor vi fikk en liten "shocker". Emmy Rossum nailet virkelig den scenen hvor hun brøyt ned.

 

Liker også hvordan sesong 2 også utvikler de andre karakterene som den ikke har gjort så mye tidligere. Kev og Veronica har kommet mye mer i fokus denne sesongen synes jeg. Og denne episoden introduserte en ny karakter jeg likte godt, vennen til Carl som het Hank som bydde på mer tid med Carl også i episoden.

 

Debbie, Lip, Ian og Carl er jaggu det som gjør serien mest unik, sammen med Emmy Rossum i en "morsrolle".

 

Noen sitater jeg likte godt fra episoden:

 

“Gimme his fucking wallet and phone, you fucking retard.” “Y’know, that dyke chick on Glee says it’s not cool to use that word.”

 

“I was chased from my own house, and now I’m hiding in yours. Holy shit, I’m you.”

 

“Tanisha, this isn’t Jerry Springer, calm down.”

Lenke til kommentar

Shocker i gåseøyne.

 

Det var litt den "perfekte" timingen med det flyet som ødela for meg litt. Synes det virka at forfatterne heier for mye på Frank. Det er liksom morsommere å se hva han gjør videre etter å ha bli kasta ut av Sheila`s. Og småting som bruken av Jasmine i episoden.

 

Men ingen dårlig episode, langt ifra. Nakenheten til Jody var en ting som jeg synes ble timet bra i episoden. Det er også litt av hva komedie er, timeing. Fint å se at serien også fokuserer litt på karakterer den ikke tidligere har fokusert så mye på som Ethel.

Lenke til kommentar

Det var litt den "perfekte" timingen med det flyet som ødela for meg litt. Synes det virka at forfatterne heier for mye på Frank. Det er liksom morsommere å se hva han gjør videre etter å ha bli kasta ut av Sheila`s. Og småting som bruken av Jasmine i episoden.

 

Det var jo en referanse til Donnie Darko? Syns den var genial.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...