Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Finner ikke media/audiomappe?

 

 

 

/sdcard/media/audio/

 

Du kan også lage egen mappe som du kaller alarms, om du vil ha flere alarmer til vekkerklokken.

 

Jeg har felles meldingslyd for mail og SMS. Hvordan får man en til hver...?

 

 

 

Under innstillingene i mail og i sms.

 

Har ikke mappene som heter det, merkelig. Nyttet ikke å lage mappene selv. Og jeg finner ikke ut hvor mappen for hvor de forhåndslagrede meldingslydene er?

 

Mappene kan du lage direkte på root, men du trenger ikke det for å få forskjellig lyd i SMS og mail. Når du er i mailvinduet, går du til instillinger, via meny i bunn, der og da, så kan du endre lyd på innkommende mail som da blir forskjellig fra eks SMS-lyden.

 

Skjønner jo det =) Men jeg får ikke brukt mine egne meldingslyder, selv om jeg har flyttet den "inn på" telefon...er .mp3 filer dah...

Lenke til kommentar

Hva er det for issue jeg har med skjermen? 10 timer 52 minutter og 21% igjen.

Skjermen har brukt 43% av det med 3 timer 17 påslått. Resten har dratt småprosenter. OS med 13% på andre plass. Spotify som spilte i tre kvarter bare 8%.

 

Sist jeg hadde ke7, før kf3, holdt det lett i 2 dager. Skal ikke dette være en strømsparende skjerm?

 

Jeg blir frustrert!

 

 

Byxi

send meg en adresse.

Lenke til kommentar

Har brukt telefonen mye i dag. Med wifi, blåtann osv. Etter nesten 10 timer, er det ennå 71 igjen på batteriet. Har ikke problemer med at skjermen trekker noe strøm. Her står Android OS øverst. Dette med siste oppdatering.

men du har datanettverk påslått??

opplevde idag at om jeg har datanettverk avslått så har jeg ca 30%igjen etter 16timer.

men syns man skal kunne bruke data på en telefon som er ment til det,uten å ha en lader med overalt. skal holde minst en dag.

men det skal sies at telefonen er kun brukt til å svare to korte samtaler med idag.

Endret av n900
Lenke til kommentar

Har brukt telefonen mye i dag. Med wifi, blåtann osv. Etter nesten 10 timer, er det ennå 71 igjen på batteriet. Har ikke problemer med at skjermen trekker noe strøm. Her står Android OS øverst. Dette med siste oppdatering.

men du har datanettverk påslått??

opplevde idag at om jeg har datanettverk avslått så har jeg ca 30%igjen etter 16timer.

men syns man skal kunne bruke data på en telefon som er ment til det,uten å ha en lader med overalt. skal holde minst en dag.

men det skal sies at telefonen er kun brukt til å svare to korte samtaler med idag.

Har det bestandig slått på.

Lenke til kommentar

Har det bestandig slått på.

ok. om jeg har det på,så holdt batteriet 9,5timer, nesten uten bruk.

tenkte kansje det ligger et program og trekker strøm,men det var skjerm som sto for mest bruk. og tilogmed den hadde bare vært på 1time eller no.

Lenke til kommentar

Skjønner jo det =) Men jeg får ikke brukt mine egne meldingslyder, selv om jeg har flyttet den "inn på" telefon...er .mp3 filer dah...

 

Kopierer en utenomjordisk tekst jeg ikke gidder å skrive om ... :thumbup:

 

Make a folder on the root of the internal sd card. Then create folders as it follows: /media/audio/notifications. Place your music tones there. That will work. When you go to the text message settings you will find your musictone over there... Maybe a restart of your phone will also help if you can't find it in this folder.

Also for ringtones you create /sdcard/media/audio/ringtones and for alarms you create ...audio/alams

 

Edit: Da år du aksess via den "vanlige" veien, dvs det du legger i disse mappene aksesseres som de filene du har der fra før. Jeg har og laget en egen Wallpapers-mappe under samme tre.

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Skjønner jo det =) Men jeg får ikke brukt mine egne meldingslyder, selv om jeg har flyttet den "inn på" telefon...er .mp3 filer dah...

 

Kopierer en utenomjordisk tekst jeg ikke gidder å skrive om ... :thumbup:

 

Make a folder on the root of the internal sd card. Then create folders as it follows: /media/audio/notifications. Place your music tones there. That will work. When you go to the text message settings you will find your musictone over there... Maybe a restart of your phone will also help if you can't find it in this folder.

Also for ringtones you create /sdcard/media/audio/ringtones and for alarms you create ...audio/alams

 

Edit: Da år du aksess via den "vanlige" veien, dvs det du legger i disse mappene aksesseres som de filene du har der fra før. Jeg har og laget en egen Wallpapers-mappe under samme tre.

 

det første bilde mitt ,der har jeg wifi på igår der tlf varte i ca 8 timer

 

den andre har altså vart i ca 11 timer snart og er over halveis uten wifi

post-223500-0-38978300-1309470953_thumb.jpeg

post-223500-0-32614400-1309470999_thumb.jpeg

Endret av madman88
Lenke til kommentar

Jeg får nå kanskje kjøpt denne mobilen for ca. 3600 kr, brukt i ca uker. Er dette noe dere ville slått til på eller burde jeg ventet et par dager til for evt prisfall i nettbutikkene når den kommer inn igjen der til flere forhandlere? Vet det her blir litt spekulering, men om folk vil spekulere på vegne av meg setter jeg pris på det.

