Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Ber ogå aller ydmykst om noen gidder å hjelpe meg litt med en mer kortfattet (forståelig?) oppskrift for å fylle mobilen med VillainRom 1.4, for ærlig talt, denne lista med do's and don'ts skremte vettet av meg: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1081368

 

Kanke huske det var så avansert å legge inn KF3 og så roote, eller Lite'ning Rom for den del.

 

Andre del av spørsmålet er backup som nevnes siden jeg med denne tydeligvis mister "alt"(?). Jeg regner ikke med titanium backup er nok for det er jo en app som også forsvinner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ber ogå aller ydmykst om noen gidder å hjelpe meg litt med en mer kortfattet (forståelig?) oppskrift for å fylle mobilen med VillainRom 1.4, for ærlig talt, denne lista med do's and don'ts skremte vettet av meg: http://forum.xda-dev...d.php?t=1081368

 

Kanke huske det var så avansert å legge inn KF3 og så roote, eller Lite'ning Rom for den del.

 

Andre del av spørsmålet er backup som nevnes siden jeg med denne tydeligvis mister "alt"(?). Jeg regner ikke med titanium backup er nok for det er jo en app som også forsvinner?

 

Før man begynner å roote, bør man lese og lese og lese, og når man har forstått mer eller mindre alt, les en gang til. Husker med Desire, jeg leste i dagesvis før jeg turte å begynne, selv om det egentlig var enkelt, men det visste jeg ikke før etterpå. :)

 

Putte backup mappen i minnekortet?

Lenke til kommentar

Husk at hvis du kommer fra en annen rom må du installere en kernel med CWM (her)

 

 

WARNING, DOING THIS YOU WILL LOSE ALL DATA (that includes apps and sms's, call logs etc etc) BACKUP OR BE PREPARED TO LOSE THEM

 

Download the latest VillainRom this is a .zip file DO NOT EXTRACT IT!!.

 

Plug your phone into your pc and place this .zip file onto the root of your internal (or external) SD card.

 

Once down, unmount, unplug from your PC and then turn off the phone.

 

Boot into ClockWorkMod recovery by powering on with volume UP, home and power held.

 

Go to BACKUP and run a backup

 

Once this is done go to "wipe data/factory reset" then do "wipe cache".

 

Now you need to go "Install Zip from SD" find your .zip file of VillainRom and flash.

 

Once complete you can reboot the phone, you will be on VillainRom.

 

If for some strange reason you get stuck into a boot loop (meaning its taking longer than 10 minutes to boot into the rom) you will need to hold power till the phone turns off, boot into CWM and repeat the wipe and flashing steps above.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det er hvordan du installerer villainrom. Det andre er kernel, rom osv som han anbefaler til den romen.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

Her er tweaks hvor du kan installere themes osv. Vrt

 

Her er hvordan du installerer modem som han anbefaler.

 

 

 

Download the reccomended modem from the rom thread this will be a tar.md5 file DO NOT RENAME IT (it may be in a .zip, if so extract it)

 

Put your phone into download mode and open Odin.

 

Click "PHONE" and guide it to the tar.md5 file

 

Press Start

 

Phone will reboot and your done

 

 

 

 

Her er kernelen som blir anbefalt etter at du har installert VR Kernel Det gjør du med Odin som PDA.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

Da jeg flashet Desire med custom rom, anbefalte de wipe først. Er det ikke nødvendig på SGS2?

 

Hovedregel er vel at man må ta en Wipe når man bytter mellom forskjellige ROMs på SGII slik som det var på Desire ja.

De pleier som regel å informere om det, noe VillainROM gjør f.eks.

 

 

 

Takk for svar. Har det kommet ut noen stabile ROM? Det var tre grunner til at jeg rootet Desire; internminne, screen capture og batteri. Håpet å slippe med denne.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette har med mobilen eller nettet og gjøre men:

 

Etter siste Kiesbaserte FW-oppdatering har jeg problemer med å bruke datatjenestene på mobilen, får ofte opp at sidene ikke er tilgjengelige/den synker i evigheter mnm.

