Gå til innhold

Totalforbud mot å diskutere Holocaust?


Anbefalte innlegg

Haha, Judea declares war on Germany ja. Jeg har hørt deg nevne den mange ganger nå. Har du et script liggende klar på lolocaust-senteret kanskje?

 

 

Ikke prøv deg. Det var du som bragte frem den filmen og maste på folk om å se den. Da vi faktisk gjorde akkurat det, påpekte ymse svakheter i den og spurte om du ville diskutere den, så sprang du med halen mellom beina. Du er flink til å klippe og lime, men å diskutere det du legger frem, det er du ikke i stand til.

 

Det krever jo at du kan noe om dette temaet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Da prøver vi å åpne for holocaustdebatten igjen, men med strengere regler for å hindre at det bryter ut i kaos og tull slik vi så i forrige tråd.

Grunnleggende regler for debatt:

1. Video og bilder skal introduseres av omgjengelige beskrivelser, det vil si synopsiser av alle videoer. Videoposter uten synopsiser vil bli slettet.

2. Påstander skal som minimum underbygges med argumenter

3. Hvis du ikke ønsker å bidra til debatten, er det ingen vits å poste, bevisst sabotasje vil bli fjernet.

4. Tilbakemeldinger om hvordan tråden burde fungere tas ikke her, men i egen tråd under tilbakemeldinger

 

Hvor mange titalls sider er det siden disse punktene, spesielt punkt 2 og 3, ble glemt i Holocaust-tråden?

 

Vi har brukere som får lov til å bryte disse punktene repetitivt over 30-40 sider, nye brukere som kommer inn med førsteinnlegg som bryter disse to punktene, og det reageres ikke.

 

Jeg skjønner at tråden kan være marerittaktig for moderatorene, men disse punktene bør opprettholdes, ellers opphører tråden å være en diskusjon. I stedet blir den en glimrende plattform for å spre hatefullt sprøyt.

Endret av Salvo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Faktisk synes jeg du er litt urettferdig nå.

 

Eneste grunnen til at den forrige ble stengt (uten at jeg har analysert grunnlaget) var at det var for mye usakligheter der.

 

Det kan man forsåvidt ikke nekte for heller da.

 

 

Moderatorene skulle ha kastet ut de som var der kun for å slenge dritt og rope og hoie om ingenting. Gunfreak, IT-Henrik, Sebbe o.a.

 

Jeg, pk, Woina og noen til bidro med masse godt stoff som mange satte pris på. Vi hadde diskusjoner på gang. Jeg ser på dette som regelrett sensur.

 

Hvorfor stenge en tråd som er så populær at den vokser til 100 sider på så kort tid? Hva er vitsen?

 

Sensur. Rett og slett. Veldig .... nazi.

 

Kordan kan en bidra til godt stoff med å benkete Holocaust?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kordan kan en bidra til godt stoff med å benkete Holocaust?

 

Kanskje du var en av dem som mente at Saddam hadde gårdsplassen full av masseødeleggelsesvåpen også??

 

Eller er du en slik som tror jorda er flat bare fordi du lærte det på skolen....

 

Det er faktisk slik at selv de eldste sannheter kan være feil, og her i dag leste jeg et morsomt eksempel på en ung kar som tenkte selv og utrettet noe.

 

Du burde kanskje tenke på det i stedet for å bruke kun ene hjernehalvdelen og applaudere på billige poenger...

Lenke til kommentar

Det er faktisk slik at selv de eldste sannheter kan være feil...

Det er viktig å forholde seg kritisk ja, det er i seg selv et godt poeng. Men jeg stusser jo litt over at den ene siden i denne debatten ikke anerkjenner den store bevismengden man har for Holocaust som et historisk faktum, mens man på den andre siden rått svelger alle påstander om at det eksisterer en jødisk konspirasjon for verdensherredømme (NWO-teorien). Det mangler en balanse her; man blir så kritisk til de etablerte sannhetene at man skjener over veien og faller i motsatt grøft, der man ukritisk aksepterer alle konspirasjoner som motsier den offisielle historien.

 

For det er jo ikke slik at alle aspekter ved den offisielle historien rundt Holocaust har blitt svelget rått. Det er flere aspekter som man først trodde var riktige, som er blitt avkreftet ved kritisk gjennomgang senere. Eksempelvis var det historiene om såpe og lampeskjermer, antallet døde i de enkelte leirene, enkeltpersoner som har forsøkt å lyve på seg erfaringer de ikke har, osv. Her har man brukt den vitenskapelige metode for å finne ut hvilke aspekter det har vært hold i - som har samsvart med andre bevis - og hvilke som det ikke er belegg for. Men samme metode har jo vist at de store linjene i historien stemmer.

 

Og det er ift. det sistnevnte at benektersiden kommer til kort. Man mangler en forståelse for at fenomenet Holocaust ikke bare bygger på ett bevis, men at det hviler på en sammensetning av en stor mengde som tilsammen gir en kohererende redegjørelse for hva som skjedde.

 

 

Eller er du en slik som tror jorda er flat bare fordi du lærte det på skolen....

