Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Hmm...ikke mye batteriaction med KE7 heller nå. Hva har skjedd med telefonen min da!?!?

 

 

Ikke får jeg denne oppetida på skjermen til å stemme heller. Den har jo stort sett ligget i lomma, og kun vært oppe i korte glimt for å sjekke melding eller skifte album i spotify.

 

Spotify har gått i 40+ minutter, men likevel er det skjermen som drar strøm fra batteriet!?!?

Og hvor wifi-deling kommer fra aner jeg ikke!

 

Jaggu, på den tida det tok meg å skrive denne posten og sende de to screenshots via dropbox, sank batteriet fra 58%-55% ja...

 

Edit: greit nok har jeg skjermen på automatisk styrke nå, pga sola i dag, men den har jo som sagt stort sett ligget i lomma med skjermen i hvilemodus.

post-50678-0-24436900-1309447654_thumb.jpeg

post-50678-0-10677900-1309447660_thumb.jpeg

Endret av Recon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har det forferdelige skjedd.

 

En særdeles stor bølge klarte å snike litt sjøsprøyt ned i lomma der mobilen lå, og skaden var umiddelbar. Kom noen merkelige klikkelyder fra mobilen og jeg plukket ut batteriet med en gang. Fant vanndråper på innsiden, noe som tok knekken på både simkort og telefon. Prøver jeg å skru den på nå kommer det bare opp den teksten der det står Samsung Galaxy sII 1900i eller hva det er . Har sendt den til reklamasjon men tviler vel på at de godtar vannskade, selv om det var minimalt (max 3-4 dråper som traff telefonen) :thumbdown:

 

Dette var i Spania så kanskje reiseforsikringen kan brukes? Ingen anelse. Litt kjipt å måtte punge ut store summer når jeg har hatt mobilen i rundt 1 måned.

 

Og fremfor alt, latterig hvor lite den tålte! :cry:

Lenke til kommentar

 

Finner ikke media/audiomappe?

 

 

 

/sdcard/media/audio/

 

Du kan også lage egen mappe som du kaller alarms, om du vil ha flere alarmer til vekkerklokken.

 

Jeg har felles meldingslyd for mail og SMS. Hvordan får man en til hver...?

 

 

 

Under innstillingene i mail og i sms.

 

Har ikke mappene som heter det, merkelig. Nyttet ikke å lage mappene selv. Og jeg finner ikke ut hvor mappen for hvor de forhåndslagrede meldingslydene er?

Endret av Per-Oskar
Lenke til kommentar

Da har det forferdelige skjedd.

 

En særdeles stor bølge klarte å snike litt sjøsprøyt ned i lomma der mobilen lå, og skaden var umiddelbar. Kom noen merkelige klikkelyder fra mobilen og jeg plukket ut batteriet med en gang. Fant vanndråper på innsiden, noe som tok knekken på både simkort og telefon. Prøver jeg å skru den på nå kommer det bare opp den teksten der det står Samsung Galaxy sII 1900i eller hva det er . Har sendt den til reklamasjon men tviler vel på at de godtar vannskade, selv om det var minimalt (max 3-4 dråper som traff telefonen) :thumbdown:

 

Dette var i Spania så kanskje reiseforsikringen kan brukes? Ingen anelse. Litt kjipt å måtte punge ut store summer når jeg har hatt mobilen i rundt 1 måned.

 

Og fremfor alt, latterig hvor lite den tålte! :cry:

 

Du skulle lagt den i ovnen i noen timer på 50 grader (uten batteri, sdkort og simkort), har reddet flere mobiler på dette viset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har det forferdelige skjedd.

 

En særdeles stor bølge klarte å snike litt sjøsprøyt ned i lomma der mobilen lå, og skaden var umiddelbar. Kom noen merkelige klikkelyder fra mobilen og jeg plukket ut batteriet med en gang. Fant vanndråper på innsiden, noe som tok knekken på både simkort og telefon. Prøver jeg å skru den på nå kommer det bare opp den teksten der det står Samsung Galaxy sII 1900i eller hva det er . Har sendt den til reklamasjon men tviler vel på at de godtar vannskade, selv om det var minimalt (max 3-4 dråper som traff telefonen) :thumbdown:

 

Dette var i Spania så kanskje reiseforsikringen kan brukes? Ingen anelse. Litt kjipt å måtte punge ut store summer når jeg har hatt mobilen i rundt 1 måned.

 

Og fremfor alt, latterig hvor lite den tålte! :cry:

 

Det kan lønne seg å forsikre mobiltelefonen hos din operatør. Jeg betaler 69kr måneden for min Forsikring Pluss hos Chess. Vanlig Forsikring koster 39kr.

Lenke til kommentar

 

Har ikke mappene som heter det, merkelig. Nyttet ikke å lage mappene selv. Og jeg finner ikke ut hvor mappen for hvor de forhåndslagrede meldingslydene er?

 

Nå har jeg spansk telefon, med spansk oppsett, og jeg har ikke lyst til å skifte om til norsk sspråk for å sjekke hvordan det blir, for sist jeg gjorde det ble hele handlesiste-appen endret til engelsk og når jeg byttet til spansk språk igjen, ble bare menyene skiftet til spansk, mens alle dagligvarene som kom med appen forble på engelsk.

 

De andre meldingslydene ligger ikke i den mappen, men når man legger meldingslyder som man selv har liggende eller har lastet ned fra nettet, kommer de opp blandt meldingslyder.

 

Kan legge ved noen print screen.