 

Har One Call, og har på roamingen da de skifter nett innenlands. Kan det være krøll på nettverket deres, eller er det mobilen - har andre merket noe?

Lenke til kommentar

Plutselig (h)jernteppe - skal mob være i download eller vanlig modus ved superoneclick? Brått fryser bare superoneclilck når jeg skal roote.

 

edit: vanlig ja...

 

Edit 2: tilbake til KE7 (rootet) fra KF3 (rootet) nå. Blir spennende å se om jeg har bedre batteri igjen.

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Her er mitt batteribruk med Nitroz Extreme. Telefonen ble ladet i kanskje 10 min pga jeg skulle overføre noen filer, men utenom det har jeg ikke ladet telefonen. Telefonen har vært i flymodus for det meste pga sim-kortet mitt ikke er aktivert enda. Kunne nok fått bedre hvis jeg ikke hadde brukt wifi i det hele tatt, i og med vi har d-link. Skjerm har vært på i ca 4t.

post-244725-0-67695800-1309429428_thumb.jpeg

post-244725-0-78044000-1309429443_thumb.jpeg

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette har med mobilen eller nettet og gjøre men:

 

Etter siste Kiesbaserte FW-oppdatering har jeg problemer med å bruke datatjenestene på mobilen, får ofte opp at sidene ikke er tilgjengelige/den synker i evigheter mnm.

 

Har One Call, og har på roamingen da de skifter nett innenlands. Kan det være krøll på nettverket deres, eller er det mobilen - har andre merket noe?

Har hatt litt av samme problemet med nettet, har one call selv

Lenke til kommentar

 

Finner ikke media/audiomappe?

 

 

 

/sdcard/media/audio/

 

Du kan også lage egen mappe som du kaller alarms, om du vil ha flere alarmer til vekkerklokken.

 

Jeg har felles meldingslyd for mail og SMS. Hvordan får man en til hver...?

 

 

 

Under innstillingene i mail og i sms.

Lenke til kommentar

Skulle oppdatere telefonen vha Kies programmet, startet som normalt, men så fikk jeg opp en beskjed på japansk/kinesisk (eller noe sånt, var tegn i alle fall), med kun mulighet for å trykke ok. Trykket ok, og oppdateringen fortsatte.

 

Så plutselig ser det ut som at telefonen er frakoblet kies, mens det på telefonskjermen står "Downloading, do not turn off target!".

 

 

 

Den har stått sånn i en time nå. Regner med den har hengt seg opp, eller tar faktisk oppdatering så lang tid?? :hrm:

 

 

Noen som har anledning til å litt raskt si hva jeg skal gjøre? Bare koble fra, eller vente litt lengre?

Har ikke hatt telefonen så lenge, og ikke vant med hvordan samsung telefoner er å oppdatere. Hadde experia før, og der ble ting gjort litt anderledes.

Lenke til kommentar

 

Finner ikke media/audiomappe?

 

 

 

/sdcard/media/audio/

 

Du kan også lage egen mappe som du kaller alarms, om du vil ha flere alarmer til vekkerklokken.

 

Jeg har felles meldingslyd for mail og SMS. Hvordan får man en til hver...?

 

 

 

Under innstillingene i mail og i sms.

 

Ja, det var vanskelig... Huff.. Har da lest tidligere at det ikke var så lett å få hver sin tone på dem, så er det noe som har skjedd i det siste dette?

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette har med mobilen eller nettet og gjøre men:

 

Etter siste Kiesbaserte FW-oppdatering har jeg problemer med å bruke datatjenestene på mobilen, får ofte opp at sidene ikke er tilgjengelige/den synker i evigheter mnm.

 

Har One Call, og har på roamingen da de skifter nett innenlands. Kan det være krøll på nettverket deres, eller er det mobilen - har andre merket noe?

Har hatt litt av samme problemet med nettet, har one call selv

 

Har også fått dette problemet etter siste oppdatering.må nok være noe med oppdat.for min andre smarttlf. med tvillingsim (onecall) fungerer helt fint

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...