Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Filsystemet er jeg fult klar over, og derfor kommer noe av det første jeg gjør til å være å installere noe snaxt med ext4. Ting kan allikevel tyde på at ext4 blir påtvunget i Gingerbread :-)

 

At den er lett, kan jeg ikke forstå at skal være noe negativt? Plastikk, ja, men den går jo ikke så lett i stykker, har gorillaglass og det meste? :-) Jeg har ikke brukt denne telefonen selv, så jeg vet selvfølgelig ikke, jeg har en kompis som akkurat fikk den, og jeg vet at min bror er svært fornøyd med den.

 

Gratulerer med 2Xen, forresten :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå snakker vi om Galaxy S, den første! :-D

 

Nå har jeg undersøkt litt i norske butikker :-)

Jeg tror det vil glede mange at den tidligste ubekreftede datoen er Netshop med 22.03 (Dette er selvfølgelig sprøyt!), der med en pris på 5995.

Papyrus har den til 5399 med forventet leveringsdato 5. April.

Andre datoer jeg har funnet er 12.04 ifra Microplex for den nette sum av 5995.

Og sist, men ikke minst, CDon.no som har den til den 28.04 for 5299.

 

Det er viktig å merke seg at alle er selvfølgelig ubekreftede, men ingen av dem er i mai, så kanskje det kan tyde på at vi får den allerede imot slutten av April? :-D

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Det er aldri noen som har sagt noe om hvor denne modellen skal komme. Noen har bare gjettet ut av sin egen godhet og logikk at England og USA skulle få Orion. Dette er imidlertid ikke bekreftet. Tegra i det hele tatt er vel strengt tatt ikke bekreftet.

Og nei, ingen har fått den inn enda. Den kommer nok ikke til Europa før i April, muligens i begynnelsen, men jeg ville satset mer på midten av April, og slutten av April for Norge.

På den andre side er det bare mine personlige guesstimates, som jeg selv får ut av min egen godhet og logikk ;-)

Lenke til kommentar

Jeg merker selv at jeg er helt utrolig spent xD Jeg kan liksom ikke finne nok om denne, jeg vil liksom hele tiden lese noe nytt og spennende hele tiden :-) Det er liksom ikke så mye igjen, så nå vil jeg gjerne se en del benchmarks og sånn, og aller helst Tegra imot Exynos i SGSII! Det er det jeg ettertrakter mest, merker jeg! :-)

Jeg har fulgt LGX2-tråden ganske nøye, og nå når folk har fått den, virker det som om konklusjonen er ganske lik som jeg forventer at den blir her. De fleste rooter den for å fikse ting. På samme måte som jeg vil tro at flere blir å roote SGSII. Lagfix blir (forhåpentligvis) ikke nødvendig slik som på SGS.

 

De benchmarkene jeg har sett foreløpig er utrolig varierende. Noen tester kommer den dårlig ut på og andre godt. Men de fleste (alle?) testene er jo ifra MWC og da var det fremdeles alt fremdeles på beta-stadiet (Obviously, den har jo ikke kommet ut noen plass enda).

Så jeg er litt spent når den kommer ut, og den blir testet ordentlig rundt omkring, hvordan den er blitt nå :-)

 

Men jeg merker jo at jeg er blitt svært objektiv når jeg ser disse benchmarkene, da :-P

"Å? Dårligst? Det må være en tidlig test. Å? Den kom godt ut? Bare vent til den kommer ut, da kommer alle testene til å si noe lignende!" Haha xD

Lenke til kommentar

iPhone 5 blir nok veldig bra, men jeg er personlig fullstendig uinteressert i iOS med mindre de radikalt forandrer med for eksempel widgets, noe jeg tviler sterkt på at de gjør.

HTC Pyramide ser ut til å gjøre det elendig i benchmarks så langt, men den er jo fremdeles også beta.

Jeg har siden mai i fjor sagt at jeg vil ha en mobil i februar, fordi da kommer ny teknologi som sannsynligvis er fremtidsrettet, til tross for at bindingstiden min gikk ut i August. Så basically spiller det ikke noen rolle om du velger LGO2X, Pyramide, SGSII eller iP5, da alle disse vil være fremtidsrettet i forhold til at alle vil ha dobbelkjerne som er det nye store.

Det er et hopp imellom Dual-core og singlecore. Det spiller ikke så mye rolle om du har en 1GHz CPU eller Tegra2 SoC. Det er detaljer...

 

I en tilfeldig test kan det være vi får 11.500 poeng med den ene dobbelkjerna og 12.800 med den andre dobbelkjerna, imens man får 4.000 - 7.000 med en singlecore (Mange singlecores kjører langt mindre enn 1GHz, imens det er det minste på markedet for dual-cores nå).

 

Så IMO spiller det ikke noen rolle hvilken man egentlig velger, alle vil være fremtidsrettede. Som jeg har sagt flere ganger, er grunnen til at jeg velger SGSII, design og skjerm :-)

Lenke til kommentar

Fantastisk video, den siste! ^^ Nå gleder jeg meg enda mer! ^^

TouchWiz 3.0 ser awsome ut ^^

Det var sånn at tanken streifet meg om jeg kanskje ikke trenger å roote og legge inn nytt ROM xD Men jeg finner nok noen gode unnskyldninger for å gjøre det allikevel ;-P

 

Og nå fant jeg akkurat ut at jeg kan se franske filmer om mobiler, siden jeg forstår stort sett det som er viktig allikevel :-P Jeg kan ikke fransk, men de viktige ordene er tydeligvis ikke oversatt noe særlig allikevel xD

Lenke til kommentar

Det forekommer meg at Samsung Galaxy S /S2 er de beste android telefonene i bruk, veldig lik apple egentlig, jeg har testet DHD og Samsung Galaxy S og det er ikke tvil om hva som er min favoritt av de to:-)

 

Til daglig bruker jeg iPhone4 og synes den er bra men kunne tenkt meg en telefon med noe større skjerm og da kan det se ut som at den nye Galaxy S2 kan bli min neste telefon:-)

 

 

Gega

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...