Gå til innhold

Shameless US - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Tenkte på det at hun var blitt gravid jeg. Og at ungen trolig nok er Lip sin.

 

Vent, hva? Føler jeg har gått glipp av noe nå. :D

 

 

Shameless er definitivt en av favorittseriene mine om dagen. Serien er rett og slett bare sykt god. Storkoser meg konstant gjennom de 40-50min lange episodene. Håper virkelig serien får gå i en stund (hvis den holder dette nivået!).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle er med nå på at Karen er gravid vel? :p

 

 

Haha herlig episode. Liker at de virkelig har gitt mer rom til birollene, liker spesielt Ethel denne sesongen. Den "mix-up"`en var god, spesielt etter at hun forklarte mer detaljert til han Malik hvordan hun ble gravid. Weird shit, but funny.

 

Som iL sier, en av de episodene som viser at Shameless er shameless. Herlig, som et klart bevis på at serien er en av unike tv-seriene i dag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

God episode i dag. Likte hvordan Jasmine madet. William H. Macy har blitt bedre denne sesongen, og Emmy Rossum killer det virkelig denne sesongen.

 

Mye trist i episoden, men samtidig så varierte episoden med litt god fashion komedie også. Håper at Jasmine kommer tilbake, håper egentlig at Jimmy Wolk sin karakter også kommer tilbake. Liker å ha de mindre tilbakevendende rollene også på serien, som til og med Milkovich`ene (Mandy og broren).

 

Kev og Veronica-plottet likte jeg også denne episoden. Fin historie for karakterene rett etter Ethel stakk, var redd for at det ble for mye grining grunnet Ethel, men heldigvis not so much.

 

“Don’t you hop away from us you dumb, fucking whore!” :D

 

Gøy å se de bruker "Kiss From A Rose", som er blitt brukt på både Community og før der It`s Always Sunny In Philedelphia.

 

5 episoder igjen av sesongen nå. Føler at sesongene går fort mot slutten når handlingen blir smådyster som i denne episoden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Synes folk om siste episoden da?

 

Litt "tam" på shameless sida.

 

Er nå Sheila en morder? Reint teknisk; går det an og bevises, dvs kvalt-av-pute

 

Liker at Frank nå tydeligvis blir screwed av mora, penger til Lip, Ian(?), Debbie(?), men ikke til han.

(min gjetning, ingen spoiler dette)

Lenke til kommentar

Synes folk om siste episoden da?

 

Litt "tam" på shameless sida.

 

Er nå Sheila en morder? Reint teknisk; går det an og bevises, dvs kvalt-av-pute

 

Liker at Frank nå tydeligvis blir screwed av mora, penger til Lip, Ian(?), Debbie(?), men ikke til han.

(min gjetning, ingen spoiler dette)

Trodde hun sendte pengene til Frank sine søsken jeg?

 

Men ja, episoden var kanskje litt tam. Misforstå meg rett, likte den absolutt, men den var bare ikke like spennende og fengende som de øvrige episodene denne sesongen.

Lenke til kommentar

Synes folk om siste episoden da?

 

Litt "tam" på shameless sida.

 

Er nå Sheila en morder? Reint teknisk; går det an og bevises, dvs kvalt-av-pute

 

Liker at Frank nå tydeligvis blir screwed av mora, penger til Lip, Ian(?), Debbie(?), men ikke til han.

(min gjetning, ingen spoiler dette)

Trodde hun sendte pengene til Frank sine søsken jeg?

 

Men ja, episoden var kanskje litt tam. Misforstå meg rett, likte den absolutt, men den var bare ikke like spennende og fengende som de øvrige episodene denne sesongen.

 

Sa hun ikke at "Im sending money to my kids", e.g. grandkids. Mulig jeg misforstod den da, men det ble jo gjort stor ståhei rundt de pengene, og Franks søsken har vi jo såvidt sett....

Lenke til kommentar

Jeg forstod det som at det var snakk om hennes barn. Hun snakket jo ned Sheila om at hun ikke hadde vært verdens beste mor, men at ingen satt i fengsel etc.