Nå begynner det å bli noen år siden jeg sist satt på skolebenken (i hvert fall på grunnskolenivå), men jeg mener å huske at globusen var rund ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kanskje du var en av dem som mente at Saddam hadde gårdsplassen full av masseødeleggelsesvåpen også??

http://www.globalsecurity.org/wmd/library/report/2004/isg-final-report/isg-final-report_vol1_rsi-06.htm

 

Two events in mid-1998 defined a turning point in UNSCOM/Iraq relations: The detection of VX-related compounds on ballistic missile warhead fragments and the discovery of a document describing the use of special weapons by the Iraqi Air Force.

 

Although not technically trained, Kamil oversaw Iraq’s program to modify the Regime’s Scud missiles to the longer-range Al Husayn variant, and the development and production of nerve agents, including Tabun, Sarin and VX.

 

Hadde Saddam masseødeleggelsesvåpen? - Sannsynligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er temmelig betegnende for modereringen av denne tråden når 100% objektive og relevante faktainnlegg(Rudolf Höss' vitnemål i Nürnberg) blir slettet uten varsel, mens "debattanter" som 'shruggie', 'bidalaka' og 'Salvo' får lov til å spamme tråden i det uendelige og sabotere den med det ethvert oppegående menneske som har fulgt med kan se er trolling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det er pinlig åpenbart. Jeg har t.o.m fått innlegg slettet med begrunnelse at det brøt med regler i førsteinnlegget. Da var det snakk om et bilde, en link og et intervju av Ernst Zündel.

 

Det brøt ikke med reglene og vedkommende måtte dra en noe akrobatisk forklaring med at "lydfiler er så og si det samme som en film fra youtube".

 

Du skal nå se at dette innlegget også blir slettet.

Endret av Elder of Zyklon
Lenke til kommentar

Det er temmelig betegnende for modereringen av denne tråden når 100% objektive og relevante faktainnlegg(Rudolf Höss' vitnemål i Nürnberg) blir slettet uten varsel,

 

Det var ikke noe som var i nærheten av et sammendrag av hva videoen viste, så det var åpenbart at den ville bli slettet. Reglene er veldig greie, og de står i starten av tråden. Gjør en minimal innsats, så blir den ikke slettet.

 

Og ja, jeg har også fått slettet innlegg. Forskjellen mellom meg og deg er at jeg ikke syter over det. Men for all del, benytt deg gjerne av sutringsfriheten din. Lommetørkle?

 

Tilbake til noe som er relevant, har du noen kommentarer til kremeringsloggen fra Gusen, som viser at ditt argument om minst én time pr lik pr muffel var feil? Det er jo ditt kronargument, så jeg regner med at du har reflektert litt over det? Eller vil du heller sutre litt til?

Endret av Bidalaka
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er temmelig betegnende for modereringen av denne tråden når 100% objektive og relevante faktainnlegg(Rudolf Höss' vitnemål i Nürnberg) blir slettet uten varsel, mens "debattanter" som 'shruggie', 'bidalaka' og 'Salvo' får lov til å spamme tråden i det uendelige og sabotere den med det ethvert oppegående menneske som har fulgt med kan se er trolling.

 

Har du lest reglene i første post? En youtubepost som ikke tar for seg hva som faktisk er innholdet (hva blir sagt, hvilke emner gjelder det og hva er formålet med posten) er spam. At man klarer å hoste opp en kort beskrivelse som vagt kan betegne settingen ("her er vitnemålet til Höss") er ikke nok.

 

Ja, det er pinlig åpenbart. Jeg har t.o.m fått innlegg slettet med begrunnelse at det brøt med regler i førsteinnlegget. Da var det snakk om et bilde, en link og et intervju av Ernst Zündel.

 

Det brøt ikke med reglene og vedkommende måtte dra en noe akrobatisk forklaring med at "lydfiler er så og si det samme som en film fra youtube".

 

Du skal nå se at dette innlegget også blir slettet.

 

En akrobatisk forklaring var det egentlig ikke. Formålet med reglene var at man ikke skulle få spammet masse materiale uten at personen som legger det inn klarer å redegjøre for hva det inneholder, relevans og poenget bak det. At det ikke ble spesifisert til å gjelde lydfiler betyr egentlig lite, da youtube-videoer tross alt er lydfiler med bilder koblet til.

 

Videre så er heller ikke wall-of-text uten egne refleksjoner og innleggene bestående utelukkende av linker innenfor reglene i i tråden.

 

Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å ha så massive problemer med å komme med litt egne refleksjoner rundt det dere poster og følge ytterst simple regler.

 

Og grunnen til at det blir slettet "uten forvarsel"? Etter 100 sider hvor jeg har lagt inn tonnevis av advarsler og kommentarer om å følge reglene, så bør deltakerne forstå hvorfor innleggene deres forsvinner når de bevisst prøver å tøye reglene. Dere klarer jo ikke engang ta modereringskommentarer på PM eller i den riktige tråden, etter flere gjentatte advarsler om nettopp dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...