Gå til innhold

Leiebil I california


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og kjæresten min skal på utveksling til San Diego fra starten av august til midt i desember. Vi må ha leiebil av flere grunner, blant annet lang vei mellom skolen og sentrum.

 

Er det noen her med erfaring rundt dette? Vi trenger en rimelig leiebil i ca 5 måneder for to sjofører. Lønner det seg å kontakte de kjente kjedene som AVIS? Spesielt med tanke på forsikringer etc.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp en bil med 2liter motor til 3-6k dollar

er faktisk ganske fine biler du kan få for den prisen.

 

men for guds skyld IKKE si at dere er turister til forsikrings selskap vedmindre dere blir spurt. etter min erfaring kan det bli en prosses som kan ta godt over halve ferien vist du sier du er turist til dem.

 

det kan hende det ikke er sån med nyere biler men på veteran biler er det ivertfal et rent h------. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kjøp en bil med 2liter motor til 3-6k dollar

er faktisk ganske fine biler du kan få for den prisen.

 

men for guds skyld IKKE si at dere er turister til forsikrings selskap vedmindre dere blir spurt. etter min erfaring kan det bli en prosses som kan ta godt over halve ferien vist du sier du er turist til dem.

 

det kan hende det ikke er sån med nyere biler men på veteran biler er det ivertfal et rent h------. :)

 

De skrev jo vitterlig at de skulle på utveksling. Regner jo med at de da har et form for studentvisum og da får de noen flere rettigheter enn det en turist har. Blant annet kan man få utstedt idkort fra delstaten så da vil det gå enklere å få kjøpt bil.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

De skrev jo vitterlig at de skulle på utveksling. Regner jo med at de da har et form for studentvisum og da får de noen flere rettigheter enn det en turist har. Blant annet kan man få utstedt idkort fra delstaten så da vil det gå enklere å få kjøpt bil.

 

Uten at jeg kjenner reglene høres det logisk ut. Jeg vet da også om studenter som har kjøpt bil.

Utfordringen med bilkjøp i USA er at forsikringen følger personen og ikke bilen og forsikring er vanskelig å få uten fast bostedsadresse. Noe som igjen gjør at forsikring fort er halve prisen på en leiebil.

Lenke til kommentar

De skrev jo vitterlig at de skulle på utveksling. Regner jo med at de da har et form for studentvisum og da får de noen flere rettigheter enn det en turist har. Blant annet kan man få utstedt idkort fra delstaten så da vil det gå enklere å få kjøpt bil.

 

Uten at jeg kjenner reglene høres det logisk ut. Jeg vet da også om studenter som har kjøpt bil.

Utfordringen med bilkjøp i USA er at forsikringen følger personen og ikke bilen og forsikring er vanskelig å få uten fast bostedsadresse. Noe som igjen gjør at forsikring fort er halve prisen på en leiebil.

Jeg bor selv i USA (Florida vel og merke) paa non-immigrant visum (F-1), og det var ikke saa fryktelig mye styr aa faa ordnet forsikring. Var foerst innom en plass, men de ville ikke ta imot folk uten social security number. Proevde en annen plass, der var det null problem. Prisen er dog litt dyrere hvis man har utenlandsk sertifikat, men aa taa lappen koster 35 dollar og tar 10 minutt, og naar du kommer tilbake setter de ned prisen. Bare taa med et par regninger som bekrefter at du bor her fast.

Lenke til kommentar

De skrev jo vitterlig at de skulle på utveksling. Regner jo med at de da har et form for studentvisum og da får de noen flere rettigheter enn det en turist har. Blant annet kan man få utstedt idkort fra delstaten så da vil det gå enklere å få kjøpt bil.

 

Uten at jeg kjenner reglene høres det logisk ut. Jeg vet da også om studenter som har kjøpt bil.

Utfordringen med bilkjøp i USA er at forsikringen følger personen og ikke bilen og forsikring er vanskelig å få uten fast bostedsadresse. Noe som igjen gjør at forsikring fort er halve prisen på en leiebil.

Jeg bor selv i USA (Florida vel og merke) paa non-immigrant visum (F-1), og det var ikke saa fryktelig mye styr aa faa ordnet forsikring. Var foerst innom en plass, men de ville ikke ta imot folk uten social security number. Proevde en annen plass, der var det null problem. Prisen er dog litt dyrere hvis man har utenlandsk sertifikat, men aa taa lappen koster 35 dollar og tar 10 minutt, og naar du kommer tilbake setter de ned prisen. Bare taa med et par regninger som bekrefter at du bor her fast.

 

 

Jeg var muligens litt uklar.

Kommentaren var egentlig tenkt litt mot disse som planlegger å ragge rundt i USA noen uker eller måneder og har fått for seg at løsningen er å kjøpe en gammel bil. Det er disse som sliter med forsikringen.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...