Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stoler ikke særlig på den Samsung Galaxy S II Mini... Samme kilde sier at SGSII har 4,4" skjerm, SAMOLED 2-teknologi, 1,2GHz prossessor og 14,4 HSDPA...

Noe der skurrer.

 

Det skal ikke være noe problem å få tak i denne til under 5000 kroner :-)

Ser nå at Ellos har den til 4599 akkurat nå, så da er de gått ned 200 kroner over natta :-P

Ellos var dårlige på levering med LGO2X... Kan forvente sein levering her også. Står 10. mai denne ganga da, det stod tidlig på LGO2X, så denne reflekterer nok bedre leveringstiden enn sist, though...

Lenke til kommentar

Veldig bra for å være mobil! Hadde vært kjekt å se noen videoer med dårligere lys, inne osv.

 

Ser ellers at jeg er glad for at jeg ikke kjøpt optimus 2x! virker som en del har småproblemer med den, men det er vel bare å regne med.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om den registrerer en eller to kjerner her, men her får den over 2000 poeng.

Men med tanke på at samme testperson sier han får alt imellom 2000 og 2700 på resultatene, samt at han får 1750 på SGS1 med nyeste firmware, vil jeg tro det bare er 1 kjerne, men at det kanskje er noe ustabilt på to-kjerne.

 

Blir spennende å se når Quadrant vil registrere to kjerner her, om testresultatene forandrer seg, eller om de blir de samme :-)

Lenke til kommentar

Fant litt mulig info på Wikipedia (av alle plasser) angående skjerm / Tegra 2, og release datoer.

 

The phone is slated to be available worldwide between the month's April and June in 2011.

 

It has been noted that not all regions would get receive Exynos 4210 "I9100" model. In other regions where applicable, there would be a Nvidia Tegra 2 powered version, the "I9103". Similarly the same may apply to the technology of the screen display too in that some regions are subject to a 'Super Clear LCD' (SC-LCD) on the Tegra 2 version - although Samsung have not yet confirmed which regions would receive the variant models. This is believed to be because Samsung may not be able to meet any over-expected manufacture demands of it's Exynos chip.

 

Vet ikke hvor riktig den info'en er, men ser troverdig ut etter første øyekast.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om den registrerer en eller to kjerner her, men her får den over 2000 poeng.

Men med tanke på at samme testperson sier han får alt imellom 2000 og 2700 på resultatene, samt at han får 1750 på SGS1 med nyeste firmware, vil jeg tro det bare er 1 kjerne, men at det kanskje er noe ustabilt på to-kjerne.

 

Blir spennende å se når Quadrant vil registrere to kjerner her, om testresultatene forandrer seg, eller om de blir de samme :-)

 

Det har ikke kommet noen ny versjon av quadrant så den på siden du liket til registrerer nok bare en kjerne denog.

Det er ikke det samme som å si at ikke begge kjernene jobber under selve benchmarken selvfølgelig, men det tyder jo på at denne benchmarken ikke er til å stole på...

 

Nå har jeg funnet en lekkerbisken til alle oss som ikke kan vente på SGS2:p

 

Det har kommet en ny benchmark på glbenchmark.com ved navn ODROID-A som bruker samme SoC som vår alles kjære SGS2 (Exynos 4210) og den smoker tegra2 til frokost MED høyere oppløsning faktisk;-)

Er kun iPad2 som kan måle seg (scorer litt høyere, men har lavere oppløsning)

 

Link til ODROID-A (Exynos 4210):

http://www.glbenchmark.com/result.jsp?benchmark=glpro20&orderby=405&screen-group=true&screen-group-value=1&submi=OK&screen=4&screen=3&screen=2&screen=1&screen=0&os=0&os=1&os=2&os=3&os=4&version=all&certified_only=2&brand=Hardkernel

 

Link til Zoom og Atrix (Tegra 2):

http://www.glbenchmark.com/result.jsp?benchmark=glpro20&orderby=405&screen-group=true&screen-group-value=1&submi=OK&screen=4&screen=3&screen=2&screen=1&screen=0&os=0&os=1&os=2&os=3&os=4&version=all&certified_only=2&brand=Motorola

 

Så vi kan nok slappe av og si at Samsung _ikke_ har dreti på draget;-)

Får bare håpe at vi her på berget får smake SAMOLED+/Exynos comboen og ikke noen andre "lesser" versjoner...