 

Sitter i forelesning nå, men skal sjekke når jeg kommer hjem -- ble nysgjerrig på hva hun faktisk sa.

 

Mente selv at hun sendte de til sine sønner. Og hadde hun ikke to konvolutter? En til hver av brødrene til Frank?

Hun snakket jo om at alle hadde klart seg bra unntatt Frank. Var sånn jeg forsto det :hrm:

 

Hmm

Lenke til kommentar

Riktig det at var brødrene til Frank.

 

Haha, Hurricane Monica likte jeg bedre denne gangen. Fint å se Frank komme seg vekk litt fra Sheila, begynner å bli litt smålei de to sammen. Var nesten som episoden satt oss til å bli sjarmert av Monica akkurat som familien. Skuespilleren må jeg si passer rollen bra.

 

Kanskje min favoritt-episode denne sesongen når det kommer til Frank. Og skjønte ikke hvem som angrep Ian først. Spennende å se om Lip er også faren til ungen til Karen. To unger samtidig, darn mye på en gang.

 

Bra episode i dag. Noe galskap, drama og enkelte morsomme scener.

Lenke til kommentar

Huff misliker Monica utrolig mye av en eller annen grunn. Er kanskje for at jeg sitter med følelsen at hun vil snart stikke av med alt av penger, og gjøre at ungene sitter igjen med ingenting.... Gjøre det enda vanskeligere for de.

 

Synes Shameless bare blir bedre og bedre. Synes det er bra gjennomført av skuespillerne.

 

Håper Lip snart får vett i skallen til å droppe Karen. Liker ikke henne, og vil se han bli til noe :)

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Mandy og Lip boonet når Lip brukte hu til å prøve å få Jody til å være utro. Som han ikke trengte nå, på grunn av Sheila.

 

At folk har enda ikke lært seg å følge med på rulleteksten. Det har vært slik siden første episode. Det er alltid en liten fortsettelse i den biten.

Lenke til kommentar

Hehe, det tok noen episoder før jeg innså at det var mer etter rulleteksten! Ble veldig overrasket når de oppsummerte at Sheila nesten hadde blitt truffet av en flymotor. Så da gikk jeg tilbake og så alle ekstra-bitene på slutten av episodene.

 

Ellers, serien er fortsatt genial. Jeg liker hvordan de skildrer "barnas" forhold med foreldrene. De har så lyst til å slippe de inn igjen, kanskje i et forsøk på å oppnå noe normalt, men likevel vet de eldste barna at de kommer til å bli skuffet/forlatt atter en gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg elsket dagens episode.

 

Episoden startet liksom veldig som om det skulle være en tegneserie til å bli noe litt mørkt og til dels ganske trist.

 

Jeg var egentlig forberedt på at ungen som kom ut av Karen var død, ikke at den var asian og eller hadde downs. Men samtidig ble jeg litt paff av at Karen virkelig ikke en gang så på ungen, og at det så viste seg å ikke være Lip sin (som jeg egentlig så komme også) og at den levde. Begynte å lure på om de skulle sette opp Lip som dobbel-far i Gallagher-huset. Men, sesongen har klart å tydelig satt opp Karen som den dick`en hun er. Og det er samtidig noe jeg liker, ikke alle amerikanske serier som har en kvinne som føder et barn som hun ikke engang ser på, eller enser et sekund for. Det er Shameless.

 

Følte meg oppriktig lei på vegne av Monica. Synes de skildra sykdommen godt, som også forklarer hvordan Monica er bedre enn tidligere serien har gjort.

 

Ser at noen amerikanske kritikere ikke likte episoden så godt, men jeg følte jeg fikk mer pang her enn i tidligere episoder denne sesongen som har fått langt mer høyre karakterer. Men virker nesten som om kritikerne er sure på grunn av at det ikke er forklart hvor det ble av Jasmine, og at de skøyt nasjonalfuglen.

 

Uansett, jeg elsket episoden. Care shit about the critics on this one.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...