Gå til innhold

Totalforbud mot å diskutere Holocaust?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du lest reglene i første post? En youtubepost som ikke tar for seg hva som faktisk er innholdet (hva blir sagt, hvilke emner gjelder det og hva er formålet med posten) er spam. At man klarer å hoste opp en kort beskrivelse som vagt kan betegne settingen ("her er vitnemålet til Höss") er ikke nok.

 

Hva mener du jeg skal oppsummere Rudolf Höss' vitnemål i Nürnberg med annet enn "Rudolf Höss' vitnemål i Nürnberg", når videoen faktisk inneholder kun Rudolf Höss' vitnemål i Nürnberg? Og denne helt sentrale delen av holocaust kaller du altså "spam", mens reinspikka personfokus som dette fyller de siste 30-40 sidene av tråden:

 

BelzeGeir har skrevet et innlegg på bloggen sin. Vanligvis ville jeg ikke ha gitt ham oppmerksomhet*, men det illustrerer fint benekternes nivå. En ting er "stridsspørsmål", men han gjentar ting som det overhodet ikke er debatt rundt, og setter opp stråmenn som ingen har påstått eller ingen har sagt. BelzeGeirs problem er at han ikke har lært seg nye argumenter siden han snublet over temaet for noen få år siden.

http://gasskammer.bl...-auschwitz.html

Bare et par eksempel:

*Han hevder at det er problemer å gasse hundretusenvis eller millioner i Krema I, Stammlager. Han vet godt at ingen påstår noe slikt. Det var rundt 10 000 som ble gasset der. Dette er en total stråmann. Og det vet han.

*Han hevder at et gasskammer må være hermetisk tett. Zyklon-B ble brukt til desinfeksjon av ymse bygninger i fredstid, og ingen mener at et bolighus eller en fabrikkbygning er hermetisk tett. Konsentrasjonen av HCN i disse tilfellene var også mye større enn det som kreves for å ta livet av mennesker. Allikevel ble det brukt, uten at folk knelet av HCN-forgiftning over hele Tyskland i førkrigstiden.

*Utrolig nok kommer BelzeGeir også fortsatt inn på eksplosjonsfaren. Han har blitt fortalt gjentatte ganger over flere år at det er flere tierpotenser i forskjell mellom nødvendig konsentrasjon for å ta livet av mennesker, og det som behøves for at det blir eksplosivt. Han bryr seg ikke, men fortsetter å spre tøv.

*Tegningene han har med, illustrerer i følge BelzeGeir at det er direkte forbindelse mellom gasskammeret, og kremeringsovnene. Han har blitt fortalt gjentatte ganger at døren på bildet viser inngangen til heisen, fra etasjen under. Man skal være ganske snøblind for ikke å ha fått med seg at gasskammeret og ovnene i Krema II og III var i forskjellige etasjer. BelzeGeir har blitt fortalt dette mange ganger. Det synker ikke inn.

 

---

*BelzeGeir er så desperat for oppmerksomhet nå, at han har åpnet for umodererte, uregistrerte innlegg. Hittil har responsen på innleggene hans vært fint liten.

I all sin enkelhet er BelzeGeir fortsatt den mest oppleste benekteren som har deltatt i denne tråden. Uansett tror jeg faktisk ikke at han mener dette selv. Jeg tror han i sin ensomhet må ha noe som han kan trolle etter oppmerksomhet med. Som nevnt før, hadde han faktisk tatt dette seriøst, ville han ha hatt mer kunnskap om temaet, og ikke minst skjønt at enkelte argumenter blir for dumme, selv for en Holocaustbenekter.

Min mening er at BelzeGeir egentlig ikke tror på dette selv.

 

Og dette skal du liksom fremstille som saklig moderering?

Endret av Rampage
Personangrep forsvant
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Innhold innhold innhold. Hva INNEHOLDER vitnemålet, det er meningsløst å komme med en beskrivelse som ikke redegjør for innholdet. "Vitnemål" sier ingenting om hva vitnemålet faktisk redegjør for og man må se videoen for å i det hele tatt få med seg hva som skal sies, som er stikk i strid med reglene for tråden.

 

Hint: Rapporter innlegg du mener strider med reglene, det er ganske ensidig i forhold til hvem som sender inn rapporter og hvem det angår. Ellers kan du holde deg god for lavmålte personangrep, men det er jo gjengangeren for _samtlige_ benektere.

Endret av Rampage
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva mener du jeg skal oppsummere Rudolf Höss' vitnemål i Nürnberg med annet enn "Rudolf Höss' vitnemål i Nürnberg", når videoen faktisk inneholder kun Rudolf Höss' vitnemål i Nürnberg? Og denne helt sentrale delen av holocaust kaller du altså "spam", mens reinspikka personfokus som dette fyller de siste 30-40 sidene av tråden:

Jeg var den/en av dem som faktisk rapporterte innlegget ditt som spam. Problemet er ikke at Höss sitt vitnemål ikke kan være relevant. Problemet er at du ikke sier hvorfor det er relevant og hvilke av dine argumenter du mener det underbygger.

