Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

æææhhh skit !

 

Du vil ikke merke noen ting. Sony kunne ha putta inn tegra, tokjerne whatever om de ville, men det er unødvendig og bare er med på å øke prisen. Du må forstå hvordan phonen er bygd opp.

Joda, men nå har ikke Sony gjort det der heller, så da nytter det faktisk lite. Så jeg vil da ha en ny mobil med 1080p film opptak som også klarer 30 fps der, Bluetooth 3.0, 21 Mbps HSDPA og en telefon med et bra kamera og ikke minst NFC, så er Samsung Galaxy S II mitt eneste valg. Jeg vil jo helst være litt future proof når jeg kjøper min neste mobil da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det har kommet en ny benchmark på glbenchmark.com ved navn ODROID-A som bruker samme SoC som vår alles kjære SGS2 (Exynos 4210) og den smoker tegra2 til frokost MED høyere oppløsning faktisk;-)

Er kun iPad2 som kan måle seg (scorer litt høyere, men har lavere oppløsning)

 

Viktig å påpeke at det der er en tablet, som betyr at det trolig har større batteri og kjøleløsninger, som igjen betyr at de kan klare å kjøre chipsettet med høyere frekvens. Nå sier ikke at de har gjort det, men ytelse i en tablet er ikke nødvendigvis direkte sammenlignbart med det chipsettet vil yte i en mobil.

Lenke til kommentar

Frekvensen gjenspeiles jo i Hz, og denne har like mange Hz....

Hentet ifra specification som ble linket til:

Processor Samsung Exynos4210 Cortex-A9 Dualcore 1Ghz with 1MB L2 cache

 

Frekvensen gjenspeiles ikke i Hz, den har benevnelse i Hz...

 

Uansett, selvom processoren er lik, betyr ikke det at chipsettet er likt, som har stor betydning for hastigheten på produktet.

Lenke til kommentar

Da var min forhåndsbestilt fra cdon :)

 

4699kr

Du er klar over at den kommer mest sannsynlig i juni?

 

Ingen hast, har jo en Samsung Galaxy S :)

 

Og skulle prisen vise seg å være for høy, så kan man alltids avbestille når det nærmer seg.

 

Da var min også bestilt! :) Blir forhåpentligvis noen av de første som får da, og som du sier kan den avbestilles om prisen skulle bli feil! Men akkurat det tviler jeg litt på... :)

Lenke til kommentar

Da var min forhåndsbestilt fra cdon :)

 

4699kr

Du er klar over at den kommer mest sannsynlig i juni?

 

Ingen hast, har jo en Samsung Galaxy S :)

 

Og skulle prisen vise seg å være for høy, så kan man alltids avbestille når det nærmer seg.

 

Da var min også bestilt! :) Blir forhåpentligvis noen av de første som får da, og som du sier kan den avbestilles om prisen skulle bli feil! Men akkurat det tviler jeg litt på... :)

Når er den "forventet" på lager?

Lenke til kommentar

Det er ikke bekreftet at denne skal komme med noe LCD-display. Og alle nettbutikker (Selv om det bare er klipp og lim) hvor du kan bestille den, sier de SAMOLED+. Derfor vil jeg anta at vi får LCD her til lands også.

Dersom ikke, er jeg rask med å bestille ifra utlandet istedetfor :-)

 

Og Juni er å ta litt hardt i...... Jeg tipper midten av April, begynnelsen av Mai.

Denne skal strengt tatt ikke konkurrere med høstmodellene, og om Samsung havner så langt bakpå, får de et problem og det er de også fult klar over.

Nå kommer Arc, Play og LGO2X er allerede kommet. Så nå må de snart få den ut. Og i hvert fall hvis den skal selge mer enn SGS (Noe jeg tviler på at kommer til å skje).

Lenke til kommentar

Frekvensen gjenspeiles jo i Hz, og denne har like mange Hz....

Hentet ifra specification som ble linket til:

Processor Samsung Exynos4210 Cortex-A9 Dualcore 1Ghz with 1MB L2 cache

 

Frekvensen gjenspeiles ikke i Hz, den har benevnelse i Hz...

 

Uansett, selvom processoren er lik, betyr ikke det at chipsettet er likt, som har stor betydning for hastigheten på produktet.

 

Du lever nok i en PC verden kammerat..

Exynos som de andre SoC'ene har jo ikke noe "chipset". Er jo det som er hele poenget med en SoC (System on a Chip) at den inneholder "alt" man trenger; CPU, GPU, Memory controller, GPS, GSM Radio.. etc.

Dette er samme SoC som sitter i SGS2 (altså den versjonen som inneholder Exynos da)

Eneste forskjellen med at den sitter i en tablet er jo at de som regel har høyere oppløsning, noe som igjen burde gi den dårligere ytelse siden den må pushe flere pixler.

 

(edit)

Leste svaret ditt igjen og da slo det meg at jeg kanskje missforstod deg. At du kanskje mente at selve chip'en var av en annen type? Altså at den kunne inneholde forskjellig "innmat" som feks bedre minnecontroller og CPU extensions etc. Men selve chippen er den samme den.

 

Her er forøvrig whitepapers på Exynos:

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/productInfo.do?fmly_id=844&partnum=Exynos%204210

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar

Hvis man ser på hvitpapiret til Samsung så ser man at Exynos inneholder en crypto enhet og secure ram & rom. Dette bekymrer meg litt faktisk. Fint for bedrifter som krever ekstra sikkerhet o.l. men for oss som sannsynligvis vil flashe andre ROMs etter hvert så kan dette by på problemer. Litt skremmende men...

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...