 

(edit)

Info om ODROID-A:

http://www.hardkernel.com/renewal_2011/products/prdt_info.php

 

Og så er det jo den gode gamle videoen av Exynos4210 som kjører i 1080p oppløsning med 60fps:

http://www.engadget.com/2011/03/03/samsungs-exynos-4210-flexes-3d-gaming-muscle-at-gdc-2011-video/

 

Den taklet den samme oppløsningen i 3D også. Hadde det ikke vært for at dev boardet bare hadde HDMI 1.3 så kunne den faktisk ytet ca 10fps mere med HDMI 1.4.

You gotta love Mali400MP som faktisk er en norsk GPU:-)

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar

Fant litt mulig info på Wikipedia (av alle plasser) angående skjerm / Tegra 2, og release datoer.

 

The phone is slated to be available worldwide between the month's April and June in 2011.

 

It has been noted that not all regions would get receive Exynos 4210 "I9100" model. In other regions where applicable, there would be a Nvidia Tegra 2 powered version, the "I9103". Similarly the same may apply to the technology of the screen display too in that some regions are subject to a 'Super Clear LCD' (SC-LCD) on the Tegra 2 version - although Samsung have not yet confirmed which regions would receive the variant models. This is believed to be because Samsung may not be able to meet any over-expected manufacture demands of it's Exynos chip.

 

Vet ikke hvor riktig den info'en er, men ser troverdig ut etter første øyekast.

 

Dette er nok ikke riktig. Eller.... Det er i hvert fall ikke bekreftet. Dette stammer ifra de første ordentlige teoriene om hvordan det kom til å henge sammen.

Ingenting er bekreftet ifra Samsung om SC-LCD. Og i hvert fall ikke at disse kommer sammen med Tegra2-versjonene.

 

 

 

Forøvrig var det sweet å se noen resultater ^^ Håper Samsung klarer tyne den like godt eller bedre ^^

Lenke til kommentar

Hadde først planer om å kjøpe Sony Ericsson XPERIA Arc, men etter å ha testet LG Optimus 2X, så tviler jeg på at jeg kommer til å kjøpe en enkelkjernes mobil.

 

Jeg vet at LG Optimus 2X er en god mobil, men etter å ha sett på spesifikasjonene så er Samsung Galaxy S II mye bedre der over LG Optimus 2X. Så da vil jeg nok kjøpe en Samsung Galaxy S II når den kommer ut.

 

Også håper jeg vi i Norge får Samsung Galaxy S II med Exynos og Super AMOLED Plus skjermen.

Lenke til kommentar

''Hadde først planer om å kjøpe Sony Ericsson XPERIA Arc, men etter å ha testet LG Optimus 2X, så tviler jeg på at jeg kommer til å kjøpe en enkelkjernes mobil.''

 

Dette er bare tull, du vil ikke merke forskjell mannnen. Er helt forskjellige arkitekturer og software sammensettninger.

Lenke til kommentar

''Hadde først planer om å kjøpe Sony Ericsson XPERIA Arc, men etter å ha testet LG Optimus 2X, så tviler jeg på at jeg kommer til å kjøpe en enkelkjernes mobil.''

 

Dette er bare tull, du vil ikke merke forskjell mannnen. Er helt forskjellige arkitekturer og software sammensettninger.

Så du mener at man ikke trenger en dual-core CPU for å kunne filme i 1080p?

 

Dette er en av mange grunner på hvorfor jeg vil ha en dual-core CPU.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...