Gå til innhold

Samsung usikre på prisen


Anbefalte innlegg

Det er klart spesifikasjoner betyr noe, men det er ikke noe du kan argumentere med overfor en person som ikke er interessert i teknologi. For mannen i gata er det virkningen av spesifikasjonene som er interessant, ikke om et tall er 1,2 eller 1,3, eller om et produkt har 2 eller 4 av noe rart man ikke vet hva er. Totalopplevelsen er avgjørende, og det er klart spesifikasjonene er med på å heve totalopplevelsen, men man sammenligner også ulike systemer her som utnytter hardware på ulike måter, og dermed blir det ikke direkte sammenlignbart uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den koster 7k, så venter jeg bare litt før den går ned. Jeg vil aldri kjøpe ipad 2 uansett hva. Å spille HD filmer for meg er et must også, mvk filer osv, men det kan desverre ikke en ipad gjøre uten lagg...

Stilig, hvor fikk du prøvd dette på iPad 2. Tenkte nemlig å kjøpe en iPad 2, men om den ikke klarer det så er det uaktuelt.

 

 

 

Lenke til kommentar

Det er klart spesifikasjoner betyr noe, men det er ikke noe du kan argumentere med overfor en person som ikke er interessert i teknologi. For mannen i gata er det virkningen av spesifikasjonene som er interessant, ikke om et tall er 1,2 eller 1,3, eller om et produkt har 2 eller 4 av noe rart man ikke vet hva er. Totalopplevelsen er avgjørende, og det er klart spesifikasjonene er med på å heve totalopplevelsen, men man sammenligner også ulike systemer her som utnytter hardware på ulike måter, og dermed blir det ikke direkte sammenlignbart uansett.

 

Nei, det er jo tydelig, man ser jo bare her i tråden hvordan folk tilsynelatende ikke forstår at spesifikajsoner har en praktisk innvirkning. Men det er klart, som bruker uten kunnskap, så er opplevelsen måten man måler et produkt. Akkurat som for en bruker uten peiling på bil, så merker de at bilen er raskere, uten at de vet at det kommer av mere hestekrefter. (Ei heller er alle biler med en gitt mengde hester like). Men at man kan si noe om produkt basert åp spesifikasjoner er det liten tvil om. Alle har dog ikke forutsetningene for å gjøre den vurderingen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det som er poenget er at spesifikasjoner ikke betyr noe for den som skal kjøpe noe. Det hjelper ikke om du har 1 eller 2 GHz. Det som teller for kjøperen er brukeropplevelsen.

 

Isåffall foreslår jeg at du skriver dette, istedet for ting som "Spesifikasjoner har ingenting å si for brukeropplevelsen.". For det er to ganske så vesentlig forskjellige påstander.

 

AtW

Lenke til kommentar

Spesifikasjoner er uvesentlig i den forstand at om brukeren får gjort det han skal på en god måte og er fornøyd så er det alt som betyr noe. Dette har Apple skjønt og de snakker et språk som vi vanlige folk forstår, og de selger et produkt som vi vanlige folk kan bruke. De tullingene som mener at folk skal sammenligne spesifikasjoner opp og ned er helt på bærtur. PRØV produktet før du kjøper det, er DU fornøyd så kjøp det! Med et Apple produkt blir vi vanlige folk fornøyd, med et Android produkt blir også nerder (kanskje)fornøyd. Det finnes ikke et produkt som er perfekt for alle, deal with it!

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor Galaxy skulle være så veldig mye billigere.

Poenget er at Galaxy ikke er veldig mye billigere, men veldig mye dyrere.

 

iPad2 med wifi/3g og 32gb, som jo blir korrekt å sammenligne med, har en startpris på $729, som jo skulle bli rundt 7.000,- + her til lands.

iPad med 3G og 32GB koster 4990 kr. Tilsvarende iPad 2 vil koste i underkant av 6 tusen.

 

Men iPad kan jo i alle fall ikke sammenlignes med Galaxy tab...

 

Og hvor får du prisen på iPad2? Ser ikke noe hos apple.no.

Lenke til kommentar

Ikke vanskelig dette. Alle "iPad-killers" som de kalles kan ikke koste mer enn iPad.

 

Vanlig mennesker vet at en iPad gir dem det de trenger, hvorfor betale mer? Argumenter som 4-kjerner, usb og bedre grafikk er meningsløst på vanlige folk. Prisstrategiene til konkurrentene fikk nok litt å tenke på når iPad 2 har samme pris og iPad 1 ble satt ned ca 25 prosent

 

Apple har markedet by tha balls og styrer dette.....enn så lenge. De må slutte å alge iPad-kopier. Overgå Apple! Det er fullt mulig. Alternativet kan ihvertfall ikke være dyrere.

Hva med bedre multitasking/browsing/flash støtte? Honeycomb er helt klart et seriøst forsøk forsøk på å overgå apple, og de lykkes langt på vei. Derav prises enhetene også som iPad.

 

Når det gjelder surfing er iPad det beste jeg har prøvd av padder. Mangelen på flash irriterer meg noen ganger når man skal kjøpe biletter f.eks, men overlever. Multitasking funker jo på padden også nå. Men jeg vil se noen komme med noe bedre. Ikke bare "ta" iPad.

Lenke til kommentar

Kan noen av de kommende android tabletsa ringe som vanelig mobiltelefon? hvilke nett/bånd-hva-nå-enn der det som brukes til telefonsammtaler (tenkte å bruke BT tråløs)? vil gjerne ha tablet for å kunne jobbe på kollektiv trafikken noe som laptop ikke er så konge for og vil helst slippe å kjøpe tablet + telefon hvis mulig. takk :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...