 

 

 

 

post-77575-0-37443500-1309451626_thumb.jpegpost-77575-0-21590300-1309451628_thumb.jpeg

 

post-77575-0-55182100-1309451633_thumb.jpegpost-77575-0-84232800-1309451636_thumb.jpeg

 

post-77575-0-77657800-1309451638_thumb.jpegpost-77575-0-53047500-1309451641_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

 

Finner ikke media/audiomappe?

 

 

 

/sdcard/media/audio/

 

Du kan også lage egen mappe som du kaller alarms, om du vil ha flere alarmer til vekkerklokken.

 

Jeg har felles meldingslyd for mail og SMS. Hvordan får man en til hver...?

 

 

 

Under innstillingene i mail og i sms.

 

Har ikke mappene som heter det, merkelig. Nyttet ikke å lage mappene selv. Og jeg finner ikke ut hvor mappen for hvor de forhåndslagrede meldingslydene er?

 

Mappene kan du lage direkte på root, men du trenger ikke det for å få forskjellig lyd i SMS og mail. Når du er i mailvinduet, går du til instillinger, via meny i bunn, der og da, så kan du endre lyd på innkommende mail som da blir forskjellig fra eks SMS-lyden.

Lenke til kommentar

 

 

Du skulle lagt den i ovnen i noen timer på 50 grader (uten batteri, sdkort og simkort), har reddet flere mobiler på dette viset.

 

Den var igjenom både hårføning og flere dagers opphold på badet, uten hell. Dette var saltvann, og har hørt at skaden da ikke blir borte med vannet. Nå er den da sendt uansett, får se hva de sier.

 

 

 

Det kan lønne seg å forsikre mobiltelefonen hos din operatør. Jeg betaler 69kr måneden for min Forsikring Pluss hos Chess. Vanlig Forsikring koster 39kr.

 

Det har vel gått opp for meg etterhvert jaa... skal huske det til senere :thumbup:

 

 

 

Vent til du kommer hjem, så tar du det på innboforsikringen :)

 

I min beskjedne alder har jeg liten greie på forsikringer og slikt hehe, skal undersøke litt. Mitt største håp er vel bare at de ser hvor lite vann det faktisk er snakk om her, og at det derfor ikke var "min feil".

Lenke til kommentar

Jeg har felles meldingslyd for mail og SMS. Hvordan får man en til hver...?

 

 

 

Under innstillingene i mail og i sms.

 

Ja, det var vanskelig... Huff.. Har da lest tidligere at det ikke var så lett å få hver sin tone på dem, så er det noe som har skjedd i det siste dette?

 

 

Du velger lydene i selve programmet. Jeg har en lyd for sms, en for Gmail, en for hotmail etc, en for FB etc. Det er ikke vanskelig.

Lenke til kommentar

 

Finner ikke media/audiomappe?

 

 

 

/sdcard/media/audio/

 

Du kan også lage egen mappe som du kaller alarms, om du vil ha flere alarmer til vekkerklokken.

 

Jeg har felles meldingslyd for mail og SMS. Hvordan får man en til hver...?

 

 

 

Under innstillingene i mail og i sms.

Noen som har noen kjekke lyder til sms, mails osv?

F.eks så sier den "Boss, you have a message" eller "Boss, you have a sms" eller lignende

Lenke til kommentar

 

Finner ikke media/audiomappe?

 

 

 

/sdcard/media/audio/

 

Du kan også lage egen mappe som du kaller alarms, om du vil ha flere alarmer til vekkerklokken.

 

Jeg har felles meldingslyd for mail og SMS. Hvordan får man en til hver...?

 

 

 

Under innstillingene i mail og i sms.

Noen som har noen kjekke lyder til sms, mails osv?

F.eks så sier den "Boss, you have a message" eller "Boss, you have a sms" eller lignende

Last ned Zedge fra Android Market.

Lenke til kommentar

 

Finner ikke media/audiomappe?

 

 

 

/sdcard/media/audio/

 

Du kan også lage egen mappe som du kaller alarms, om du vil ha flere alarmer til vekkerklokken.

 

Jeg har felles meldingslyd for mail og SMS. Hvordan får man en til hver...?

 

 

 

Under innstillingene i mail og i sms.

Noen som har noen kjekke lyder til sms, mails osv?

F.eks så sier den "Boss, you have a message" eller "Boss, you have a sms" eller lignende

Last ned Zedge fra Android Market.

Hehehe, den har jeg lastet ned, knall bra app

Veldig mange lyder derfra ja:-)

Lenke til kommentar

Telefonen min har en uvane med å låse seg opp av seg selv i lomma, for deretter å bl.a. ringe til folk. Noen tips for å løse dette uten å måtte ha passord?

 

Er mange som sliter med denne problematikken da home knappen aktiverer telefonen.

 

Dog to løsninger som er mulige.

 

1) Du kan installere en annet låseskjerm som feks. WidgetLocker som krever litt mer presisjon for å komme ut av låseskjermen. Koster noen små kroner.

 

2) Lite kjekt gratis program som også kan bidra litt er Call Confirm som popper opp en ekstra bekreftelse på at du faktisk vil ringe.

 

WidgetLocker har vel størst sannsynlighet for å gjøre susen. Synes selv at Samsung sin låseskjerm er alt for enkel å låse opp ved en feil.

 

Om du i tillegg har rootet telefonen finnes det mods som deaktiverer skjern aktivering på home knappen slik at kun power knapp kan benyttes, med dette er ikke en løsning for de som kjører original Samsung ROM.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...