Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt usikker her nå. Har noen spørsmål, og håper på svar på noen av dem :whistle:

 

Er det XXKF2 som er siste? Kan jeg bruke denne? Og hva gjør den? Har root`et SGS2, og vil ha en root`et SGS2 etter oppdatering.

 

Hva er foskjellen mellom Generic OXA (Poland) og XXKF2 Stock Kernel?

 

 

Firmware info

PDA:XXKF2

PHONE: XXKF2

CSC:OXAKF2

Build date: 11/06/2011

 

Generic OXA (Poland): http://www.multiupload.com/P2AHY9IJPW

 

XXKF2 Stock Kernel: http://www.multiupload.com/HIKNP08JZA

Password: intratech@XDA

 

 

Frankensteinkan anbefalles?

 

Hva er MultiCSC

MultiCSC OXXKE2:http://www.multiupload.com/JHNIBOV98S

Contains the following CSC: AUT, COS, CYO, DBT, DCM, DNF, EUR, FWB, KOR, LUX, NEE, OMN, ORG, ORS, PAN, PLS, SEB, SUN, SWC, TMS, TPH, VDH, VIA, VOM, XEE, XEH, XEO, XEZ, XSK.

XXKF2 er den siste ja.Generic OXA (Poland) er firmwaren jeg brukte,så roota jeg og brukte XXKF2 Stock Kernel til slutt for å få bort varseltrekanten.

 

Men XXKF2 har ikke nordisk keyboard.Vil du ha det kan du enten laste ned et,eller gå for Frankenstein.

 

Jeg har også prøvd Frankenstein.

Jeg spurte om det samme på XDA og fikk til svar at jeg kan endre språket til nordisk om jeg brukte MultiCSC OXXKE2.

Jeg testet det,men jeg fikk aldri nordisk språk...

 

Begge kan vel egentlig anbefales.Om man er villig til å laste ned et annet keyboard som støtter nordisk,ville jeg gått for den første ettersom Frankenstein wiper alt.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en Exchange klient til denne mobiltelefonen? Det er viktig at den holder seg unna min Google kalender og kontaktliste.

 

Har sett på 2 forskjellige epostprogrammer som støtter exchange:

 

  • K-9 Mail
  • Enhanced Email

Det siste koster litt penger (50kr), men ser ut til å ha et større sett med funksjonalitet og støtter MS Exchange 2010 noe K-9 ikke gjør.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123478

Flashet til XXKF2. Batteritiden gikk fra 75% til 23% over natten. Wifi av. Må nok tilbake til Ke7.

 

Dere som har erfaring med Jig usb: Kan man fjerne den gule trekanten og resette counter etter å ha flashet, eller må det gjøres før flashing?

Lenke til kommentar

Flashet til XXKF2. Batteritiden gikk fra 75% til 23% over natten. Wifi av. Må nok tilbake til Ke7.

 

Dere som har erfaring med Jig usb: Kan man fjerne den gule trekanten og resette counter etter å ha flashet, eller må det gjøres før flashing?

Ok. Ikke bra, jeg skulle til å legge inn denne KF2 versjonen. Må vel vente til flere har testet da.

Lenke til kommentar

Ok. Ikke bra, jeg skulle til å legge inn denne KF2 versjonen. Må vel vente til flere har testet da.

Jeg installerte XXKF2 i går. Batteritiden min er drastisk forbedret. Jeg har ikke noen konkrete målinger, men mener den gikk fra noe sånt som 71 % til 54 % på 14 timer med en del aktivitet. Altså en sterk forbedring fra original firmware for min del.

Lenke til kommentar

 

 

jeg skjønner ikke hva jeg skal søke på

 

kan ikke noen hjelpe meg ,for de som vet det?

 

om det fins noe apps for dette jeg kan laste ned? hva heter den isåfall?

 

Dette er bare spesifikasjonene på kameraet, filmer du oppløsningen 1080i, så filmer telefonen med 30 fps, altså 30 bilder pr. sekund. Så dersom du har en SGS2, så har du dette fra før av :)

 

takker for svar snow:)

 

men jeg vet ikke om jeg helt forklarte meg riktig

 

jeg har f,eks tenkt å ta noen bilder ute,der jeg vil få masse bilder i sekundet når jeg tar de

hvor finner jeg denne innstillingen?

Fastburst camera det er en app men oppløsningen på bildene blir ikke så bra..

Sjekk på innstillinger på kamera på tlf det en bildemodus som heter action modus den tar mange bilder av noe i bevegelse..i samme bilde.:)

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her, er selv ny med androide og etter at jeg overførte alt av tlf nr til samsungen så trenger jeg å redigere alle sammen for å få dem rett igjen siden navnene ble forandret.

