Gå til innhold

Sony Ericsson Xperia Arc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, hadde det bare vært slik.

 

239,- x 12 = 2868,-

Telefon = 199,-

MINIMUMSfakturering: 49 x 12 = 588,-

Innmelding: Flytte nummer med seg = GRATIS

 

 

Da havner du på 3655,-

 

De fakturerer deg for 49,- pr mnd uansett. Beløpet kan ringes for men hvis du hiver TELE2 kortet og ikke bruker telefonen blir dette ett beløp såm tilkommer totalsummen.

 

Dobbeltsjekket med TELE2 nå nettopp samt selger hos SIBA.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min.

Godt førsteinntrykk. Savner et batteridekksel i metall, men ellers føles og ser telefonen kjempe bra ut.

Hittil rask og fin respons i menyer, men har ikke begynnt å leke meg skikkelig enda.

 

Du synes ikke den er for stor da?

Jeg hadde veldig lyst til å slå til og kjøpe den på Siba nå, men jeg tror rett og slett ikke at jeg kunne hatt en så diger mobiltelefon :!:

Men nesten alt annet ved den er toppers da.

Blir nok til at jeg går for Neo da den kommer om et par uker vel, som jo er vesentlig mindre, men da med også mindre skjerm.

:yes:

Lenke til kommentar

I min kontrakt står det Kr. 49 i minimums fakturering utenom bindingstiden !

Kr. 49 i minimumsfakturering innenfor bindingstid kun ved nytt nummer.

Den personen jeg pratet med sa da att det ikke ble noen 49 i bindingstiden ved portering eller videreføring.

 

 

 

Ja, hadde det bare vært slik.

 

239,- x 12 = 2868,-

Telefon = 199,-

MINIMUMSfakturering: 49 x 12 = 588,-

Innmelding: Flytte nummer med seg = GRATIS

 

 

Da havner du på 3655,-

 

De fakturerer deg for 49,- pr mnd uansett. Beløpet kan ringes for men hvis du hiver TELE2 kortet og ikke bruker telefonen blir dette ett beløp såm tilkommer totalsummen.

 

Dobbeltsjekket med TELE2 nå nettopp samt selger hos SIBA.

Lenke til kommentar

Har hatt min SE arc i ett døgn.

Den er fin, men kommer fra HD2, og er ikke umiddelbart imponert. Hadde forventet raskere respons osv. Den flyter bra. Ja. Men kan ikke si at det er noe særlig forskjell på den og HD2 med xda ROM (Artimes).

 

Den er lett. Oi så lett den er. Personlig ville jeg heller hatt lite tyngre som gir mer kvalitetsfølelse. Liker vekten på HD2. Og så er det plast. Håper det kommer en leverandør av alu. batterilokk. Da bytter jeg.

Buen (arc) gjør det lett å holde den, samtidig er plasten veldig glatt så den blir lett å miste likevel. HD2 her mer friksjon i hånden.

 

Displayet er vel bra. Reagerer ikke på det ene eller andre veien.

 

Kamera er ikke spesielt raskere enn HD2, men mye bedre bilder. HD2 er heller dårlig. Også på video.

Android. Vel. Trodde det skulle være lettere å sette seg inn i med en gang. Synes egentlig VM6.5 med sense er var lettere. Vel. Tiden får vise. Android er uansett fremtiden om man skal sammenligne med det døde WM6.5.

 

Lyden. Oioioioioi. Fantastisk lyd på musikken. Bruker portapro. Syntes HD2 hadde OK lyd også, men Arc har lyd som er fantastisk. Bra jobbet SE. Også bra lyd på samtaler. Og høytaleren (ekstern) er også mye bedre enn HD2. Bra når man video video til venner.

 

Lyden på videoopptak var også absolutt godkjent.

 

Vel. Bare noen timers test. Må sette meg inn i Android før jeg skriver så mye mer.

 

Har litt problemer med min gamle HD2. Det er derfor jeg bytter telefon. Den var KANON før den badet i 20minutter i mai i fjor. Funker fortsatt. Men byttet display selv da den etter 6 mndr etter badet begynte å bli svart i det ene hjørnet. Når jeg byttet dislplay skadet jeg nærhetssensoren, pluss en kalbel til displayet. Så jeg har ikke millioner farger lenger, og den stenger ikke displayet når jeg prater i tlf.

Dette gjorde at jeg kjøpte en ARC. Ellers hadde jeg ALDRI byttet. Skal nå forsåøe å fikse HD2 og legge inn android på denne også for å sammenligne.

Lenke til kommentar

Har hatt Arc siden fredag rundt lunch (kjøpt fra Siba uten abb for jeg gidder ikke maset med å kjøpe den ut og greier) og er fornøyd så lang. Batterikapasiteten er vel som forventet ikke den store, men for mitt bruk holder det lenge. Jeg sliter med å få inn Spotify på den, "ikke støttet av din operatør" står det når jeg går på web marketplace, og på telefonen dukker det ikke opp i lista. Bruker TDC siden jeg hadde en Blackberry gjennom jobben, men det er vel kanskje noen veier rundt i Android verden jeg ikke er klar over enda?

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med min Arc også men sliter med svært dårlig batteritid. I dag (etter 3 ladinger) varte batteriet kun til 15. Og da hadde jeg brukt den svært lite.

 

Eneste er at eposten pushes med 15 min intervall - Exchange. Usikker på hva innstillingene for Gmail er. Men halv dag batteri duger ikke!

 

Håper jeg ikke fikk et DOA produkt.