 

Ellers har jeg et generelt spørsmål angående telefonen, og det er hva som er å anbefale av beskyttelse til skjermen, om noe i det hele tatt. Vet at det har vært diskutert tidligere i blant annet denne tråden, men orker ikke bla meg tilbake til potensielt nyttige poster, som om noen har erfaringer med screen protectors, kom gjerne med dem:)

Lenke til kommentar

Skjønner jo det =) Men jeg får ikke brukt mine egne meldingslyder, selv om jeg har flyttet den "inn på" telefon...er .mp3 filer dah...

 

Kopierer en utenomjordisk tekst jeg ikke gidder å skrive om ... :thumbup:

 

Make a folder on the root of the internal sd card. Then create folders as it follows: /media/audio/notifications. Place your music tones there. That will work. When you go to the text message settings you will find your musictone over there... Maybe a restart of your phone will also help if you can't find it in this folder.

Also for ringtones you create /sdcard/media/audio/ringtones and for alarms you create ...audio/alams

 

Edit: Da år du aksess via den "vanlige" veien, dvs det du legger i disse mappene aksesseres som de filene du har der fra før. Jeg har og laget en egen Wallpapers-mappe under samme tre.

 

Fikk lyst til å banne nå =)=) Funket som bare det!! Tusen takk for all hjelp!

Strøkent forum =)=)

Lenke til kommentar

Jeg får nå kanskje kjøpt denne mobilen for ca. 3600 kr, brukt i ca uker. Er dette noe dere ville slått til på eller burde jeg ventet et par dager til for evt prisfall i nettbutikkene når den kommer inn igjen der til flere forhandlere? Vet det her blir litt spekulering, men om folk vil spekulere på vegne av meg setter jeg pris på det.

 

Ellers har jeg et generelt spørsmål angående telefonen, og det er hva som er å anbefale av beskyttelse til skjermen, om noe i det hele tatt. Vet at det har vært diskutert tidligere i blant annet denne tråden, men orker ikke bla meg tilbake til potensielt nyttige poster, som om noen har erfaringer med screen protectors, kom gjerne med dem:)

 

hvis du får den for 3600 ville jeg i alle fall kjørt på med en eneste gang.

 

Telefonen er fantastisk,eneste som er problemet er batteriet, men det kan løses på flere måter.

 

Om du ikke liker den,noe som er vanskelig å ikke gjøre,får du uansett solgt den til minst 3600 , så lenge du får med kvittering og diverse.

Lenke til kommentar

Jeg får nå kanskje kjøpt denne mobilen for ca. 3600 kr, brukt i ca uker. Er dette noe dere ville slått til på eller burde jeg ventet et par dager til for evt prisfall i nettbutikkene når den kommer inn igjen der til flere forhandlere? Vet det her blir litt spekulering, men om folk vil spekulere på vegne av meg setter jeg pris på det.

 

Ellers har jeg et generelt spørsmål angående telefonen, og det er hva som er å anbefale av beskyttelse til skjermen, om noe i det hele tatt. Vet at det har vært diskutert tidligere i blant annet denne tråden, men orker ikke bla meg tilbake til potensielt nyttige poster, som om noen har erfaringer med screen protectors, kom gjerne med dem:)

ville hatt display film på. har det på min selv. hadde ikke det på en annen tlf med gorilla glass, og riper blei det gitt:)

Lenke til kommentar

det første bilde mitt ,der har jeg wifi på igår der tlf varte i ca 8 timer

 

den andre har altså vart i ca 11 timer snart og er over halveis uten wifi

 

Der ser man jo at skjermen drar bare 14(?)%, mot mine 43-45% på samme tid. Hva er greia lissom?

Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke at det skal utgjøre så mye på en slik telefon. I hvert fall ikke at skjermen likevel skal stjele så mye mer strøm enn surfing på gmail, face , market og her + spotify i tre kvarter.

I tillegg er jeg skeptisk til at skjermen skal ha vært på så lenge som mobilen påstår (3,5 timer). Primært ligger den i lomma.

 

Jeg har også testet med å manuelt styre skjermstyrken (på veldig lavt), auto, og nå med juicedefender styrer den (med justerte filtre for mindre lys) uten synlig virkning. Selv JuiceDefender innrømmer at den styrker batteriet mindre enn før oppgraderingen til KF3 (tilbake til KE7 nå, uten resultat). Før KF3 påstå JD x1.9-2,0, nå er den nede på x1,5-1,6 i selvskrytet.

 

Disse super-AMOled skjermene skulle jo også være strømøkonomiske? Burde den ligge så skyhøyt(!) over surfing og musikk?

 

Edit: lader for øvrig opp nå, for å kjøre en batterikalibrering og se hva den finner ut. Har ikke kalibrert etter ROM-skifte.

Endret av Recon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...