Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! en venninne av meg fikk SGS2 til jul , men desverre i svart , nå lurer jeg på om det fins frontdeksel for denne mobilen , noe ala denne .

 

http://www.iutstyr.no/index.php?main_page=product_info&products_id=1434

 

Men i hvit , så jeg lurer på om dere vet om noe sånt fins for SGS2 men i hvit?

 

Takk på forhånd...

 

http://www.fonearena.com/blog/41654/sgp-glas-screen-protector-for-samsung-galaxy-s-ii-review.html

 

Hei! tusen takk for hjelpen Nilsido, skal vise de sidene til venninnen min :D..

 

 

http://www.amazon.com/SGP-Samsung-Galaxy-Screen-Protector/dp/tech-data/B005E301Z2

 

 

En slik og hvit case burde gjøre susen.

http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-i9100-galaxy-52051p.html?utm_source=hotpick&utm_medium=script-top-models&utm_campaign=Top-Model-Galaxy_S2_Cover

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy s2-en min rebooter hele tiden. Er det noen måte å lese ut en log eller lignende som kan si noen hvorfor det har skjedd? Original firmware, ikke root.

Ikke veldig lyst på en factory reset.

 

Edit: Ser ut som en clear cache i boot meny gjorde ting bedre. Ikke krasjet på en time nå.

Har oppdaget at ofte er reebot knyttet til minnekortet. Lest på diverse forum. Hadde samme problemet selv. Etter å ha sikkerhetskopiert minnekort ble det formatert med eget program(husker ikke hvilket) og etter det er det helt stopp på rebootingen.

Endret av Ynglek
Lenke til kommentar

Samsung Galaxy s2-en min rebooter hele tiden. Er det noen måte å lese ut en log eller lignende som kan si noen hvorfor det har skjedd? Original firmware, ikke root.

Ikke veldig lyst på en factory reset.

 

Edit: Ser ut som en clear cache i boot meny gjorde ting bedre. Ikke krasjet på en time nå.

Har oppdaget at ofte er reebot knyttet til minnekortet. Lest på diverse forum. Hadde samme problemet selv. Etter å ha sikkerhetskopiert minnekort ble det formatert med eget program(husker ikke hvilket) og etter det er det helt stopp på rebootingen.

 

Samme erfaring. Har fjernet minnekortet totalt og har ikke opplevd reboot en eneste gang. Tidligere var det minst en gang i uka.

Ingen tvil om at dette har med minnekort å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har reboots her óg men å fjerne et 32GB minnekort for å slippe en 30 sekunders "inconvenience" en gang i uka er ikke akkurat noe jeg har planer om å gjøre

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Har reboots her óg men å fjerne et 32GB minnekort for å slippe en 30 sekunders "inconvenience" en gang i uka er ikke akkurat noe jeg har planer om å gjøre

Enig, men jeg slo av WiFi'en, som før alltid sto på. Dermed har jeg sluppet alle reboot. Slår heller på WiFi når jeg har kontroll med telefonen, og slik ble den etter siste oppdatering.
Lenke til kommentar

Ser ut som telefonen min må på service, igjen...

 

- Battery Status Health: Overvolt

 

- Kapasiteten på batteriet viser aldri riktig. Kan ha 6% igjen på batteriet en hel arbeidsdag og fortsette å bruke telfefonen på kvelden uten å lade. Antall gjenstående mah viser det samme hele dagen.

 

- Når jeg slår av telefonen, slår den seg på igjen av seg selv.

 

- Telefonen viser at den lader i opptil 6 timer etter at jeg har koblet fra laderen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om noen slags fix på batteriproblemet som så vidt jeg husker en del hadde før? der android OS drar 50-60% av batteriet, jeg har hatt problemet siden jeg fikk tlf (august), mobilen varer maks 1 døgn med normalt bruk når jeg bruker et bedre batteri enn det som følgte med tlf (måtte som oftest lade litt om kvelden med originale batteriet).

 

Noen som har forslag til hva som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Hvor mye koster det å få byttet glasset på skjermen hos et autorisert Samsung service Senter?

Da jeg knuste skjermen på min S2 fikk jeg skissert ca. 2000 kroner. Jeg valgte å sende telefonen inn til denne mannen her og er svært fornøyd med resultatet. Virker som en ryddig og flink type og han fikk byttet skjermen kjapt og til en fin pris. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvor mye koster det å få byttet glasset på skjermen hos et autorisert Samsung service Senter?

Da jeg knuste skjermen på min S2 fikk jeg skissert ca. 2000 kroner. Jeg valgte å sende telefonen inn til denne mannen her og er svært fornøyd med resultatet. Virker som en ryddig og flink type og han fikk byttet skjermen kjapt og til en fin pris. :)

 

 

Han har feilstavet "reperatør", bruker hotmail som epost-host, og har tydeligvis ikke fått med seg at det er 6 utgaver av Galaxy Tab. Mulig han er flink, men personlig hadde jeg styrt langt unna.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Hvor mye koster det å få byttet glasset på skjermen hos et autorisert Samsung service Senter?

Da jeg knuste skjermen på min S2 fikk jeg skissert ca. 2000 kroner. Jeg valgte å sende telefonen inn til denne mannen her og er svært fornøyd med resultatet. Virker som en ryddig og flink type og han fikk byttet skjermen kjapt og til en fin pris. :)

 

 

Han har feilstavet "reperatør", bruker hotmail som epost-host, og har tydeligvis ikke fått med seg at det er 6 utgaver av Galaxy Tab. Mulig han er flink, men personlig hadde jeg styrt langt unna.

Det står du selvsagt helt fritt til å gjøre, men dette er en voksen, norsk mann og jeg har god erfaring. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

*

Han har feilstavet "reperatør", bruker hotmail som epost-host, og har tydeligvis ikke fått med seg at det er 6 utgaver av Galaxy Tab. Mulig han er flink, men personlig hadde jeg styrt langt unna.

Det er det vist flere som har gjort. Heter det ikke "reparatøren"? ;)

 

Det gjør det, men nå skriver jeg raske og gale forumposter, jeg lager ikke firma ;)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Finnes jo mange tråder som omhandler dette, men veldig få svar.

 

Plages med ekko i telefonen når jeg har beskyttelses dekselet/gummien på.

 

Når jeg tar den av under en samtale, så går det noen få sekunder, så forsvinner ekkoet.. Hva som forårsaker dette er jeg usikker på. Mulig at det kan være noe statisk elektrisitet som gjør det. Er ingen data elektronikk ekspert, så noen andre må svare på det. To stk på jobben har denne tlf, men de har ikke noen problem. Vi har kjøpt beskyttelsen på samme sted/samme produsent.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Når SGS2'en min skrur seg av, hopper alle applikasjonene på applikasjonslisten tilbake dit de stod sist gang jeg startet opp telefonen. Altså, jeg får ikke endret plasseringen til applikasjonene, for de hopper bar tilbake når mobilen går tom for strøm/jeg skrur den av. Noen som har hatt liknende problem og/eller vet hvordan jeg kan fikse det?

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Når SGS2'en min skrur seg av, hopper alle applikasjonene på applikasjonslisten tilbake dit de stod sist gang jeg startet opp telefonen. Altså, jeg får ikke endret plasseringen til applikasjonene, for de hopper bar tilbake når mobilen går tom for strøm/jeg skrur den av. Noen som har hatt liknende problem og/eller vet hvordan jeg kan fikse det?

 

Forsøkt å trykke meny - lagre etter at du har organisert ferdig applikasjonene? Fikset problemet for min del.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...