 

Hadde LG Optimus 2X i 2 dager før den ble byttet med Arc og jeg må si at Arc foretrekkes. Det andre som trekker ned er at Beats Tour pluggene støttes ikke. Det er et stort minus.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt min Arc siden mandag ettermiddag, og førsteinntrykkene er bra. Gikk fra xperia X10 og det første jeg la merke til var ytelsesen. Skjermen er også veldig bra, både i respons og visuell kvalitet.

Mer testing og installasjon av diverse apps står på timeplanen, men foreløpig er jeg veldig fornøyd med oppgraderingen.

 

 

Nå har Sony Ericsson gitt mulighet for brukerne til å låse opp bootloader til en del av de nye modellene; Unlocking the bootloader

Anbefales vel ikke til de som ikke vet hva de holder på med og du må bekrefte noen advarsler hvor SE ikke gir noen garantier for dette. Har ikke hatt tid å se på dette selv ennå...

Lenke til kommentar

Bytta ut min 2x med en arc fredag forrige uke og må si jeg er meget fornøyd med byttet, bortsett fra en ting! Når skjermen har lys bakgrunn f.eks. når jeg skriver melding eller åpner nettleseren begynner skjermen å "flakke" mellom mørkere og lysere, og den er veldig forstyrrende. Gikk innom siba i går og forklarte om problemet, og fikk umiddelbart en ny, han på siba snakket med SE og de mente det var hardware-feil. Har brukt min nye arc i en dag nå, og sliter fortsatt med det samme problemet, så må vel inn på siba og klage igjen. Noen som har opplevd noe av det samme?

Lenke til kommentar

Bytta ut min 2x med en arc fredag forrige uke og må si jeg er meget fornøyd med byttet, bortsett fra en ting! Når skjermen har lys bakgrunn f.eks. når jeg skriver melding eller åpner nettleseren begynner skjermen å "flakke" mellom mørkere og lysere, og den er veldig forstyrrende. Gikk innom siba i går og forklarte om problemet, og fikk umiddelbart en ny, han på siba snakket med SE og de mente det var hardware-feil. Har brukt min nye arc i en dag nå, og sliter fortsatt med det samme problemet, så må vel inn på siba og klage igjen. Noen som har opplevd noe av det samme?

 

Det er fordi når du skriver i "landscape" (telefonen liggende vannrett) så dekker deler av hånden over lyssensoren. Ikke verre enn det. Lyssensoren er til venstre for høytaleren. Om dette er et stort problem for deg så er ARC feil telefon. Personlig har jeg endret håndstilling littegrann, og har ingen problem. Men ble forundret første gang.

Lenke til kommentar

Bytta ut min 2x med en arc fredag forrige uke og må si jeg er meget fornøyd med byttet, bortsett fra en ting! Når skjermen har lys bakgrunn f.eks. når jeg skriver melding eller åpner nettleseren begynner skjermen å "flakke" mellom mørkere og lysere, og den er veldig forstyrrende. Gikk innom siba i går og forklarte om problemet, og fikk umiddelbart en ny, han på siba snakket med SE og de mente det var hardware-feil. Har brukt min nye arc i en dag nå, og sliter fortsatt med det samme problemet, så må vel inn på siba og klage igjen. Noen som har opplevd noe av det samme?

 

Det er fordi når du skriver i "landscape" (telefonen liggende vannrett) så dekker deler av hånden over lyssensoren. Ikke verre enn det. Lyssensoren er til venstre for høytaleren. Om dette er et stort problem for deg så er ARC feil telefon. Personlig har jeg endret håndstilling littegrann, og har ingen problem. Men ble forundret første gang.

 

Jøss, det har du jaggu rett i, testa det nå. Men synes det er vanskelig å skrive i landscape uten å skygge for noe av lyssensoren, dårlig plassering av SE der altså. Dritt ass..

Men finnes det noen innstillinger der det går an å justere følsomheten på lyssensoren elns? Synes som sagt det er ganske irriterende.

Endret av ArneTreholt
Lenke til kommentar

Bytta ut min 2x med en arc fredag forrige uke og må si jeg er meget fornøyd med byttet, bortsett fra en ting! Når skjermen har lys bakgrunn f.eks. når jeg skriver melding eller åpner nettleseren begynner skjermen å "flakke" mellom mørkere og lysere, og den er veldig forstyrrende. Gikk innom siba i går og forklarte om problemet, og fikk umiddelbart en ny, han på siba snakket med SE og de mente det var hardware-feil. Har brukt min nye arc i en dag nå, og sliter fortsatt med det samme problemet, så må vel inn på siba og klage igjen. Noen som har opplevd noe av det samme?

 

Det er fordi når du skriver i "landscape" (telefonen liggende vannrett) så dekker deler av hånden over lyssensoren. Ikke verre enn det. Lyssensoren er til venstre for høytaleren. Om dette er et stort problem for deg så er ARC feil telefon. Personlig har jeg endret håndstilling littegrann, og har ingen problem. Men ble forundret første gang.

 

 

Har ikke testet selv, men det skal gå å sette lys i diplay ra automatisk til fast. Let litt i innstillinger.

 

Jøss, det har du jaggu rett i, testa det nå. Men synes det er vanskelig å skrive i landscape uten å skygge for noe av lyssensoren, dårlig plassering av SE der altså. Dritt ass..

Men finnes det noen innstillinger der det går an å justere følsomheten på lyssensoren elns? Synes som sagt det er ganske irriterende.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært på Siba og hørt med de der om hva de mente. Stemmer at det er en lyssensor som regulerer lyset i forhold til hvor lyst eller mørkt det er i omgivelsene. Har enda ikke klart å finne en innstilling hvor det går an å skifte fra auto til fast belysning, synes autofunksjonen fungerer mer som et irritasjonsmoment... Noe som funker er å skru opp lysstyrken på skjermen, da er autoreguleringen knapt merkbar, drar mer strøm da men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...