Er det noen grei måte å gjøre dette på, slik at jeg slipper å sitte å gjøre dette fra telefonen?

Lenke til kommentar

Noen som vet om en app som kan synce todo-lister mellom to telefoner? Ala OurGroceries, typ. Bare tasks i stedet for handlelister. Alle jeg finner er mest opptatte av å synce mellom seg selv og google tasks eller lignende, mens det jeg vil er at jeg og kåna skal ha like lister som synces automatisk.

 

 

mighty grocery, men du må ha betalings utgaven for å kunne sync mellom flere mobiler

Lenke til kommentar

Noen som vet om en Exchange klient til denne mobiltelefonen? Det er viktig at den holder seg unna min Google kalender og kontaktliste.

 

Har sett på 2 forskjellige epostprogrammer som støtter exchange:

 

  • K-9 Mail
  • Enhanced Email

Det siste koster litt penger (50kr), men ser ut til å ha et større sett med funksjonalitet og støtter MS Exchange 2010 noe K-9 ikke gjør.

Exchange klient er innebygget..

Lenke til kommentar

Flashet til XXKF2. Batteritiden gikk fra 75% til 23% over natten. Wifi av. Må nok tilbake til Ke7.

 

Dere som har erfaring med Jig usb: Kan man fjerne den gule trekanten og resette counter etter å ha flashet, eller må det gjøres før flashing?

 

Bare et lite logisk spørsmål. Hvis du skal bruke USB-jigen til å nullstille flashcounteren, hvorfor gjøre det før du skal flashe noe på nytt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123478

 

Bare et lite logisk spørsmål. Hvis du skal bruke USB-jigen til å nullstille flashcounteren, hvorfor gjøre det før du skal flashe noe på nytt?

 

Tja, si det ;) Lurte i grunn bare på hvordan det funket jeg. Men antar, siden du spør, at det er går fint å nullstille samt å fjerne den gule trekanten etter flashing.

Så en kort videosnutt på youtube, og der startet de downnload mode med Usb-jigen for så å flashe

Lenke til kommentar

Noen som vet om en Exchange klient til denne mobiltelefonen? Det er viktig at den holder seg unna min Google kalender og kontaktliste.

 

Har sett på 2 forskjellige epostprogrammer som støtter exchange:

 

  • K-9 Mail
  • Enhanced Email

Det siste koster litt penger (50kr), men ser ut til å ha et større sett med funksjonalitet og støtter MS Exchange 2010 noe K-9 ikke gjør.

Exchange klient er innebygget..

Med epostprogrammet som følger med mobiltelefonen?

 

 

 

Lenke til kommentar

CSC er country specific code, altså om telefonen ikke har Norges CSC får du ikke brukt den i Norge. Mange mente at samsung ikke slapp nok CSCs i ROMen sin, så frakenstein har lagt til de fleste som manglet.

 

Om du bruker Frankenstein sin ROM, blir alt du har på telefonen wipet, altså borte. Du skal kunne bruke den vanlige uten problem, og uten wipe.

 

Det er ikke Frankenstein sine ROMs, det er bare noe Intratech på XDA kaller de ROMene der han har endre CSC. Du FÅR brukt den i Norge uten nordisk CSC (den som heter NEE), men instillinger for operatør, språk og keyboard layout vil kunne mangle.

 

Jeg flashet fra NEE original KE2, til XEU (generisk europeisk, Frankenstein) uten at ting ble wipet. Ta alltid backup uansett.

 

Flashet til XXKF2. Batteritiden gikk fra 75% til 23% over natten. Wifi av. Må nok tilbake til Ke7.

 

Dere som har erfaring med Jig usb: Kan man fjerne den gule trekanten og resette counter etter å ha flashet, eller må det gjøres før flashing?

 

Som han før her sa, ingen vits i å bruke den før.. Ingen grunn til å bruke jig før den eventuelt skal inn på service, da med original kernel og FW. Hva gjelder batteritiden er det åpenbart du har noe som drainer, tviler på at det har noe med ROMet å gjøre direkte, men heller et program etc som har hengt seg opp.

 

Har selv flere ganger opplevd at Twitter henger seg opp, så bruker kun web-utgaven nå. Slukte jo halve batteriet på den timen det lå i lomma

Lenke til kommentar

 

Det er ikke Frankenstein sine ROMs, det er bare noe Intratech på XDA kaller de ROMene der han har endre CSC. Du FÅR brukt den i Norge uten nordisk CSC (den som heter NEE), men instillinger for operatør, språk og keyboard layout vil kunne mangle.

 

Da må jeg innrømme at jeg har misforstått CSC litt. Men, angående frankenstein ROMs og wipe av data, så står det "This will wipe your device so do a backup!", og da sier jeg heller at det wiper dataen din, for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...