 

La oss si at vi diskuterte hvilken bilprodusent som lager de beste stasjonsvognene, også postet jeg en link til spesifikasjonene for Volvo V70. Sikkert relevant, men ubrukelig uten noen argumenter for hvorfor disse spesifikasjonene er viktige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man burde opprette en holocaust media tråd som en kontring av at Rampage sletter det han ikke liker, men kjenner jeg han rett så ville han nok fjernet den tråden med begrunnelse over at hans egen lille tyranniske drittråd som er beregnet for militante humanister allerede eksisterer.

 

Hugo_hardnuts: hvilken herlig ironi at du har det sitatet fra Voltaire i signaturen din.

Lenke til kommentar

"And it's all just a little bit of history repeating..."

 

Man burde opprette en holocaust media tråd som en kontring av at Rampage sletter det han ikke liker, men kjenner jeg han rett så ville han nok fjernet den tråden med begrunnelse over at hans egen lille tyranniske drittråd som er beregnet for militante humanister allerede eksisterer.

Ja, for det er selvsagt kun benekterne disse reglene gjelder for. Så rart da, at ikke alle innleggene deres er blitt slettet. Hva kan det komme av mon tro...?

 

Hugo_hardnuts: hvilken herlig ironi at du har det sitatet fra Voltaire i signaturen din.

Du må gjerne mene at det er ironisk. Det er dog fra min side ikke ment slik. Jeg skulle ønske dere slapp til i det offentlige rom med synspunktene deres. For vi ser jo hvor raskt trollene sprekker så snart de titter frem i sollyset ;)

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er greia? at Holocaust aldri har skjedd?

De som mener det minner meg om en kamerat av meg som "ikke var nazist/rasist men rasebevist" som også mente at det ikke har skjedd.

 

Hvordan forsvinner 6 millioner mennesker (jøder) uten at det har skjedd de noe?

Har dere vært i Israel på Holocaust museet der? Film som viser hvordan jøder ble lastet på lastebil og stilt i en grop 10 i rekke for så å bli skutt, neste 10 må da grave ned de som er skutt for så å bli skutt. dette er bare en bitteliten del av bevis, stort museum om alt sammen bla barne museum der en stemme leser opp alle navnene på de 1.2/2.2 (husker ikke helt) mil barn som ble drept.

Hvordan folk kan påstå at det ikke har skjedd er direkte frekt.

Det finnes nok av beviser på at det skjedde så hva er vitsen med å diskutere det, samme som månelandinga. Det har skjedd

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er greia? at Holocaust aldri har skjedd?

De som mener det minner meg om en kamerat av meg som "ikke var nazist/rasist men rasebevist" som også mente at det ikke har skjedd.

 

Hvordan forsvinner 6 millioner mennesker (jøder) uten at det har skjedd de noe?

Har dere vært i Israel på Holocaust museet der? Film som viser hvordan jøder ble lastet på lastebil og stilt i en grop 10 i rekke for så å bli skutt, neste 10 må da grave ned de som er skutt for så å bli skutt. dette er bare en bitteliten del av bevis, stort museum om alt sammen bla barne museum der en stemme leser opp alle navnene på de 1.2/2.2 (husker ikke helt) mil barn som ble drept.

Hvordan folk kan påstå at det ikke har skjedd er direkte frekt.

Det finnes nok av beviser på at det skjedde så hva er vitsen med å diskutere det, samme som månelandinga. Det har skjedd

 

Ah, men du skjønner at alt vi har bilder og video av, DET har åpenbart skjedd. Det vi bare har vitnebeskrivelser av, arkeologiske funn, kjemiske funn, bygningsplaner og tonnevis på tonnevis med dokumentasjon skrevet at tyskerne selv, DET er åpenbart en stor løgn ;)

 

Skjønner du hvorfor vi syntes benekterne er en morsom liten gruppe med folk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er greia? at Holocaust aldri har skjedd?

De som mener det minner meg om en kamerat av meg som "ikke var nazist/rasist men rasebevist" som også mente at det ikke har skjedd.

 

Hvordan forsvinner 6 millioner mennesker (jøder) uten at det har skjedd de noe?

Har dere vært i Israel på Holocaust museet der? Film som viser hvordan jøder ble lastet på lastebil og stilt i en grop 10 i rekke for så å bli skutt, neste 10 må da grave ned de som er skutt for så å bli skutt. dette er bare en bitteliten del av bevis, stort museum om alt sammen bla barne museum der en stemme leser opp alle navnene på de 1.2/2.2 (husker ikke helt) mil barn som ble drept.

Hvordan folk kan påstå at det ikke har skjedd er direkte frekt.

Det finnes nok av beviser på at det skjedde så hva er vitsen med å diskutere det, samme som månelandinga. Det har skjedd

 

Ah, men du skjønner at alt vi har bilder og video av, DET har åpenbart skjedd. Det vi bare har vitnebeskrivelser av, arkeologiske funn, kjemiske funn, bygningsplaner og tonnevis på tonnevis med dokumentasjon skrevet at tyskerne selv, DET er åpenbart en stor løgn ;)

 

Skjønner du hvorfor vi syntes benekterne er en morsom liten gruppe med folk?

 

Haha ja :) Det blir rett og slett for teit å diskutere med de :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er fristet til å si at dette burde vi bare ignorere. For som jeg allerede har forklart dere i tidligere tråder så kan man i prinsippet benekte hva som helst hvis man er en sleip debattant på internett. Om jeg var skikkelig vrang, uintelligent eller fanatisk motivert så kunne jeg nektet for at f.eks romerne var et mektig regime eller at vikingene eksisterte. Jeg kunne sikkert også nektet for at Mein Kampf egentlig ble skrevet av Adolf Hitler.

 

Jeg vet ikke hvor denne trangen til å nekte for at Holocaust fant sted kommer fra, men det kan være alt fra kjedsomhet, politiske motiver og personlige problemer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"And it's all just a little bit of history repeating..."

 

Man burde opprette en holocaust media tråd som en kontring av at Rampage sletter det han ikke liker, men kjenner jeg han rett så ville han nok fjernet den tråden med begrunnelse over at hans egen lille tyranniske drittråd som er beregnet for militante humanister allerede eksisterer.

Ja, for det er selvsagt kun benekterne disse reglene gjelder for. Så rart da, at ikke alle innleggene deres er blitt slettet. Hva kan det komme av mon tro...?

 

Hugo_hardnuts: hvilken herlig ironi at du har det sitatet fra Voltaire i signaturen din.

Du må gjerne mene at det er ironisk. Det er dog fra min side ikke ment slik. Jeg skulle ønske dere slapp til i det offentlige rom med synspunktene deres. For vi ser jo hvor raskt trollene sprekker så snart de titter frem i sollyset ;)

 

Hva mener du jeg skal oppsummere Rudolf Höss' vitnemål i Nürnberg med annet enn "Rudolf Höss' vitnemål i Nürnberg", når videoen faktisk inneholder kun Rudolf Höss' vitnemål i Nürnberg? Og denne helt sentrale delen av holocaust kaller du altså "spam", mens reinspikka personfokus som dette fyller de siste 30-40 sidene av tråden:

Jeg var den/en av dem som faktisk rapporterte innlegget ditt som spam. Problemet er ikke at Höss sitt vitnemål ikke kan være relevant. Problemet er at du ikke sier hvorfor det er relevant og hvilke av dine argumenter du mener det underbygger.

 

La oss si at vi diskuterte hvilken bilprodusent som lager de beste stasjonsvognene, også postet jeg en link til spesifikasjonene for Volvo V70. Sikkert relevant, men ubrukelig uten noen argumenter for hvorfor disse spesifikasjonene er viktige.

Oh snap!

Lenke til kommentar

Den er relatert til fortellingen om Holocaust er den ikke?

 

Det du driver med nå Rampage er ren og skjær forfølgning.

 

"Dette tar seg ikke bra ut for myten og mine vrangforestillinger, denne sletter jeg og så later jeg som om jeg hadde en grunn ved å henvise til en diffus regel eller ved å stille dumme spørsmål".

 

Please spar meg, du begynner å bli litt for forutsigbar.

Lenke til kommentar

Den er relatert til fortellingen om Holocaust er den ikke?

 

Det du driver med nå Rampage er ren og skjær forfølgning.

 

Emnet er ment til å diskutere hvorvidt holocaust hendte, dvs. diskusjon om hva som faktisk foregikk i leirer, hva som hendte med jøder osv. En missekonkurranse blant overlevende er dermed ikke spesiellt relevant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ah, jeg ser at du slettet den igjen enda jeg stilte noen vettuge spørsmål om denne artikkelen og på det viset bekrefter du atter en gang at du har ingen rettferdighetssans overhodet og kun sletter det som tar seg dårlig ut for din kjære myte.

 

Dette er komplett idioti. Ikke en gang en enkel artikkel som setter Holocaust i litt dårlig lys får vi dele.

 

Ah, det er ikke "spesielt relevant", men en lang post som utelukkende handler om personkarakteristikker av Gasse Geir og hans blogg er det på et eller annet vis.

 

Du er så lite nøytral og så maksimalt partisk som du får det. Du skulle aldri fått lov til å være moderator på noe som helst forum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...